Ga naar inhoud

Uitgeteld in MEI 2010!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Van Harte Sandy ! Veel geluk en gezondheid met jou en jouw klijne !

Zo znel bevalen willen we ook allemaal !

Toevallig, tussen de namen van je zoon zit ook een naam, die ik aan mijn zoon wou ook geven bij de geboorte.

Groeten , Ariva

• Reacties 362
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Sandy,

Ook hier nogmaals gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon.

Geniet ervan en we horen de verdere details nog wel.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Hee Sandy,

Super super gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Sven!!!!!!

We wachten met smart op de details natuurlijk, geniet van jullie mooie mannetje!!

Heel veel liefs Cynthia

Geplaatst

@cyn, ik neem aan dat je niet met je laptop op je schoot ligt te bevallen dus dat betekend dat jouw geduld aardig op de proef wordt gesteld. Nuja, het is natuurlijk alleen maar beter dat jullie meiske nog wat extra vet krijgt maar voor jou zal het niet leuk zijn.

Hier gaat het prima. Ik ben nu voor het eerst zo rond geworden dat ik van anderen vragen krijg of ik zwanger ben. Dadelijk een proef inleveren en dan krijg ik vrijdag of maandag de uitslag of de steptokokken een nederlaag hebben geleden of dat ik weer een kuur moet. De afgelopen dagen waren de koudste meidagen in 50 jaar hier...Dat is jammer want ik had een heel goed plan bedacht voor als ik verlof had en ons meisje zich nog niet aangediend had. Het was heel simpel, lekker in het zonnetje zitten met een boek. Ach, ik hou het plannetje in mijn achterhoofd want wie weet moet ik nog wel drie weken wachten tot de bevalling begint.

Geplaatst

Hee Mei mama's

Hier helaas nog geen beweging te vermelden.. Vindt het eigenlijk wel heel erg jammer dat ons meisje op zich laat wachten want begin nu ook wel heel erg ongeduldig te worden. Afgelopen maandag 03-05 ( mijn uitgetelde datum ) voelde toch wel als een soort van magisch iets en dan gebeurd er gewoon helemaal niks!!! Gisteren bij de verloskundige geweest en zij heeft me gestript, mijn vliezen zijn losgemaakt en baarmoedermond gemasseerd ( nou ja masseren??? Flink pijn gedaan ) Toen ze haar hand weer tevoorschijn haalde kwam er toch wel wat bloed mee en heb de hele dag een menstruatie achtige buikpijn gehad.. Die nu ook weer weg is, het heeft tot nu toe dus nog geen resultaat gehad maar wie weet... Tis hier inderdaad ook erg koud, misschien wacht ons meisje wel op het zonnetje hihi.. Mijn dagen bestaan nu vooral uit het beetje bijhouden van het huishouden en wat spelen ( helaas binnen, vanwege het fijne mei weer ) met mijn kleine mannetje!! In afwachting van de eerste wee...

Ik zal jullie op de hoogte houden!!!!!

Heel veel liefs Cynthia xx

Geplaatst

DAg, allemaal.

Het wordt wat spannender hier. WAt een periode. Er zijn zo veel verschillen bij iedereen dat ik kan alleeen maar verstand op de nul zetten en wachten wanneer ik zelf bevalling ga ervaren.

Met mij gaat wel, behalve dat ik vroeg wakker word en geen slaap meer kan krijgen.Dat zijn zeker zorgen. Dat had ook Sandy volgens mij op het laatst voor de bevalling. Een keer ben ik te druk , ander keer ben ik doodmoe. Word gek van mijzelf.

Mijn man staat echt soms te kijken...Het is soms zo moejlijk uit te legen aan hem wat ik beleef en voel ...

Iedereen heel veel sterkte hier bij de laatste lootjes.

Geplaatst

ja, het is inderdaad erg spannend aan het worden arriva. Gisteren werd ik voor het erst nerveus bij de gedachte aan de bevalling. Ik zie met name op tegen de rit naar het ziekenhuis. Ik zet tot nu toe mijn vertrouwen in op dat het oerinstinct het dan hopelijk al heeft overgenomen van de control-freak in mij.

Slapen is ook hier lastig,arriva, ik word vaak wakker. Maar ik kruip na het ontbijt nog voor een paar uurtjes terug in bed en dan slaap ik wat bij. Ik voel steeds meer zeurend, ietwat pijnlijk, gevoel onderin mijn bekken. Ik denk dat dit komt doordat mijn lichaam zich aan het klaarmaken is. Het voelt in ieder geval anders dan de pijn in stuitje of rug die aan de instabiliteit gerelateerd is. Nu ik niet meer werk is die veel minder geworden gelukkig.

Cyn, ik ben benieuwd of het nog op gang gekomen is bij jou.

Ongelooflijk he? Dat we alle vier zo ver zijn gekomen???? En over een paar weken (weer) allen mama zijn?? Ik kan me vaak nog niet voorstellen dat er in mijn buik zo'n klein mensje zit. En dat is nog wel mijn dochtertje. Ok, ik denk dat de zwangerschapshormonen me week maken want ik zit nu te sniffen. Haha!

Geplaatst

Hoi meiden,

Spannende tijden bij jullie lees ik zo. Ze zeggen dan dat je uitgerust aan je bevalling moet beginnen, maar hoe doe je dat als je heel moeilijk slapen kan.

Ik wens jullie in ieder geval een goede bevalling toe.

Liefs

Natas

Geplaatst

Hoi Otjes, wacht jij maar even, hoe jij zou dat voelen...

Heb jij recept om goed snachts, aan een stuk door te kunnen slapen? Ik slaap nog in de middag 2 keer door. Dat is wat ik ook nog doe.

Ursela, inderdaad. Het is niks in de wereld zo liefde-energievol werkt als de gedachten, dat een nieuw leven in jouw lijf is en die komt binnekort in je handen ligen. En dan doe je alles er voor.

xxx, Ariva

Geplaatst

Hi meiden,

Jullie houden het wel spannend hier. Ik had inmiddels wel verwacht om een nieuwe aankondiging van één van jullie kindjes te lezen maar jullie houden het vol :-)

Cyn is, als ik het goed heb, de eerste en die is toch al een week overtijd. Spannend....

Arriva, dat slapen gaat hier ook echt slecht. Aan het begin van de nacht kan ik wel een paar uurtjes slapen maar zodra ik voor het eerst naar de wc ben geweest kan ik soms heel lang wakker liggen.

Liefs, Dorine

Geplaatst

Hei!

Natas en dorine, lief dat jullie zo meeleven.

Vandaag controle gehad, alles was ok. Helaas was de huisartsenpost vergeten mijn urineproef door te sturen naar het lab vorige week dus nu moet ik nog wachten tot donderdag op uitslag over de GBS. Grmbl, maar niks aan te doen.

Ook te horen gekregen hoe de procedure gaat voor het geval ons meisje het erg naar haar zin heeft in mijn buik en daar blijft zitten. Dan moet ik op 25 mei naar het ziekenhuis. Dan ligt het aan de rijpheid van de baarmoedermond of het dezelfde dag al in gang wordt gezet of niet. Ik moet in ieder geval dan daar blijven omdat we zo ver van het ziekenhuis wonen.

Ik vond dit superfijn om te horen, omdat het me geruststeld dat ik weet dat ze me niet langer dan 1 week over tijd laten gaan.

Geplaatst

:circle2:

Cyn,

GEFELICITEERD MET SOFIE!!!!!

Ik las op je hyves dat je (zaterdag?) bevallen bent van dochter Sofie. Super gefeliciteerd. Ik ben erg benieuwd naar je verhaal en hoop dat alles goed gaat met je.

Geniet!!!

(ik heb geen topic aangemaakt met geboren, die grote eer laat ik aan jou zelf over)

Geplaatst

Hallo dames,

@Cyn: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Sofie!! Geniet ervan!!

Hier gaat alles zijn gangetje. Morgen is Sven alweer 2 weken!! De tijd vliegt. Ik heb een foto van mijn 2 jongens bijgevoegd.

Foto-HGAP4SYP-D.jpg

Rick is zo trots als een pauw en begint er aardig aan te wennen dat hij de aandacht moet delen. Valt af en toe niet mee, maar zijn broertje vind hij maar al te lief.

Groetjes,

Sandy

Geplaatst

Cyn, van harte met de geboorte van jullie dochter. Sofie, wat een leuke naam.

Ik hoop dat je een voorspoedige bevalling hebt gehad en dat alles goed gaat met moeder en dochter.

Sandy, wat fijn om te lezen dat Rick als grote broer zo trots is. Super leuke foto van je mannen en alweer 2 weken, wat gaat het idd snel zeg.

Geplaatst

Hallo Lieve Mei mama's

Het heeft even geduurd maar bij deze het berichtje van de geboorte van onze dochter SOFIE!!

Afgelopen zaterdag 08 mei ben ik om 13.18 uur na 14 uren been / rug / buik weeen en welgeteld 1 perswee bevallen van een wolk van een dochter!! Het was even afwachten hoe zwaar ze zou zijn en het valt nog redelijk mee. onze Sofie woog bij de geboorte 2835 gram en 49 cm is ze lang. Gelukkig niet ingescheurd en geknipt en dus ook geen hechtingen.

Sofie was met een nogal lage temperatuur geboren die daanra ook nogal schommelde. Daardoor heeft ze 3 uurtjes in de couveuse gelegen en is haar glucose gehalte geprikt. Toen haar temperatuur oke genoeg was en de resultaten van haar glucose ook voldoende waren is ze nog door 2 kinderartsen nagekeken en mochten we haar gelukkig mee naar huis nemen!!!

De bevalling heb ik zelf als heftig ervaren maar als ik nu zie wat we ervoor terug gekregen hebben zou ik het zo weer doen!!!! Ik zal snel een foto op de site zetten zodat jullie onze mooie Sofie kunnen bewonderen!!!

heel veel liefs Cynthia xxx

Geplaatst

En natuurlijk alle Mama's die nog gaan bevallen heel veel succes alvast. Ik zal proberen zoveel als mogelijk de site in de gaten te houden want ben natuurlijk heel erg benieuwd hoe het met jullie zal gaan verlopen

En Sandy wat een wolk van een zoon. Wat een schatje!! ik hoop dat je een beetje bent opgeknapt van je razendsnelle bevalling!!!!!

xxx

Geplaatst

wat een beweging hier ineens

Cyn,nogmaals, van harte!!!!!!

Sandy, wat een 2 knappe kerels!!!

Ursula, hoe gaat het meid, 25-5 is een mooie dag...onze trouwdag hih..

zet ´m op!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hei mei-dames,

@Sandy, wat een lieve foto van jouw twee boys! Ik vind dat rick zijn haartjes zo leuk heeft zitten. Doet hij dat zelf of help jij hem daarmee? En inderdaad, sven alweer twee weken, oei wat gaat dat snel!

@cyn, fijn dat je achteraf zo'n goed gevoel hebt over de bevalling. Het lijkt mij echt enorm schrikken als je net bevallen bent en je kindje moet plots naar een couveuse. Gelukkig mocht ze daar snel weer uit. Ze is best wel groot, toch nog bijna 3 kilo! Ik ben benieuwd naar een foto. En hoe grote broer erop reageert.

Geplaatst

Hoi Cyn, wat supergoed van jou . Na een keer persen had je haar al.

Veel geluk , gezondheid toegewenst en heel veel genieten samen.

:Baby1s:xxxAriva

Ariva: Nog 2 weken te gaan.

Geplaatst

Hoi,

@Ursula: Elke dag help ik Rick met zijn haren, even nat maken / gel erin / opkammen tot een kuif en dan de lak erin. Dat is een dagelijks ritueel.

@Cyn: Ja, ik ben al goed hersteld van mijn supersnelle bevalling. Het enige waar ik nu een beetje last van heb, is vermoeidheid. Ik moet erg wennen aan de gebroken nachten, maar dat gaat al een stuk beter.

Vandaag is de wijkverpleegkundige van het consultatieburo even langsgeweest voor een intakegesprek. Morgen moet ik langs het buro voor de gehoortest en 7 juni moeten we voor het eerst naar het buro. Het stelt eigenlijk allemaal niet zoveel voor, maar het hoort erbij zullen we maar zeggen.

Verder heb ik eigenlijk even geen nieuws.

Groetjes,

Sandy

Geplaatst

Cyn, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!! Geniet ervan!

Sandy, wat een prachtige foto van Sven en Rick!

Geplaatst

HAllo Ursela, hoe is met jou laatste lootjes? Gaat het nog wel ?

Volgens mji, afwachtend houden we nog goed vol . Maar mijn kofertje staat al klaar voor ''je weet maar nooit'' :bye:

X Ariva

Geplaatst

Ursela heel veel succes!!!! Met de laatste loodjes!

Ik voel me toch altijd nog een beetje verbonden met jou hihihi. Ik weet nog dat we samen met een poging bezig waren. Gelukkig is het wonder bij mij ook gekomen!!!!

Zet hem op he!!!

Liefs Peggy

6x iui mislukt

aug 09 ivf mislukt

okt 09 icsi mislukt

Nu een wonder--> 2 september uitgerekend:bcbbboy2:

Geplaatst

Hei!

Cyn en Sandy, hoe gaat het met de twee (op-) nieuwbakken moeders? Hoe doen jullie kleintjes het? Gaat alles goed? Slapen ze goed, eten ze goed, hoe gaat het met borstvoeding? Toch dingetjes waar (denk ik) jullie leven nu om draait. Ik wil er graag van horen!

Peggy, ook ik voel me met jou verbonden. Het doet toch iets om samen op een wachtbankje te zitten als hekkesluiters. Ben superblij dat jullie nu ook een wondertje hebben. Ik volg je in het septembertopic en zo te lezen gaat alles prima met wat kleine klachten.

Arriva, ja onze laatste loodjes zijn nu echt gekomen. Morgen is mijn uitgetelde datum. Het voelt als iets magisch. Ik heb heel mijn zwangerschap gehoopt dat ze in ieder geval niet de 17e komt omdat het dan nationale dag is hier. Een soort koninginnedag alleen dan met andere gebruiken. Ik zou het leuk vinden als ze een 'eigen' dag kreeg. Maar misschien wil de natuur wel anders. Er rommelt in ieder geval nog niets. Ik heb nog steeds geen 1 harde buik gehad. Ik ben (relatief gezien) in prima vorm. Ik kan nog een beetje rondhobbelen en wat in de tuin doen. Alleen dat slapen he....bah. Ik kijk er zelfs tegen op om naar bed te moeten maar vannacht heb ik heerlijk geslapen, maar 5x eruit gemoeten en daarna viel ik meteen in slaap ipv wakker te liggen.

En hoe gaat het met jou? Kom je nog overeind van de bank? Veel last van harde buiken, rugpijn of dat soort dingen? Doet je liefste goed voor je zorgen? Heel veel succes in ieder geval!

Geplaatst

Ursela en Arriva, volgens mij zijn jullie de enige twee van de mei-mama's die nog moeten bevallen. Ik houd jullie in de gaten en ben zeer benieuwd wanneer jullie wondertjes komen.

Veel succes nog.

Liefs, Dorine

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden