Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Mees, bedankt voor de uitleg! Ik heb ook een redelijk regelmatige cyclus en merk aan het slijm altijd wanneer ongeveer mijn ovulatie is... En aangezien ik wel veel eitjes maar nooit cryo's heb, denk ik wel eens: wat heeft het voor zin om zoveel eitjes te hebben, is het niet beter om er 1 of 2 te hebben en niet zoveel te spuiten? Zeker omdat ik het vanaf nu zelf moet betalen. Ik hoop dat ik het niet nodig heb, heb nu mijn schema voor de volgende poging en het meeste van de medicatie al voor poging 4 maar mocht dat niet lukken ga ik het zeker bespreken tijdens de evaluatie!

Caroline

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hoi Caroline,

Toen ik bij S kwam is dat hormoongehalte gemeten. Hij zei dat dat niet zo hoog was (dus weinig eivoorraad) en adviseerde om het in de eigen cyclus te doen. Volgens mij is het zo dat met mijn gehalte er ondanks het spuiten van menopur (oid) er niet zoveel extra eitjes bij komen. Hij heeft dat niet precies uitgelegd, maar volgens mij is dat de reden. Een beetje 'zonde' om veel te spuiten met weinig extra opbrengst. Zo kwam het op mij over.

Hij is nooit zo van de uitgebreide uitleg, S.

Ik moet zeggen dat ik de lange en korte kuur van medicijnen heb gedaan ergens anders en dat idd dat niet heel veel extra eitjes opleverden. Je moest dan minimaal 3 goede follikels hebben voor een punctie en dat had ik dan precies. Wel ongeveer 7 in wording, maar dan 3 die echt goed door groeiden. En dan had ik 2 die goed waren om te bevruchten en werd(en) er 1 of 2 terug geplaatst.

Ik moet zeggen dat dit me wel goed bevalt. Je kunt kort van te voren beslissen (1e dag ongi) of je een nieuwe poging wilt doen en je hoeft niet die bergen medicijnen te spuiten. Idd zoals LA zei 1 of 2 dagen beetje menopur en cetrotide om de eisprong tegen te houden. Zo super. En tot nu toe is mijn ene goede eitje steeds bevrucht. Zo fijn. Nu nog innestelen....!

Ik heb trouwens besloten nog 1x het op deze manier te proberen. Het kan alleen niet deze cyclus want ik kreeg mailtje van I dat S op vakantie is. Dan wacht ik maar een maandje.

Dan gaan we misschien samen, half november...gezellig!

En wordt het niks, dan optie eiceldonatie.

Het gaat zowiezo goed komen...!

Liefs, Mees

LA, is prima hoor. Altijd goed andere ervaringen te lezen.

Ik heb ook altijd een hele regelmatige cyclus en ook goed slijm (lekker praatje) normaal.

Het is niet echt anders geworden door alle pogingen. Na een volledige poging kan het wel iets langer duren voor je weer ongesteld bent. Daarom slaan ze ook vaak een maand over voordat je een nieuwe poging kan wagen. Dan is alles weer een beetje op orde in je lichaam.

O ja, ik snapte niet helemaal je verhaal vh doorslikken van de pil. Moest je dat doen of deed je dat zelf? Ik kan me voorstellen dat dat je cyclus een beetje van slag bracht. En wb je follikel van 15,4; is al best groot toch? Ik had ook x een kleine, maar die werd goed bevrucht. Nou ja, blijft lastig. Ik laat me vaak maar leiden door de arts. Als hij het groot genoeg vindt, dan ik ook :-)

Wel interessant dat je accupunctuur hebt. Wat doet dat precies?

Succes!

Mees

---------------------------------------------------------------

Ha Mees,

Dank voor jouw bericht!

Nu, heb de pil zo lang doorgeslikt vanwege vakantie van Dr. Scholtes en toen van ons, maar had moeten luisteren naar mijn lichaam - duurde even voordat de pil mijn lichaam "eronder" had (aldoor doorbraakbloedingen) en toen dat na bijna 2,5 mnd zo was, moest ik 5 x 225 Menopur spuiten maar mijn lichaam sliep gewoon nog, was naar en niet leuk....

Enfin, langzaam komt mijn lichaam weer in het oude ritme.

Bij mij was de eerste ICSI vlgns boekje gegaan doch ook niet zoveel follikels (5) maar uiteindelijk ging er 1 toch winnen en dat heeft Dr Scholtes zo gelaten en niet meer laten bijspuiten etc.

Enfin, het lichaam is geen machine -zegt mijn eigen gynaecoloog altijd- dat begrijp ik wel, maar ben blij dat ik mijn lichaam beetje ga terug herkennen en herken jouw verhaald -denk dat ik beetje in soortgelijke situatie verkeer hoewel ik er soms werkelijk niets van snap want de laatste keer (geen hormonen) toen ik aldoor ge-echod werd, werden er 8 follikels geteld.

Ja, 15,4 mm is best groot, maar het groeide langzaam....langzamer dan bij 1e ICSI maar wellicht is dat omdat ik nu geen hormonen had gespoten...gynaecoloog vond dat het ook langzamer groeide dus toen dacht ik, ik laat eerst mijn lichaam weer helemaal in balans komen en dan ga ik ervoor....!

De accupunctuur helpt om je lichaam en hormonen op orde te brengen en ik heb de indruk dat het echt helpt...! Dus wellicht ook iets voor jou Mees?

Wat klink je positief - dat vind ik zo goed!!!! Lukt mij ook nu weer beter,

tot later,

hug,

L.A.

Geplaatst

Hallo leeftijdgenotes!

Ik kon niet langer wachten, heb vanochtend getest en...... direct een heel duidelijk positieve test, dinsdag bloedtest om hcg te bepalen maar omdat ik nooit langer dan 8 / 9 weken zwanger ben geweest:mocht ik 12 oktober nog steeds positief testen en een mooi hoog hcg hebben dan ga ik me toch niet direct overhevelen naar het "Uitgerekend in juni 2011" -forum. Ik zie veel te vaak in de andere "uitgerekend" forums de berichtjes over elkaar heen rollen van wel zwanger en alle felicitaties van dien, naar diepe, diepe teleurstellingen. Ik wacht het af tot ik goede echo's heb gehad met kloppende hartjes (of eentje natuurlijk). Ik zou het het liefst van de daken willen schreeuwen, maar het is die eerste drie maanden nog zo vreselijk kwetsbaar.

Heb deze poging overigens ook acupunctuur gehad. Voel me heel rustig, neem elke dag zoals het komt en vanaf nu is elke dag er eentje meer!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Lot, jeeeeeeh!!!! Super gefeliciteerd!!!! Zo goed!!! Geweldig!!!

(als ik te enthousiast ben moet je het maar zeggen....maar wauw!!)

Hoe geweldig is dit?!!!!

Veel succes de 12e en hopelijk 9 maanden lang!!

Echt super!!

Liefs, Mees.

Geplaatst

@ mees: geeft niks! dank je wel hoor! ik hou gewoon een geweldige grote slag om de arm..... maar op dit moment geniet ik gewoon van t moment!

groet,

Lot

Geplaatst

Hoi Caroline,

Ja, precies wat je zegt. Al die medicijnen voor misschien 1 of 2 eitjes extra. Ook voor je lichaam lijkt het me beter, zonder al die medicijnen.

Hopelijk ga het gewoon lekker lukken deze x voor je, dan hoef je er niet eens over na te denken. Zou wel gaaf zijn; zo saampjes de 4x poging (als is het in feite iets meer pogingen bij mij, maar dan als alles goed gaat,de 4e poging met tp) en dan allebei zwanger :-)

Lot heeft vandaag al het goede voorbeeld gegeven. Dit is een goede periode volgens mij; Joske en Lot zwanger....jeeeeeh!!! (En Sannie al heel lang zwanger :)

Liefs, Mees

Hoe is het op het wachtbankje? Nog gezellig en alles ok? Zo zenuwslopend vind ik die periode. Aftellen!!

Hoi LA,

(leuke naam, ben ik paar x geweest)

Dankjewel! Lief!

Ja, slim om naar je lichaam te luisteren. En idd veel, 8 follikels zonder 'pokon'. Ik heb er meestal maar 2 of 3. Dat is veelbelovend, 8. Iig een teken dat alles nog goed werkt en er nog eitjes zijn. Daarbij is minder ook goed hoor; 1 goede is genoeg toch? ;-)

Ga je dan ook beginnen ergens in november? Dan zijn we met zn drieen. Gezellig!

Klinkt idd wel goed, accupunctuur. Ben wel tikje bang voor die naalden. Vroeger helemaal; maar sinds ik in dit traject zit ben ik zoveel x geprikt (bloed) en zelf natuurlijk heel veel zelf gespoten dat het allemaal prima is. Kom maar op met die naalden....! Al worden die accupuntuurnaaldjes wel op vreemde plaatsen gestoken. Brrr. In oorlelleltjes en hoofd enzo. Dom natuurlijk, heb ook gewoon oorbellen laten prikken. Toch iets grotere gaatjes, haha.

En hoe vind ik iemand die dit kan? Kan elke accupuncturist dit? Speciaal voor zwanger-willen-worden persoontjes? Las dat Lot (zwanger!!!) het ook heeft gedaan....accupunctuur dan, dus goed idee!

Liefs, Mees

O ja, Michaela. Jij was het toch die schreef dat de 'reacties' die je schrijft steeds verdwijnen en je weer opnieuw moet inloggen enzo? Heb ik ook gehad. Zo mega baal is dat. Ik doe nu 'ctrl c' voor het geval dat en 'paste' het dan weer als mijn tekst verdwenen is. Deed het eerst ook via Word, maar dit is makkelijker. Gaat het een beetje? Iig fijn dat je nog steeds schrijft!

Geplaatst

Begrijp ik helemaal Lot. Zou ik precies hetzelfde hebben!

Rustig aan: stap voor stap; dag na dag.

Een fijne nacht toegewenst met happy thoughts/dreams. Wat een geluk!

Liefs, Mees

Geplaatst

Lot, gefeliciteerd! Die positieve test heb je alvast binnen, maar ik begrijp heel goed dat je nog niet over durft te gaan naar een Uitgerekend in... topic, zou ik ook hebben denk ik.

Mees, we gaan er weer voor in november!!

Caroline

Geplaatst

Lot wat een goed nieuws Gefeliciteerd meid.

Gisteren was het een stressvol dagje, maar ik ben nog niet ongesteld.

Ik wil toch wachten op de bloedtest morgen.

Elies hoe is het met jou?

Geplaatst
Hoi Caroline,

Toen ik bij S kwam is dat hormoongehalte gemeten. Hij zei dat dat niet zo hoog was (dus weinig eivoorraad) en adviseerde om het in de eigen cyclus te doen. Volgens mij is het zo dat met mijn gehalte er ondanks het spuiten van menopur (oid) er niet zoveel extra eitjes bij komen. Hij heeft dat niet precies uitgelegd, maar volgens mij is dat de reden. Een beetje 'zonde' om veel te spuiten met weinig extra opbrengst. Zo kwam het op mij over.

Hij is nooit zo van de uitgebreide uitleg, S.

Mees

Hi Mees, welk hormoon bedoelde Dr S dan, weet je dat nog? De AMH waarde of FSH? En weet je ook nog hoe hoog die bij jou waren? Ik heb bijvoorbeeld een hoge FSH (9,2) maar had ik met stimulatie de eerste keer maar 4 (2 kleine en 2 grote) en de tweede keer zelfs maar 1, die wilde groeien terwijl er 7 in totaal waren! Ik ben dan benieuwd waarom de ene dan die behandeling krijgt (in eigen cyclus dus) en de andere dan wel hormonen spuit. En inderdaad is er maar eentje genoeg maar op onze leeftijd zitten er al een heleboel beschadigde tussen dus dan lijkt het soms een beetje op een loterij. Bij ons was hij heel terughoudend en zei dat we weinig kansen hadden dus als ik jou dan lees vraag ik me af, waar dan het verschil zit. Vandaar dat ik bij die hormonenvraag kom.

*Lot: alvast een voorzichtige felicitatie voor jou dat de test positief is! Wat is dat toch fijn om te zien, toch als die test kleurt zoals je stilletjes had gehoopt? Geniet nu maar even van dit moment en de waarschijnlijkheid en ik begrijp je enorme slag om de arm ook wel, hoor....

Geplaatst

Ha meiden,

Veel geschreven dit weekeinde fijn!

Die Lot hé zo fijn meis,nu nog je bloedtest en wat je schrijft het blijft spannend allemaal maar geniet van elke dag dat je weet dat je zwanger bent!

Rachel,oké jij gaat nog goed!

Ik zit in de welbekende achtbaan van emotie's maar nog geen bloed dus we houden moed. Ben wel ontzettend emo wordt niet goed van mezelf zit om helemaal niks al met tranen in mn ogen.

We hebben wel afgesproken dat als deze keer wederom negatief gaat uitvallen we in januari 2011 ons weer gaan melden in het zhuis,zijn ook doordat mijn vader weer in het ziekenhuis is opgenomen het echt meer dan ook meer dan zat om de laatste maanden van 2010 ook nog eens voor onszelf heen en weer te moeten rijden.

Merk dat het qua energie ook wel een beetje opraakt bij mezelf en het kan niet de bedoeling zijn om helemaal tot het randje te gaan.

Liefs voor jullie en op naar een spannende nieuwe week!

Elies

Geplaatst

Hi Michaela,

Ik heb eigenlijk geen idee welke waarde hij bedoelde en hoe hoog die was. Iets wat te maken had met de eivoorraad/hormonenhuishouding. Ik weet eigenlijk alleen maar van de termen AMH en FSH door dit forum. S is (iig bij mij) altijd een beetje rap van uitleg en niet zo duidelijk. Of ik ben heel dom, haha.

Hij stelde deze methode voor toen hij belde met de uitslag van dat bloedonderzoek. Ik heb ook niet gevraagd waarom, maar neem aan de reden die ik eerder noemde.

Ja, idd wel interessant waarom hij bij de 1 de hormonenkuur doet en bij de ander de 'eigen cyclus'. Ik heb trouwens het idee dat als het eitje natuurlijk groeit het beter is en eerder bevrucht wordt. Want vaak lees ik hier van tig eitjes die er zijn bij de echo's, dan vallen er bij de punctie al veel af en daarna wordt er soms maar 1 of o bevrucht. Nou ja, is alleen maar mijn idee hoor. Iig geval doet tot nu toe dat ene dappere eitje het wel goed en laat zich graag bevruchten :-) Het innestelen is nog in een leerproces....;-) En toen ik al die medicijnen spoot had ik 1x een extra eitje. Ze waren toen ook wel allebei bevrucht, de ene 8 cellig en de ander 5 cellig. Maar ja, dus niet echt schokkend veel.

Ik zal nog ff vragen aan I of ze dat kan opsnorren in mijn dossier; welke waarde het was en hoe hoog (laag).

Liefs, Mees

Geplaatst

Hey Elies en Rachel,

Veel suc6 met de laatste wachtdagen! Ja Elies, kan het me helemaal voorstellen. Ik vind dat echt de moeilijkste tijd vh hele traject. Die echo's zijn allemaal best ok. Iedere x zie je ze een beetje groeien. Dan kijk je uit naar de tp. Dan naar de bevruchting. Iedere x weer een stapje dichterbij een babeje. In ieder geval voor mij gaat dit best snel. Maar dan....die 14 dagen! Gek word ik er van. Durf amper zware dingen te tillen, sommige dingen niet eten/drinken (weet ik pas sinds kort) en geen ongezonde dingen te doen zoals verven oid. Mijn leven is dan echt 14 dagen on hold. Niet dat ik gestrest ben dan maar wel zoooooo 'on hold'. En de dagen kruipen voorbij. Ook word ik niet ongesteld vóór die tijd (heb ik nu gemerkt) dus het is de volle 14 dagen wachten. Waaaaah!!

Nou ja, lekker gemiept over de wachtdagen. Ben natuurlijk allang gelukkig dat ik aan 'wachtdagen' toe kom, want dat is zeker niet voor iedereen het geval.

En voor jou is het extra moeilijk. Wat erg dat je vader weer het ziekenhuis in moet. Veel sterkte!!

Nogmaals meiden, wacht ze, doe rustig aan, laat je verwennen.

En Lot, houden zo!! Zo gaaf!!!

xxxx

Mees.

Geplaatst

Ha Rachel,

Nee mn pa ligt op de verpleegafdeling. Was na bijna 10 weken vorige week thuis gekomen en na een paar dagen thuis weer opgenomen maar het gaat redelijk de goede kant weer op sinds gister dus maar weer hopen dat hij deze week weer naar huis mag.

Ow meid wat spannend.......!!! Laat je zo snel mogelijk wat weten,denk aan je.

Hier nog geen bloed dus moed ;-))

Liefs,

Elies

Geplaatst

Rachel,

Weet je al wat...???

Zit me gek te duimen!

Claus,

Voor jou ook weer spannend deze week, je gesprek. Ben benieuwd meis.

Liefs,

Elies

Geplaatst

Hai Claus, was het lekker in Limburg?

Ik ben nu pas thuis de hele dag naar het strand geweest.

en ik ben hartstikke zwanger..................!!!!!!!!!!!

Mijn hcg was 2100 volgens mij hartstikke hoog, vorige keer was hij maar 130.

zouden het er dan toch 2 zijn?

Ik ga weer even een dansje maken..........

Geplaatst

YES! YES! YES!

Ow Rachel wat ben ik BLIJ voor je!!! Zit met tranen in mijn ogen! Wat had ik hier op gehoopt zeg. Zeker omdat je de vorige keren steeds de dag voor het testen al ongi was en nu niet hoopte ik zo dat het nu raak zou zijn!!!

JOEPIEIEIEIEIEIEIEIEIEIE!!!!

Ik dans ff met je mee!!!!

Liefs en dikke knuf Claus!

@ Elies: voor jou morgen hetzelfde he!!!! Succes, duim heel hard voor je!!!

Ook jij alle liefs!

Geplaatst

Rachel....Yes!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Geweldig. Zoooooo super de super!!!!

Wauw, echt zo blij voor jullie!!!!!!!!!!

Wat gaat het goed deze periode. Elies.....jij ook hopelijk. Heel veel suc6!!!!

Liefs, Mees

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden