Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Jeanine,

Had het stukje over aambeien over het hoofd gezien bij je.(Zag het in Caroline's stukje.) Ja, kan me voorstellen. Best een raar idee. Maar...komt vaak voor bij zwangeren en zeker bij bevallingen. Had mijn zus ook altijd, maar was daarna (soms met hulp) weer weg.

Hey Caroline, hoe is het? Echt fijn dat het toch nog kwam he. Ja, soms zijn cycli heel anders opeens, qua dagen.

Liefs, Mees

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

:icon_flower:Hoi allemaal,

Net bericht uit Spanje:av-31: dat de punctie vlg week maandag plaatsvindt. Woensdag nog een echo en dan weten we meer. Gelukkig had ik nog geen koffertje gepakt;-) Tijd zat!

En...nog ff afwachten hoe de echo is. Spannend! Voor meer meiden is woensdag spannend:toothy4:!!

Liefs, Mees

Geplaatst

Luna1969, welkom hier! Wat bot dat er in het ziekenhuis werd gezegd dat je te zwaar was. Het is helaas waar dat je moeilijker zwanger wordt als je overgewicht hebt, maar het is ook niet zo dat al je kansen dan verkeken zijn. Hebben jullie al eerder pogingen gedaan, omdat je nu zelf moet gaan betalen?

Caroline, wat goed dat er toch nog op de valreep een smiley kwam! Nu er bovenop blijven zitten dat je emmies tijdig ontdooid worden...

Mees, nog een kleine week en dan viva Espagna!

Jeanine, fijn dat het goed gaat met de kleine man. Wel balen dat je zo'n last hebt van die zwangerschapskwalen.

De aambeien kan je overigens bestrijden met aambeizalf, verkrijgbaar via de huisarts.

Bij mij was het ook raak in de laatste maanden van m'n 1e zwangerschap en met die zalf waren ze snel vertrokken. En proberen (voor zover dat gaat met die misselijkheid) om vezelrijk te eten. Kiwi's helpen ook goed.

Itsus, succes bij de echo woensdag, spannend hoeveel het er zijn!!

Geplaatst

@Mees, spannend joh, volgende week maandag de punctie, dan waarschijnlijk woensdag of donderdag de terugplaatsing. Wauw kan mij voorstellen dat je erg zenuwachtig hiervoor bent.

@Jeanine1970, jeetje lijkt mij pijnlijk zo'n aambei, heb weleens gehoord dat je hierdoor zelfs moeilijk kan zitten. Hopelijk verergeren je klachten niet verder. Anders misschien toch zo'n aambeienzalfje proberen waar Linda het over heeft.

Wat we wel niet voor over hebben om zwanger te worden haha. Net zoals Caroline ben ik, net zoals iedereen denk ik hierzo, graag kotsmisselijk en aambeien nemen we op de koop toe haha. Maar kan mij wel voorstellen dat het een beetje genant is dat de artsen hiermee komen. Als ik dan die verhalen hoor over bevallingen waarbij vrouwen zelfs plassen en dat andere haha, denk ik ook jakkes, liever niet, maar als het dan toch gebeurt zou ik denken, die gasten zie je toch niet meer terug.

Lijkt mij heerlijk gevoel om met een kinderkamer bezig te zijn, kiezen van meubels, verfen, inrichten van de kamer heerlijk.

@Itsus, jeetje wat spannend zeg, kunnen er dus zelfs 3 zijn. Nou laat maar komen toch. Succes woensdag bij de echo.

@Caroline, ook spannend voor jou komende dagen met een cryoterugplaatsing. Mogelijkerwijs heb ik a.s. woensdag ook een cryoterugplaatsing, mits ik niet gebeld wordt vandaag. Pfff erruug moeilijk de tijd doorkomen als je gebeld kan worden. Als de telefoon gaat heb ik iedere keer mijn hart in mijn keel zitten haha. Zo bang dat DD belt met slecht nieuws. Wij hebben maar 1 cryo, dus hoop dat hij het ontdooien overleeft.

Zijn hier lotgenootjes die een cryoterugplaatsing in DD hebben gehad? Bij hun schijnt 85 tot 90% het ontdooien te overleven. Dus heb ik goede hoop.

Ben al de hele dag gebedjes en zo aan het opzeggen, jeetje wist niet dat dit ook zo spannend kon zijn, lijkt wel een beetje op het gevoel dat ik had tijdens het wachten op een telefoontje op de Havo of ik wel of niet geslaagd was haha.

Liefs,

vrouwelijke leeuw

Geplaatst

Goeie vergelijking, ik kan me dat ook nog goed herinneren na mijn examen en daarna nog eens na een herexamen!

Sterkte met wachten!

Mees, spannend ook voor jou, je hebt nog even om aan het idee te wennen... succes alvast!

Geplaatst

@Claus

Is het inmiddels doorgezet? Hopelijk gaat het nu snel en verloopt alles zonder al teveel pijn!

Heel veel sterkte de komende tijd!

@mees

Fijn dat je reageert. Jammer dat je het gevoel kreeg je keuze te moeten verdedigen. Ik vroeg alleen naar de onderzoeken omdat het zo anders was als mij bekend is. Verder niets, zoals ik al eerder zei is het ieders eigen keuze hoe open je richting je kind bent. Alleen voor mij zou dat erg moeilijk zijn, maar dat is dus persoonlijk. En hier op t forum delen we tog elkaars persoonlijke ervaringen, ook al is dat niet bij iedereen t zelfde?

Ik hoop dat die ruimte er is/blijft.

Nou meid, veel succes in ieder geval, op naar Spanje!!!

Geplaatst

@Mees, oke nog ff wachten maar het schiet nu wel op vor jullie

@Jeanine, ik ben begonnen in Amersfoort, erg aardig. Doorverwezen naar UMC vanwege leeftijd en daar deden ze dus niet aardig met die achterlijke eis. Maar goed dat is geweest en achter me gelaten.

Tja kotsen en aambeien, wat een combi:)

@Itsus succes he woensdag

@ Luna, ik zag je pb-tje. Welkom hier. Ik heb ook fors overgewicht( wel al afgevallen) en dus oude eitjes en vriendlief heeft heel slecht zaad. En toch is het niet onmogelijk om zwanger te worden. Wij hebben ICSI gedaan, dan pikken ze 1 goede zaadcel eruit en injecteren die in de eicel. Er bestaan nog andere vormen die ze ook in DD doen. Wij willen dat bij onze 2de poging in elk geval bespreken met DD. Vriendlief slikt nu wel vitamines op advies van DD, wie weet helpt het. Dus geef de moed niet op hoor!

@Caroline en Leewinetje, spannend dus voor jullie. Zeker als je maar 1 cryo hebt.

Liefs

Geplaatst

@jeanine

Oh wat fijn dat alles goed is! Behalve de aambeien dan ;)

Ik heb er ook weleens last van gehad en heb er de laatste keer Aloë Vera gel opgesmeerd (van Forever) en het werkte supergoed! Overigens had ik met Sperti ook goede ervaringen.

Klinkt erg leuk de kinderkamer, maar wat zijn strandhuiskastjes? :) stomme vraag misschien maar ik heb geen idee...

Geplaatst

Hoi itsus,

Das tog wel heel erg leuk om n positiebroek te kopen, lijkt me! Weer een mijlpaal ;)

N gerustelling om te lezen dat je ook steken hebt (gehad). Soms voel ik dagen niets en dan is t er ineens weer. Verder lijkt t dat ik soms n heel klein beetje misselijk ben ( suggestie? Haha) en voelt t alleen onder mijn tepels iets meer gespannen. Ik hoop tog zo dat ik morgen n goede echo te zien krijg! Jij ook mooie echo gewenst!

Geplaatst

Hey Itsus, meid voel je niet bewaard om je goede nieuws met ons te delen. Sterker nog, het geeft mij extra energie om door te gaan met de behandeling. Ook ik wil zo meteen twijfelen of er 2 of 3 vruchtzakjes in mj zitten. Ik zou zo graag een tweeling willen. We zouden er meteen vanaf zijn...:-)

Heel veel succes woensdag, en hou ons op de hoogte!

En Meeeeees, viva Enspana.....ik ben volgende week een weekje lekker weg, en wrs ook even geen toegang tot een compu, maar ik zal zeker aan je denken. De duimen zullen hun werk doen meid. Wel heel spannend he?!? Ik leef helemaal met je mee meid.

Werk jij trouwens? Hoe regel je dat met je werkgever? Ik zit nu al te bedenken hoe en wat. Nu werk ik gelukkig wel part-time, dat maakt het wat makkelijker voor mij.

Op naar een beebje!

Geplaatst

Beste dames,

Ik breek even in, omdat wij vandaag met een dilemma de kamer van de ferti-arts zijn uitgekomen. Dit lijkt me een goede plek om hem te stellen, want het heeft denk ik met mijn leeftijd te maken.(over 4 maanden wordt ik 40). Na een mislukte ivf heeft de arts nu voorgesteld om twee embryo's terug te plaatsen bij de nieuwe poging. Mijn man ziet het echter niet zitten om een tweeling te krijgen. Ik vraag me nu af of die kans dat ze allebei aanslaan kleiner is als je wat ouder bent?

Ik vergat erover door te vragen, omdat we hoofdzakelijk over de eerste poging hebben gesproken. Waarschijnlijk hebben jullie er al ergens over geschreven, maar hoeveel laten jullie er terug plaatsten? Ik heb ook al eens gehoord dat de kans op een tweeling toeneemt naarmate je ouder wordt...

Moeilijk, moeilijk, moeilijk... Gelukkig heb ik nog een paar weken de tijd om erover na te denken.

Geplaatst

Marianne69, stomme vragen bestaan niet hoor ben je gek ! Strandhuiskastjes zijn smalle hoge kasten in strandstijl met een puntdakje in white wash. Het past goed in een maritiem kamertje zeg maar. Ik heb verder niets in strandstijl hoor maar ik vond ze zo leuk. Het zijn echt kastjes voor een kinderkamertje met een roede en een plank. Op Markplaats staan ze ook vaak als je strandkast intypt zie je waarschijnlijk wel een foto en snap je wat ik bedoel.

Leeuwinnetje, ja ik vond het ook een beetje genant vanochtend maar ja toen dacht ik die gynaecologen zijn wel wat gewend toch !? Ja bij bevallingen lig je ook in vol ornaat en ik heb ook wel eens gehoord dat je spontaan poep er uit drukt vanwege het persen. Ik zie meer tegen de pijn op dan tegen dat soort dingen. Vrijdag deed die aambie erg zeer en kon ik amper zitten vandaag gaat het stukken beter.

Linda, ja die kwalen horen erbij maar soms verdomde lastig hoor. Het erge is nou ja erg ! dat ik waarschijnlijk ook bloedarmoede heb ( vandaag laten prikken) en dan moet ik staaltabletten slikken en daar ga je weer moeilijker van poepen ! Ik heb vorige week zoń aambeienspray gekocht die moet dan verkoelen ....ahum....m'n kont stond in brand ipv dat hij koel was !

Elinorac, ik heb ook nog de hoop dat hij spontaan verdwijnt ! Ik heb het er ook wel voor over hoor net als dat kotsen maar soms heb je van die dagen dat je er minder goed tegen kan omdat ik ook zo moe ben en blijf vandaag op bloedarmoede laten prikken later deze week de uitslag.

Mees, ik ben echt happy nu ik met de babykamer kan beginnen nu het laminaat er ligt. Ik ben nu 6 maanden zwanger en dacht elke keer oooh ik kom tijd te kort onzin natuurlijk ik heb nog 3 maanden maar ik wil het zo graag klaar hebben met 7 maanden. Nu op mń gemakje lekker alles inruimen en inrichten. Alles weer bekijken wat ik de laatste maanden gekocht heb. Ik heb alles in wit, lichtblauw en zilver/grijs.

Verder iedereen bedankt voor de aambei tips ik ga een zalfje halen wat die verlichtende spray deed m'n kont juist in brand staan !

Geplaatst

Ellie, ik hoor juist steeds dat de kans op een tweeling heel klein is als je ouder bent hoor, dat lijkt me eerlijk gezegd ook logischer.

Ik ken het dilemma, was bij de eerste poging 40 en heb er, met name omdat mijn vriend geen tweeling wilde (we hebben al een dochter) en omdat de arts het over risico's had bij tweelingzwangerschappen, maar 1 laten terugplaatsen. Had 11 embryo's, de rest is weggegooid. Bij de tweede poging weer 1, 5 embryo's weg gegeooid. Toen ik zei dat ik de derde poging 2 wilde, zei dezelfde arts: zou ik ook doen als het mijn laatste poging was. Helaas, ook poging vier was nog nodig, weer 2, niet gelukt. Nu hoop ik vrijdag mijn 2 cryo's terug te krijgen en eindelijk geluk te hebben!

Als ik het geweten had, had ik er vanaf de eerste poging meteen 2 laten terugplaatsen!

Succes met beslissen.

Caroline

Geplaatst

@Elinorac: lees ik het nou goed; hebben de artsen jouw emmy's weggegooid? Hoe dat zo? Zolang je niet zwanger raakt, worden ze toch bewaard, of ben ik nou gek? Het klinkt zo zonde, al die emmy's die 'voor niets' vernietigd zijn.

@ Ellie: wij hebben toentertijd, omdat ik de 40 naderde, ieder keer 2 emmy's laten plaatsen. In de ene kliniek waren ze daar niet enthousiast over. Uitleg daar was: als de ene emmy loslaat, kan ik het onderweg de andere meenemen. En een zwangerschap van een tweeling brengt natuurlijk een aantal risico's met zich mee, zoals vroegtijdige bevalling. Bij de 2de kliniek boden ze daar minder weerstand tegen, en werden er ieder keer 2 geplaatst. Bij mij zeiden ze eerder dat bij hoge leeftijd, de kans groter is op splisting van cellen, wb betekent grotere kans op tweeling bij 1 emmy.

Nu weet ik oervigens dat de verzekeraar niet blij is met een vroegtijdige bevalling van een tweeling, vooral niet als ze uit een IVF-poging zijn ontstaan. dit zijn nml heeeeeeel veeeeeeel kosten voor ze. En een kliniek houdt altijd rekening mede verz bij uitvoer van het beleid.

Ik zou gwn de arts bellen, en deze twijfels bij hem kenbaar maken. Het gaat om jouw lichaam en jouw behandeling....gwn er los op vragen. Ik kan me niet indenken dat ze dat vervelend vinden. Geloof, er zijn vrouwen, die elke dag aan de lijn hangen.

Geplaatst

Uhm Nal, ze kijken toch of ze goed genoeg zijn om in te vriezen? En bij het EMC zijn ze heel streng en hebben ze nu pas, bij de vierde ICSI, 2 embryo's ingevroren. Heb jij andere ervaringen?

Geplaatst

Oh ok Elinorac. Ik was misschien te snel met mn reactie. Had niet door dat het met kwaliteit van de emmy's te maken had. Het kwartje wil hier niet altijd even snel vallen...:-)

Geplaatst

@mees, yeahhhh eindelijk bericht uit Spanje! Nu kun je je voorbereidingen gaan treffen en uitkijken naar een tp!

Fijn meid.

@Marianne, op naar een mooi kloppend hartje morgen op de echo! Suc6!!!!!

@leeuwinnetje, ik hoop dat ze vandaag niet gebeld hebben en dat je woensdag een topper cryo teruggeplaatst krijgt! Ik duim voor je.

@ Caroline, jij ook onwijs veel successssss!!!!

Het is voor veel meiden een spannende week deze week.

@sas67, dank je wel meis! Hoe staat het er nu bij jullie voor??

@jeanine, tja zo'n aambei is niet leuk. Ik had ook zo'n gênant iets, ik had een fistel (ja naast m'n poepertje) ik vond dat ook vreselijk, ze hebben die operatief moeten verwijderen, maar wat in sommige gevallen voorkomt heb ik nu dus, hij komt weer terug. Echt fijn, NOT.

@nal weet jij al iets meer, wanneer waar etc??

Geplaatst
Hey Mees,

@Joske & Sas67: mijn man en ik hadden ook het allerliefst een kind gekregen van onze eigen materiaal, alleen als je al zoveel jaar bezig bent, en er ook nog eens niet jonger op wordt, dan komt er een tijd dat je denk hoe nu verder. In ons geval was en is de kinderwens zo enorm groot, dan we het gaan proberen met donor eicellen. En omdat igv van ECD jij in feite 'de draagmoeder' bent van het kindje van je man en een anonieme donor, krijg je toch de kans om er een band mee te hebben. Het klinkt misschien heel plat zo, maar in praktijk ben jij diegene die het kind draagt en baart...gevoelsmatig is het ook 200% jouw kind. Maar ook hiervoor geldt, het zijn geen makkelijke beslissingen...en een ieder moet dit zelf bepalen.

En daarbij komt, iedereen moet zelf beslissen wat ze later wel en niet willen vertellen. Dit zijn sowieso geen makkelijke beslissingen. En zoals je zegt, het is weliswaar genetisch niet afkomstig van jou, maar je hebt wel 9 mnd gedragen. Je bouwt in die mnd een echte moeder/kind band op...en dat is het belangrijkste....

Nal ik ben het helemaal met je eens hoor! Het is ook niet dat ik we zo over denk, maar mijn mannetje wel.

Hoewel ik me wel afvraag hoe ik het zelf zou ervaren, mede omdat ik al kinderen uit een vorige relatie heb. Maar ik weet zeker dat als er een kindje zou komen van ECD, ik er net zo van zal houden.

Mijn man wil heel graag kinderen, maar wel van mij, en als er niets komt gaan we lekker genieten, volgens hem. Maar ik denk dat hij spijt van zou krijgen, watn hij is een geboren vader.

Maar ik denk dat ecd misschien ook wel een proces is waar je naar toe moet groeien. Nou ja, de tijd zal het leren.

Mees ik zie dat volgende week spannend wordt!

Ithus, wat mij betreft hoef je je echt niet bezwaard te voelen, omdat je zwanger bent, Ik gun het iedereen.

Wel spannend dat je misschien wel 3 frummels in je buik hebt! Ik vindt het sowieso heel mooi, als er iemand zwanger wordt, helemaal van ecd.

wij hebben donderdag de eerste FM.....oei...tjee, ik vergeet bijna te spuiten.

Hebben jullie dat ook? ik ben er helemaal niet mee bezig deze keer...,Telkens vergeet ik het bijna.

Wel gek.

Caroline, ik heb ook eens een keer op dag 17 een smiley gehad, terwijl ik altijd heel regelmatig ben. Ik dacht al helemaal dat ik nooit een eisprong zou krijgen..., ha ha zag mezelf toen al in de overgang, hoezo jezelf gek maken.

Sas, herkenbaar he! die mannen. We gaan gewoon even zwanger worden van onze eigen eicellen... hi hi. Een dosis zelfspot moet kunnen toch?

liefs joske

Geplaatst

hi allemaal!

wat een verhalen alweer moest helemaal bijlezen!

Itsus: dankdank begin nu wel wat te voelen maar af en toe een prikje en een beetje een band om mn buik, maar niet misselijk hoor zoals jij. maar ben onderhand al zo "gehard" dat dat mij nog niets zegt haha..het kan alle kanten uitgaan..Wel net een prik pregnyl gzet, met mn vriend, wat een gedoe zeg(doe deze x geen bolletjes). Ik blijf duimen en af en toe tegen de embryo praten :)Voor jou heeeel veel succes woensdag! en super zeg, misschien 3! Ps die acunturist heet Rosekrans in Lutjebroek kun je googlen, scces!

Mees: Spannend hoor, dat je bijna gaat, nr Spain. Ik ga echt voor je duimen dan!Geniet een beetje daar he, toch al lekker weer?

Ellie: bij mij zijn er steeds 2, laatste keren 3 teruggeplaatst, en niets is blijven hangen..natuurlijk kun je kiezen voor 1, maar je gooit verschrikkelijk veel kansen weg als ze met meerdere zitten ingevroren. Wij hebben zoiets van: we zien het wel, eerst maar eens zwanger zien te worden (en anders ga ik gewoon met ~Itsus een kinderopvang met zn 2en beginnen zit ie gelijk vol:)

Lola69: welkom, en ik zou idd Genk of DD proberen. Als ik zometeen te oud wordt bevonden, ga ik dat ook doen. Iig succes!

iedereen die ik vergeten ben: heel veel succes met jullie poging en/og zwangerschap!!!!

Geplaatst

ellie71, mijn vriend wilde ook maar dat er 1 teruggeplaatst werd hij wilde liever ook geen tweeling. Hij heeft nl. al 2 kinderen uit een eerder huwelijk. Ik heb er nog wel even aangedacht maar mij werd ook aangeraden er maar 1 terug te laten plaatsen. Er werd ook gezegd idd dat een tweeling zwangerschap meer problemen met zich mee kan brengen zowel voor moeder als kinderen. Bij mij speelt er nog wat anders ik heb een medische achtergrond (oa auto imuunziekte UCTD en bloedstollingsafwijking) en ben daardoor altijd erg moe. Ik denk dat ik een tweeling ook niet aan zou kunnen. Tuurlijk als er 1 teruggeplaatst zou worden en die zou zich ook weer delen in 2 embryoś was ik er blij mee geweest zeker als je al zolang een kinderwens hebt. Maar nu ik zwanger ben van 1 is dat ook prima en het gaat heel goed gelukkig. Wat ik wil zeggen is dat het voor iedereen weer anders is ik kan niet voor een ander denken en beslissen alleen vertellen hoe en waarom ik gekozen heb voor terugplaatsing van 1 . Volg je hart. Succes met maken van je keuze.

Geplaatst

@Ellie, bij ons in DD is maar 1 emmy teruggeplaatst omdat we er maar 1 hadden. Waren het er meer geweest dan had ik er 2 laten terugplaatsen. Bij onze vlgd poging , in de hoop dat ik meer eitjes heb, laat ik er 2 terugplaatsen.

@Itsus, meid wat spannend om straks te weten hoeveel ukkie's je draagt! Wij gaan ip in maart weer starten, zou rond de 12de weer ongesteld moeten worden. Wachten is nu eerst op het wel of niet weggaan van mijn lief voor zijn werk.

@Joske, we gaan ervoor, jij en ik dit jaar nog zwanger van onze eigen "oude "cellen. Wonderen zijn de wereld nog niet uit. En anders wordt het voor onze mannen heel erg zwaar om ons ECD te "weigeren" :)

Succes donderdag, op naar een mooi aantal. Hoe was dat de vorige keren/keer?

Liefs

Geplaatst

Hoi Itsus,

Ik heb nog geen afspraak staan met Eugin. Ik wacht nog altijd op manlief, wanneer het hem uitkomt. Hij wil deze afspraak nml koppelen aan een zakelijke afspraak, is wel zo makkelijk. Alleen soms moet ik wel meerdere hints geven, en vragen, en vragen, en vragen wanneer hij kan. Dus ik heb zojuist een e-mail naar Eugin gestuurd met een paar data, en ben, as we speak, ook de vluchtdetails aan het controleren. De ervaring leert dat ik af en toe wel gas moet geven als ik iets gedaan wil krijgen....;-)

We gaan begin mrt een weekje met vakantie. Willen dus eind mrt dan naar Barca. Mijn man wil nog een 2de consult, dus ga ook voor een gesprek bij Marques. In combinatie met wat lekker tapa's en een beetje zon, moet het allemaal goedkomen.

Ik wacht daarnaast nog op mijn medisch dossier. De assistente wilde mijn verzoek nog even met de arts bespreken, voordat ik het kon ophalen. Ik was helemaal verbaasd toen ze zei dat ik ervoor moest betalen. Het kost niet veel, EUR 22,50, daar gaat het niet om. Was gwn verbaasd dat ik moest betalen.

Ik heb Eugin wel meteen gevraagd wat ik allemaal moet meenemen voor het gesprek. Wacht even ook hun reactie af.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden