Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hello ladies,

Sinds vorig jaar lees ik voornamelijk mee op dit forum (ik ben 44). Slechts eenmaal eerder heb ik gereageerd met betrekking tot een vraag over het laten uitvoeren van een vruchtwaterpunctie.

Afgelopen april heb ik mijn eerste IVF in Nederland gehad. Daarna mocht ik vanwege mijn leeftijd niet door in Nederland en ben ik uitgeweken naar Belgie. Vorige week zaterdag heb ik de punctie gehad en afgelopen dinsdag een terugplaatsing van 3 embryo's. Ik ben nu dan ook in afwachting en hoopvol gestemd. Mijn indruk van Belgie is dat het allemaal wat zorgvuldiger toegaat.

Het is nu voor mij het moment om alle dames te bedanken die het afgelopen jaar berichten hebben gepost op dit forum. Ik heb van al jullie ervaringen veel geleerd en er ook steun aan gehad. Vaak was ik tot tranen geroerd, bij zowel de positieve als negatieve berichten. Ik wil alle dames die het moeilijk hebben veel sterkte wensen, er wordt aan jullie gedacht. Voor alle dames met betere berichten: van harte gefeliciteerd en geniet ervan!

Groetjes, Pherenike

Geplaatst

Heej Pherenike,

Hoe vergaat het je in de wachtweken? Is de testdatum al in zicht of doen jullie niet aan testen?

Ik hoop voor je dat je positief test, heel veel succes!!

Lfs Mo

Geplaatst

Hoi Moto,

Dat wachten is tergend. Je leeft toch tussen hoop en vrees. Ik kan me nog net beheersen. Maar ik temperatuur wel. Vanochtend 37,2 dus nog geen zorgen.

Uiteraard hoop ik op het volgende wachtbankje terecht te komen (net als jij, gefeliciteerd!). Maar dan heb ik nog 20 weken te gaan voor ik werkelijk gerust zou zijn want na de vorige discussie mbt de vwk neig ik weer een beetje daarnaartoe (in plaats van vlokkentest). Maar zo ver vooruit wil ik eigenlijk niet denken. I will keep you all informed...

Groetjes, Pherenike

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier even een berichtje van mij. Ik heb vandaag de uitgangsecho gehad en ...............................alles was GOED!!! We mogen beginnen dus vriendlief heeft vanavond de eerste spuit weer gezet! Zo opgelucht! Pfffffff! We hebben 4 januari de eerste FM. Spannend weer!

De arts heeft ons toch weer stof tot nadenken gegeven ivm 1 of 2 terug laten plaatsen. Haar advies is om er 2 terug te laten plaatsen (mochten er 2 embryo's ontstaan natuurlijk). Dit omdat het de slagingskans verhoogd en de kans op een meerlingzwangerschap op oudere leeftijd heel erg klein is. Nog maar eens goed met mijn lief over hebben.

Groetjes Claus!

Geplaatst

Claus wat fijn!! Ik zou voor 2 gaan hoor, de kans op een tweeling schijnt erg klein te zijn op onze leeftijd, ahum... Maar jullie moeten het samen bespreken natuurlijk. Succes!!

Caroline

Geplaatst

Hey Claus, geweldig! Je bent dus weer 'in de running'!

Alweer druk aan het spuiten enzo. Dus de 4e wordt weer spannend. Ja,, zou zeker 2 terug laten plaatsen. Zijn jullie daar nog niet over eens?

Ik duim alvast voor mooie follikels!

Hey Pherenike, jij zit dus in de ww? De hoeveelste dag? Spannend! Wanneer mag je testen?

Liefs, mees

(Moto, het was heeeeeeel gezellig bij Gigi!!!)

Geplaatst

Super Claus fijn dat je weer mag.

Ik zou er absoluut 2 laten terugplaatsen uit ervaring weet ik inmiddels (na 10 terugplaatsingen)

en inderdaad op onze leeftijd is de kans op een tweeling nihil.

Zet hem op.

Geplaatst

Oh Claus, wat een goed nieuws zo op de valreep van 2010! Nu op naar een heel speciaal 2011!!

En tja, 1 of 2.... ik heb er nu twee keer 2 teruglaten plaatsen en de kans op onze leeftijd dat ze allebei "aanslaan" is inderdaad heel klein.

Ben nu gewoon heel gelukkig zwanger van 1 beebje!

Liefs en fijne jaarwisseling,

Lot

Geplaatst

Lieve Claus!

Eindelijk! goh wat fijn dat alles helemaal goed was. Weer heel spannend allemaal voor jullie.

Ik zeg.....2!

Hier de koffers gepakt morgen vertrekken we voor een weekje vakantie echt zo'n zin in,lekker een weekje skieen.

Wens alle meiden van ons topic een gezond en vooral vruchtbaar 2011! tot later ben even een weekje off line!

Liefs,

Elies

Geplaatst

☆。★。☆。★

。☆ 。☆。☆

★。\|/。★

Happy New Year!

★。/|\。★

。☆。 。☆。

☆。 ★。 ☆

Voor iedereen de beste wensen en een gelukkig gezond en vruchtbaar 2011

Essie.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik hoop dat iedereen een super gezellige avond/nacht heeft gehad en op naar een geweldig 2011 met veel blij baby-geluk!!

Claus, bijna je 1e meting! Hoop dat het allemaal goed is met mooie follikels!

Elies, fijne ski vakantie! Geniet ervan!!

Lot, jij gaat geweldig. Verder natuurlijk een blijvend goede zwangerschap toegewenst!

Rachel, zo leuk dat je een jongetje krijgt. Ook natuurlijk heerlijk zwanger blijven en op naar juni! Wat leuk dat jullie, Lot en Rachel, 1 dag na elkaar zijn uitgerekend.

En Moto, ook super zwanger. Nog even en je bent de bij de 12 weken grens. Ga zo door meid!!

Caroline, heel veel geluk dit jaar. We gaan ervoor he!!

Alle andere meiden natuurlijk ook veel succes!!:goodluck:

xxxx, Mees

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik ben een poos niet actief op het forum geweest,maar wel zo nu en dan meegelezen. Ik heb nu net weer alles gelezen dus ben weer op de hoogte.

In augustus voor het eerst bij Dr S geweest die ip wel mogelijkheden zag voor ons. Door antibiotica gebruik van mijn vriend werd een eerst start uitgesteld, een 2de poging om te starten ging niet door omdat mijn vriend niet op tijd uit het buitenland kon komen( hij ziet voor zijn werk veel en vaak op allerlei plekken in de wereld). Nu gaan we, fingers crossed, 11 januari naar DD voor een uitgangsecho en gesprek. Ik vind het allemaal heel spannend! Wat gaat er gebeuren,hoe gaat het allemaal in zijn werk enz enz. Ik heb een heleboel vragen die ik mee ga nemen naar DD. Hebben jullie nog tips voor mij om op te letten of te vragen aan Dr. S?

Groetjes

Saskia

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag de eerste FM gehad en er zitten (maar) 3 follikels. 1 van 12mm en 2 van 17 mm. Goed aantal voor een punctie gelukkig! Ben wel opgelucht hoor, ik was behoorlijk nerveus! Pfff!

Normaal gesproken zou ze de punctie vrijdag hebben gedaan (zodat die follikel van 12 mm nog mee zou kunnen groeien) maar omdat ik al een keer een vroegtijdige ei-sprong heb gehad wil ze geen risico lopen en heb ik de punctie donderdag (08.45 uur) al. Dus ik hoef vanaf vandaag al niet meer te stimuleren! Nog wel de spuit Orgalutran en dan vanavond om 21.45 uur the final shot Ovitrelle. Omdat er bij mij al het een en ander fout is gegaan neem ik alles maar stap voor stap. Nu dus maar hopen dat de follikels er donderdag nog zitten, dan hopen dat er een bevruchting plaats vindt zodat ik dan een terugplaatsing heb. Dat zou dan zondag zijn! Zo spannend allemaal.

Lfs Claus.

Geplaatst

@Claus: heel veel succes morgen en ik hoop een mooie 3:3 bevruchting!!

Liefs,

Lot (die sinds 'n paar dagen overduidelijk gefriemel in haar buik voelt :happy8:)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden