Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Meiden,

ik wil best wel meehelpen met de high tea. Amsterdam is wat mij betreft prima. Ik weet aleen niet of de zwangere dames wel met de trein willen/kunnen reizen en misschien liever met de auto gaan. Dan is amsterdam met de auto wel lastig vanwege het parkeren en als je al een plek hebt de enorme kosten. Is een optie misschien iets in de buurt van amsterdam?

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oo super! Ik heb net even gegoogled, voor als julli eruitzijn en toch allemaal met de trein komen: je hebt Gartine, spui, en bakkerwinkel warmoesstraat, beide voor high tea. Mocht het net buiten adam zijn omdat meesten met de auto willen dan sluit ik me aan.. wat ook kan: Vertigo, midden in het vondelpark, en ernaast een parkeergarage...?

Hier weet ik niet of ze high tea hebben maar dat zou gecheckt moeten worden, of anders lekker broodjes..

kijk maar wat jullie beslissen! Ik kijk even of het voor mij lukt afhankelijk v jullie besluit...Iig lief dat jullie het wat vroeger willen doen!

xtrish

Geplaatst

Frankendael in Amsterdam( watergraafsmeer) doet ook high tea 22,50 :parkeren is gratis op hun terrein en met OV ook te doen, sation Muiderpoort of Amstelstation . Ik vind het ook geen probleem om diegene die met OV komen van station op te halen,( kan er 4 meenemen) Hieronder de higt tea

Ontvangst

onbeperkt koffie en thee (diverse soorten) Etagère met friandises en bonbons

Cocktail

van meloen, kiwi, banaan en sinaasappel

Buffet

Petitfours, roombotercake, muffins, scones met ongezoete room, confiture, chocoladecake, appeltaart en Vlaamse vlaai

Sandwiches en minibroodjes met gerookte zalm, brie, gemarineerde kip, carpaccio van ossenhaas en Seranoham

Verse saucijzenbroodjes en groetenquiche

€ 22,50 per persoon

Geplaatst

Ik ben dan 8 maanden zwanger en kom liever niet met de trein ALS er iets is kan ik met de auto sneller wegkomen. Ik kom daarom liever met de auto maar hoop dan wel op iets in en of om Amsterdam wat ik makkelijk kan vinden ( lang leve de TomTom natuurlijk) en wat geen vermogen aan parkeerkosten kost.In het centrum is voor mij dus geen optie. Maar ik sluit mij gewoon aan bij de rest hoor is er iets gekozen waar iedereen voor is dan wordt dat het gewoon.

Geplaatst

Jeanine dat begrijp ik hoor!! Wat klinkt dat gaaf he 8 maanden zwanger. Daarom ook mijn suggestie voor iets waar je ook met de auto makkelijk kan komen. Maar jij woont toch in Amersfoort? Evt meerijden met mij als optie kan hoor( Nijkerk)

Geplaatst

hi,

Frankendael is ook nog es heel erg mooi! superidee, en jeanine snap t heel goed hoor vd trein als je 8mbd (wow!) bent!

Geplaatst

Hoi meiden, voor mij maakt t niet zoveel uit. Als t te omslachtig wordt met OV. (ik heb n hekel aan extra overstappen en de bus) dan zal in manlief aankijken en kom ik ook met de auto.

Viola, waar woon jij?

Itsus, ik ben nog steeds erg moe en zeurderig misselijk. Gister ging t wat beter, maar vandaag is weer minder. Maar ik klaag niet hoor, t kan allemaal nog erger en zo weet ik tenminste dat ik zwanger ben. 

Fijn, dat je medicijnen aanslaan en je je iets beter voelt!

Zo, nu weer ff proberen n tukje te doen, als ik me niet lig te ergeren aan de muziek van de buurman. Heb ik normaal nooit problemen mee, is vaak nog leuk ook, maar nu kunnen geluiden mij behoorlijk irriteren. Oh jee, klaag ik toch! 

Geplaatst

Itsus, vergat ik nog te zeggen.. Ja idd heb op 8 april m'n vierde echo en nekplooimeting (bloedtest is vorige keer al gedaan dus hoop dan meteen de uitslag te krijgen vd combinatietest) ik merk dat ik toch wel wat gespannen hiernaar uitkijk, ondanks dat ik er meestal wel een goed gevoel over heb.

Linda, heb jij volgende week ook niet weer n echo? Ik hoop toch zo dat t allemaal meevalt! Kan me voorstellen dat je nu nog meer van echo naar echo leeft. Take care, meis!

Geplaatst

Ha dames, ff over de topic dag: ik ben zelf wel afh van ov. A'dam is voor mij ver, maar haalbaar, kan ik ook nog ff bij m'n broer op bezoek. Liever heb ik utrecht, maar omdat t voor mij nog onbekend is of ik kan, zou ik niet té veel rekening met mij houden. Maar als t a'dam wordt, dan liefst wel ergens bereikbaar met de trein: is er iets in de buurt van station Amstel bij voorbeeld? daar kom ik langs. Bakkerswinkel in de Pijp zou ideaal zijn, ook nog in de buurt van m'n broer.

Geplaatst
Oh ja, nog even voor jeanine:

Ik begrijp je ook helemaal hoor! Wij schikken ons graag, zodat jij er bij kunt zijn! Je bent ons voorbeeld hè! 

Helemaal mee eens!! Ik woon vlakbij Rotterdam, maar ik pas me ook graag aan Jeanine aan, dus omgeving Amsterdam, ik kan met de auto of met het ov, als er meerdere meiden van deze kant komen kunnen we samen reizen. Ik wil wel rijden!

@Sas doen we het samen gezellig! Wil jij dan verder zoeken naar de locatie, parkeren, in de buurt van ov etc. dan zal ik weer even de lijst van de deelneemster up to date maken/aanvullen en hier plaatsen, dan krijgen we weer even een overzicht. :happydance:

Geplaatst

Ik zeg frankendael DOEN!

Nee het maakt me niet uit! Ik schik me naar tijd en plaats, ooohhh ik ben zo makkelijk, haha.

Vind het voor jeanine en trish belangrijk dat we iets kiezen waar zij ook bij kunnen zijn!

Meiden die dit regelen, toppie!!!

X

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier even een berichtje van mij om te laten weten dat het goed met me gaat en dat ik erg zin heb in de topic-dag. Ik woon ook in de buurt van Rotterdam dus als we met elkaar kunnen gaan zou dat wel fijn zijn!

XXX Claus

Ps: heb niet zoveel gereageerd de laatste tijd maar heb wel met jullie meegelezen en meegeleefd hoor!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik denk dat ik deze meeting ga overslaan. Misschien gaan we het Paasweekend weg en bovendien heb ik de week ervoor lunch met het pauze meisjes topic. Ik woon in Bergen op Zoom dus A'dam is voor mij erg ver, dus als de volgende meeting in de buurt van Rotterdam is: graag!

Alvast veel plezier en ik hoop dat er een vervolg komt!

Caroline

Geplaatst

:aaaflowersmiley:@Claus Wat fijn om weer wat van je te horen!! :positive energie: Kunnen we gezellig samen rijden!?

Geplaatst

Ik krijg bijna last van schaamte ! Ik wil er graag bij zijn maar mensen niet allemaal in allerlei bochten gaan wringen om mij hoor ! Ben wel blij met het aanbod van jou Sas67 dat ik eventueel met je mee kan rijden ! Het enige wat ik nog graag eet en blijft zitten is taartjes enzo erg he ! Mń vriendin had het zelfde ook de hele zwangerschap beroerd maar appeltaart ging er altijd in zelfs midden in de nacht. Heerlijk een high tea !

Geplaatst

Hi Viola en Claus, ik rijd ook graag mee met jullie. Ik woon in oud beijerland. Ligt dat op de route of zal ik ergens opstappen? Zuidplein, lombardijen of centraal station beter? Laat maar ff weten wat handig is voor je.

Leuk hoor! Ik kijk er ook zo naar uit! 

Is t bij jullie nu ook al zon mooi weer? Dat belooft wat voor dit weekend! Geniet r allemaal van!

Geplaatst
Ik krijg bijna last van schaamte ! Ik wil er graag bij zijn maar mensen niet allemaal in allerlei bochten gaan wringen om mij hoor ! Ben wel blij met het aanbod van jou Sas67 dat ik eventueel met je mee kan rijden ! Het enige wat ik nog graag eet en blijft zitten is taartjes enzo erg he ! Mń vriendin had het zelfde ook de hele zwangerschap beroerd maar appeltaart ging er altijd in zelfs midden in de nacht. Heerlijk een high tea !

Graag gedaan en geen moeite voor mij. Als je ff aangeeft waar je woont in Amersfoort( kan in een pbtje hoor) dan regelen we dat

Geplaatst
Ha dames, ff over de topic dag: ik ben zelf wel afh van ov. A'dam is voor mij ver, maar haalbaar, kan ik ook nog ff bij m'n broer op bezoek. Liever heb ik utrecht, maar omdat t voor mij nog onbekend is of ik kan, zou ik niet té veel rekening met mij houden. Maar als t a'dam wordt, dan liefst wel ergens bereikbaar met de trein: is er iets in de buurt van station Amstel bij voorbeeld? daar kom ik langs. Bakkerswinkel in de Pijp zou ideaal zijn, ook nog in de buurt van m'n broer.

Yola, top als je er bij bent!! Als het Frankendael wordt, dat is in de buurt van Amstelstation en dus met de tram ook goed te doen naar de Pijp.

Geplaatst

Meiden, ik zal gaan zoeken naar een goede locatie die goed bereikbaar is met auto en OV. Zo gauw ik die heb gevonden laat ik het weten en kunnen we inventariseren wie er precies komen en hoe ( auto/OV). Wat vinden jullie een mooie tijd? 12.00? Later? Eerder?

Geplaatst

Leuk!! 12.00 uur vind ik een mooie tijd, maar als de meerderheid liever eerder of later wil dan is dat wat mij betreft ook prima.

Geplaatst
@Marianne hoe voel jij je? Nog altijd moe en misselijk?

Met mij gaat het gelukkig iets beter, merk dat de medicijnen voor de maag werken en nu alweer 14 wkn dus misschien toch minder last van zwangerschapsmisselijkheid .bij jou schiet het ook lekker op he 12 wkn, toppie!!! Wanneer had je nou weer echo 8-4??

@sas en trish lekker door broeden he. Niet stofzuigen en niet tillen!!! Moet goed gaan!! Duimen draaien door hier

@mees hoe gaat ie daar op de roze wolk? Nog ff over de hoge Hcg, dat had ik ook. Eerste meting was 159. Het bleken toen ook 2 vruchtzakjes te zijn. Helaas is eentje niet verder gaan groeien en is afgehaakt! Wie weet bij jou nu ook wel 2!! Maandag eerste echo toch? In het zh?

Hey Itsus, het is hier heerlijk! Zooo rose, hihi. Dus jij had er ook 2?! Wel jammer van die ene. Wel super dat de andere het zo goed doet. Ja wie weet. Zo spannend maandag! Kwart voor 2! In ga nu alvast naar het zh denk ik!! Gelukkig druk weekend dus is snel om.

Onze broedmeiden: heerlijk doorgaan zo!

Alle misselijke meiden: niet doorgaan zo. Hoop dat jullie eindelijk wag opknappen.

Hier dus alles top! Met vlagen komt nu wat misselijkheid maar niet erg hoor. Nog geen overgeven.

Nog 3 nachtjes....!

Xxx

Geplaatst
@Marianne hoe voel jij je? Nog altijd moe en misselijk?

Met mij gaat het gelukkig iets beter, merk dat de medicijnen voor de maag werken en nu alweer 14 wkn dus misschien toch minder last van zwangerschapsmisselijkheid .bij jou schiet het ook lekker op he 12 wkn, toppie!!! Wanneer had je nou weer echo 8-4??

@sas en trish lekker door broeden he. Niet stofzuigen en niet tillen!!! Moet goed gaan!! Duimen draaien door hier

@mees hoe gaat ie daar op de roze wolk? Nog ff over de hoge Hcg, dat had ik ook. Eerste meting was 159. Het bleken toen ook 2 vruchtzakjes te zijn. Helaas is eentje niet verder gaan groeien en is afgehaakt! Wie weet bij jou nu ook wel 2!! Maandag eerste echo toch? In het zh?

Hey Itsus, het is hier heerlijk! Zooo rose, hihi. Dus jij had er ook 2?! Wel jammer van die ene. Wel super dat de andere het zo goed doet. Ja wie weet. Zo spannend maandag! Kwart voor 2! In ga nu alvast naar het zh denk ik!! Gelukkig druk weekend dus is snel om.

Onze broedmeiden: heerlijk doorgaan zo!

Alle misselijke meiden: niet doorgaan zo. Hoop dat jullie eindelijk wat opknappen.

Hier dus alles top! Met vlagen komt nu wat misselijkheid maar niet erg hoor. Nog geen overgeven.

Nog 3 nachtjes....!

Xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden