Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Dames,

Even een tijdje niets van me laten horen, gewoon maar even met andere dingen bezig geweest. Vandaag de 2e FM gehad en het ziet er goed uit. De Menopur doet z'n werk en zoals het er nu uitziet zal zo omstreeks de 25e de punctie zijn. Dinsdag weer een FM. Vandaag ook met acupunctuur begonnen. Wie weet wat dat nog gaat bijdragen.....

Succes iedereen met wachten, spuiten, en al het andere.......

Groetjes,

Lot

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden

nog niets van nicole????

wij krijgen zondag als ze goed ontdooien, 2 cryo's teruggeplaatst. Ging snel deze maand, al op CD 10 pregnyl mogen zetten.

liefs joske

Geplaatst

Hai meiden,

Ik heb vanmorgen de eerste FM gehad en er zaten 3 follikels waarvan 2 grote en 1 kleinere. Viel me wel een beetje tegen omdat ik er de vorige keer 6 had (3 grote en 2 kleinere). Maar volgens de arts kan het per cyclus erg verschillen en zijn de 2 grote goed aan het groeien en waarschijnlijk goed bruikbaar. De 2 grote zijn nu 15 mm dus ik moet nog 2 dagen spuiten en dan heb ik zondagmorgen de 2de FM. Dan dinsdag de punctie en als het goed gaat in het lab vrijdag de terugplaatsing.

@Elies: Ik snap dat je even ondersteboven was dat je mocht beginnen! Spannend zeg! Duim voor je!

@Rachel: Maandag je FM! Succes. Sterkte met je schoonpa! Heftig hoor.

@Nicole: iedereen is zo benieuwd hoe het met je gaat. Ben je dit forum kwijt? ;-)!

@Lot en Joske: ook veel succes!

Leuk dat we een beetje tegelijk opgaan met zijn allen!

Liefs Claus

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik had gisteren mijn eerste fm, maar de follikels waren nog erg klein hoor 5 en 6 mm. Feitelijk hetzelfde als bij de eerste poging, toen waren ze bij de eerste meting ook nog zo klein. Links zag ze er drie en rechts vijf. Nou ik zag het niet, maar ben dan ook geen deskundige. Ik hou maar een beetje een slag om de arm. Ze gaf ook aan dat er ook oude tussen kunnen zitten....

Moet morgen ochtend weer voor de tweede meting. Ben benieuwd.

Jeetje Claus, wat zijn ze dan al groot bij jou? Hoeveel dagen ben je al aan het stimuleren dan? Dus zondag nog een meeting. Ik kan me voorstellen dat je een beetje teleurgesteld bent met 3. Had ik vorige keer ook en er kwam nog een vierde bij. Maar ik voelde het ook zo en ben toen gaan googlen en daar las ik toch ook weer veel successtory's met maar drie follikels, dus het kan alle kanten op. Succes zondag.

@ Rachel wat vervelend van je schoonvader...sterkte. En succes maandag met de eerste meting.

@ Ellies, wat fijn dat je alweer kan starten.

meiden, jullie ook allemaal succes....

Geplaatst

Hai Michaela,

8 follikels is toch niet verkeerd! Je moet dan zeker gewoon langer doorstimuleren? Dan hebben ze toch nog alle kans om te groeien! Ben benieuwd wat er vandaag te zien was bij de meting!

Ik ben vorige week zaterdag begonnen met stimuleren dus nu een week bezig. Zo zie je maar weer wat een verschil het is bij de een of de ander. De een heeft meer follikels en de ander heeft er minder maar gaat de groei weer wat sneller. Nou ja, als het resultaat maar goed is toch? Spannend meid!

Geplaatst

Wat wordt het hier druk met wachtenden.

Fijn dat we tegelijk gaan.

Ik las net op nu.nl dat melatonine schijnt te helpen voor de kwaliteit van de eicellen.

Zelf neem ik dat best vaak om te slapen.

Momenteel een beetje grieperig, als het zo doorgaat stel ik de terugplaatsing een maand uit.

liefs

Rachel

Geplaatst

Hoi Hoi,

Vandaag de tweede meting gehad. Nog steeds onder de 8mm en eentje van 10mm. Dus nog even geduld hebben. Was wel een beetje teleurgesteld omdat ik misschien meer groei had verwacht. Dr S belde me later op en zei nog even doorgaan en wel morgen (of maandag) cetrotide erbij spuiten en dinsdag weer een echo laten maken. (Dit is dan bijna hetzelfde als tijdens de eerste poging, het duurde ook allemaal wat langer.) Maar ja je hoopt ergens op iets anders, maar we moeten nog even geduld hebben. Ik verwacht dan vrijdag of zaterdag ergens de punctie. We zullen zien.

Hoeveel stimuleer jij eigenlijk Claus? Succes morgen, he.

Rachel beterschap met je griep!

Geplaatst

Hai,

Vanmorgen weer een FM gehad en ze zijn nog niet voldoende gegroeid. Ze waren vrijdag 14mm (ik dacht 15) en vanmorgen waren ze 15 en 15,5mm. Ik vroeg of ik me zorgen moest gaan maken omdat de groei de vorige keer veel sneller ging (toen had ik bij de eerste meting al een follikel van 17mm en de rest rond de 15mm) maar de arts zei dat zoals het nu gaat juist normaal is. Dat het de vorige keer zo snel groeide was uitzonderlijk.

Nu moet ik morgenochtend weer terug en ze vermoed dat ik nu woensdag/donderdag de punctie heb.

@Michaela: ik spuit Puregon 150 IU. Vrij lage dosering heb ik begrepen.

@ Rachel: ga je morgen nog voor de meting of is de griep door gezet? Ik hoop voor je dat je je beter voelt!

Liefs!

Geplaatst

Dan gaan we allemaal vrij gelijk op.

Ik ga zo voor de meting.

Ik verwacht in het weekend de tp te hebben.

Mijn griep heeft gelukkig niet doorgezet.

Ik heb nu bij mijn vriend neergelegd of we er 1 of 2 laten terugplaatsen.

Hij denkt erover.

Omdat het mijn laatste poging is ga ik vragen of ze 2 rietjes kunnen ontdooien.

Dan laat ik de 2 mooitste terugplaatsen.

Geplaatst

Succes Rachel zo meteen.

Claus wat goed dat je maar zo weinig hormonen nodig hebt om je eitjes tot actie over te laten gaan :-). Ik heb er heel veel meer nodig en bij mij gaat allemaal stukken langzamer. Ik moet morgen ochtend weer voor de derde meting dus weer spannend wat het nu zal zijn en of alleen die ene van 10mm verder is gegaan of de anderen ook nog mee hebben gedaan. Ik hoop het!

Geplaatst

Bij mij ook enige vertraging,

De grootste follikel was pas 13.5 mm. nu woensdag weer voor fm.

Waarschijnlijk dus pas begin volgende week tp.

Gevraagd of ze 2 rietjes wilden ontdooien, dat hoor ik woensdag.

Geplaatst

Vanmorgen weer FM gehad en ze waren nu 16mm. Nu moet ik vanavond nog Puregon en Orgalutran spuiten en dan morgen alleen de Orgalutran en 's avonds om 21.45 uur de final shot. Dit omdat ik donderdag om 08.45 uur de punctie heb. Ze verwacht dat ze dan voldoende gegroeid zijn. Als alles goed gaat in het lab zou ik dan zondag de terugplaatsing hebben. Spannend weer!

Ze vroeg vandaag nog of we er 1 of 2 terug wilden laten plaatsen. We gaan weer voor 1. Slik!

Nou meiden, leuk dat we samen opgaan. Succes met de groei!

Geplaatst

Claus: spannend nu voor je!!! Donderdag de punctie. Ik wens je heel veel succes en geluk natuurlijk! Dus je laat er een terugplaatsen. Nou als er eentje pakt dan is dat meer dan voldoende toch?

Rachel: dus jij moet ook even geduld hebben met je follikels, net zoals ik. Morgen weer een meting, dus ik ben benieuwd wat er morgen te zien is. In ieder geval groeien ze en dat is het belangrijkste. Ik hoorde laatst van iemand dat zij 21 dagen gestimuleerd is omdat het zo langzaam verliep...dus ja ieder lijf is weer anders als er maar iets gebeurt toch?

Geplaatst

Hoi meiden

Ik ben ook van de 40 plus club zal ik maar zeggen.

Bij mij ook een ruime ovariële reserve zoals dat mooi heet. Veel eitjes dus op voorraad. Alles mooi. Bloedwaarden, veel goede embryo's ......................zou je zeggen.......moet toch lukken..........!!!!

Maar ik ben er inmiddels wel achter dat de eicellen toch ouder zijn. Ze nestelen op de een of andere manier moeilijker in.

Mijn arts denkt ook dat het TP van iets meer emmy's op oudere leeftijd de kans wel vergroot. Maar bij mij toch niet gelukt. Verder ontdooien oudere eitjes toch moeilijker. Ik ken verschillende dames die wat ouder zijn, waarbij cryo's niet goed ontdooiden. Natuurlijk zijn er wel kansen................en geen mens is gelijk.

Maar ik kom er wel achter dat zwanger worden niet meer zo makkelijk gaat als een paar jaartjes terug...........ook al ziet het er allemaal goed uit. Maar ja...............toch de moed erin houden!!

Ik denk dat oudere dames het meer van de verse emmy's moeten hebben. Die zijn het sterkst naar mijn idee. Hebben nog geen klap gehad van de vriezer. Dit is mijn ervaring een beetje. Ook ik ga op naar mijn allerlaatste poging................!!

Geplaatst

Ha meiden,

Welkom egeltje,ik heb je gevolgd op een ander topic en gelezen dat je poging niet gelukt is,sterkte met de verwerking meid!

Claus! jij gaat goed zeg,en donderdag dat is het al bijna!

Er wordt aardig wat gemeten hier de laatste dagen en dus ook heel wat duimen die draaien voor elkaar, morgenochtend mag ik in de stoel ben zeer benieuwd voel wel dat dr wat gebeurd aan mn binnenkantje.

Liefs voor jullie,

Elies

Geplaatst

Dames, vandaag weer een fm gehad en ik mag vanavond pregnyl spuiten en de terugplaatsing is

dinsdag.

Ik laat er 2 terug plaatsen en ze gaan 2 rietjes ontdooien (4 cryo's).

Egeltje ik dacht ook dat het eenvoudiger zou zijn een 2e kindje ook ik heb genoeg cryo's maar de kwaliteit

is toch minder.

Geplaatst

Ha Rachel,

Fijn! jij weet nu ook in ieder geval wat er weer te wachten staat.

En 4 cryo's laat daar nu toch es een toppertje bij zitten hé! Stomme vraag...vanavond pregnyl en dan pas vlgde week didag de tp? waarom zoveel dagen ertussen?

Ik mag om 11.30 in de stoel voor de 1e FM ben benieuwd. Voel wel prikjes en steekjes aan mn eierstokken dus zo maar es kijken wat er is gebeurd.

Claus morgen is het al donderdag,zie je het allemaal zitten of wel wat gespannen?

Liefs,

Elies

Geplaatst

Elies succes zometeen.

Bij een cryo is het anders want volgens mij worden ze een paar dagen later pas ingevroren.

Dat betekent dat ze al verder zijn en daarom mag je ook al zo vroeg testen.

Geplaatst

Ha meiden,

Rachel, ow oké dat is du het verschil.

Ik net mn 1e fm gehad; op links ( uiteraard) één van 12 en op rechts 3 stuks 15,18 en nog een kleine van 10. Eigenlijk net zoals bij poging 1,gaf aan dat ik het dan zo bijzonder vind als ik in het zhuis waar de punctie plaatsvind ben een fm heb er zomaar 8 tevoorschijnkomen. Komt blijkbaar door de geavanceerde echo apparatuur dat de follikels veel beter in beeld komen. Dus ga me dr maar even niet druk over maken.

Vrijdagmorgen voor de 2e fm, afwachten maar weer.

Liefs,

Elies

Geplaatst

Elies: je hebt een mooie groei zeg! Super! Misschien zagen ze in het andere ziekenhuis wel hele kleintjes die nu niet meegegroeid zijn. Bij mij is de kleine follikel aan de rechterkant ook niet meegegroeid (waarschijnlijk leeg) en die was bij de tweede echo ook haast niet meer te zien. Ik weet niet of het zo is maar dat zat ik me te bedenken. Op naar vrijdag!

Rachel: spannend nu je de datum weet van de terugplaatsing! En een terugplaatsing van 2! Goed gedaan hoor! (Hihi).

Ik begin nu wel weer nerveus te worden. Vandaag een "rot" dag gehad. Voelde me de hele dag super opgejaagd en had een kort lontje. Gelukkig vond mijn collega het wel meevallen! Haha. Ik ben in ieder geval blij dat ik morgen vroeg aan de beurt ben.

Vertel morgen hoe het geweest is!

We gaan er voor meiden!!!

Liefs Claus

Geplaatst

Hoi meiden, nou bij mijn laatste meting gisteren bleek er maar een te zijn van 14 mm. De rest zit er ook nog maar te klein en die doen dus niet mee? Dat viel wel heel erg tegen moet ik zeggen. Alsof deze ronde dus alweer voorbij is. De tranen prikten in mijn ogen toen ik het ziekenhuis verliet. De eerste meting was zo hoopvol: 8 follikels en nu dit? Tuurlijk is die ene ook welkom, maar ja de kans is nu wel heel erg klein.

Na overleg met DD moet ik toch verder met stimuleren en morgen weer een echo laten maken en dan meteen weer bellen met DD. Moet morgen ook nog extra menopur ophalen, die ze wederom gefaxt hebben. Blijkbaar gaat hij dan toch voor die ene? Ja feitelijk hoef je er maar een maar ja, die moet dan wel aan heel veel eisen voldoen. Dus morgen even afwachten, maar zie het ook een beetje somber in. Stel je voor dat er geen eitje inzit? Maar ja er viel bij mij al weinig te halen, zei Dr S. Dus ja.

Claus, jij hebt morgen de punctie. Spannend!!!! Heel veel succes!

Rachel, jij hebt ook data en mag je dinsdag voor de tp. Ook voor jou wordt het spannend. En ook jij heel veel succes.

Elies, nou die meting ziet er goed uit, hoor! Op 'onze" leeftijd is dat aantal toch oké? Overmorgen de tweede meting. Succes.

Geplaatst

Michaela dat is inderdaad teleurstellend.

Maar eentje is voldoende ik hoop voor je dat deze pakt.

Claus succes met je punktie en hopelijk een mooie opbrengst.

Elies klinkt prima toch? Succes morgen bij de volgende meting,

Ik merk ook dat ik last heb van irritaties.

Ik ben wel erg blij dat mijn vriend accoord is met 2 terugplaatsen.

Momenteel heb ik een beetje teveel aan mijn hoofd merk ik.

Geplaatst

Ha meiden,

Michaela hé wat rot! ben benieuwd hoe het voor je gaat aflopen dan sterkte iig!

Claus,denk aan je vandaag hoor blij als die punctie toestand weer achter de rug is. Doe het wel even rustig aan hoor!

Rachel, idd fijn dat je lief 2 terugplaatsen ook goed vind en jullie het daar samen over eens zijn.

Zal zelf blij zijn als dit hele verhaal weer achter de rug is,heb in de avond echt hoofdpijn en weet niet hoe snel ik mn nette pak uit moet dan als ik uit mn werk kom alles knelt een beetje heb best een opgeblazen buik. Maar ja genoeg gezemeld,voorlopig zitten we in de race voor een wondertje meiden!

Liefs,

Elies

Geplaatst

Hoi meiden,

Grote tegenvaller vanmorgen!!! Geen follikel meer te vinden! Ze zijn dus te vroeg gesprongen! Toen ze dat zei dacht ik dat ik een klap in mijn gezicht kreeg! Huilen natuurlijk. Je zit al vol met spanningen en dan krijg je dit te horen.

Wanneer ze gesprongen zijn weet ik niet want ik heb niets gevoeld. Als het minder dan 24 uur geleden is geweest dan is er kans dat ze nog "leven", dus nadat ze de zwemmertjes van vriendlief in het lab hadden bewerkt heb ik KI gehad. De kans is klein dat het zo lukt maar nu is het zo dus niet echt een verloren poging geweest. Ik heb wel tegen mijn vriend gezegt dat als het op deze manier mocht lukken (al is die kans erg klein) de kans op een meerling wel groter is nu er 2 gesprongen zijn. Heb je maandenlang een discussie en twijfel over 1 of 2 terug laten plaatsen en wordt je nu ineens op deze manier "voor het blok gezet".

Maar goed, het is afwachten nu. Als ik 5 oktober nog niet ongi ben geworden dan mag ik testen. We hebben zowiezo 14 oktober een evaluatiegesprek. Voor de verzekering geld dit niet als een poging als ik het goed heb begrepen.

Ik ga het ff laten bezinken allemaal want er zijn vanmorgen in een korte tijd zoveel verschillende emoties door me heen gegaan. Pffff.

Meiden ik blijf jullie volgen hoor! Succes!!!!

Geplaatst

Claus wat een ellende! Maar ik snap niet zo goed hoe dat kan, ze waren gewoon te laat? Ze kunnen dat toch timen met de pregnyl? Is geen beste beurt voor het ziekenhuis toch... lijkt me inderdaad dat dit geen echte poging is voor de verzekering.

Ik hoop voor je op een wonder!!

Sterkte,

Caroline

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden