Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mees,

Fijn dat je nu eindelijk weet wanneer je weg gaat! Alle succes van de wereld de komende tijd meis! Ik duim, duim, duim dat alles goed gaat daar in Spanje en dat je hier in Nederland lekker verder kunt "broeden".

Veel liefs Claus.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

lieve Claus, wat een pech heb je dat het bij jou niet werkt. Heel veel succes morgen!

@ Mees, koffertje al gepakt? Viva Espana. Heel veel succes en lekker terugkomen met een goed gevuld buikje( en dan bedoel ik niet de tapas:))

@Joske, alles goed gegaan met de tp??

@ Trish, meid hoe is het met je?

Liefs

Geplaatst

@mees

Veilige vlucht morgen! Dinsdag punctie en bevruchtiging en dannnnnnn hopelijk snel een mooie tp en ga je in mijn voetsporen verder haha!!! Succes meis.

@claus tjeeeee meid wat een ellende dat het bij jou net weer niet loopt als gebruikelijk in zo'n situatie! Snap dat je emotioneel ff helemaal breekt. Sterkte de komende tijd.

@trish hoe gaat ie bij jou, heb je al contact gehad met het ziekenhuis. Vind het zo rot voor je, maar mooi om te lezen dat je alweer vooruit kijkt! De aanhouder wint!!!

@iedereen waar het allemaal ff niet gaat zoals gehoopt: een hele dikke knuffel voor jullie!!!! Houdt moed!!!

Geplaatst

Lieve Claus, ik kom hier steeds vaker spieken bij m'n leeftijdgenoten, ben zelf 40. Heb je verhaal gelezen en ik leef enorm met je mee. Ik heb zelf een m/a gehad bij 8 weken zwangerschap en net als jij wilde ik ook de natuur een kans geven. Ik heb dat welgeteld een week volgehouden en me toen alsnog gemeld voor een curretage, die ik vrijwel meteen kreeg. Ik ben daar heel blij mee geweest, hoe vreemd dat ook klinkt. Heel veel sterkte meid.

Geplaatst

Dank je wel elliebellie, ik merk nu dat ik naar de curretage uitkijk. Ik vind het niet vreemd klinken hoor dat je er blij mee was. Ik snap dat wel, ik ben er nu ook zo moe van! Het wordt echt tijd nu.

Geplaatst

Claus een knuffel van mij!

Vandaag geen TP gehad, maar een punctie. 8 eicellen dus is goed!

liefs joske

Geplaatst

@Joske, hoe kom ik er nu bij dat je een tp had??? Maar 8 cellen, meid wat goed!!

Wij gaan ook weer starten,vriendlief is wrs pas begin april weer weg voor werk( zeker weten doen we nooit). Dus morgen bellen voor een uitgangsecho en dan wachten op de ongesteldheid zodat het spuiten weer kan beginnen. Hoop nu zo op wat meer eicellen dan die ene van de vorige poging.

Geplaatst

Lieve Claus, meid toch. Nog meer ellende. Echt niet te geloven dat jij juist zit bij het kleine percentage waarbij niets gebeurt! Echt zo erg voor je. Ik kan me voorstellen dat je een mega huilbui kreeg. O, ik hoop toch zo dat het morgen gaat lukken en dat, hoe erg ook, de curettage, goed verloopt en dat het dan lichamelijk een beetje over is. Emotioneel zal dat het dan niet. Heel veel sterkte weer!!

Dikke super knuffel,:knuf::knuf:

Mees

Geplaatst

Dankjewel lieve Claus!!!!! Super bedankt voor al het duimen. Je krijgt nog pijn in die dingen, hihi!

Jep, ik ga doen wat je zegt. Daar alles goed gaan en hier verder broeden! Heeeeeel goed idee!!

Haha, Sas!! Een goed gevuld buikje. Dat is mooi!! Zal ik doen (nee, geen tapas, haha). Wel eten natuurlijk, maar niet in de buik houden. Die anderen zeker wél houden!)

O ja, koffertje morgen pakken. (Ben altijd laat. Pas net hotel geboekt. 1 minuut geleden :-)

Zeker goed idee Itsus, om in je voetsporen te treden. Ga ik doen!!! Olé!!

Joske, super dat je 8 eitjes hebt! Nu op naar mooie bevruchtingen!

Rachel, leuk weer ff van je te lezen. Mooie ticker heb jij toch! Ik hoop ook te volgen.

Allemaal, veel succes en Claus, heel veel sterkte morgen! Wij op weg naar geluk en jij zo iets zwaars. Niet eerlijk! Maar daarna wordt het positief hoor!! Houdt moed meid!

xxxx, Mees

Geplaatst

he meiden!

Claus: heel, heel veel sterkte: dit is voor jou een worsecasescenario. Ik hoop dat het ziekenhuis je snel helpt nu...ik denk aan je houdt vol!!!!!!!

Joske: gefeliciteerd met de 8 eicellen! goeie score meid.

Mees: jij heel veel succes in espana, blijf zo positief als je nu bent dan gaat het gewoon lukken!

Sas, Itsus, Mees: dank ik heb het ziekenhuis niet meer te pakken gekregen(best wel raar) dus dankzij 1 van jullie advies gewoon maar radicaal gestopt met de medicijnen (ja ellie vd week doe ik nog even de zwangerschapstest maar verweacht daar 0,0 van!) . Ja ik kan gelukkig kalm en positief blijven; heb er nog een aantal in de vriezer, echter dit is de 3e IVFpoging dus het komt allemaal wel dichterbij...wel of niet doorgaan hierna. Ik heb net het ziekenhuis gemailt, wil graag een evaluatiegesprek en hoop dat ze me daar of chromosonen -en/bloedonderzoek kunnen helpen, zou ook liefst nu een baarmoederwandschoonmaak willen hebben mr ben bang dat ze alles in deze fase niet gaan doen..dus dan gaan we wschijnlijk een keer voor een tp in natuurlijke cyclus. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben tov cryotp met medicijnen en zijn er dan nog tips?

Liefs en..voor iedereen succes!!!!!!

Geplaatst

Trish, onze 1ste poging was in natuurlijke cyclus, ik heb verder geen vergelijk met cryo's want die hebben we niet.

Goed dat je zo positief bent en goed dat je een gesprek wilt om wat zaken te bespreken. Succes meid!

@ Mees, goede reis en toi toi toi!!

@ Claus, ik denk aan je!

Geplaatst

Lieve Claus,

Hou moed, hoe moeilijk ook! Het komt bij jou niet los omdat t bij jou van binnen zo fijn is. Dus n volgende, die zich wel goed ontwikkelt, blijft ook weer goed zitten. Je weet nu dat je vruchtjes zich goed kunnen innestelen iig. Het is je zo gegund!

Caroline, ook jij hebt t niet makkelijk, en t is je zo gegund!

Mees, eindelijk, is t zover! Vandaag vliegen hè?! Geniet er van!

Iedereen die bezig is zwanger te worden: hou moed en wees lief voor jezelf!

Iedereen die zwanger is: op naar n gezond kindje!

Geplaatst

Hi jeanine,

Heb je kastjes op internet gezien, leuuuuk zijn ze! T lijkt ne zo heerlijk om met t kamertje bezig te zijn! Wanneer ben je zon beetje begonnen met spulletjes uitzoeken? Omdat de artsen nog zo voorzichtig doen, ze willen nog geen datum vaststellen bijv., durf ik er nog niet aan te beginnen.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ben een paar daagjes niet op forum geweest, jeetje wat een boel berichten, Veel gebeurd.

Mees, jij zult wel erg vrolijk zijn, morgen de punctie, wat leuk. Ik lees dat jullie vanavond vertrekken. Heel veel succes en net zoals de andere meiden hier al hebben geschreven, terugkomen met een vol buikje (niet alleen van de tapas haha). Goede reis!

Caroline, echt klote van je cryootjes. Ik heb begrepen dat ze een ander methode in DD hanteren, ik weet niet of het daaraan ligt hoor dat onze cryo wel goed ontdooit is. Maar ik heb ook keertje meegemaakt dat alle 5 cryo'tjes niet goed waren ontdooit, dat was wel bij een ander ziekenhuis. Blijft denk ik toch een kansspel. Sterkte hiermee.

Joske, wat goed, 8 eicellen. Succes met de terugplaatsing.

Linda, ja heb ik ook van die enorme bulten van de fraxiparine. Het jeukt ook als een gek, ik kan er soms echt niet van af blijven. Met prikken iedere avond weer een gevecht. Voordat ik doorprik heb ik al 2 of 3 andere plekjes geprobeerd die dan te pijnlijk zijn, dan ga ik verder met een ander plekje die iets minder pijnlijk aanvoelt. Heb jij dat ook?

Ik vind die naalden van de fraxiparine ook zo dik vind je ook niet?

Geplaatst

Haha Trish, zal ik doen hoor, positief blijven!!

Jij ook hè! Shit dat het niet gelukt is. Zwaar balen! Sterkte meid!!

Dankjewel Sas!!!!

En vr. leeuw, hihi, ik laat m'n buik volproppen met eitjes;-) Helemaal goed!! O, wat n wonder zou het toch zijn als het gaat lukken! Uhhh, niet áls; het gáát gewoon lukken!

Claus, ik denk aan je meid!! Heel veel kracht toegewenst!!

Xxxx, mees

Geplaatst

Marianne69, ja leuk zijn ze he ! Ik ben er zo blij mee. Donderdagavond de commode dus opgehaald en het wiegje had ik al met 4 maanden. Met de kleine spulletjes een mutsje hier een broekje daar ben ik eigenlijk al heel vlot begonnen met kopen. Ik had zo'n drang ! Tja en van mensen om mij heen kreeg ik rond week 12 de eerste kadootjes ze durfden niet eerder. Ikzelf was zo blij met de zwangerschap in mń achterhoofd natuurlijk wel elke keer blij dat ik weer een paar weken verder was. Genieten was en is soms erg moeilijk maar ik ben normaal ook redelijk positief ingesteld. Ben natuurlijk de hele zwangerschap al niet lekker maar geniet wel vooralvan de momentjes dat ik onze kleine man weer voel schoppen in de buik. Het is een rustig kindje. Ik kocht ook vaak dingen in de kleur blauw toen ik nog niet wist wat het zou worden en in het wit. Toch had ik elke keer het gevoel een jongen te krijgen terwijl heel de omgeving dacht een meisje ( mede van wege de misselijkheid en het kotsen) Iedereen zeer verbaasd toen het een jongen bleek te zijn, mijn gevoel zat goed. Koop gewoon wanneer jij je er goed bij voelt. En ik vind in etappes kopen ook prettiger voor de portemonnee hi hi !!!

Leeuwinnetje, ik heb ook van die bulten van het prikken en het jeukt bij mij ook ! Ik spuit al vanaf september en weet soms niet meer waar ik prikken moet, Sta ook regelmatig te krabben zo jeukt het. De naald op zich valt wel mee vind ik ik ben ergere (engere) gewend vanuit mijn bottumortijd maar ik prik soms wel eens in een adertje en dat spuit het eruit.

Geplaatst

@Mees, ja inderdaad niet als, maar het gaat gewoon lukken, dit is al een hele goede positieve instelling!

@Jeanine1970, ja erg die jeuk he, ik zit stiekum onder mijn bureua op het werk te krabben. Soms denk ik weleens oh jee hoe kan je dit 9 maanden vol houden.

Maar goed het is voor een goed doel en als dit een gezond kindje kan opbrengen spuit ik maar al te graag.

Ik wissel meteen van plek als het tijdens het begin van het prikken al moeilijk gaat, denk dan geheid dat het nog meer pijn doet als de naald er helemaal in gaat haha.

Oooh en die vloeistof brandt ook nog eens een tijdje door.

Hoe spuit jij? Duw je de naald meteen er doorheen?

Ik knijp ook altijd een stuk vlees omhoog, heb het gevoel dat dit een beetje helpt.

Geplaatst

Pff..., eindelijk weer tijd om te schrijven.

Mees ik weet niet of je dit nog leest, maar onwijs veel succes daar in spanje!! Als alles goed gaat, hoeveel emmy's mag/laat je terugplaatsen?

Sas, ik las dat je de eerste poging in een natuurlijke cyclus doet, hoeveel spuit jij dan?

Tja 8 eicellen, ik moet bekennen dat mij dat een beetje tegenviel, omdat we toch 12 follikels telde. Maar misschien zat er niet overal een eitje in, of niet helemaal goede eitjes.

Schaam me er wel voor hoor, want besef nu ook wel dat 8 eitjes super is, als je (inmiddels) 43 bent. Hopen dat de bevruchtingspercentage goed is! vorige keer waren er 9 bevrucht van de 12 eicellen. Daar waren ook 7 toppers bij, nou ja, er hoeft maar 1 goede bij te zitten. Woensdag is de TP, als er goede embryotjes onstaan, duimen!

Ik vindt het bemoedigend dat er zoveel boven de 40 zwanger zijn! dat geeft toch weer moed om door te gaan.

Trish, ik heb alleen maar cryo's gehad in een natuurlijke cyclus, dat vond ik heel fijn.

Claus..., meis wat moet je lang wachten. Het is al niet niks en dan duurt het ook nog zo lang! Mijn laatste MK vloeide ik 2 dagen en de derde dag verloor ik alles in 1 keer. Het vloeien stopte eigenlijk ook snel. Maar mijn andere MK's duurden ook langer, Dat maakt het mentaal ook zwaarder, denk ik.

liefs joske

Geplaatst

Hey Joske,

Ik lees het nog net! Bijna weg!!

Dankjewel!! We willen eigenlijk 3 terug laten plaatsen. Ik hoor op dit forum dat dat vaker gebeurt. Normaliter is het max 2 maar bij uitzondering wel eens 3. Ik hoop dat ik m'n zin door kan drijven ;-) en ze 3 doen. Ik hoor nu veel dat bij meiden die ik 'ken' er 2 terug geplaatst zijn en niet zwanger. Ik heb n goed gevoel bij 3, dus ik wil heel graag 3. En anders dus 2. (Hoor ook zo vaak dat cryo's niet goed ontdooien en dat is zo jammer.) Nou, maar ff afwachten of alles gaat lukken met de punctie en bevruchting, maar dat moet gewoon, vind je niet. Eindelijk zo ver en dan gaan we ook "all the way"...zwanger worden. Het voelt goed!!!

Xxx, mees

Jij ook super veel succes met je 8tal!!

Geplaatst

Joske, ik spoot toen 450 IE Menopur verdeeld over 2dd 225.En dan de Cetrotide en Pregnyl. Ik heb aan DD gevraagd of er niet meer of andere hormonen zijn die het aantal eicellen kunnen bevorderen maar ik moet gewoon zelfde dosering en soort gebruiken.

Hoop nu wel op meer eitjes dan die ene. Ik weet wel dat er maar 1 goede hoeft te zijn maar ja een aantal meer geeft wel meer zekerheid. as maandag de uitgangsecho en dan hoop ik ook te kunnen starten met spuiten. Wanneer hoor je of ze bevrucht zijn?

Geplaatst

Leeuwinnetje, ik spoot in het begin in m'n buik maar nu na maanden zie je nog de littekens zitten, en bij een dikker wordende buik vind ik het wat eng worden dus spuit nu in m'n benen. Benen vind ik wel gevoeliger omdat ik meer vet in m'n buik heb dan in m'n benen. Ik pak ook eerst een stuk vel tussen m'n vingers.Ik duw de naald er dan ineens doorheen ja. Het brand soms ja maar wat je zegt we doen het voor het goede doel !

Joske, je score is heel god joh geen zorgen maken ! Ik had de laatste poging maar 3 eitjes en zag het ook helemaal niet zitten maar er waren er toch 2 van bevrucht waarvan 1 topper en zie hier ik ben inmiddels 28 weken zwanger ! Staar je niet blind op aantallen want het is echt waar je hebt er uiteindelijk maar 1 goede nodig ! Mijn eerste poging had ik ook 9 eitjes en dacht wow dat is best veel gezien mń leeftijd daar moet ik wel van zwanger raken ! Nou niet dus ! Want toen verdwenen er op miraculeuze wijze 5 in het lab en had ik er nog 4 over. Die niet echt toppertjes waren.

Houdt moed het komt goed !

Geplaatst

Hahaha Sas, geweldig!! Dat wordt mijn motto! Heel mooi gezegd (en zo grappig "ik zeg het voor de laatste keer")!!!

:-) :-) Xxxxxxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden