Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha meiskes,

Lees wel elke dag even jullie berichten maar niet echt tijd gehad voor reactie's sorry!

Rachel jij morgen voor de 2e echo maar als ik in een ander topic lees wat voor kwaaltjes je hebt moet het toch gewoon goed zijn! Denk aan je.

Ik gister mn 1e ongi dag...aan die wekker van mij mankeert he-le-maal niets! Dus gebeld met zh en mag de 21e voor de 1e fm.

Weten jullie hoe dat werkt Krijg nu voor't eerst in mn carriere als het goed gaat allemaal natuurlijk een tp van een cryo maar op de hoeveelste dag zou dat kunnen zijn in de cyclus?

Liefs voor jullie allemaal,

Elies

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Elies,

Ik kreeg zo rond de 10e dag na de menstruatie de eerste fm.

Dan kijken ze of de folikels zo rond de 18 mm zijn en dan mag je pregnyl spuiten in de avond en dan

heb je ongeveer 5 dagen later de terugplaatsing.

Laat je er 2 terugplaatsen?

Als ze samen zijn ingevroren, zou ik dat zeker doen.

liefs

Rachel

Geplaatst

Hai Rachel,

Bedankt voor je snelle reactie! Mmmm tja we hebben daar wel over gesproken saampjes maar als dr al sprake van een keuze is in onze situatie's op dit forum gaat onze voorkeur toch uit naar 1 beebje omdat mn lief al twee kids heeft uit een eerdere relatie. En ik heb er eigenlijk niets van meegekregen bij de laatste tp dat de 2 cryo's samen zijn ingevroren.

Ook zeggen ze elke keer weer tegen ons dat het veel problemen kan geven een 2-ling zwangerschap en ze adviseren dan ook een tp van 1.

Dus we gaan nu voor poging nummertje 6 en tevens de laatste voor 2010.

Maar jij gaat nog goed hé? zat even te lezen op het 12-weken topic. Hoe laat mag je morgen voor je echo?

Liefs,

Elies

Geplaatst

Welkom Ellie, spannend voor jullie. Ik heb juist wel bevruchtingen gehad, weliswaar niet allemaal, maar toch. Dat ze niet allemaal bevrucht raken gebeurt helaas vaker op oudere leeftijd. En deze afgelopen keer helemaal niets. Dat was heftig.

Mees, stomme vraag....maar heb je toevallig een zwangerschapstest gedaan? Of slik je de pil nu? Mijn schoonzusje heeft 2 kids via ivf en de 3e kwam zo maar spontaan terwijl ze 44 was. Dus you never know....

Mineut....nog 1 dag! Spannend.

O Rachel wat spannend....morgen echo! Hoop dat alles goed is.

Liefs allemaal

Manouk

Geplaatst

Elies ik mag morgen om 3 uur.

Als ik jou was, zou ik er toch 2 terug laten plaatsen bij mij waren ze in het begin heel stellig dat ik er

maar 1 moest doen, maar na 5 keer raden ze me toch 2 aan.

Bij mijn zoontje heb ik het ook gedaan.

De kans op onze leeftijd op een tweeling is heeeeel klein.

Stel dat ik er maar 1 had gedaan, was ik nu misschien niet zwanger.

Geplaatst

Vind dit heel toevallig op het AD

NEW YORK - Mannen met een kinderwens kunnen beter niet werken met een laptop op schoot. Dat beweren althans wetenschappers in het tijdschrift Fertility and Sterility. De laptop zou het scrotum te veel en te langdurig verwarmen.

Binnen een kwartier bereikt het scrotum een temperatuur die slecht is voor de kwaliteit van het sperma. De wetenschappers van de Universiteit van New York plaatsten voor hun onderzoek thermometers op strategische plaatsen in de broek van 29 jonge mannen en lieten hen vervolgens met een laptop op schoot werken. Binnen tien tot vijftien minuten werden schadelijke temperaturen bereikt.

Het plaatsen van een pad of een kussen tussen de computer en de geslachtsdelen zou onvoldoende helpen.

,,Miljoenen mannen gebruiken laptops vaak tegenwoordig, vooral jonge mannen. Ik wil niet gelijk beweren dat mensen onvruchtbaar worden van laptops, maar frequent gebruik kan voortplantingsproblemen geven," zegt de uroloog Yefim Sheynkin, die het onderzoek leidde. (DHE)

07/11/10 11u01

Geplaatst

Rachel,

Mmmmm je zet me weer tot nadenken over 1 of 2. Maar ik begrijp dan niet van het zhuis ( omdat wij bij poging 1 in eerste instantie 2 wilden doen) ze ons dit zeer sterk afraden ivm moeizame zwangerschappen blah blah blah. Ze hebben het mij nooit verteld dat op onze jong belegen leeftijd een 2-ling niet zo vaak voorkomt.

Maar ja zoals jij het mij schrijft....moeten we toch vlgde week maar weer es een praatje met de dokter hebben.

Ben btw nog ontroerd door het bericht van Henne pfffffff

Ik denk aan je meis morgen met je echo ik hoop toch zo dat alles weer oké is!

Liefs,

Elies

Geplaatst

Ik zit ook steeds met Henne in mijn hoofd... Ongelofelijk toch, het is net of je sommige meiden hier echt kent, of het vriendinnen zijn.

Elies, ze hebben het bij mij ook afgeraden ivm risico's bij een tweelingzwangerschap, pas de derde keer zei de arts: zou ik ook doen. Nu heb ik eigenlijk spijt dat ik er niet steeds 2 heb laten terugplaatsen maar ja, wist ik veel...

Succes morgen Rachel!!

Caroline

Geplaatst

Lig in bed met mobiel berichten te lezen.

Manouk en Marion, wat een idee!! Heb ik nooit aan gedacht! Zal wel niet maar ...you never know:-)

Zal nog ff wachten en dan toch maar 's test aanschaffen.

(haha, zal je zien dat ik nu heeeel snel ongi word)

Zal morgenochtend ff op iedereen reageren want dit typt ietwat unhandy met 1 vinger.

Xxxx Mees

Geplaatst

Ik had er ook al aan gedacht hoor Mees maar ik wist ook niet meer zeker of je aan de pil was... Ik zou zeggen: effe naar het Kruidvat vandaag! Je weet maar nooit, er zijn hier een paar verhalen op het forum van spontane zwangerschappen tussen de behandelingen door...

Succes en we lezen het wel he!

Caroline

Geplaatst
Ik had er ook al aan gedacht hoor Mees maar ik wist ook niet meer zeker of je aan de pil was... Ik zou zeggen: effe naar het Kruidvat vandaag! Je weet maar nooit, er zijn hier een paar verhalen op het forum van spontane zwangerschappen tussen de behandelingen door...

Succes en we lezen het wel he!

Caroline

Ja, wat een idee! Nee, ben (nog) niet aan de pil. Pas de 5e dag na mijn 1e dag ongi. Mmmm, misschien toch maar ff kruidvatten. Maar voel me normaal hoor. Niets van zwangerschapsfeelings.

Rachel, vandaag he?! Veel succes! Echt gaaf hoor!

Ben het eens met wat je zegt over 2 terug plaatsen. Juist als je 40+ bent, raden de meeste ziekenhuizen het aan. Niet alleen in het buitenland maar ook gewoon in Nederland. Ik heb ook x 2 emmies ge-tp. De andere keren was het er maar 1, maar anders zou ik zeker er 2 hebben laten terug plaatsen!

Goed stukje Manouk. Zeg het gelijk aan vriend.

Ben morgenavondavond weer back on topic, want moet rennen.

succes allemaal!

positive%20energie.gif Liefs, Mees

Geplaatst

Hoi Collega's,

Wat een goede info weer van Manouk, dank je!!

Ook is het niet verstandig volgens mijn gyn. voor mannen om een sauna te bezoeken.

Dus hierbij een extra weetje...

Lfs Moto

Geplaatst

Hebben jullie er wel eens over nagedacht om er drie terug te laten plaatsen? Als het stimuleren lukt bij mij en "als" er bijv. drie goede bevruchtingen zijn dan laten wij er drie terugplaatsen. Wij zetten alles op alles.

Groetjes, Jersi

Geplaatst

Mijn echo was weer hartstikke mooi.

Ik schrok ervan hoe groot het was in vergelijking met de vorige keer.

Nu is het al een heel mensje.

De hartslag was ook prima 167 slagen per minuut.

Ik was erg zenuwachtig.

Weer zo'n lekker weekend.

liefs

Geplaatst

Wat fijn allemaal he Rachel, ik ben ook zo blij voor Lot en Menta.

Echt super dat jullie zwanger zijn!! Wat mij ook opviel dat jullie alle drie in Nederland onder behandeling staan.

Dan doen ze het hier toch nog niet zo slecht...

Volhouden nu he!!

Geplaatst

Rachel! wow! meid wat ontzettend fijn voor jullie! Lekker de kamer rond gedanst zeker ;-))

Mees.....hoe zit het met je kruidvat actie?

Ik met mn lief toch nog maar es nadenken over 2....ga het internet maar afstruinen op deze regenachtige zondagmiddag.

Liefs,

Elies

Geplaatst

Hoi Elies,

Die Rachel, goed voorbeeld voor ons vindt je niet!!! Super hoor!

Ik kreeg van het ziekenhuis deze site: www.umcn.nl en daar vindt je een keuzehulp met betrekking tot 1 of 2 laten terugplaatsen. Misschien heb je er wat aan!

Liefs Claus

Geplaatst

Gaat met mij wel weer hoor! Je raakt er bijna aan gewend aan die wachtstand! Pffff. Ik heb vorige week ovulatietesten gekocht en als het goed is moet een dezer dagen de eisprong eraan komen dus zijn we maar hard aan het oefenen geslagen! Hihi. Al is de kans klein, er is een wel kans dus nu kan ik in de komende 2 weken ook nog een beetje hopen tot de tijd dat ik weer ongi moet worden. Hoop zo dat er dan weer geen follikel in de weg zit en we dan eindelijk weer mogen beginnen met de volgende IVF-poging!

Voor jou wordt het ook allemaal weer spannend. Ik hoop dat je een keus kunt maken ivm de terugplaatsing. Ik heb er ook nog steeds zo'n moeite mee. Mijn gevoel zegt 2 maar mijn verstand (en vriendlief!!!) zegt 1 terugplaatsen. Echt zo moeilijk!

Succes!

Liefs

Geplaatst

Claus,

Ja ik herken mezelf (ons) daar ook in,gevoel en verstand.

Man lief wil het volgende week bij de 1e fm nog maar es bespreken met de arts dus we schuiven het weer een weekje verder ;-))

Heb wel op de site zitten lezen die je me zojuist doorstuurde,tja denk ik dan....ik hink ook op de 2 gedachte als dr 2 worden terug geplaatst en het eindigt weer in niks dan mag het hele hormoon circus weer overnieuw. Maar de 40+sers worden niet vaak meer zwanger van een 2ling dat hebben onderzoeken ook wel weer laten zien. Maar het blijven cijfertjes,cijfertjes....

Ik hoop toch zo dat jullie ook weer verder kunnen en nu zonder al die "verrassingen"!

Straks in januari is het 2 jaar geleden dat de pil in de vuilnisemmer is beland,binnen 2mnd zwanger en na een 10wk een miskraam we hopen toch zo dat 2011 nu es echt ons jaar gaat worden!

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden