Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat klote Mineut!! Inderdaad effe bijkomen en dan jezelf weer ophijsen... het is zo'n ellende elke keer maar zeker als het einde (zoals bij ons ook) in zicht komt. Zucht, ik leef met je mee, sterkte!!

Caroline

Geplaatst

Lieve Mineut,

Heb al net op het ecd topic een berichtje achtergelaten. Wat verschrikkelijk meid! Echt zo unfair! Heel veel sterkte en dikke knuffels van mij!

(En, hoewel het nu natuurlijk heel zwaar en verdrietig is, blijf het lichtpuntje zien he! Want wie weet gaat het in februari lukken. Zou zo maar kunnen!)

positive%20energie.gif Liefs, Mees

Geplaatst

Hey meiden,

Elies, graag gedaan hoor:-) Kun je het nog een beetje volhouden? Het wachten is altijd zo erg en lang! Maar je schiet al op toch? Hoelang nog? En wel goed dat je nu iets anders voelt dat de andere keren. Kan een goed teken zijn!!

Caroline, 9 klinkt goed hoor. Hoop dat alle eitjes in wording het gezellig hebben en lekker doorgroeien. En houd je vent gezond he. En ook al is ie verkouden, zijn zaad blijft ok hoor. Komt helemaal goed. Wel een gerij heen en weer in die sneeuw.

Rachel, wat ga jij toch goed!!! Geweldig!

Hier alles goed, al ben ik wel van slag door Mineuts bericht. Ik moet wel met beide benen op de grond blijven staan, want ook met ecd is het afwachten of het lukt. Aangezien ik ook richting spanje vertrek over een paar maanden ...

De laatste uitslag is nu ook binnen, vh uitstrijkje. Ga ik zo ophalen bij de arts en dan scannen/mailen naar DD. Dan zijn de laatste uitslagen binnen en dan nog ff!! wachten tot pak hem beet februari.

Succes allemaal! Nu snel weg voor sintinkopen.

Kuz, Mees

Geplaatst

Ha meiden,

Mineut, pfffffff hoeveel kan een mens verwerken vraag ik me wel eens af...sterkte en doe maar lekker huilen en reageer jezelf af op wat dan ook.

Mees, gaat wel oké hoor maar ja zoals wij met zn allen weten is die 1e week nog wel te doen ;-)) Heb afgelopen zondag de tp gehad dus bijna op de helft. Kreeg gister de brief uit het zhuis dat er voor mij nu niets meer in de vriezer ligt en met zo'n formuliertje dr bij dat ik 17!dagen na de tp als ik niet ongi word mag testen. Nou....17 dagen...

Caroline,morgen weer spannend meis!

Liefs,

Elies

Geplaatst

Lieve meiden,

Hier dan eindelijk een berichtje van mij.

Zoals een aantal van jullie weten wilde ik heel graag ecd doen in Spanje via Dusseldorf. Hubbie zag dit niet helemaal zitten maar beloofde dat hijm zich zou inlezen

als ik in Amerika zou zitten. Ik had wat docementatie uitgeprint en vorige week ben ik uit Amerika terug gekomen en was dus erg benieuwd wat hij zou zeggen.

Helaas hij ziet het toch nog steeds niet zitten. De reden? Hij wil of echt een kindje van ons samen of niet hoe verdrietig hij dit ook vind.

Hij heeft genoeg van de onderzoeken en de bezoeken aan het ziekenhuis (in ons geval DD en dat is toch iedere keer een hele dag onderweg zijn).

De spaning na een tp en dan het onmetelijke verdriet als het weer niet gelukt is. Hierbij opgeteld de spanning die toch in je relatie komt en de financiele kant van het geheel.

Wij hebben poging 4 en 5 al zelf moeten betalen en ecd in Spanje en de kosten in DD kom je al snel op minimaal € 8500.00 à € 9000.00. Buiten de vliegreis en hotel.

Aan de ene kant kan ik het wel begrijpen aan de andere kant ik wil zoooo graag. Maar ja meiden het is niet anders, we zullen ons leven dus ergens anders op moeten richten en misschien heel raar, nu de kogel door de kerk is is er wel een soort last van me afgevallen. Dit wil niet zeggen dat ik geen verdriet heb dit zit er wel degelijk en heeeel diep!

Het besef nooit mamma genoemd te worden, geen kindervoetjes in huis en ga zo maar door.

De scherpe kantjes zullen er vanaf gaan maar het immense verdriet dat het ons niet is gegund zal nooit weggaan. Nu ik dit zit te typen biggelen de tranen weer over mn wangen het komt weer in alle hevigheid boven.

Lieve meiden, wij stoppen!

Ik wens jullie allemaal het grote geluk, blijf positief en zorg voor vele groene regels!

Ik probeer af en toe mee te lezen want blijf benieuwd hoe het jullie vergaat!

Dikke kus en veel leifs

Marion

Geplaatst

Jeetje Marion, wat is dit heftig! Wat omschrijf je je gevoel mooi, ik zit met tranen in mijn ogen! Wat is het toch weer dubbel he dat gevoel en verstand! Succes met verwerken meid! Denk aan je.

@Mineut: kippevel. Zo niet eerlijk! Jij ook veel sterkte.

@Elies: ik mocht de vorige keer 15 dagen na de terugplaatsing testen. Misschien zeggen ze 17 dagen omdat je het dan zeker weet?

@Caroline: succes morgen. Spannend!!

Wat een mixed emotions op het forum op dit moment zeg! Blijdschap, verdriet, angst, onzekerheid, we weten er allemaal van! Sterkte en succes weer iedereen.

Liefs Claus

Geplaatst

Lieve Marion,

Ow meissie....ik zit met tranen in mn ogen je bericht te lezen. Deze angst is voor vele van ons hier ook zo aanwezig dat het ons niet meer gegund is.

Ik heb geen woorden even nu voor je. Weet dat ik aan je denk en je veel kracht wil toewensen. Voor nu...laat je tranen maar lopen.

Liefs en een hele dikke knuffel,

Elies

Geplaatst

Marion wat een naar bericht, ik schrik ervan... en met die hormonen schiet ik nu ook vol... Het lijkt me extra moelijk als je zelf eigenlijk nog wel wil maar je man niet... Maar inderdaad, ergens moet je een grens trekken. Een grens die we allemaal vrezen.

Lieve Marion, heel veel sterkte de komende tijd, meer kunnen we helaas niet voor je doen.

Caroline

Geplaatst

Hoi meiden

Heel veel sterkte Marion. Heftig hoor.

Vandaag de FM gehad en ik heb gewoon 16 Eiblaasjes waarvan er 9 mee gaan doen in de race. Helemaal precies op tijd krijg ik zondag 5 december de punctie en op mijn verlanglijstje staan dus mega veel bevruchtingen en sintekindjes. Helemaal happy dames en dat voor een bijna 44 jarige!!!

Caro, jammer dat we mekaar mislopen in het Maasstad, jij ook sterkte voor de punctie en een fijne sinterklaas.

Liefs Mo

Geplaatst

Ja Moto, ik zag het! Goed zo! Ik heb er als het goed is ook 9 die meedoen... we gaan aardig gelijk op alleen ben je toch net voor mij met de punctie. Succes overmorgen!!

Geplaatst

Lieve Marion, ik zit hier met tranen in mijn ogen je bericht te lezen! Meid, wat erg! Tuurlijk is het wel fijn dat er een beslissing is gevallen, maar toch wel k.. dat het juist niet is wat jíj wil! Heftig hoor. En knap hoe je er mee om gaat. (Ik ben veel egoistischer!) Het is zo moeilijk! Fijn dat je bij ons topic blijft. Laat af en toe horen hoe het ermee gaat. Heel veel sterkte!!

Hele dikke knuffel!! :blowkisses:

Liefs, Mees

Geplaatst

Elies, ja klopt, week 1 is nog te doen. Al vind ik die ook lang duren hoor. En 17 dagen! Heel lang. Maar....iedere dag schiet er weer eentje op! Je bent um nog lekker aan het koesteren :-) Ga zo door meid!

Caroline en Moto, jullie gaan goed met 9!! Succes met de punctie op 5 december, Moto! Een mooie datum.

En Caroline, jij 1 dag erna de punctie? Spannend allebei. Veel succes!

Claus, hoe is ie? Wachten wachten wachten. Ik heb vandaag de uitslag opgehaald en heb nu eindelijk alle uitslagen. Zo ff mailtje naar DD en dan is het allemaal compleet.

Dan nog ff (;-) 1 a 2 cycli wachten en dan....

Succes allemaal,

liefs, Mees

Geplaatst

@Mees, ja t is triest maar ja je moet er wel beide voor gaan......als dat niet zo is kan ik niet anders dan het respecteren en accepteren.

Waarom moet je nog zolang wachten voordat je gaat beginnen? Misschien heb je het al geschreven maar als je 2 weken niet online bent geweest mis je het een en ander ;)

Zeker ook door de decembermaand?

@Caroline en Moto, spannend meiden, de punctie komt in zicht!!!

@Mineut, neee he hoe kan dat nou! zwaar kl*te, sterkte meis.

@Elies, hoe gaat ie? Op naar ww 2!

Geplaatst

Na geploeter door de sneeuw (50 op de snelweg, blij dat ik thuis ben!) kan ik melden dat ik maandag de punctie heb! Waren al een paar 18, 19 en 20 mm dus zag er goed uit.

Ben ook nog op kraambezoek geweest bij Sannie samen met Nine was superleuk! Ben nu heel moe dus hou het kort, jullie horen het wel weer!

Caroline

Geplaatst

Hoi Marion,

Ja, dat is waar, je moet er beiden achter staan. Maar wel heel moeilijk hoor! Vooral als 1 er anders over denkt als de ander. Ik zou gek worden :sad:!

Ja, 2 weken geen forum is lang ;-) Zoveel gebeurt er steeds. Inderdaad door de kerststop. Omdat mijn ongi zo laat was, was alles later dan gepland. Dus toen ik meldde dat ik ongi was en of ik kon beginnen, bleek een echo precies op een 'dichte' dag te zijn (de 20e) en zeiden ze in DD om een cyclus te wachten. En....door deze vertraging komt het onhandig uit met een buitenl. trip waar ik heen moet. Dus wordt het waarschijnlijk nog een maand wachten. Nou ja, no worries, wordt vanzelf februari :-)

Dus het duurt ff, maar ik houd je op de hoogte. Leuk dat je mee blijft lezen!

:hugs2:

Elies, jij bent nog geduldig aan het wachten. Houd je eitje lekker warm in deze kou!

En morgen komt Moto je gezelschap houden in de ww. En overmorgen Caroline. Dat wordt samen heel gezellig (ahum) wachten ;-)

Succes morgen Moto en sterkte met de sneeuw!!

En veel succes Caroline overmorgen! Kan me voorstellen dat je moe bent, na zo'n dag gereis in de sneeuw.

Claus, sterkte met dat je weer moet wachten! Grrrr.

Meiden, fijne avond en wie sint al viert, veel fun!

En wie het morgen viert, zoals ik, alvast veel plezier! Wordt vroeg op en laat thuis.... :-)

Liefs, Mees

Geplaatst

Meiden ik ga zo slapen. Ja nu al want ik heb net een ellelange punctie achter de rug.

Het ging maar door en door en de teller is gestopt op; 9 eitjes !!!

Lees jullie later ok

Geplaatst

Mees: ja we wachten maar weer af! Misschien is het ergens goed voor??????????

Caroline: succes morgen met de punctie!! Duim voor je meid!

Moto: super oogst! Spannend!

Groetjes meiden en dikke knuf!

Geplaatst

Ja Claus, wie weet...! Ik heb er wel een goed gevoel over, dat het wachten z'n doel heeft. Die paar maandjes kunnen er nog wel bij ;-)

Liefs, mees

Geplaatst

Bedankt allemaal voor jullie medeleven. Ben alweer een bietje boven theewater. Het is en blijft een gedoe zo'n punctie.

Gelukkig verliep het gladjes en was er niemand behalve de artsen dan. Negen stuks kwamen echt als een verrassing, dus een echt sintkadoo.

Caroline ben je alweer thuis, wens je sterkte met het herstellen.

Mees heb je al een datum voor jullie nieuwe start?

Lot je bent lekker de 12 weken voorbij nu, gefeliciteerd nogmaals X

Meiden sterkte, ik ga ff een taartje eten...

Geplaatst

Moto wat een super score, gefeliciteerd nu mooie bevruchtingen en embryo's. Ga duimen!!

Fijn dat er straks weer 3 van jullie samen op het wachtbankje zitten daar moet toch goed nieuws tussen zitten, wie zal het worden, super spannend!!

Ik duim voor jullie en wie weet overtreffen jullie het en zijn jullie het allemaal, wat zou dat een mooie afsluiter zijn!

Hier alles ok, gisteren ongi geworden nadat ik vrijdag met de medicatie ben gestopt, auwww wat doet het pijn maar is ook neit gek omdat ik als sinds 2 november hormonen neem om mijn baarmoeder op te fluffen.

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Ik ben er weer! En heel blij want in de 12 aangeprikte follikels zaten maar liefst 11 eitjes! En het zaad was ook in 1 x goed genoeg gelukkig, daar was ik wel nerveus over gezien de vorige keer...

Nu wachten tot donderdagochtend, mag om 9.30 uur bellen en dan 's middags de TP.

Napijn valt mee maar ga toch even mijn nestje in nu, ben wel heel moe!

Tot later.

Geplaatst

Caroline!

Wauw meid wat goed! Nu hopen dat er genoeg bevrucht zijn, ik duim voor je.

Hier weer lekker twijfel,twijfel....geen vertrouwen. Mn lief gelukkig wel dus die sleept me dr weer doorheen ;-)) Ga woensdag testen dan is het 11 dagen na de tp ( zeg ik nu heel stoer)

Liefs,

Elies

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden