Ga naar inhoud

Uitgeteld in MEI 2010!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi hoi,

Hier gaat alles goed, wel erg moe maar verder mag ik niet klagen.

Gisteren een groei-echo gehad. Het hartje klopte goed en alles ligt helemaal op schema. En ze kon voor bijna 100% zekerheid zeggen dat het toch een jongen is, dus heb ik straks 3 mannen om me heen.

Morgen weer voor de "APK"keuring bij mijn gyn en zien we weer verder hoe alles is.

Groetjes,

Sandy

• Reacties 362
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee Mei mama's

Sandy wat fijn om te lezen dat de echo goed was en dat je kleintje helemaal op schema groeit!! En ook fijn om nu bijna helemaal zeker te weten dat jullie een jongetje krijgen!! Het pistooltje tussen de beentjes was dus toch duidelijk te zien ;-)

Ursela, Ik heb bijna op elke zwangerschaps site en in alle tijdschriften gelezen dat je koffie mag drinkek maar liever niet meer dan 3 kopjes per dag ( inclusief zwarte thee ) vanwege dat teveel cafeine niet goed is! Zelf drink ik op het werk cafeine vrije koffie, dan heb ik het gevoel dat ik koffie heb gehad en kan ik er weer even tegenaan , maar dan zonder de cafeine erin! Ik hoop dat je je met het dieet beter gaat voelen en dat de suiker onder controle komt!!! Heel veel succes er alvast mee en hou ons op de hoogte oke!!

Ursela, je omschrijft jou omgeving daar zooo mooi! Droom iedere keer weer even weg als je schrijft hoe mooi het er is!! Ik kan me voorstellen dat het jammer is dat nog niet iedereen je buik als zwanger ziet! Bij mijn eerste zwangerschap had ik dat ook en was ik pas in de laatste weken zichtbaar zwanger! Nu is dat wel anders want ben rond en gezond haha!! qua kilo's valt het nog mee, nu bijna 8 kilo maar het zit wel allemaal in mijn buik!! Ik hou het er maar op dat het voor een goed doel is en dat de kilo's er wel weer vanaf gaan.. en zo niet... jammer dan, we krijgen er iets moois voor terug toch!!!

Hier bij ons verder nog geen nieuws, maandag weer naar verloskundige, dan bespreken wanneer en hoeveel groei echo's ze nog willen inplannen, ik zal julli op de hoogte houden!!

tot snel weer allemaal xxx cynthia

Geplaatst

Hoi hoi,

Net bij de gyn geweest en weer helemaal goedgekeurd. Bloeddruk was zelfs 100 / 70, netjes laag dus. Over drie weken weer op controle, dan ben ik alweer 30 weken. De tijd vliegt.

Ook gaan we dan een datum van inleiden bespreken, dus het wordt geen echte mei-baby, eerder een eind april baby. Maar ik blijf hier wel lekker kletsen hoor!!

Sandy

Geplaatst

Hee Sandy, wat fijn dat je weer goedgekeurd bent!! Super bloeddruk zeg!! En ookal wordt je waarschijnlijk een april mama, blijf maar fijn hier meekletsen!!

De tijd gaat inderdaad heel erg snel, we zitten qua zwangerschaps duur heel erg kort op elkaar, wij nu 27 wk en 3 dagen. En de 30 weken grens komt echt wel heel erg dichtbij!! Begint spannend te worden!!

tot snel weer, zal volgende week jullie updaten over de verloskundigen afspraak!

liefs cynthia x

Geplaatst

Hallo!

Arriva, werkt je dieet al? Ik merk ook dat zoete spullen niet lekker vallen. Ik hoop dat het helpt en dat je weer wat meer energie hebt.

Sandy, ik moest wel een beetje glimlachen bij je opmerking over een mannenhuis. Het klinkt zo gezellig, een mannenhuis, zo vol met brommers en afwas en eigenwijze koppies en .....nuja, veel associaties. Voelt dat voor jou ook zo, of voelt het krom omdat eerst jullie maaike er ook woonde? Super dat alles goed was bij de apk! Een april baby, ben blij dat je gezellig hier blijft kletsen. Spannend hoor, dat je de volgende keer al de datum van inleiden te horen krijgt. Lijkt me een machtig en raar gevoel, dat je zeker weet dat dan je kleine geboren wordt.

Cynthia, je hebt me getroost met jouw verhaal dat het bij jou ook niet zo goed te zien was met je eerste zwangerschap. Ik zit vandaag op 26 weken en de dertig weken grens lijkt me nog heel ver weg. En geen nieuws, goed zo! Want dat beteknd dat alles prima gaat toch?

Hier gaat alles ook ok. De laatste drie dagen leek het wel alsof ze continu wakker was. Oei, wat een beweeglijk meisje, regelmatig zag ik mijn buik bewegen, niet alleen maar voelen maar ook zien. Ik heb er zelfs over gedroomd haha, ik was in een zwembad en opeens begon ze te bewegen en zo erg dat je haar beentje en hand en arm helemaal zag uitsteken, alsof mijn buik van gummi was geworden. Ik ging toen snel het water uit naar een pashokje. Moest wel lachen om deze droom. Maar aan de andere kant vraag ik me af of het normaal is, dergelijke actieve periodes van dagen achtereen. Nu is ze voor het eerst een uurtje rustig. Ik dacht dat ze nu een slaappatroon zou krijgen? Ik vraag het volgende keer wel aan de verloskundige maar die afspraak duurt nog twee weken. Ik heb het gisteren een collega gevraagd en die vertelde dat dit normaal is omdat ze nu nog veel ruimte heeft. Wat is jullie ervaring hiermee??????????????????

Vandaag en het weekend ben ik vrij. Heerlijk! Ik ga vandaag proberen om het ledikantje met rode stippen op te vrolijken. Ga het eerst op de onderkant proberen en kijken of dit er mooi uitziet. Ook of de verf er niet te makkelijk afgaat. Ben benieuwd.

Tot snel!

Geplaatst

Hey meiden

Wat een rustig clubje is het hier zeg. Ik hoor bij de juni mama's maar wordt denk ik wel een mei mama. Ursela super he die bewegende buik. Ik zie de beeb nu ongeveer sinds 1,5 week bewegen. Dan komt ineens mijn buik een stukje omhoog. Of als de beeb draait schudt mijn hele buik heen en weer echt heerlijk. Bij mijn dochter zag je aan het eind haar billen van links naar rechts draaien. Deze beeb is heel erg druk en ligt heel hoog in mijn buik. Heb regelmatig een knoert harde buik doet ook echt pijn. Niet echt prettig maar het blijft mooi om te zien!

Groetjes

Geplaatst

Hee Mei Mama's

Even een kort berichtje van mijn kant uit.. Hier gaat verder alles goed, maandag controle.. Ben best wel een beetje zenuwachtig hoor! Ben benieuwd wat ze gaat zeggen ivm hoeveel groeiecho's en of ik bij de verlsokundige mag blijven of dat ik onder controle van de gyneacolog moet.. Maar we wachten af..

Marchan, we zijn inderdaad met niet zo heel velen, maar tix wel heel gezellig hoor! Welkom bij de club?? Wanneer ben je precies uitgeteld?

Ursela ik heb het nog even voor je nagekeken en bij de zwangerschap van Armin liep ik tot in mijn 23ste week in mijn gewone spijkerbroek rond en heb de mooie zwangerschapsband die ik van mijn mannetje had gekregen pas de laatste 2 weken echt mooi kunnen dragen!! Komt helemaal goed met die mooie buik van je!! Belangrijkste is wat er in zit he!!! Ik had ook gedacht dat onze beeb wat meer een dag/ nacht ritme zou hebben, want als dit het ritme blijft zijn we gezegend.... Hele nachten gaat mijn buik heen en weer en op en neer.. En overdag is het eigenlijk ongeveer gelijk... Hoop dat het muziekmobieltje ons kleintje dalijk heerlijk laat wegdromen... En anders.... Iemand alvast tips haha...

Ik heb de laatste tijd soms zo'n enge dromen, dan droom ik over allemaal enge dnigen die met de baby of met ons zoontje gebeurd, dan wordt ik echt badend in het zweet wakker... Phoe echt niet normaal, las ergens dat het normaal is maar hoop dat deze afschuwelijke dromen snel stoppen|!!!!

Laat jullie begin volgende week weten hoe het komende maandag is geweest... Fijn weekend!!!

xxx Cyn

Geplaatst

Hoi allemaal .. Een mens meer -

van harte welkom Marschan. Wanneer ben je uitgerekend en weet je ook al wat het wordt ?

Cyn, Ursela - ik ben inderdaad op dieet en ik moet zeggen dat hoe minder ik van die zoete dingen zie, dez te minder heb ik trek in . Ook eet ik alles volkoren en sapen zonder veel zuikers. Verder gaat wel , behalve van die steekje die had ik 3 dagen lang en te vaak achter elkaar. Dat ik dacht echt zo van - is dat echt goed gaat ?

Maar het wordt wel minder heb ik het idee. Imand nog last van in deze periode?

Leuk dat jullie buikjes zo veel al bewegen ....het is bij mij allleen van binnen te voelen , als ik rustig lig of zit.

Eerlijk gezegd ik weet niet echt goed wat nu belangrijk is om te kopen of te bestellen. Het is zo veel keuze op de markt, dat ik wordt met mijn manlief helemaal gek van . Nu weet ik dat we zijn niet zo sterk zijn in shopen voor beeebs.:happy8: Ik heb nu een lijstje geregeld en daar ga ik aanhouden , anders is niet te doen voor mij.

Vrienden met kinderervaringen heb ik niet , dus moet allemaal zelf uitzoeken hoe en wat.

Hoop dat met jullie goed gaat , groetjes Ariva

Geplaatst

Hallo!!!

Cynthia en marchan, bedankt voor jullie'ervarings-verhalen' tav beweeglijke buiken. Ik raak er inmiddels wat meer aan gewend en vind het daardoor ook leuk. Maar een ritme is ver te zoeken. Als ze al slaapt zijn het hazenslaapjes.

Cynthia, hoe ging je controle vandaag? Alles ok? Gisteren was ik op bezoek bij een (ook zwangere) vriendin en die wordt net zo geplaagd door vreemde en veel dromen. het schijnt inderdaad een kwaaltje te zijn? Mijn kruidenheksje adviseert kamillethee. En een bad met lavendel erin of een voetenbadje met lavendel voordat je gaat slapen. Het is sowieso fijn om jezelf te verwennen met een voetenbadje of zoiets toch?

Arriva aan het dieten...hou je het een beetje vol? Het is nog maar een paar maandjes!

Sandy, gaat alles goed met je?

Hier gaat het prima. Ik ben sinds en week wel af en toe misselijk. Ik had eigenlijk niet gedacht dat dit nog zou komen zo laat in de zwangerschap..misschien wordt het wel veroorzaakt doordat ze zo beweeglijk is of hoort het er gewoon bij. 'S nachts wordt ik af en toe wakker van tintelende handen. Als ik dan op mijn rug ga liggen en mijn handen eventjes beweeg en dan rustig weg leg trekt het weg. Ik heb iets minder energie, gisteren gingen we wandelen in het nationaal park achter mijn huisje maar na ongeveer een uur ben ik omgedraaid, dat was wel weer genoeg. Het is ook berg op en af wat het ietsje zwaarder maakt dan normaal wandelen.

Ik vind het geweldig om zwanger te zijn maar soms heb ik zo'n enorm zin om mijn meisje te ontmoeten dat ik me ongeduldig voel.

Deze week kreeg ik twee keer te horen van een vriendin dat ze zwanger zijn, allebei niet gepland en (te?) vroeg na de vorige bevalling. Tja, nu kan ik het wel hebben, voor mijn zwangerschap zou ik enorm verdrietig zijn geweest. Het is fijn om onverdeeld blij voor ze te kunnen zijn.

Tot snel!

Geplaatst

Hoi hoi,

Vandaag had ik beetje een baaldag.

Eerst twee flinke discussies aan de telefoon gehad, daar had ik al hoofdpijn van. Toen kreeg ik een telefoontje van een bedrijf, waar ik as donderdag een sollicitatiegesprek zou hebben (ben weer op zoek naar een vaste baan). Ze hadden van een collega, een moeder van school, vernomen dat ik zwanger ben, dus ik hoefde al niet meer te komen.

Lekker hoor, als je zit te springen om werk. Ik krijg zo niet de kans om mezelf te presenteren. Helaas, pindakaas zullen we maar zeggen.

Vanmiddag ben ik weer onder handen genomen door mijn osteopaat. Ik had veel last van mijn schaambeen (die bleek ook scheef te zitten) en na wat gemanipuleer zit het weer aardig recht. Nu alleen de komende tijd het iets rustiger aan doen, want het voelt nog wel een beetje "blauw". Tijdens de behandeling nog wel gelachen. Ik moest op mijn rug liggen en je zag een hele tijd mijn buik bewegen. Drukke baby!! Wel leuk.

Verder mag ik eigenlijk niet klagen, ben alleen soms erg moe.

Sandy

PS Morgenavond komt er een paragnost en we hopen dat hij ons meer kan vertellen over Maaike. Ik probeer er niet teveel ervan te verwachten, maar toch..... spannend!

Geplaatst

Hei!

Sandy, heel veel succes vanavond. Ik hoop dat het niet te zwaar wordt en dat je iets moois meekrijgt!!!!

Grmbl, zo'n bedrijf dat afbelt alleen omdat je zwanger bent, je zou ze ook! Zo kortzichtig, in plaats van een toekomstgericht beleid te voeren en te kijken of jij de capaciteiten hebt die passen in het bedrijf je nog geen eens laten komen.... dommerds.

Hier een klein fotootje wat ik vandaag in de tuin heb genomen, nu 26 weken buikje.

Foto-EQ3WC83V.jpg

Andere mei-meiden mogen ook heel graag fotootjes plaatsen, ik ben nieuwsgierig naar jullie buiken.

Geplaatst

Hei Sandy!

Hoe was het gegaan met de paragnost? Kon hij jullie meer vertellen over maaike? Ik hoop dat het een beetje goed met je gaat na zo'n emotionele gebeurtenis.

Geplaatst

Hoi Ursula,

Het was een heftige, emotionele avond, dinsdagavond en gelukkig weten we nu meer over Maaike. Ze heeft geen pijn gehad, toen ze overleed en dat was voor ons de voornaamste vraag.

Waar we ook heel blij mee zijn, is dat mijn oma (die 12 jaar geleden is overleden) nu voor haar zorgt. Het idee dat ze niet alleen is, vinden we heel geruststellend.

Verder heeft hij ons veel verteld en echt dingen, die hij niet kon weten. Hij was dus duidelijk geen oplichter.

Zoals ik al zei, het was heftig en heel emotioneel. Ik heb daarna ook zeer slecht geslapen en was woensdag ook nog beduusd. Pas tegen de avond trok ik een beetje bij.

We zijn heel blij dat we het gedaan hebben en kunnen deze meneer ook van harte aanbevelen aan iedereen die daar behoefte aan heeft.

Groetjes,

Sandy

Geplaatst

Hee mei mama's

Controle afgelopen maandag ging op zich wel goed. Beebje lag nog net zoveel achter als met 20 weken echo. Groei gaat dus gestaag verder. Ben wel benieuwd hoe het dadelijk na de 30 weken gaat omdat iedereen me verteld dat dan de groei wel of niet gaat achterliggen. 03maart uitgebreide groei echo in het academisch ziekenhuis, dus weer even terug waar alles begonnen is... Hopelijk kunnen ze dan meer vertellen!

Sandy, wat super fijn dat je zo'n goed gevoel hebt overgehouden aan het gesprek met de paragnost. Ik kan me voorstellen dat het geruststellend is dat je nu weet dat je meisje met jou oma samen is. En natuurlijk dat ze geen pijn heeft gehad. Hopelijk krijg je nu wat meer rust!!

En wat een dom bedrijf dat je niet eens uitnodigt voor een gesprek omdat ze erachter zijn gekomen dat je zwanger bent!! Misschien ben je wel de allerbeste persoon voor die baan en nu laten ze je niet eens komen!! Grrr kan me daar echt boos om maken!!

Ik wil ook al heel lang iets anders gaan doen maar ga er nu niet eens aan beginnen, heb geen zin om op voorhand al afgewezen te worden!! Als ik me goed voel ga ik wel na de bevalling beginnen... Nu zit ik nog wel goed op mijn plekje op het reisburo!

Ursela bedankt voor je tips, ga nu braaf iedere avond aan de kamille thee.. Heb daarna heerlijk geslapen hihi... En zo'n lavendel badje heerlijk, ga het snel eens proberen! Trouwens, mooi buikje hoor!! En die sneeuw!! Waauw echt super zeg, hier is afgelopen weekend weer een laagje gevallen maar meer dan een paar centimetertjes is het niet!

Arriva, ik hoop dat het heel goed gaat met je dieet!! Dat je je er maar goed doorheen slaat. Die steekjes heb ik ook gehad, als ze niet te lang aanhouden zou ik me er niet al te druk over maken. Ook weer iets wat er helaas bij hoort!! Jammer dat je niemand in de buurt hebt waar je je zwanger zijn mee kunt vergelijken.. Je mag trouwens wel altijd alles vragen hoor!! En zo'n lijstjes zijn wel heel handig als richtlijn!!! Heb daar zelf ook gebruik van gemaakt, dan weet je in ieder geval dat je alles wat nodig is in huis!!

Hier gaat het carnavals seizoen van start, 4 dagen van gekkigheid en dronken mensen op de straat. Morgen wel naar de optocht en verder de rolluiken omlaag haha. Ben wel uit limburg maar niet echt into het carnaval!!

Ben s'avonds wel steeds vaker moe en ook soms flink misselijk van de oprispingen en het maagzuur!!! Heb af en toe ook echt een rennie nodig, maar dat was geen probleem volgens de verloskundige!!!

verder geen nieuwtjes dus tot snel weer!!!

liefs Cynthia x

Geplaatst

Hei mei-meiden!

Sandy, ik ben heel blij dat het zo'n positieve avond is geweest. Ik geloof ook echt erin dat je meiske nu bij je oma is. Zelf heb ik twee goede vrienden verloren en ik weet gewoon dat ook zij op elkaar letten daar waar ze bij elkaar zijn. Maar oef...ook wel heel confronterend zo'n avond. Zal nog wel een paar weekjes duren voordat dit een plekje vind bij jou. Succes daarmee!

Gisteren heb ik geshopt met een vriendin die 8 maanden zwanger is in trondheim. zij had een mooi overzichtelijk lijstje met wat ze nog nodig had. Ik had weer eens suf dementie en kon niets anders bedenken dan in ieder geval een muggennetje voor de wagen. Voelde me heerlijk onvoorbereid. Ik ga dat ook zo laten. Natuurlijk zorg ik ervoor dat ik de nodige dingen in huis heb maar ik vind het zelf fijn om nu nog niet al vast te leggen hoe ik dingen ga doen. Eerst kijken wie zij is en hoe ik als moeder ben. En ik vind het ook jammer als ik nu alle leuke kleertjes al in huis heb voor een heel jaar.

Sandy, het maagzuur komt ook hier naar boven. Als ik minder eet en vooral ook zo min mogelijk vet gebruik hou ik het binnen de perken.

Pffff ben een beetje moe van het werken gisteravond late dienst en vandaag vroege dienst...maar morgen lekker vrij en op controle en zwangerschapscursus. ben benieuwd, ik ga dan ook alle andere zwangeren van het dorp ontmoeten.

Cyn, ben je bezorgd dat je kleintje te klein blijft of is het gewoon iets wat ze in de gaten houden?

Geplaatst

DAg dames, wat veel nieuw ineens...!

Cyn, ik hoop dat jou kleintje vlink groeit en alles goed gaat met hem...Gelukkig steekjes horen erbij , na gebruikkk van spec. lengerie en banden , heb ik minder last van. Leuk dat je in Limburg woont, ik hou van carnavals..!

Ursela, ik had ook in begin het geen idee wat ik moet nodig voor mijn beebs, maar op sommige sites heb je zo''n lijstjes waarmee je kan schoppen en alleeen belangrijke dingen aanschaven. Heel handig is dat.

Marschan , moi buikje. Het maakt niet uit bij welke maand je zit, we kunnen toch even kletsen over dezelfde dingen)).

Sandy, verlies is vreselijk maar een ding weten we allemaal , dat boven zijn ze allemaal in vrede en ze zijn met ons in gedachten en beschermen ons.

Met mij gaat redelijk..Ondanks, dat ik moet veel werken , ik prebeer ook te genieten van het leven..hoe moejlijk dat ook is.

Ik heb een leuke cadeau van mijn man voor Valentijn gekregen -sport atributen voor pilates en grote bal om lekker te bewegen en blijkt goed voor zwangeren zijn ...met cd en DVD en boekje....Wat hebben jullie allemaal gekregen op 14 -de en hoe is met jullie s..leven? Ik heb het idee, dat het word steeds minder:happy:

Geplaatst

Hei!

Ik kreeg een telefoontje dat de vk ziek is en de controle (en cursus) over twee weken is. Ik weet niet goed wat ik ervan moet denken. Mijn eerste reactie was dat ik het raar vind dat niet een andere vk het overneemt (er zijn er drie). Ik bedoel die maandelijkse controles zijn om de maand om dingen in de gaten te houden. Aan de andere kant voel ik me goed en voel ik de baby goed dus ik denk zelf dat een controle niet nodig is. Wat zal ik hiermee doen? Huisarts bellen voor in ieder geval een urinetest of gewoon vertrouwen hebben en twee weekjes wachten?

Arriva, we zijn niet zo'n valentijnvierders. Maar ik kijk ervan op dat je oefeningen met de pilatesbal kan doen in je zwangerschap. Ik heb ook zo'n bal en gebruikte die binnen het wii-programma my personal fitness coach. Maar dat doe ik niet meer sinds ik zwanger ben, te veel hoppen en springen. Welke oefeningen kan je doen als je zwanger bent met de bal?

Mijn sexleven wordt ook steeds minder. Het voelt niet prettig met die buik. Maar het knuffel leven floreert en dat is prima zo voor ons beidjes.

Geplaatst

O , wat jammer Ursela....ze hebben daar veel minder zorgen blijkt te zijn...

Heel mooi dat alles goed met jullie gaat. Maar Als ik jou was, zou ik toch mijn mening erover geven daar, maar je moet zelf weten natuurlijk. Ieder IVF moeder wil extra zekerheid meest.

Oefeningen met de bal ken ik wel , maar iderdaad voor zwangeren een paar blijft om nog te kunnen doen, maar ik ben ook lui om met regelmaat te gaan doen ..hormonen

Knuffels elkaar geven dat is inderdaad wel leuk , dus ga we zeker doen de laatste maandjes...:positive energie:

Geplaatst

Hallo dames,

Gisteravond ben ik geslaagd voor het EHBO-examen en dat viel toch echt niet mee. Best pittig, maar van de 11 cursisten zijn er toch 10 geslaagd!!! Best wel goed. Straks in maart nog 5 avonden EHBO aan kinderen volgen en dan ben ik precies klaar voor de bevalling. Ach, anders ga ik me toch maar vervelen.

Verder ben ik blij dat ik nog maar een week of 9 hoef, ben het eigenlijk wel een beetje zat. Ik ben moe, slaap slecht en heb het nu niet zo naar mijn zin. Deze zwangerschap is toch beduidend anders dan de vorige 2x. Op zich heb ik weinig last van kwaaltjes op dit moment, maar ben wel zoveel vermoeider.

Bah, eigenlijk moet ik gewoon blij zijn dat het allemaal zo goed gaat en dat ik maar 1 IVF-poging heb moeten ondernemen om zwanger te raken en nog loop ik te klagen.

Mijn stemming zal ook wel aan het weer liggen. Het wordt gewoon tijd voor de lente, met een lekker zonnetje, de temperatuur wat hoger en dat je gewoon weer voor de lol naar buiten kan gaan. Op naar de lente!!!!!

O ja, voor ik het vergeet. Hierbij nog een foto van mijn bijna 30-weken buikje.

Foto-36ZMNSCS-D.jpg

Groetjes,

Sandy

Geplaatst

Hei Sandy!!!

Natuurlijk mag je klagen! Daar zijn we (o.a.) voor hier. We snappen best wel dat dit niet betekend dat je niet blij bent dat het met 1 ivf geslaagd is of dat je niet blij zou zijn zwanger te zijn.

Ik snap wel dat deze zwangerschap voor jou voelt als extra lang en zwaar. Het is ook niet niks wat je hebt meegemaakt. Natuurlijk sta je niet zo onbezorgd in deze zwangerschap. Je bent behalve bezig met het vormen van een nieuw leven ook bezig met een rouwverwerking van het verlies van maaike. Dat kost massa's energie. Maar ik moet zeggen dat je het tot nu toe erg goed doet. Petje af, je bent al heel ver!

Leuk een foto! wat een mooi puntig buikje. Sta je altijd zo mooi rechtop, goed houding. Zelf moet ik opletten dat ik er niet als een holbewoner bij ga lopen..

Stiekem ben ik ook wel lang genoeg zwanger geweest, het is dat ze nog moet groeien maar ik heb zo'n zin om haar te ontmoeten en te zien en te knuffelen.

Ooooh een ehbo diploma. Gefeliciteerd.

Haha arriva, je wijt het aan de hormonen dat je niet regelmatig oefent....denk je echt dat het daaraan ligt? Haha. Zelf ben ik ook niet zo regelmatig bezig als ik zou wensen.

Geplaatst

Hi Sandy,

Wat heb jij nog een mooi beschaafd buikje. De mijne is met 23 weken hetzelfde, als niet al groter en dat terwijl het mijn eerste kindje is.

Ik kan me ook heel goed voorstellen dat deze zwangerschap voor jou niet makkelijk is maar goed, je geeft aan dat je nog maar een weekje of 9 hoeft dus het aftellen is toch al best wel begonnen.

Ik ben overigens ook wel toe aan de lente met een lekker zonnetje. Op die dagen ben ik ook positiever gestemd dan op deze sombere dagen ;-)

LIefs. Dorine

Geplaatst

Hei mei-meiden!

Er gebeurt niet zo veel deze week in dit topic. Ook ik heb niet veel te melden. Ben ziek geweest, snipverkouden en dat benam me alle energie. Kon amper een arm optillen. Was een beetje bang dat dit bij het zwanger zijn hoorde...net in mijn derde termijn aangekomen, je leest dat alles zwaarder wordt. Maar gelukkig ben weer beterende en vanavond weer aan het werk.

Hoe gaat het met jullie? Ik wordt snachts wakker geschopt, meestal rond 4 uur. En dan duurt het een aantal uurtjes voordat ik weer kan slapen. Of ik slaap maar wordt wakker van kramp/ slapende handen. Hebben jullie dit ook? Het is niet zo heel erg want omdat ik meestal avonddiensten werk kan ik smiddags lekker een dutje doen.

Ik noorwegen bevalt men in het ziekenhuis (of op de weg erheen haha). Dat lijkt me niet zo prettig, met weeen 1,5 uur in de auto zitten bleh... Hoe is dat met jullie? Is er iemand die thuis wil gaan bevallen?

Ik wil borstvoeding gaan doen (proberen). Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? We hebben immers twee al doorgewinterde moeders in mei.

Ik voel me de laatste tijd wel lui. Zat doordat ik ziek was veel binnen en nu ik wat beterder ben is het steenkoud en wil ik niet naar buiten omdat ik bang ben meteen weer ziek te worden. Het was ook min 30 vannacht. Brrr de koudste dag van de afgelopen 50 jaar, zo koud is het normaal niet gelukkig.

Maandag heb ik controle en ook de verplaatste cursus.

Hoop dat alles goed gaat met jullie en de beebs!

Geplaatst

Hoi allemaal...

Overwinteren - dat is niet het beste overwintering van alle tijden...(behalve het idee over mijn beeb natuurlijk). Want ik merk dat ik iedere dag wacht op een zon , die zelden hier komt..Mijn stemminwisseling wankelt de laatste tijd.. hoe best ik ook doe..IK voel me ook beperkt en afhankelijk in veel gebieden en mijn lichaam en ik wordt een beetje gek van zulke veranderingen..

Verder gat wel allemaal, druk met cursussen bezig, zwemmen,voorbereidingen, info's lezen ... Het wordt ook duidelijk geschopt bij me in de buik, maar ik vind alleen maar leuk deze communicatie. Mijn buik lijkt voor sommige groot genoeg en inderdaad het wordt steeds moejlijk te werken. Ik denk dat ik ieder moet stoppen. In mijn eentje red ik niet meer. Dus tot eind van de maart nog werken en dan lekker niksen. Had ik niet verwacht zo vroeg..

Paar dagen geleden had ik hele harde buik in de pijn erin na het sporten en ik moest van mijn vk stoppen met sporten. Gezellig dus - nog iets wat niet meer kan.

Vandaag ik ben voor het eerst misselijk...Ik hoop dat het niet lang gaat duren.

Veel geduld meiden, het komt allemaal goed- zegt mij manlief )))

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden