Jump to content

Tot hoe lang werk jij door/heb je doorgewerkt?

Recommended Posts

Posted

Ik ben erg benieuwd hoe lang wij het volhouden om te werken.

Wanneer je gestopt bent met werken voor de bevalling en eventueel de reden ervan. Of als je zoals ik nog moet bevallen tot wanneer je denkt door te werken.

Liefs,

Vanessa

Posted

Hoi Vanessa,

Mijn intentie is tot 4 weken voor de bevalling. Maar dat is afhankelijk van hoe ik me voel. Ik hoef het ook nu nog niet vast te leggen op mijn werk. De instelling die mijn werkgever heeft is dat je dat pas aan het eind van je zwangerschap kan doen, eventueel in overleg met de bedrijfsarts. Dus goed geregeld!

Neel

Posted

Hoi Vanessa,

Bij mijn eerste zwangerschap ben ik zes weken voor de uitgerekende bevaldatum met verlof gegaan. Dat was maar goed ook, want de kleine kondigde zich twee weken later al aan, vier weken voor de uitgerekende datum dus. Mijn tweede zwangerschap was een tweelingzwangerschap. Ik ben toen met een week of 20 minder gaan werken (en ik werkte al halve dagen!) en met 28 weken ben ik de (toenmalige) Ziektewet in gegaan. De bevalling kondigde zich zes weken te vroeg aan, na 34 weken zwangerschap, dus was het maar goed dat ik eerder was gestopt. Kon nog enigszins "uitrusten".

Succes verder en geniet van je zwangerschap!

Posted

Hey meiden,

Mijn bedoeling is te werken tot 4 weken voor bevalling. Laat het dan net de 2 weken ervoor verplichte wintersluiting zijn van 2 weken!!!!! Dus ik heb zowel lang ervoor als lang erna! Wat een luxe he!

Posted

Hoi Vanessa,

Ik ben met 28 weken gestopt met werken. Ook omdat het een tweelingzwangerschap betreft. Ik zit nu in de ziektewet en vanaf 28/9/09 gaat mijn zwangerschapsverlof in. Dit is al 6 weken voor de uitgerekende datum. Ik heb een staand beroep en mijn werkgever had geen zittend werk voor me. Ben blij dat ik deze knoop heb doorgehakt want dit is het allerbeste voor mij en de beebs.

Liefs, Jane

Posted

Ik heb het al moeten aangeven, dus heb gekozen voor 6wk voor te stoppen met werken. Ik heb wel een kantoorbaan, maar ook dat kan zwaar worden. Dat merk ik nu al, ik heb 50 min reistijd naar het werk toe en dan 's middags ook nog eens 50 min terug. Dus na een dagje weet ik mezelf echt geen houding meer te geven. Denk dat voor mij het best reeel is om tot die tijd te blijven werken. Dus voor mij nog even volhouden tot 16 okt!!! (heb wel nog een weekje vrij tussendoor).

Posted

Ik ben bij mij eerste zwangerschap met 16 weken al gestopt op verzoek van de gyneacoloog... ik had ook een staand beroep en kon het niet meer volhouden om de hele dag te staan... Mijn baas had oook geen zittend werk voor me... heelaas is mijn contract daarna niet verlengt...

Alicia

Posted

Mijn intentie was om 6 weken van te voren te stoppen, maar zit nu al per 4 augustus thuis vanwege het niet verlengen van mijn contract.

Vindt het ook helemaal niet erg!

Lekker thuis aan het rommelen en de dagen vliegen gelukkig voorbij...

Posted

ik heb officieel vier weken voor de bevalling verlof, maar neem daarvoor nog twee weken vakantie op. heb nog genoeg overuren, dus die kan ik dan nog net voor 't nieuwe jaar allemaal lekker opmaken. zo heb ik voor en na de bevalling wat langer verlof. het is voor mij op zich wel vol te houden, werk op kantoor, hoewel ik ook op huisbezoek ga. merk alleen dat het aan het eind van de dag wat moeilijker wordt om m'n concentratie vast te houden, dus plan ik zo min mogelijk gesprekken aan het eind van de dag. mijn clienten verdienen alle aandacht (hoewel ze het wel begrijpen als ik wat minder geconcentreerd ben of wordt afgeleid door een schoppend kind :wink:).

Posted

Hi Vanessa,

Bij mijn eerste zwangerschap ben ik 4 weken voor de uitgerekende datum met verlof gedaan. Heb er toen wel 2 vakantiedagen aangeplakt zodat ik vanaf maandag vrij zou zijn. Ik had een modelzwangerschap, voelde me super en ben op de uitgerekende datum bevallen. Vond de 4 weken dus tijd zat om vrij te zijn (ik ben sowieso niet zo goed in rustig op de bank zitten, dus met name de eerste week moest ik enorm wennen. Gelukkig ging het wenproces heel snel én was het heerlijk weer).

Nu, bij mijn tweede zwangerschap stop ik 6 weken vooraf (4 weken verlof, 2 weken vakantie), zodat ik na de bevalling gewoon 12 weken heb, met misschien nog wel een of twee weekjes vakantie extra. En ik kijk er al best naar uit. Ik moet nog heel veel in huis doen (moeten van de nesteldrang dan ;-)) en merk dat ik de tweede zwangerschap fysiek toch wel als wat zwaarder ervaar. Dat komt ongetwijfeld ook doordat we nu al een dochter van bijna 2.5 hebben rondlopen die ook aandacht en energie vreet.

Na vandaag dus nog 3 weken werken! Heerlijk. Ik kijk er al naar uit!

Groet, Michelle

Posted

Hi,

Ik neem vier weken van te voren verlof. Dat doe ik omdat ik dacht dat het wel zou lukken en ook dat ik dan pas half januari hoef te beginnen en niet alweer op 2 januari.

Nog twee en een halve week en mijn verlof gaat dan in...........heerlijk......wel aan toe langzamerhand.

Het balen is alleen dat we met mijn vervanger niet doorgaan, want ze had haar CV iets beter gemaakt dan dat ze in werkelijkheid is.

Op dit moment ben ik al haar fouten aan het verbeteren en daar word ik op dit moment niet echt vrolijk van.........

We zijn dus nu druk op zoek en we hebben nog maar twee weken!!! Gaat lekker allemaal.

Posted

ik was van plan om tot 6 weken voor de bevalling te werken, maar moest van de verloskundige stoppen met 30 weken ivm te hoge bloeddruk. Wat ik helemaal niet erg vond!

Posted

Ik ben met mijn eerste zwangerschap met 34weken met verlof gegaan maar ben met 30weken wel halve dagen gaan werken want ik heb staand werk en trok het op da momen echt niet meer.

Nu wil ik ook doorwerken tot 34 weken dan kom ik op 28 december uit een paar daagjes snipperen en ik ga de 22e met verlof heerlijk.

Posted

Ik ben toch echt benieuwd hoelang ik het vol ga houden.

Mijn benen zouden zonder de kousen echt enorm opzwellen (gebeurt ondanks de kousen ook al).

Ik hoop dat dat zo blijft.

Liefs,

Vanessa

Posted

Vanessa, ik hou ook véél vocht vast. Heb eigenlijk geen geschikte schoenen die ik pas (behalve mn slippers dan) en ik wordt gek als ik sokken aanheb. Maar ja, het wordt wel steeds kouder. Ook heb ik dikke vingers en als ik 's ochtends wakker wordt kan ik mn vingers bijna niet bewegen. Na een tijdje kan ik mn vingers beter beter wegen. De gyn zegt dat dit komt door het vele vocht wat ik vasthou!

Liefs, Jane

Posted

Vanwege de tweelingzwangerschap had ik mij al voorgenomen om 6 wkn van te voren met verlof te gaan. De weken ervoor heb ik elke week een dag minder gewerkt. Ik heb mijn voorjaarsvakantie verdeeld over de weken ervoor. De week voor mijn verlof waren de bewoners met vakantie, dus had ik alleen wat kantoorwerk te doen.

Mijn laatste dag voor verlof was op 6 april. Maar dat heb ik net niet gehaald. De vrijdag ervoor meldden de tweeling zich. Uiteindelijk toch nog 2 wkn bij mij gebleven.

Ik heb best lang door kunnen lopen denk ik. Zelfs salsa dansen tot wk33.

Ik denk dat het vooral belangrijk is om naar jezelf te luisteren, want betreft aankunnen is dit toch heel indivueel bepaald. het gaat om jouw gezondheid en die van de kind(eren) waar je zolang op hebt moeten wachten.

liefs,Stéphanie

Posted

Eigenlijk ben ik al met 25 weken gestopt met werken. Aan de ene kant kwam dat zo uit met mijn vakantie. Toen de schoolvakanties begonnen was ik 25 weken zwanger, deze duurt 6 weken en dan zou ik maandag a.s. (met 31 weken) eigenlijk weer moeten beginnen. Aan de andere kant staat op mijn zwangerschapsverklaring van de gyn dat ik tussen de 24 en 28 weken moet stoppen met werken.

Misschien dat ik fysiek nog wel even een paar weekjes zou kunnen werken, maar moet eerlijk zeggen dat ik het zo ook wel prima vind! Nu heb ik nog nergens last van, omdat ik ook mijn rust kan pakken. Dat is dan natuurlijk niet zo!

Wel gek dat maandag iedereen op school weer aan de slag gaat en ik lekker thuis mag blijven...maar goed. Als de kindjes zich al over maximaal 6 weken melden, is het maar goed dat ik maandag niet hoef te beginnen!

Posted

Ik stop pas 6 wk voor de uitgerekende datum, maar het wordt toch wel heel vermoeiend allemaal. Nu werk ik soms meer dan 40 uur per week en kan dus echt niet mn rust pakken. 's Avonds ben ik soms helemaal kapot en lig ik gewoon om 9uur al te slapen en 's morgens kom ik dan mn bed niet uit.

Ik ga het volgende keer bij de VK wel zeggen of dat normaal is, want ik werk en ik slaap zo ongeveer. Huishouden doe ik meestal ook nog, alleen dan ben ik de hele zondag bezig met iets wat normaal in 2 uur gedaan is. Heb gewoon echt geen tijd meer voor mezelf en dat wil ik ook wel eens hebben.

Over 2wk lekker weekje vrij, mss dat het dan alweer beter gaat.

Posted

Ik ben ook 6 weken van tevoren met verlof gegaan en na mijn verlof neem ik ook nog twee weken vakantie op, dan weer een week of vier werken en daarna twee weken kerstvakantie, heerlijk!