Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Voel me triest deze sombere regenachtige dag. Wellicht komt het ook door het weer. Heb steeds krampen, dus ergens deze week zal mijn menstruatie wel komen. Nu ik lees dat er in onze categorie maar 2 dames zwanger zijn of net bevallen zakt de moed me wel een beetje in de schoenen, terwijl ik elke keer toch weer optimistisch aan een nieuwe poging begon. Ik ben helaas een jaar van hot naar her gestuurd (toen ik 44 was) en heb daardoor zoveel tijd verloren dat we pas op mijn 45e aan Ivf begonnen. Nu ben ik 46 en volgens mij de oudste van ons groepje. Ben blij te horen dat Mees ook 45 jaar is en Michaela 44 jaar. De meesten van ons zijn 41-43 toch? Door het verhaal van Shanna en mijn eigen lege follikels voel ik me een beetje moedeloos worden.

Dus Mees blijf op die bank zitten hoor....

Shanna, hoe gaat het met je?

Rachel hoe voel je je? Elies en jij? Hoe gaat het met je vader?

Caroline volgende maand evaluatie, weten jullie al wat jullie willen gaan doen?

Wellicht doen wij nog 1 poging, ligt aan het gesprek met de arts. Dan gaan Michaela, Rachel en Elies, jij en wellicht wij in september starten toch?

Liefs

Manouk

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ha lieve Manouk,

Ik snap goed hoe je je voelt,je doet je "ding"maar dat is het dan ook wel. Kan me ook bijna irriteren aan vrolijke en opgewekte mensen en daardoor baal ik gewoon van mn humeur wat anders altijd zo energiek en opgewekt is. Ik wil mn oude ik weer terug en besef heel goed dat het nog 1000x erger kan als bij ons het geval is.

Zo triest om verhalen te lezen van vrouwen die al 5,6,7,jaar bezig zijn met het krijgen van een kindje.

Wij hebben 15 sept een gesprek met de arts,begreep over het opstellen van weer een schema en evaluatie van poging 1.

Vroeg door de telefoon of ivf dan ook zomaar icsi kan worden de 2e keer maar de assistente meldde dat doorgaans eerst 2x ivf en dan pas icsi wordt gedaan.

Ik vraag me af in hoeverre wij daar iets in hebben te zeggen? wat is jullie ervaring?

Als ik het goed heb onthouden had mn lief 8mljn cellen waarvan 7mljn beweeglijk zou icsi dan geen betere optie zijn?

Wanneer mogen jullie voor een gesprek ManouK?

Met mn pa gaat het redelijk,al weer bijna 4 weken op de ic. Was afgelopen didag van de beademing af maar vrijdag hebben ze weer een tube ingebracht. Blijft halen en brengen eigenlijk. Maar we zijn nog steeds dankbaar dat we nog elke dag bij hem kunnen zijn,had allemaal veel anders af kunnen lopen.

Liefs,

Elies

Geplaatst

Elies volgens mij doen ze pas ICSI bij veeel minder zaadcellen. Die van mij had er op een goeie dag 400.000 maar vaak veel minder, dus geen discussie mogelijk. Ik lees hier wel eens dat ze een deel IVF, een deel ICSI doen, dat zou je kunnen vragen?

Manouk ik word ook een beetje neerslachtig van deze dag, ben nog aan het werk gelukkig morgen nog een weekje naar Frankrijk, maar daar zijn de voorspellingen niet veel beter (zitten in het noorden). Wel lekker om er nog even uit te zijn.

Ik weet nog niet wat we gaan doen, alles schreeuwt in me: we gaan door! Maar dat is vooral omdat ik nog niet klaar ben om af te suiten. Het moet wel haalbaar zijn. Mijn vriend moet na de vakantie naar de neuroloog en dan een MRI voor zijn rug, misschien heeft hij een hernia en moet geopereerd worden dus dat zal dan voorgaan. Ik denk niet dat we voor november gaan beginnen, dat geeft me ook nog tijd om te proberen wat medicijnen te verzamelen? Ik zal het melden zodra ik wat meer weet.

Iedereen sterkte in deze herfstachtige tijden... zowel het weer als de stemming...

Caroline

Geplaatst

Wat jammer dat we hier, en ook in het topic van het wachtbankje augustus, zo veel slecht nieuws hebben.

Ik probeer maar niet zoveel bezig te zijn met mijn eigen poging, ter bescherming...

Had vanochtend fm: drie follikels links van 12/13 mm. Had er liever wat meer gehad, maar goed, het is iets he.

Woensdag weer terug voor fm en bloedprikken, punctie is dan hopelijk vrijdag of zaterdag.

Elies, ik weet niet in hoeverrre je zelf inspraakt hebt in icsi/ivf. Voor ons is het automatisch icsi ivm de beperkte hoeveelheid rietjes in de vriezer.

Naar dat het met je vader halen en brengen blijft.

Shanna en Manouk, sterkte met het verwerken van de teleurstelling.

Groetjes Menta

Geplaatst

Hai,

Misschien is dat per ziekenhuis verschillend, maar bij ons had vriendlief ook altijd veel zaadcellen maar toch hebben we PICSI in ICSI gedaan, geeft toch meer kans.

Hier gaat het wel. Kom net van de overburen af, gisteren is zij bevallen van een jongetje. Pfff gelukkig ging dat goed, had er geen moeite mee, gek hè, maar dat heb ik nooit gehad. Ben gewoon heel erg blij voor ze. En hopelijk mag ik vaak oppassen ;-)

Groeten van Shan

Geplaatst

Ik heb er ook nooit moeite mee, meestal is de baby zo duidelijk een... (achternaam) ik pas ook om de week op dinsdag op, maar nooit gedacht: ik wou dat ze van mij was...

Wat dat betreft heb ik meer moeite met zwangere vrouwen...

Geplaatst

Zelf heb ik er ook wel aan gedacht om aan te bieden een vaste dag of wat jij hebt om de 14 dagen op te passen, scheelt hun weer geld en ik vind het leuk. Maar vriendlief zegt dat het niet goed voor mij is, dat ik me dan teveel ga hechten. Maar die ervaring heb jij dus niet?

Groeten van Shan

Geplaatst

Als ik naar mezelf kijk heb ik dat niet hoor dat ik me hecht aan kinderen van een andere mamma. Mn lief heeft 2 kids uit een eerder huwelijk,die waren nog heel klein toen ze in mn leven kwamen en zijn om het weekeinde bij ons en in de zomervakantie 3 weken.

Ik kan het heel goed met ze vinden en zal altijd proberen zo lief mogelijk voor ze te zijn en voor hun te zorgen. Maar ik mis ze niet dramatisch erg als ze niet bij ons zijn,denk dat dat alles met een bloedband te maken heeft.

Liefs,

Elies

Geplaatst

Hoi Shanna,

Het gaat om het zusje van een vriendinnetje van mijn dochter, in januari wordt ze 2. Ik heb haar vanaf de geboorte intensief meegemaakt, de ouders zijn ook vrienden van ons. Er is nog een oudere zus, en die drie zijn echt hun kinderen (uiterlijk in ieder geval). Ik ben aan de hele familie gehecht, maar dat geeft niet omdat het vrienden zijn. Zij trouwens ook aan ons. Mijn dochter is heel erg gek op het kleine zusje en andersom (af en toe pijnlijk want dan weet ik dat ze zelf ook heel graag een zusje wil en vriendinnetjes vragen dat soms ook gewoon aan haar: zou jij ook zo'n lief zusje willen? Weten zij veel... ) en de oudste twee noemen mijn dochter vaak hun stiefzusje. Omdat die van mij maar alleen is, vind ik het fijn dat de twee gezinnen elkaars kinderen op kunnen vangen. Als ik voor behandelingen naar rotterdam moet, is ze ook meestal bij hun en hun oma en ik passen dus om de week een ochtend op.

Een andere situatie dan bij jou dus misschien, maar ik denk dat jij het zelf moet uitmaken, hoe goed en lief bedoeld ook, je vriend kan dat denk ik niet voor jou beslissen.

Liefs,

Caroline

Geplaatst

Oh nee mijn vriend zegt ook zeker niet dat ik dat niet moet doen, hij waarschuwt er alleen maar voor. Gelukkig is hij absoluut niet zo, daar hou ik al helemaal niet van, ben zoveel jaren alleen geweest en een hele zelfstandige vrouw en dat wil ik ook graag zo houden ;-)

Ach ik zie het wel, voorlopig zijn ze zelf druk met de baby, het is hun eerste en heeft zij nog zwangerschapsverlof.

Geplaatst

Hai meiden,

Weer even een krabbel van mij. Ik heb zelf nog niet veel te melden omdat ik moet wachten tot ik ongesteld word voordat ik weer mag gaan stimuleren en dat zal rond 10 september zijn. Dus ik sluit me aan bij "het september groepje". Hopen voor veel van ons dat dit beter wordt dan augustus!

Over jaloerzie op zwangere vrouwen: ik merk dat ik absoluut niet jaloers ben....totdat het iemand blijkt te zijn van mijn leeftijd! Dan gaat er toch wel even een steekje door me heen!

Groetjes van mij en Nicole succes met de punctie morgen!

Geplaatst

HI meiden,

Ik zit dan ook in het september groepje. Claus hoef je niet eerst aan de pil? Ik zit daar dus nu aan en zal rond 11 september gaan beginnen met stimuleren.

Ik voel inderdaad wat somberheid hier en daar! Ook niet zo gek natuurlijk door al die berichten....en het weer! Maar kom op, he meiden. We laten ons niet zomaar verslaan. We denken positief en houden de moed erin met opgeheven hoofd!! Af en toe huilen mag...

Mees, nog even he? En Menta, blijf gewoon vertellen. Alle verhalen gaan door. Succes woensdag! En Nicole, jij ook he?

En de anderen ook....

Geplaatst

@Michaela, ( mijn dochter heet Miqaëla ) tja we blijven positief ... en we gaan er van uit dat deze 3e poging "hem" gaat worden .... eerst morgen de punctie maar weer en dan hopen op een mooie uitslag .... het wordt tijd voor positief nieuws ...

lfs. Nicole

Geplaatst

Nicole veel succes met de punctie morgen.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Michaela, ik hoef inderdaad niet eerst aan de pil gelukkig. Dit omdat de stimulatie gewoon in mijn eigen cyclus is. Daarom moet ik nu wachten tot ik ongesteld word en dan op de 2de dag gaan stimuleren. Zo is het de 1ste keer ook gegaan en dat ging goed (op de afloop na dan helaas).

Dus ik denk dat we beetje rond dezelfde tijd gaan beginnen met stimuleren.

Rachel, als alles goed mag gaan dan hebben we rond dezelfde tijd als jij de terugplaatsing! Spannend!

Geplaatst

Niet moedeloos worden Manouk! Er zijn er toch ook een paar zwanger geworden. Dus…alles kan.

En de andere keer had je toch geen lege follikels? Kan altijd weer goed gaan een vlg keer. (Als is het natuurlijk wel super shit deze keer.)

Ik zit nog braaf op het wachtbankje. Nog 3 dagen. Haha, leuk dat je blij bent met mijn 45 :) Mooie leeftijd hebben we toch?

Elies, fijn dat het redelijk gaat met je vader, maar wel jammer dat hij toch nog niet echt goed opknapt.

Ja, ICSI doen ze alleen als het zaad niet zo goed is. Jullie is waarschijnlijk te goed, wat wel weer fijn is.

Caroline, sterkte met je beslissing! Ik zou zeggen, doorgaan. Maar dat ben ik he? Jullie moeten dat natuurlijk zelf beslissen. En heel veeel plezier in hopelijk een droog France.

Menta, suc6 met het groeien van je 3!

En Nicole, su6 met de punctie!

Goed Michaela, jij geeft de burger weer moed :) Jep, nog 2 hele dagen en daarna….!

Shanna, mooi geschreven “onder je naam’ Heel veel sterkte he!!!

Rachel en Claus, wordt gezellig saampjes. Succes ook!!

Slaap lekker allemaal!

Liefs, Mees

Geplaatst

Ha meiden,

Michaela je hebt ook gewoon gelijk,we moeten knokken en de moed niet laten zakken. Voel me eigenlijk vandaag wel weer oké,lekker geslapen daar knap je van op!

Nicole,zet m op meid!

Mees,je gaat goed meid nog een paar daagjes,nog geen voortekenen van?

Ik zal een oktober gevalletje worden,mocht ik in september niet zomaar spontaan zwanger raken ;-)). Hebben de 15e september een gesprek in't zhuis en dan natuurlijk mn oktober ongi afwachten voordat we weer met injectienaalden aan de slag kunnen.

Liefs voor julie!

Elies

Geplaatst

Claus ik zal rond 13 september ongesteld worden en dan 2 weken later de tp.

Zou prettig zijn als we weer samen op het bankje zitten.

Nicole heel veel succes met de punktie.

Ik ben wel blij dat we een maand rust hebben, doet me goed.

Gisteren ochtend was ik echt verschrikkelijk somber, was bang dat ik depressief was, gelukkig nu weer over.

Mees zet hem op!

Laat maar zien dat deze "ouwe bessies"het nog prima doen.

liefs

Rachel

Geplaatst

Ik ben een beetje aan het rondbellen naar ziekenhuizen in NL die de FM doen, zodat ik niet voor die 5 minuten telkens naar DD moet. Alkmaar heeft al nee gezegd en de VU nu ook? Kent iemand nog een zkh in Noord Holland, die de meting doen zonder dat je bij ze in behandeling bent?

Geplaatst

Dankje Rachel en Elies, ja, ik hoop dat ik kan laten zien de dat de "ouwe bessies" het nog prima doen!!! :)

Heb nog geen voortekenen. Wel ietsje gevoel van ongi in mijn buik, maar ja, weet het ook allemaal niet wat het is. Ben nog nooit zwanger geweest, dus kan het ook niet goed vergelijken. Nou ja, iig is alles nog 'wit'.

Ik durf niet te veel te hopen, maar dat kennen jullie wel.

Zal blij zijn als ik mag testen; dan weet ik het tenminste. Zit nu te snakken naar yoghurt met chococruesli, maar neem het nog maar niet,haha!

Ik weet niet van ziekenhuizen die een echo hier doen. Zou dat ook willen weten voor het geval dat....

Sterkte en succes allemaal!

Is de punctie goed gegaan?

Liefs, Mees

Geplaatst

Michaela,

Misschien wel een domme opmerking....maar kunnen ze jou in DD niet vertellen wat voor optie's er zijn voor je dichter bij je woonplaats voor de fm's?

Mees meid kom op hé!!!!

Nicole hoe is het met jou gegaan?

Liefs,

Elies

Geplaatst

Heb vanochtend nog wat ziekenhuizen afgebeld: Beverwijk doet het. Wat een opluchting!!! Ik kan dan ook zo terecht als ik bel. Hoorn schijnt het ook te doen maar daar was de afdeling niet bereikbaar om dit te checken....

Nee, Elies, geen domme opmerking. Ik had in DD ook kunnen vragen met welke ziekenhuizen zij samenwerken. Dus dat was ook nog een optie geweest. Had ik niet aan gedacht. Nu hopen, dat Dr S een beetje blij ermee is en dan gaan we ervoor!!!

Mees; we gaan voor je duimen en als je echt trek hebt in yoghurt, why not? Doe je daarna lekker een koppie thee. Er zal ook een reden zijn dat je daar trek in hebt, hoor! Rundvlees is ook verwarmend dus als je dan vanavond lekker hachee achtig iets maakt dan komt het heus wel goed. In mijn grote dikke boek staat ook dat frambozenbladthee goed is voor de baarmoeder om aan te sterken en haar taak te doen. (NB Niet verwarren met frambozenthee, de vruchten dus, die doen het tegenovergestelde) Ik drink daar ook ieder avond een kopje van.

Nicole hoe ben je gegaan vandaag?

Geplaatst
Nu hopen, dat Dr S een beetje blij ermee is en dan gaan we ervoor!!!
Tuurlijk is dr S er blij mee, scheelt hem weer tijd, de rekening voor de punctie krijg je toch wel, de echo's zitten daar bij in ;-)

Nicole hoe is het jou vergaan vandaag?

Mees spannend voor je, nog een paar dagen, succes met wachten.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Hallo dames, vanmorgen de punctie gehad, en ik had zelfs 1 follikel meer dan bij de laatste follikelmeting dus dat was een aangename verrassing. IK moet wel zeggen dat ik behoorlijk wat last van mijn buik heb. Mijn buik voelt beurs en zwaar en elke stap doet me zeer. Dus ik lig lekker op de bank met een sikkepit op mijn buik en dat verlicht wel. Ik wil die zetpil naproxine voor de nacht bewaren dus ik slik er maar paracetamol bij om de pijn wat te verzachten. Toen we in het uitrustkamertje zaten met een bakkie thee kwam de assistente melden dat het zaad van mijn man niet goed was en hij nog een keer moet produceren. Nou dat is ons nog nooit overkomen dus de angst sloeg me al om mijn hart. Dus manlief ging voor de eerste helemaal alleen naar het mannenkamertje ... toen hij het potje ophaalde bij het lab zei de laborante dat hij de vloeistof wat in het bakje zit niet weg mag gooien ... waarop hij verbaasd keek ... en zei: dat had je dan ook wel in het vorige potje mogen doen als dat zo belangrijk is ... zat dat er niet in dan vroeg de ass. Nee zei mijn man dat zat er niet in ( dat heeft er bij de vorige puncties ook nooit in gezeten ) .... erg vreemd .... nu maar hopen dat het goed is gegaan zo een tweede keer want ik heb nu erg mijn twijfels maar goed ik hoor het morgen wel .... ik hoop maar dat alles goed is gegaan ....

gr. Nicole

Geplaatst

hey Nicole..., hoeveel eitjes had je? top dat er 1 follikel meer was!!!

wel balen van het zaad, maar dat komt vast wel goed.

Michaela fijn dat je nu niet helemaal naar DD hoeft.

Shanna, hoe is het met je?

euh.., ff om het gemiddelde omhoog te krikken, ik ben 42 en had toch 12 eitjes waarvan 7 top emmy's.

maar ik geloof wel dat er misschien verder in het proces wel meer fout zou kunnen gaan, als je "iets" ouder bent.

Ik zie het wel een beetje dat het wachten is op dat ene topeitje.

die is er vast wel es een keer. of ben ik nu te optimistisch???

liefs joske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden