Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Itsus, dank je! Vind het enorm spannend of we nog steeds een hartje zullen zien kloppen of niet...

De vorige keer was het rond 7 weken mis gegaan en ik zit nu op ruim 8,5 weken.

Morgen een echo. Ik kan heel goed begrijpen dat jullie dat spannend vinden. Ik hoop dat het een hele mooie echo wordt.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hahaha... Ik dronk vooral veel water, vanwege de (toegediende) hormonen in mijn lichaam, en at vis, omdat het ziekenhuis me aanraadde om minstens een keer in de week vis te eten. Dus, dat heb ik gedaan. Je hoeft geen lekkerbek te eten. Kan ook andere (niet rauwe) vis zijn. O ja, en groenten en fruit werd aangeraden. Groenten lukte me wel, fruit wat minder.

O, ik snap het. Ik heb niet zoveel hormonen nu, maar toch een goed idee! En zeg maar gewoon dat het lekkerbek moet zijn, want dat vind ik heeeeeeeeeeeel lekker, haha.

Fruit lukt bij mij wel, maar groente minder. Ben niet zo'n warm eter en dus schieten de groenten er nogal eens bij in. Wel tomaten op vandaag :-)

Slaap lekker allemaal!

Liefs, Mees

Geplaatst

Eet ook weer niet meer dan 2 x per week vis, max 300 gram per week ivm gifstoffen van vervuilde zeeën.

Het beste zijn vette vissen, rijk aan omega 3, zoals forel, makreel, zalm, sardientjes en zeeduivel.

Geplaatst
Eet ook weer niet meer dan 2 x per week vis, max 300 gram per week ivm gifstoffen van vervuilde zeeën.

Het beste zijn vette vissen, rijk aan omega 3, zoals forel, makreel, zalm, sardientjes en zeeduivel.

Kijk dat over gifstoffen wist ik weer niet. :ohmy: Het klinkt wel lekker allemaal. Ik krijg trek.

Alles dus met mate.

Geplaatst

hi meiden!

dank voor jullie berichtjes, we gaan er straks weer voor. Eerst even naar de acupunturist, en dan door naar het ziekenhuis.

IVFmoeder: supergefeliciteerd!!! Goed dat het weer iemand gelukt is!

Mees: wat fijn, 8,8mm! Op naar de TP!!! Ik weet dus mijn bms niet omdat ze dat maar 1x gemeten hebben en toen was het dus 7mm, nu ruim 1 week geleden, maar zal wel goed zijn ga ik vanuit..men zei dat ze het "protocol" volgen dus dat het idd gewoon verder groeit ondertussen

Sas: gelaserd in je baarmoeder?? Kun je me daar iets meer over vertellen.

Marianne: houdt vol!!!! Ik kan me je onzekerheid helemaal voorstellen, het is ook weer een soort wachtweken..ik denk aan je.

Nal: vitaminen: d3, omega, prenatal en vitamine e, alles v solgar

En , wie kan mij nog even iets vertellen over EDS? Nal jij doet dit nu toch?

Qua eten: idd, 1x per week het leifst vette vis(makreel, zalm, haring) is heel goed!

Nou, ik ga maar s onderweg. Tot later!

Geplaatst

:goodluck:Gefeliciteerd IVF moeder, veel succes, lijkt me erg spannend.

Ik schrijf niet altijd mee omdat ik nog moet beginnen en dan niet zoveel raakvlakken heb, wel leef en lees ik met jullie mee.

Ik hoop dat jullie dat begrijpen en misschien herkennen. Ik ben echt een groentje vergeleken met jullie, maar ik ga er voor zorgen dat ik ook op het lijstje kom.

Gister heb ik mijn cd rom opgehaald van de MRI van mijn endometriose, ik heb er naar gekeken (nooit eerder gezien), best wel confronterend en eerlijk gezegd

ben ik er een beetje van slag van..

Iedereen een prettige dag vandaag:icon_flower:

Geplaatst

Vooral goede berichten lees ik hier.. Marianne en Karin, gefeliciteerd!

Ik lees en schrijf wat minder, heb het erg druk en ben 's-avonds al om 7 uitgepoept... Maar af en toe lees ik ff mee. Ik lees steeds de vragen terug over vitaminen etc. Ik zal eens kijken of we daar een apart topic onder medicijnen oid van kunnen maken. Want dat is toch interessant voor iedereen van iui tot icsi.

Geplaatst

Ja yola, goed idee!!

Dankjulliewel voor alle tips, m'n de vistips!!

Ga vandaag toch eens op zoek naar lekkerbek. Heb er zo'n zin van gekregen!

Nog ff de tips van 'S (Düsseldorf):

Omega3/visolie, D3 en zwangerschapsvit.

Van anderen:

Vette vis.

Tarwekiemolie voor innestelen en zit E in!

Hoorde ook van frambozenbadthee en groene thee. Iemand goede ervaringen met frambozenbladthee?

Ook is er fruit wat wel en niet goed schijnt te zijn voor innestelen. Ik weet niet meer precies wat. Iemand? :-)

Liefs, mees

Succes Linda!!!!

Geplaatst

Meiden, dolblij hier, de echo zag er goed uit!

Frummel was met 2 cm. ook goed op lengte, dus nu maar flink groente, fruit en vis blijven eten :laugh:!

Jeannet 42, 3 x Nderland, 1 x UZ Gent: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

Jeanine 41, Utrecht: zwanger (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen)

Rachel 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

Lot bijna 42, Amphia icm EMC: zwanger (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

Moto 44: Maasstad icm EMC: zwanger (3e IVF poging) vlos 2 mrt, uitgerekend 26 Augustus

Yola 41, dusseldorf: zwanger (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

Linda 41, 3x Geertgen, daarna 2x Cyprus: zwanger (5e IVF poging), nekplooimeting 17-3, uitgerekend 30 september

Marianne 41, AMC: zwanger (2x ivf, 1e icsi) bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 22/2 1e echo

Itsus 42: VU (4x) daarna Belgie-UZ Leuven. zwanger (8e icsi) uitgerekend 30/9 (2 vruchtzakjes?!) 2-3 weer echo.

Vlok 43: zwanger (4e icsi) tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! echo nog niet afgesproken.

Karin (aka ivfmoeder) 41, EMC: zwanger (4e IVF poging)

Saskia 43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD: tp 29/1, uitslag test 12/2 neg., vlg poging maart

Nadine 41: (5e ivf) tp 2/2

Joske 42: 11/2 Deca(begin 2e ivf), 21-2 begin Gonal 300, 3 maart 1e FM.

Caroline 41: cryo poging uitgesteld, hopelijk begin maart

Mees 45, KW L'dorp, AMC, DD: uitg.echo 7/2, 10 dagen progn. voor bms-opbouw, bms-echo 21/2

Trish 42, OLVG/AMC: 23/2 tp (11e) van hopelijk 3 cryo's

Elies nét 42: gesprek (3e ivf) 9/2

Inge 42: (1e icsi) punctie 15/2

Claus 41, EMC: (2e IVF poging) 1e echo 10/2 kloppend hartje maar embryo te klein > 18/2 vervolg echo > hartje klopt niet meer.

Geplaatst

@Linda

Super dat alles er goed uitziet! Enne volgens mij zijn we op dezelfde dag uitgerekend!!!

Hier nog altijd erg misselijk, kan wel zeggen hondsberoerd!

Ik krijg nu medicijnen van de arts, mocht dat niet helpen dan heeft hij het over opname in zh. Laten we hopen dat het niet zover hoeft te komen. Wil er zo graag lekker van gaan genieten.

Geplaatst
@Linda

Super dat alles er goed uitziet! Enne volgens mij zijn we op dezelfde dag uitgerekend!!!

Hier nog altijd erg misselijk, kan wel zeggen hondsberoerd!

Ik krijg nu medicijnen van de arts, mocht dat niet helpen dan heeft hij het over opname in zh. Laten we hopen dat het niet zover hoeft te komen. Wil er zo graag lekker van gaan genieten.

Lieve Itsus,

Niet normaal zeg, dat je nog steeds hondsberoerd bent!!

Ik hoop echt dat de medicijnen helpen. Het is wel heel erg, als je ha het over een opname in het zh heeft. Meid, heel veel sterkte hoor! Je moet echt gaan opknappen nu. Genieten van je zwangerschap, dat zou je nu moeten kunnen doen. Hele dikke knuffel en :CYBER_HUGS:

xxxx, Mees

Ps. voor iedereen: een forumgenootje (net gehoord van haar) kreeg het advies vd gyn. om na de tp max 1 koffie of thee per dag te drinken en GEEN groene thee.

Ik had juist gehoord dat groene thee goed was, maar dat schijnt dus niet zo te zijn. Ik ben normaal vd fruitwellness theeën en weet nog niet of dat wel mag.

Maar ik dacht: ff snel doorgeven aan iedereen hier!

Geplaatst

Even een kleine aanvulling: ik las laatst bij een van jullie of ander forum hihi dat rode fruit / groente ook goed schijnt te zijn voor de innesteling.

Goh Mees ik dacht dat groene thee juist ook aanbevolen werd.... Ik ben een echte thee drinker, drink dan ook zo'n 8 tot 10 koppen per dag.

Wel heel licht hoor, lijkt op slootwater volgens sommigen. Ik ga hier na een terugplaatsing zeker rekening mee houden.

@ Linda, wat een opluchting dat je echo goed is. Is ook erg spannend zo'n echo hoor. Kan mij voorstellen dat je hier zenuwachtig over was. Geniet er maar lekker van!

Geplaatst
Even een kleine aanvulling: ik las laatst bij een van jullie of ander forum hihi dat rode fruit / groente ook goed schijnt te zijn voor de innesteling.

Goh Mees ik dacht dat groene thee juist ook aanbevolen werd.... Ik ben een echte thee drinker, drink dan ook zo'n 8 tot 10 koppen per dag.

Wel heel licht hoor, lijkt op slootwater volgens sommigen. Ik ga hier na een terugplaatsing zeker rekening mee houden.

QUOTE]

Ja, ik ook Leeuwinnetje. Ik drink er minstens 10 per dag! Drink eigenlijk niets anders. En wel 'gezonde theeen', dus dacht dat dat niet uitmaakte. Maar goed, ik vraag het na bij (hopelijk) mijn tp en drink dus nu al geen groene thee meer.

O ja, das waar. Rood fruit en groente. Dankjewel!!

xxxxx, theeleut

Geplaatst

Linda, wat heerlijk dat de echo goed was ! Nu genieten van je roze wolk !

Wat eten betreft ik heb mij werkelijk nergens aan gehouden qua dit is goed en dat is slecht. Ik eet wat ik lekker vind en wat enigzins makkelijk verteerbaar is. Ik kots al vanaf week 5 en ben blij als ik uberhaupt wat binnen houd. Ook qua innesteling heb ik niet speciaal iets wel of niet gegeten. En zie hier ik ben al 26 weken zwanger. Ik weet wel dat in thee theeine zit en dat is uberhaupt niet goed als je dar veel van binnen krijgt net als bij koffie caffeine. 10 koppen per dag ??? Ik krijg het echt niet weg hoor. ( Lust trouwens helemaal geen koffie meer jammer genoeg, thee drink ik af en toe maar toch merendeels water en roosvicee.) Maar we weten allemaal wel overal waar te voor staat is niet goed behalve tevreden ha ha !!!

Geplaatst

@ mees, ik lust eigenlijk ook geen water, alleen als ik errruuug veel dorst heb en half uitgedroogd ben, dan pas vind ik water lekker. Verder dronk ik veel cola light, maar ben hier ook mee gestopt, omdat dit ook al niet goed schijnt te zijn, probeer 1 tot maximaal 2 glazen cola light per dag te drinken. En groene thee heb ik zojuist ook van mijn lijstje geschrapt haha!!

@ Jeannine1970, goede tip dat van roosvicee, toch nog met een smaakje en erg gezond. Zal een flesje mee naar mijn werk meenemen.

Verder probeer ik ook gezonder te leven, ben dan ook een paar jaar geleden zelfs gestopt met roken, bij onze eerste IUI behandeling. Dacht dan ga ik er ook voor 100% voor. Nou dan moet het toch wel een keer goedkomen dacht ik zo!

Bedankt allemaal voor de goeie tips!

Lief, Leeuwinnetje

Geplaatst

@Leeuwinnetje: heb je de cola light zonder caffeine al geprobeerd? Volgens mij is dat geen probleem en kun je toch lekker cola drinken (persoonlijk drink ik altijd al Cola Decaf...)

En dames wat thee drinken betreft: echte Rooibos (o.a. die van Zonnatura) drinken kan gewoon, zit geen theine in. Is dan wel geen groene thee, maar voor de theeleuten onder ons prima! Verder heeft Zonnatura ook een theine-vrije thee.

Liefs,

Lot

Geplaatst

@trish: hoe was je bezoek in het zkh vandaag? Al iets meer duidelijkheid over verdere verloop van je behandeling?

Ik weet niet wat EDS is, tenzij je ECD bedoelt. ECD = eiceldonatie. Ik moet hier nog uberhaupt voor op gesprek gaan, dus sta nog helemaal aan het begin van de hele behandeling. Itsus kan jou/ons hier meer info over geven. Zij heeft hier positieve ervaringen mee.

@mees: helemaal geweldig je lijstje met alles wat je innemen voor betere resultaten. Beloof hierbij plechtig mijn leven te beteren..:-)

Geplaatst

Haha Nal,

Ik houd je eraan;-)

Nou, ben zelf ook helemaaaaal niet goed hierin maar....nu doe ik elke morgen alles in een pillendoosje en vergeet zo niets. Vooral de (nu 3) progynova pillen kan ik nu beter bijhouden want dacht steeds: heb ik ze al geslikt of niet.

En geniet nu nog vd fruit- en rooibosthee.... :-)

Nu nog vette vis 1/2x per week.

Liefs, mees

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden