Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Yola,

Volgens de arts was er geen sprake van ICSI omdat ze dat volgens haar alleen doen als de kwaliteit van het zaad niet goed genoeg is. En dat was bij vriendlief gewoon goed. Daarom laten ze liever het eitje bevruchten door "een natuurlijke selectie" van de zwemmers (IVF) omdat dit de kans op afgeboren afwijkingen zou verkleinen. Geeft absoluut geen garantie maar verkleind de kans iets. Vandaar dat we toen IVF hebben gekregen.

Leuk om jouw ticker te zien onderaan je handtekening (ik durf het nog niet te plaatsen! Hihi). Bijna 8 weken, super! Hoe voel jij je? Ben jij erg onzeker?

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

:gekruiste vingers 3:gekruiste vingers 3:gekruiste vingers 3Claus, geweldig gefeliciteerd, vooral genieten en positief denken Je bent ons voorbeeld voor dit jaar.

Joske, wat verschrikkelijk balen, neem de tijd om de tegenslag toch te verwerken en blijf vol goede moed voor een volgende keer.

Yolien ik had je zaterdag een heel verhaal geschreven over weinig follikels, ga dat niet herhalen nu want ik moet dringend weg, maar ook ik heb er altijd max 3 grote en soms twee kleintjes en de eerste keer zelfs maar 1!, ik had de 1e poging 1 eitje, helaas niet bevrucht, de 2e 2 eitjes uit 3 follikels beide bevrucht en de 3e 3 grote fol en 2 kleintjes, 2 eitjes helaas niet bevrucht. Je ziet je bent echt de enige niet, maar je hebt er maar 1 nodig, kijk maar naar Claus!

Vraagje aan Claus, hoe jong ben jij eigenlijk?

Iedereen weer toi toi toi :aaaflowersmiley:

Groet Vlok

Geplaatst

Hey Vlok, Bedankt voor je felicitatie! Als ik je bericht zo lees kan ik inderdaad een voorbeeld zijn voor anderen. Ik had altijd anderen als voorbeeld en nu kan ik het zelf zijn. Maf hoor. Zo onwerkelijk. Hopen dat dit zo blijft. Dat ik jullie alleen nog maar positieve dingen kan melden. Dat hoop ik zo!

Groetjes Claus.

Ps: ik ben 41 jaar en 7 maanden.

Geplaatst
Hoi Yola, Leuk om jouw ticker te zien onderaan je handtekening (ik durf het nog niet te plaatsen! Hihi). Bijna 8 weken, super! Hoe voel jij je? Ben jij erg onzeker?
zeker, was btje gerust afgelopen donderdag, maar nu weer bloedverlies, dus zenuwen! grrrrrr. Ik heb ook gewacht met ticker tot eerste echo.
Geplaatst

Joske, lees net dat het niet gelukt is... klote voor je, kan het niet anders verwoorden. Gelukkig straal je positiviteit uit en heb je nog een aantal kansen. Toch wel even je verdriet de ruimte geven denk ik hoor! (sprak zij wijs) want het blijft balen...

Sterkte!

Caroline

Geplaatst

Ha meiden,

Ik kon vanaf vrijdagmiddag niet online....en nu....wat lees ik!!!!! Lieve Claus wat een geweldig bericht!!!!! heb zo aan je moeten denken na elke keer weer die teleurstelling dat je behandeling werd afgebroken nu een positieve test! Dikke knuffel!

Maar dan lees ik ook gelijk het bericht van Joske heel veel sterkte meis jammer genoeg weten we hoe het voelt en hoe moeilijk het is om weer een teleurstelling te moeten verwerken ook voor jou een knuffel!

En Lot hihihi ik zei het helemaal voor me wat zal je er prachtig uitzien!

40+ rules meiden!

Kus,

Elies

Geplaatst

Hoi Meiden,

He Joske, wat ontzettend jammer voor je. Dat moet moeilijk zijn. Sterkte

Aangaande aantal follikels, ik had er afgelopen donderdag maar 2. zodirekt weer een echo en dan hopen dat deze 2 mooi gegroeid zijn en ik naar DD kan voor de punctie. Het gaat idd om die ene goeie maarmet meer follikels is de kans wel groter natuurlijk.

Liefs

Geplaatst

Lieve Claus,

VAN HARTE GEFELICITEERD!!! Ik geloof mijn ogen niet....je bent ZWANGER! Ik ben zo blij voor je, wat geweldig joh! Ik hoop dat je je goed voelt? En Yola ook al zwanger! Wat een feest bij jullie. (En stiekum ben ik een beetje jaloers....maar ben heel heel erg blij voor jullie). Ik vond toevallig voordat ik inlogde het volgende op internet.....zo lief.... http://www.berichtjeuitjebuik.nl/index.asp

Geniet van jullie zwangerschap.

Liefs

Manouk

Geplaatst

Joske, wat ontzettend jammer weer, zo verdrietig als t weer niet is gelukt! Ik duim voor je, dat je het wonder toch ook nog mee mag maken.

Hou je taai,

Lot

Geplaatst
Hey LA,

Ook jij bedankt voor het hart onder de riem. Kan het hierdoor weer ff beter plaatsen! Thanks!

Ik weet eigenlijk mijn amh waarde niet eens! Ik weet wel dat die waarde bij mij ontzettend laag is/was en dat dat de reden was dat ik doorgestuurd ben naar de IVF-poli. Kan het zijn dat het 0.9 was? Of is dat weer een andere waarde? Er werd gezegd dat ze voorheen geen IVF gedaan werd bij vrouwen met een waarde lager dan 1.0 maar dat ze dat nu wel weer doen. Ik had een kans van 5% om op de natuurlijke manier zwanger te raken en via IVF 10%. Ontzettend lage percentage's maar we hebben toen de beslissing genomen om er toch voor te gaan. De arts zei toen nog: 10% kans is erg weinig maar je zult maar net bij die 10% zitten!

Ik had de eerste poging 5 follikels en daarvan waren er 3 bevrucht en 1 teruggeplaatst. Bij de tweede poging (afgebroken omdat ik een vroegtijdige eisprong heb gehad net voor de punctie) had ik 3 follikels (waarvan 1 kleintje) en nu de laatste poging weer 3 waarvan er 1 erg klein was. Ze hebben ze wel alle 3 aangeprikt maar er waren maar 2 eitjes waarvan er 1 "abnormaal bevrucht" was (2 zaadcellen "ingezwommen")en 1 mooie teruggeplaatst waarvan ik hoop dat die lekker blijft zitten!

Als ik dit zo teruglees heb ik best geluk gehad. Zeker met de wetenschap dat er ziekenhuizen zijn waarbij ze niet eens verder gaan met de poging als er maar 2 follikels zitten. Gelukkig doen ze dat in het EMC wel. Je hebt maar 1 goede nodig zeggen ze dan!

Ik hoop voor jou dat je volgende cyclus goed is. Dat wachten iedere keer of ons lichaam weer eens mee wil werken is killing! Ik weet het. Spannend.

Succes!

Liefs Claus

------------------------------

Ha Claus,

Dank voor jouw toelichting - geeft weer wat hoop. Ga een gesprek met Dr. S aanvragen en dan gaan we er nog een keer voor....oef....

Meis, geniet, natuurlijk gaat het goed, heus waar!!! Niet angstig zijn, maar vertrouwen hebben en houden, komt echt goed hoor.

Big hug,

L.A.

Geplaatst

hoi meiden,

echo vandaag gedaan,nog steeds 2 follikels maar wel inmiddels gegroeid naar 18,5 en 19,5 mm. Ik wacht nu op verdere adviezen van Dr S.

Geplaatst
Lieve Claus,

VAN HARTE GEFELICITEERD!!! Ik geloof mijn ogen niet....je bent ZWANGER! Ik ben zo blij voor je, wat geweldig joh! Ik hoop dat je je goed voelt? En Yola ook al zwanger! Wat een feest bij jullie. (En stiekum ben ik een beetje jaloers....maar ben heel heel erg blij voor jullie). Ik vond toevallig voordat ik inlogde het volgende op internet.....zo lief.... http://www.berichtjeuitjebuik.nl/index.asp

Geniet van jullie zwangerschap.

Liefs

Manouk

Dank je wel voor de felictitatie Manouk! En wat een ongelofelijk leuke site!

Liefs Claus

Geplaatst

Hallo allemaal,

Inmiddels echo gehad en er zitten zowaar 5 redelijk gelijke follikels, maar al wel een beetje groot, dat is dan weer een beetje te snel, nu afwachten wat ze in DD besluiten, denk in het weekend punctie.

Sas ik lees net dat jij het waarschijnlijk nu weer achter de rug heb, spannende dagen...., zaterdag een terugplaatsing? We duimen voor je.

Wie zijn er allemaal nog in de race? Misschien is een klein overzichtje handig, ik heb ze wel eens op deze site gezien, maar geen idee hoe je ze maakt?

Groeten,

Vlok

Geplaatst

Ha vlok,

Dat is een goed bericht! spannend weer voor jou en Sas!

Joske,

Hoe gaat het met je meis?

Claus,

Al een beetje het besef gekregen dat je zwanger bent? Las dat je de 10e de 1e echo hebt pfffff echt zo spannend!

Liefs,

Elies

Geplaatst

meiden, helaas maar 1 eicel uit de punctie gekomen. Baal er wel van. Maar goed, ik ga gewoon alle positieve energie naar deze eicel sturen. Morgen belt DD om te laten weten of er een bevruchting heeft plaatsgevonden. ZO ja dan zaterdag de tp.

Spannend dus nog

Vlok, mooi hoor 5 follikels!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Elies: Nog niet:throw_up: gelukkig nog! Hihi. Kan wel minder eten als normaal. Als ik maar iets te veel eet krijg ik kokhalsneigingen! Jakkiebah! Ben dus ook al bijna 2 kilo afgevallen. Kan ik wel hebben en ik eet verder gezond dus daar maak ik me niet zo druk om. Komt wel goed. Verder nog onwijs zere boobies en soms een beetje "draaierig" in mijn hoofd.

Maar niet klagen maar dragen want ik heb het er graag voor over hoor! Verder voel ik me goed. Het is nog steeds zo onwerkelijk. Ik kan niet wachten tot de echo. Nog 2 weken onzekerheid. (al denk ik dat die onzekerheid altijd zal blijven omdat de angst dat het mis gaat er altijd zal zijn).

Saskia, hou moed! Je hebt maar 1 goede nodig, kijk maar naar mij! Ik duim voor je meid!

Vlok: bij mij ging de groei ook altijd vrij snel maar waren altijd (op die ene keer na toen ik een vroegtijdige eisprong had net voor de punctie) wel te gebruiken. Succes!

Liefs Claus

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden