Ga naar inhoud

wie met verhoogd FSH heeft goeie ervaringen?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo lieve meiden,

Jeetje....Liesjuh!! Zwanger! Proficiat! Niet te geloven, meteen de 1e keer raak! Geniet ervan meid!

@Joske: Je moet er inderdaad wel 100% achter staan, dus als je gevoel zegt toch nog even één maandje wachten, dan zou ik dat doen. Alhoewel dat natuurlijk hele tegenstrijdige gevoelens zijn.... Ik wens je heel veel succes deze ronde!

@HP en Kyra: ja, ik voel me goed. Morgen alweer 9 weken, dus het schiet op..... Maar ik heb ook last van onzekerheden, maar dat zal er wel bij horen! Maar zo voor de rest mag en wil ik niet klagen!

@Sen: Zo nog heel eventjes en dan is het alweer juni. Ben je er klaar voor? Ik ga zo hard voor je duimen meid! Ik vind, net als de anderen, dat het nu jou beurt moet zijn op een positieve test!! Ik wens jou ook heel veel succes!

@Bloem: hoe gaat het met jou meis? Ik hoop dat het goed met je gaat...... En dat ook jij heel snel een positieve test in handen hebt. Het is je zo gegund!!!

Nou, lieve meiden hiero..... voor iedereen een hele dikke knuffel!! En ik denk ook aan jullie!!

• Reacties 1,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Liesjuh,

Gefeliciteerd meissie!! Had al je vroege positieve test gezien bij het wachtbankje dus komt niet helemaal als een verrassing, maar dat maakt het niet minder SUPER! Weer iemand die bewezen heeft dat een verhoogd fsh niet betekent dat de kansen over zijn. Het gaat de goede kant op met dit topic. Joske, Sen en Bloem gaan ons zeker ook nog volgen!

Han, fijn dat alles goed gaat en dat je je ook goed voelt! Langzaam aan richting de 10/12 weken grens, en dus ook steeds meer zekerheid.

Hier ook geen klagen, hebben vanmiddag babypark leegggekocht :-)

Dikke kus voor allemaal!!!

Liefs, Henkie

Geplaatst

Bedankt meiden!

Ik heb een vraagje... hoe kun je uitrekenen wanneer je uitgeteld bent? Ik lees namelijk van alles, 2 weken voor de punctie, 2 weken voor de tp, etc... wat is nu het juiste? Dacht dat het met ivf 38 zou zijn en dan de dag vanaf de tp?

Geplaatst

Hoi Liesjuh,

Ik weet het niet helemaal zeker, maar het meest logisch lijkt me idd +38 weken van af de punctie gerekend. Normaal gesproken reken je vanaf de eisprong dan dan +38. Ik zou dus zeggen dat dit dan overeen komt toch?!

Henkie

Geplaatst

Hey Henkie,

Bedankt voor je reactie, dan kan ik aan het rekenen gaan.... dan zou ik op 31 januari uitgerekend zijn, toch leuk om te weten!

Geplaatst

vandaag dus punctie gehad

ik zou jullie er graag veel over vertellen maar dat kan ik niet

leuk spul die dormicum binnen 30 sec. na inspuiten van dat spul ben ik weg gezakt en ik ben nog maar amper wakker geweest tot ongeveer een uur geleden en de punctie was om 10:30 dus........

nu ben ik redelijk duf maar echt pijn heb ik niet

wat ik net begrepen heb zijn er 5 eitjes zeker goed en 2 misschien en 2 overrijp dus die vallen af

nu wachten tot woensdag 9:15 om te bellen hoeveel er goed van zijn gaan groeien en of er 2 goed genoeg zijnom terug te krijgen en mss nog 1 of 2 cryo's zo echt luxe zijn

dus dat is het weer voor nu

Geplaatst

Hey Pleun,

Goede oogst! SUPER!!! Ik hoop dat je mooie bevruchte embryo's hebt as woensdag! Ik ga heel hard voor je duimen, dat je er 2 teruggeplaatst kunt krijgen en dat je ook nog 1 of 2 cryo's voor in de vriezer hebt!! Zet hem op, en rust maar lekker uit!!

Geplaatst

Ha Pleuntje,

Fijn dat je zo weinig van de punctie hebt gemerkt en een aantal mooie eitjes!! Hoop dat je vandaag het goede bericht hebt gekregen dat ze allemaal mooi bevrucht zijn. De duimpjes gaan weer heel hard draaien voor jou!

Liefs, Henkie

Geplaatst

heee HP

ja 4 bevruchte eitjes vandaag de 2 beste heb ik terug en de andere 2 gaan ze proberen in te vriezen maar daar reken ik niet echt op omdat die de minste kwaliteit hadden van alle 4

de 19e mag ik testen

Geplaatst

Goed nieuws!!!!!!!!!

Ik ga zo ontzettend voor je duimen, succes met de wachtweken!

Kissie Mia

Geplaatst

Pleun, you go girl!!!

Probeer lekker een beetje te ontspannen (makkelijk gezegd he)....

Duimen draaien hier vollop. Jij bent de volgende zwangere hier!!

Kuzz, HP

Geplaatst

ik duim ook voor je Pleun!!

wij beginnen 21 juni met de decaceptyl (kan eindelijk het woord schrijven zonder te kijken hoe het moet, ha ha).

en dan 28 juni met de gonal F, als alles gaat zoals het moet.

De eerste IVF, maar wel voor de derde keer in het voortraject. de vorige keren werd ik vlak van te voren zwanger..., zou leuk wezen als dat weer zo zijn :good1:.

liefs joske

Geplaatst

dames ik hoop met heel mn hartje dat al jullie geduim helpt

het help sowieso voor mijn humeur

dank daar voor

joske ik hoop ook dat je nu weer zwanger wordt voor je mag starten met ivf

de rest zwanger of nog niet ik hoop toch dat ik mee kan borrelen over een tijdje op de babyborrel

jullie zijn allemaal lief

• 2 weken later...
Geplaatst

Pleun meid: succes!!!! Ik ga duimen draaien voor je!

Joske: jij ook heel veel succes met je eerste poging. We hebben net mogen lezen dat de eerste direct raak kan zijn!

Liesjuh: superdepupergefeliciteerd!!

Sen: ben je al begonnen? Hoe vergaat het je?

Hier nu de zekerheid dat het een jochie gaat worden! Met mijzelf gaat het fysiek niet zo goed. De hernia en de bekkeninstabiliteit zijn dermate pijnlijk dat ik niet meer aan het werk ben. Hoewel het niet altijd makkelijk is mijn zegeningen te tellen, hou ik zeker voor ogen dat ik mezelf gelukkig mag prijzen.

Meiden: op naar de babyborrel! Denk aan jullie, ook al ben ik hier niet meer zo veel..

Geplaatst

Lieve meiden,

Dinsdagavond 15-06-2010 om acht voor acht is onze dochter Phileine geboren en overleden. We zijn kapot van verdriet, onze lieve meisje, 22 weken en 2 dagen, we waren zo dichtbij! Ze woog 540 gram en was 30,5 centimeter lang. Een klein lief meisje, te teer voor deze wereld dus.

Maandagochtend had ik een beetje bloedverlies en veel druk in mijn onderbuik, beetje pijnlijk ook. Verloskundige heeft me naar het ziekenhuis gestuurd maar was net als ik niet heel erg bezorgd. Daar lag ik te wachten op een bed op de gynaecoloog. Het duurde even en ik merkte dat mijn buikpijn met een soort regelmaat terugkeerde. Voordat ik met echt zorgen kon maken braken daar opeens mijn vliezen, verschrikkelijk er stroomde zoveel in mijn broek en over mijn bed. Ik heb zo hard geschreeuwd een verschrikkelijke nachtmerrie, ik wist meteen dat het afgelopen was.

Op de echo bleek dat ons meisje nog leefde, al het vruchtwater was weg. Na twee lange dagen van weeën, is ze geboren. Ik was bezig met een bevalling, zo bizar, ik was er niet klaar voor en ons meisje al helemaal niet. De verpleegkundigen en de gynaecoloog zijn werkelijk fantastisch geweest en hebben ons zo goed en liefdevol begeleid.

De verpleegkundige heeft onze dochter verzorgd en in een mandje gelegd met een mooi dekentje en mutsje, een afdrukje van haar prachtige voetjes gemaakt.

Iedereen steunt ons fantastisch, we hebben nu zoveel aanloop en aandacht dat hebben we nodig. Dit is het meest heftige wat we ooit hebben meegemaakt. We zijn zo verdrietig, ons hele leven draaide al om onze dochter. Onze droom was een nieuw leven maar we kregen de dood.

Lieve meiden, geniet van jullie wondertjes, jullie verdienen het!

Ik zal hier niet veel meer te vinden zijn, het zal ook even duren voordat we ons weer aan een ivf poging willen wagen, maar ik zal aan jullie denken.

Hele dikke kus van mij!

Mia

Geplaatst

Mia.......neeeeeeeee..... Wat een afschuwelijk bericht. Meissie toch, ik heb bijna altijd woorden maar hier zijn geen woorden voor. Het is zoooo oneerlijk, zo zinloos en zo afschuwelijk! Ik zou willen dat ik je persoonlijk een knuffel kon brengen en troosten.....

Weet dat mijn hart naar jou en je man uitgaat

ik wens je waanzinnig veel sterkte en kracht en alles wat verder nodig hebt om dit verlies ooit een plek te kunnen geven.

Dikke kus en een nog grotere knuffel van

mij

xxx bloem

Geplaatst

owwww mijn God ik weet niet wat ik lees! wat een vreselijke nachtmerrie.. ow mijn Goddddd.. hoe kan dat nou???? waarom???? ook ik heb er geen woorden voor.. ja één woord: ONGELOOF owww Mia wat zal je vreselijk veel verdriet hebben meisje ik heb zo met je te doen :(((((( en met je man natuurlijk. Uit het diepst van mijn hart: heeeeeel heeeel veel sterkte met dit vreselijke verlies...

liefs

Sen

Geplaatst

Lieve Mia en Man,

De tranen lopen mij over mijn wangen nu ik jullie vreselijke bericht lees wat is dit oneerlijk zeg!!!!!!

Ook ik heb er geen woorden voor maar wil je wel laten weten dat ons hart naar jullie uit gaat.

Lieve schat heel veel sterkte en kracht om dit grote verlies een plekje te kunnen geven.

Liefs

Chantal

Geplaatst

ik zit hier echt met ongeloof je verhaal te lezen

DIT KAN NIET WAAR ZIJN

DIT MAG NIET WAAR ZIJN

wat vindt ik dit enorm erg

ik huil met jullie mee

heel veel sterkte met dit grote verlies

fijn dat jullie zo goed worden en werden opgevangen

niets maakt dit verdriet te begrijpen

maar steun van vele kanten helpt wel dit verdriet te dragen

rust zacht lieve Phileine

we hadden je allemaal graag langer op aarde gehad

dikke knuffel

Geplaatst

geen woorden voor..., de ergste nachtmerrie die je kunt bedenken als je zwanger bent.

Lieve Mia en Man, ik brandt een kaarsje voor jullie en de kleine Phileine.

Heel veel steun, kracht en liefde toegewenst.

Liefs Joske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden