Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi allemaal,

Net getest met Predictor vroegtest, geen streepje en controlestreep was ook vrij licht, nog even gewacht, spotlights aan... En ja hoor, heel licht, maar tog weer n streepje te zien! :)

Gister had ik vaag gevoel in mijn buik, beetje aankomend ongi gevoel, maar dat is nu weer weg, wel een hoop gerommel in m'n darmen.

@ Sas Krijg jij niet de behoefte om te gaan testen?

@ Claus, Wat leuk lijkt me dat, zon eerste echo, veel plezier!

@ Karin, Hoe gaat het met je?

@ Elies, Fijn dat je man zoveel zwemmers heeft en dat je weer op mag. 3x is scheepsrecht!

Denk dat ik vandaag nog n test ga doen, ga voor die dikke, vette, roze streep! ;)

Liefs, Marianne

Geplaatst

@Marianne,ja ik heb wel de behoefte om te gaan testen maar wil het echt uitstellen tot weekend. Voel nu wel dingen die lijken op een ongi gevoel en daar baal ik van. Jij succes straks met de test!

Geplaatst

Wat een drukte hier en veel nieuwe meiden.

Claus ik wens je een hele mooie echo.

Zelf ben ik er vanaf morgen even 3 weken tussenuit heerlijk op vakantie.

succes allemaal.

Geplaatst

Marianne dat ziet er goed uit, gefeliciteerd!!

@Claus: ben nog steeds voor je aan het duimen. Heb trouwens een antwoord op die 3 emmies die Marianne teruggeplaatst heeft gekregen: In Nederland is één arts die de regels voor terugplaatsing wat ruimer interpreteert. Hij heeft een enorme staat van dienst en komt er dus mee weg. Hij is verbonden aan het AMC en het OLVG in Amsterdam.

@Rachel: fijne vakantie!

@Lot: onze katten waren zo aan de kinderwagen gewend. Sterker nog: ze liggen er om de haverklap in te tukken.

Geplaatst

Ha Rachel, gaat je vakantie toch door?? Geniet er van en doe wel rustig aan he met je zoontje in je buikje. Knap hoor dat je durft te reizen nu. Tot over drie weken, dooeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Marianne, ikzelf teste met de kruidvat testjes 2 voor 5 euri. Deze zijn naast goedkoop ook gevoeliger voor het hcg hormoon. Wens je heel veel succes vandaag...

Geplaatst

Hoi meiden,

Een bevruchting heeft plaatsgevonden. Ik ben helemaal blij en opgelucht.

@Marianne69 Ik zou zeggen een streep is een streep. Ik heb al die keren dat ik niet zwanger was nog geeneen vage streep gezien. Morgen nog maar een keer testen?

@Lot69 Een proefrondje door het huis, hahaha. Ja, straks wordt het echt. Een fijn vooruitzicht. Ik zag een keer in een babywinkel een mini-parcours met een heuveltje en diverse soorten bestrating om de kinderwagens uit te proberen.

@sas67 Wat een zelfbeheersing. Wat dat betreft ben ik niet zo sterk. En, altijd als ik (te vroeg) test, en de uitslag is negatief, word ik een paar minuten later ongesteld! Alsof mijn geest invloed heeft op mijn lichaam.

Geplaatst

@Linda goh, dat wist ik niet, k d8 dat 3 normaal was. Ze hebben r wel bij gezegd dat er bij hen nog nooit n drieling van gekomen is, maar het de kans op zwangerschap vergroot. Heb je voor mij n linkje waar je jou info vandaan hebt?

@Rachel, jij fijne vakantie! Ga je ergens heen waar ze lekker eten hebben, Italië soms? ;)

@Sas, ik heb dat ook gehad en heb veel gebeden, en gemediteerd om mijn gedachten rustig te krijgen. Filmpje kijken helpt ook. Hou hoop!

@Karin, spannende dag voor jou ( ik dacht eerst dat je gister je afspraak had, maar zie net dat t vandaag is), denk aan je!

Liefs,

Marianne

Geplaatst

@Claus: ik ken dat..... zat al druk blauwe MvM flessen te vullen, maar voelde helemaal niets meer, dus ik dacht, ff testen (zat toen inmiddels in week 7.......) ZOOOOO herkenbaar! Hoop op een mooie echo vandaag! Hou ons op de hoogte!

@Linda: tja de teckels blijven rond de wagen dansen, ze willen er in, maar dat doe ik toch maar niet. Gelukkig kunnen ze niet zo hoog springen als jouw katten!

@Marianne: streep is inderdaad een streep en als die binnen 5 minuten zichtbaar is, dan is het een echte!

@Rachel: een heel fijne, rustige en relaxte vakantie gewenst!

@Sas67: ik had dat ook, voelde van alles en werd er gek van, heb toen 4 dagen voor de echte testdag getest met een Predictor vroegtest, en de beide dagen erna met een gewone Predictor....gelukkig elke keer vet positief, gaf een hoop rust. Ik dacht ook steeds dat ik ongi ging worden, maar de verschijnselen van een beginnende zw of ongi erg dicht bij elkaar.....Weet je, dan weet je het maar...... als het goed zit van binnen zou je nu echt een positieve test hebben hoor! En even wat meer rust in je hoofd is heel wat waard. Hier kijk eens: :positive energie:

Liefs voor jullie allemaal!

Lot

Geplaatst

:een berichtje van Vlok,

Ik lees deze week wel mee, maar wil niet vaker dan 1 keer per dag hier kijken en wil eigenlijk hier even niet schrijven, puur omdat ik er niet mee bezig wil zijn. Maar ja kan de verleiding dan toch weer niet weerstaan en hoe je je ook voorneemt er niet aan te willen denken, het lukt gewoon weg niet...

gisteren wilde ik ook al een testje doen, maar vriend lief vond het geen goed idee; hij vond het nog veel te vroeg en zei je gaat je alleen meer gek maken als het negatief is, terwijl je misschien nog wel helemaal niets kan zien! Heeft hij weer gelijk in, dus test weer terug in de verpakking...

Maar maandag de 14e op Valentijnsdag lijkt het me een mooie dag om te testen = 14 dagen na de punctie en twee dagen voor ik off. mag testen en het zou wel een bijzonder Valentijnsgeschenk zijn!:love7:

@Marianne; op naar een dikke tweede streep

@Sas petje af voor je geduld

@Nadine hoe gaat het met jou?

@ivfmoeder /karin gefeliciteerd met de bevruchting stap 1 is gezet!

@Rachel prettige vakantie

@mees succes met deze poging

En voor iedereen dus heel veel sterkte en ik probeer hier even weg te blijven, beetje zelf bescherming, voel inmiddels zo goed als niets meer alleen een pijnlijke harde buik, volgens mij zijn het de darmen, borsten hebben deze week verschrikkelijk pijn gedaan, maar inmiddels voel ik ze niet meer.... Nu ga ik echt stoppen en weer eens aan het werk, er moet nog veel gedaan worden voor de baby er is:thumb-1239063792_66:thumb-1239063792_66

Geplaatst

Hi vlok,

Begrijp dat je even wegblijft, rust in je hoofd is heel belangrijk! Mocht je tog nog even komen spieken, kun je me dan vertellen hoe je aan die ontzettend schattige smileys komt?

Geplaatst

Hi Lot,

Mijn test heb ik na 5 minuten en binnen t half uur afgelezen, t was n Predictor vroegtest, en zo stond t in de bijsluiter. Geef nie, hoor, ti's voor jou al weer zo lang geleden! ;)

Was jij in het begin ook zo moe? En hitte aanvallen? Ik had niet eens de puf om mijn ontbijt te maken en zweet brak me uit!

Geplaatst

Marianne, ja het is zo raar hoe snel alles nu gaat! Die eerste 12 weken waren niet door te komen! Werd er knettergek van, te meer omdat ik nagenoeg geen klachten heb gehad. Af en toe wat brandend maagzuur en bij vlagen pijnlijke borsten, maar dat was het dan. Nu is het alleen niet slapen, verder helemaal niks!

Enne dan is inderdaad een streep een streep! Hoop dat ie elke dag dikker en vetter wordt! Op naar een beebje in 2011!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Ha girls,

Was ff aan't spieken voor aan Claus berichtje.....meid hoe is het!!!

Jij fijne vakantie Rachel,heerlijk dr ff tussenuit.

Marianne,dit gaat goedkomen!

Liefs,

Elies

Geplaatst

Hallo meiden,

Ik heb iets vreemds. Vanochtend was mijn tp. Nu zat mij inleg-X vol bloed! Waar komt dat in ene vandaan? Een innestingsbloeding kan het niet geweest zijn. Kan het van de tp zijn (dat de arts iets van binnen heeft geraakt)? Of nog van de punctie? Ook voelde ik eerder op de dag een flinke steek in mijn buik. Ik hoop niet dat de emmies met het bloed naar buiten zijn gekomen. Nogmaals een innestingsbloeding, daar geloof ik niet in. Daar lijkt het me nog veel te vroeg voor. En, het is teveel bloed om een innestingsbloeding te zijn.

@vlok ik kan heel goed begrijpen dat je wat minder op het forum wil komen. vooral de tweede week van de ww zijn zwaar. blijf volhouden tot de 14e. misschien dat het nu ook gemakkelijker vol te houden om niet eerder te testen.

@Rachel Een fijne vakantie. Zwanger en op vakantie, wat wil je nog meer... Heerlijk!

@alle meiden die binnenkort moeten testen... sterkte... Ik hoop dat jullie het lijstje nog mooier zullen maken.

Geplaatst

Ivf moeder wat vreemd, dat heb ik nog nooit gehoord.

Ik vermoed dat ze iets hebben geraakt.

Ik zou zeker het ziekenhuis even bellen.

Claus waar blijf je nou, ik ben zo benieuwd?

Geplaatst

Sas, ja suf van mij hè?! :-) haha!

Ja, dat wachten...zo erg! Nog ff doorzetten. Hoeveel dagen nog? Ik duim en duim!!

Linda, wat leuk van je katten!

Lot, gaaf, n kinderwagen! Is ie mooi?!

Marianne; nog steeds n streep! Yes! Houd ons op de hoogte of ie donkerder wordt!

Claus, hoe is ie?

En ivfmoeder, ja, apart hoor dat bloed. Misschien klein adertje geraakt.

Later verder...

Liefs, mees

Geplaatst

Hoi meiden,

Vanmorgen de echo gehad en helaas slecht nieuws! Het hartje wel zien kloppen maar de aktiviteit was te laag en het vruchtje was veel te klein (2mm en moet nu 5 tot 7 mm zijn). Nu moet ik wachten totdat ik het kwijt raak en dat zal gebeuren door een soort van heftige menstruatie. Ze verwacht dat deze week nog niet dus moet ik volgende week vrijdag weer terug voor een echo om te kijken hoe het dan is.

Wat kan je wereld in een paar minuten op zijn kop staan zeg. Lachend naar binnen en huilend naar buiten! Het doet zo verschrikkelijk veel pijn. Ik kan het ook nog niet echt bevatten. Ik ben (en voel me nog) zwanger maar ik weet dat ik het kwijt ga raken...............

Ook zo onwerkelijk is dat het nu nog leeft. Zag het hartje mooi kloppen maar helaas...................

Ga weer even verder met mijn pijn en verdriet.

Liefs Claus

Ps: EMC meiden: vanaf zondag 6 maart tm zondag 24 april is het IVF lab gesloten.

Geplaatst

Claus wat afschuwelijk.

Ik heb hetzelfde 2 keer meegemaakt en het is niet te omschrijven wat er dan door je heengaat.

Heel veel sterkte ik leef met je mee.

dikke knuffel

Rachel

Geplaatst

O Claus, wat klote... Wel een kloppend hartje, maar je weet dat het niet goed gaat aflopen.

Heel veel sterkte, ik denk aan je.

Geplaatst

Claus, wat een enorme teleurstelling, er zullen veel meiden hier zijn, die precies weten hoe jij je nu voelt. Wat een pijn en verdriet waar je maar weer doorheen moet. Heel veel sterkte! We leven allemaal met je mee en het was ook jou zo gegund.

Liefs,

Lot

Ik vul nog even wat aan, ik lees ook in jouw handtekening zoals bij veel meiden, niet dat je een bloedtest hebt gehad met HCG-meting. Ik vind het echt stompzinnig. Eigenlijk zou in het standaard protocol voor elk behandelcentra moeten zitten dat je minimaal 2 bloedtesten krijgt. Dat geeft zo'n veel beter beeld dan alleen een thuistest. Ik weet dat in het huidige zorgstelsel bezuinigd moet worden op waar we maar kunnen en dat die tests vrij duur zijn, maar toch. Het is voor ons allemaal in deze MMM al zo onzeker, dan moet dit toch kunnen? Dan weet je tenminste iets meer, ipv dat je weken moet wachten op een eerste echo...... en waarom ik in het Amphia wel twee tests en een ander ergens anders niet?? (Tuurlijk, een bloedtest is niet zalig makend, maar iig weten dat je een stijgend HCG hebt in die eerste weken is toch het minste....)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden