Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hi Sas, super geregeld! Heel grappig je opmerking over n tukje doen, lag net in n deuk! 

Lijkt me zeker leuk om ook ns te mozaïeken!

Essie, heel veel succes! Dit gaat em worden voor jullie! 

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@anne

Ik reageer even op beide sites hihi

Hoe voelde jij je met de combi meopur en deca?

Fijn dat er iemand is die ervaring ermee heeft.

Ik zie er tegenop maar ik zie tegen iedere spuit op hahahahhaah.

Alhoewel ik best stoer ben zegt mijn man als ik de spuit krijg.

Had jij veel last van de hormonen en wat voelde jij?

Geplaatst

Ha Essie

Zoals ik je al zei ik heb het de meeste keren gehad ik geloof uit mijn hoofd bij 7 icsi pogingen daarvoor had ik gonal f.

Ik heb elke keer maar een kort schema gelukkig beginnen op dag 1 met deca dag 3 menopur er bij en ip tussen dag 12 en 15 al de punctie. Ik moest elke keer 's ochtends 2 ampullen menopur spuiten en 's avonds nog 1 en dan de deca er bij.

Voor zover ik weet heb ik nooit ergens last van gehad ( volgens mijn man geloof ik ook niet hoor ha ha ) je hoort wel eens van meiden snel aangebrand emo enz. maar dat hoeft dus echt niet.

Ik heb wel vlak voor de punctie flink last van mijn buik en het gevoel dat ik een steen daar heb zitten zo zwaar maar ja dat heeft ip niet zoveel met de medicatie te maken maar de stimulatie en bijna overstimulatie.

Spuit jij niet zelf ? Heb wel altijd bijwerkingen van de pregnyl en utrogestan , echt zwangerschaps verschijnselen , ´beetje bolle buik , misselijk ,gespannen borsten enz.#

Hoop dat je net zo weinig last hebt van de menopur als ik en op naar een goede 1e FM

veel succes en liefs duim voor je

Geplaatst

Sas, nee klopt de verhalen zijn niet helemaal hetzelfde alleen willen wij vrouwen net ietsje grager die baby dan de mannen. En tuurlijk staat de liefde voor elkaar voorop. Hoe lief de kids van mń vriend ook zijn het wordt nooit eigen. Dat komt natuurlijk ook omdat ik ze niet van baby af aan mee heb gemaakt. Ze waren 5 en 7 toen ik ze ontmoette. Ik heb idd last van hormonen en hoe ha ha !!! Janken en chagerijnig manlief kan het geregeld ontgelden vooral als het om het om het huishouden gaat en zń moeder ! Hij kent mij gelukkig langer dan vandaag en is zelf rustig is ben de opvliegerige van ons 2. Ik heb zoveel ellende meegemaakt qua ziekte en weet ik wat dat ik deze baby echt een kadootje vind. Het schuldig voelen komt ook omdat ik dan ga malen en denk waarom ik dan wel ? en een ander niet. Maar ja dat is met alles. Mń buren hebben links en rechts kanker. De een huid en de ander alvleesklier. Dan wordt er ook niet gevraagd waarom jij wel en ik niet daar krijg je toch geen antwoord op. Ik ga nu even een wasje ophangen en straks moet de auto weg voor APk. Ik heb een oud barrel ( Micra) maar ben er blij mee dat ik van A naar B kom. Want fietsen en lopen gaat steeds lastiger.

Geplaatst

Hey meiden.., ben er weer. Was een tijdje niet zo actief op het forum...., merk toch dat ik een dip heb van de afgelopen 1.5 jaar.

zal wel alles met elkaar te maken hebben, de miskramen, ivf behandelingen en vooral het gevoel van of het ooit zal lukken?

@Sas...., een beetje laat maar, tjee meiske, wat jammer dat je poging niet gelukt is!!. Ik hoop dat je gauw een gesprek heb van hoe nu verder. Ik herken het ook dat je man niet staat te springen om ecd te doen. Ik hoopte de vorige keer dat we een gesprek hadden in het ZH dat ze het zouden aankaarten..., dat deden ze dus niet, ha ha.

Bij ons gaat het op dit moment weer een beetje. Ik heb een goed gesprek gehad in het ziekenhuis (man kon niet vrij krijgen) en we mogen wel voor de derde poging.

alleen.....,we weten nog niet waar.

Ik heb gevraagd waarom zo zo star zijn in het terug plaatsen van 2 emmy's. Ik heb het onderbouwd met de toelichting dat de kans boven de 40 innesteling al

veel kleiner is als je (inmiddels 43) bent, en als het lukt dan moet het nog goed zijn (1 op 1 gaat mis).

de gynaecoloog gaf mijn gelijk, en gaf aan dat de kans klein is dat het lukt. Wel zei ze dat het aantal eicellen en bevruchtingen heel goed zijn, de laatste keer 100 %. Ik vindt het ook moeilijk

dat we van de 8 eicellen ook 8 emmy's hadden die allemaal goed genoeg waren voor TP, maar net niet voor invriezen. pfff..., dan worden er wel 6 weggegooid!

om een lang verhaal kort te maken, ze gaan mijn geval bespreken of ik er 2 of 3 terug mag.

Ik heb eerlijk gezegd dat ik ook misschien naar DD ga voor een intake gesprek (daar plaatsen ze wel 3 terug). Dat was geen probleem, ze zei dat ze alleen deze behandeling aanbieden en in het buitenland is er toch meer.

We mogen als het ons niets lijkt in DD, terug komen voor de derde poging in Nederland. Dus wat dat betreft alle medewerking van hun kant!!. Ik heb ook al een kopie van mijn dosier meegekregen!

Ook hebben we ECD besproken (ben ik over begonnen..., hi hi), en daar kunnen we ook voor in aanmerking komen (op basis van mijn leeftijd dan). Moet dan wel een eigen donor zoeken.

tja..., ik weet het eigenlijk niet zo goed van wat nu. ECD vindt mijn man maar wat, die heeft alle vertrouwen dat het ons nog gaat lukken. Dat gevoel heb ik nu ondertussen steeds minder.

Aan de ander kant.., in juli 2009 zwanger (spontaan), april 2010 (spontaan), en oktober 2011 (ivf cryo)....., Het lukt ons toch nog wel.

Meiden leuk dat jullie de topicdag doorzetten! Voor mij is het logistiek niet haalbaar.

Viola, jullie hebben 4 juni jullie intake in DD zag ik, ben benieuwd hoe dat zal gaan. Zie dat jullie in mei naar leuven gaan, ook voor een intake gesprek?

Weet iemand of er verschillen zijn in UZ in Gent ten opzichte van DD? langere wachtlijst misschien?

liefs joske

Geplaatst

Oeps...., zie dat ik oktober 2011 zwanger heb neer geschreven...., :happy:... kan niet. moet natuurlijk oktober 2010 zijn.

ha ha, of zou ik in de toekomst kunnen kijken:clap2: :happydance:.

liefs joske

Geplaatst

@anne,

Nee ik spuit zelf niet moet er niet aan denken mijn man doet dat voor mij.

Ik heb nu 14 dagen deca gehad en nu dan 4 flesjes en 2 ampullen meno .

Ik moet ze om 18 uur in de avond tegelijk nemen.

Ik hoop dat ik er ook geen last van ga krijgen we zullen het zien.

Ik had ook al de tip gehad dat ik veel moet drinken om overstimulatie tegen te gaan (schijnt te helpen)

Ik hou je op de hoogte.

Geplaatst

Lieve Trish, wat k** dat het niet gelukt is. Ik had zo'n goed hoop deze keer, maar het mocht helaas niet zo zijn.

Sterkte met het verwerken van je verdriet!

Lieve Sas, ook voor jou zwaar k**. Je blijft toch ieder keer hopen dat het misschien toch nog lukt, maar dan....

En moet zeggen, heb enorm veel respect voor hoe je ermee omgaat nu. Dat je je toch nog inzet voor het dagje...stoer hoor...

En natuurlijk is locatie geen probleem, ik ben er bij...

Geplaatst

Lieve dames, alweer terug vanuit Spanje.

Wij hebben eerst mogen geniet van een heerlijk warm weekendje BCN, waardoor we gisteren geheel ontspannen richting onze afspraak konden. Daar aangekomen, was het voornamelijk veel wachten tussen de diverse afspraken in, maar ik een notendopje: we hebben de behandeling in gang gezet.

Uit evaluatie bleek dat ook deze arts bij Eugin mij normaliter een 4de IVF zou aanbevelen, aangezien ik tot nu toe via een ‘normale’ IVF-behandeling relatief veel emmy’s had. Ze had alleen wel begrip voor mijn/onze argumenten voor ECD. Om het eea uit te sluiten, wil de arts dus dat ik extra bloedtesten laat doen. Onze 'gewone' bloedresultaten waren allemaal gedateerd, dus dacht aanvankelijk het daar maar te laten doen, gezien het niet enorm duur was, van zowel mijn hubbie en die van mij. Alleen zijn deze extra bloedtesten wel aardig prijzig. Ik heb toen meteen een paar telefoontjes naar Ned gepleegd, en blijkt dat die testen hier gewoon gedeclareerd kunnen worden, dus nu nog alsnog een paar testen door de huisarts laten doen, en dan kunnen ze daar in Spanje mee aan de slag.

Voor de rest zal het dan afwachten zijn, tot de resultaten binnen zijn, en dan zouden we in principe kunnen beginnen. Van de week maar eens een afspraak inplannen bij de huisarts.

Geplaatst

spannend Nal!!

Hoeveel emmy's had je dan meestal? En mag ik vragen wat je argumenten zijn voor ECD?

Ik ben ook aan het orienteren voor ECD, bij ons ziet alles er ook goed uit, goede stimulatie en goede score bevruchtingen. OOk innesteling is 3 keer gelukt, maar helaas gevolgd door MK's.

Mijn argument is dat ik vermoed dat mijn eicellen misschien van mindere kwaliteit zijn door de leeftijd. Kun je met poollichaamonderzoek ook de kwaliteit zien de embryo's?

ik weet dat ze dit in DD kunnen doen, helaas in Nederland niet.

Geplaatst

Hoi Joske, wij hebben in totaal uit 1x ICSI en 2x IVF 12 tp's gehad (waarbij ieder keer tp van 2 emmy's). Emmy's waren ieder keer van goede en zelfs betere kwaliteit, dus geen reden waarom het niet zou moeten lukken. Alleen jammergenoeg, tot nu toe geen resultaat. Artsen hebben een 4de IVF aanbevolen, omdat er geen aanwijsbare reden is waarom het maar niet wil lukken, behalve dan dat het 'waarschijnlijk' met houdbaarheidsdatum van mijn eicellen te maken kan hebben. Ik wilde hier alleen aan beginnen als artsen mij meer kans voor slagen konden garanderen. Dat kunnen ze niet. Bij ECD daarentegen liggen mijn kansen veel hoger, dus voor mij was de keuze makkelijk. Als ik er voor moet betalen, dan betaal ik liever iets meer, waarbij de kansen hoger zijn. 100% heb je nooit, maar we blijven hoop houden.

Ik heb geen ervaring met poolichaamonderzoek. Ik ben meteen vanuit ned naar Spanje gestapt, en heb geen extra onderzoeken gehad hier. Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat de echte kwaliteit is geweest van mijn emmy's, maar die fase zijn we nu voorbij.

Het is geen makkelijke keuze he?!? Het gaat er uiteindelijk om dat je achter je beslissing staat, en rest doet er niet toe.

Succes meid.

Geplaatst

Hallo Dames,

@Sas: heel erg jammer voor je dat het mislukt is. Ik kan me indenken dat je eiceldonatie overweegt. Maar waarom Spanje? Toen ik in (VU) Brussel was, bleek dat zij dit ook kunnen verzorgen en ze maken er behoorlijk wat promotie voor (ook om eiceldonoren te werven). Of is het in Spanje veel goedkoper dan in Belgie?

@ Joske: poollichaamonderzoek (PKD) zegt alleen iets over de kwaliteit van de eicel, niet over het embryo en "it takes two to tango" ... maar de kans dat er op onze leeftijd iets mis is met de eicel is veel groter dan bij de zaadcel. Het laten testen van het embryo kan ook (PGS), niet in DD, maar wel in Brussel bijvorbeeld. Maar het blijkt dat door het weghalen van een cel uit het embryo er toch ook veel embryo's afsterven, ook de goede! Daarom werd het mij in Brussel afgeraden omdat ze bang waren dat ik dan misschien helemaal geen embryo's zou over hebben om terug te laten plaatsen.

BTW, ik ben zelf ook weer begonnen met spuiten en hoop binnen twee weken een punctie en vooral een terugplaatsing te hebben. Wij gingen voor poollichaamonderzoek maar door Goede Vrijdag en Pasen valt dit waarschijnlijk toch in het water omdat het lab dan dicht is! AArrgghh, waarom lopen de dingen nou altijd zo dat het net niet goed uitkomt????

Groetjes, Pherenike

Geplaatst

Essie, moet wel een beetje lachen om je reaktie nee ik spuit zelf niet dat doet manlief. Hier was het net andersom ik heb bij elke poging zelf gespoten manlief zag het echt niet zitten bij een ander ! En inmiddels spuit ik alweer 7 maanden ! Ik spuit elke avond bloedverdunners ivm mń bloedstoliingsafwijking. Ik draai er mń hand niet meer voor om. Deze week bloed laten prikken in het ziekenhuis ik moet binnenkort weer naar de internist. Bij bloedprikken kijk ik toch altijd even de andere kant op. Iets eruit halen vind ik toch wat anders dan erin spuiten ! Vrijdag weer voor controle naar de gynaecoloog.

Joske en Nal heel veel succes met alles !

Wij gaan vanmiddag naar de drukker , drukproef laten maken en enveloppen ophalen. Heb ik wat te schrijven ! Vanavond weer gym. Wederom geen zin in ik ben gammel. Gisteravond voor het naar bed gaan weer uitgebreid gekotst tot 2 keer toe. Zometeen weer lekker wat slapen vannacht weer tig keer wakker geweest. Huishouden moet maar weer wachten. Gisteravond wel alles weggestreken. Vreselijk vind ik dat strijken !

Geplaatst

@Joske Heel veel succes met je keuze!! Ik ben ook benieuwd naar de intake in DD, het komt eindelijk een beetje dichterbij haha..

Ik was ineens klaar in NL en heb de knoop doorgehakt, we gaan over de grens, nu nog een keuze maken. Mijn gevoel gaat nu meer uit naar DD, maar we zien wel. Ik weet niet of de wachttijden in Gent langer zijn dan in DD, toen ik de afspraak maakten in februari, werd mij verteld dat dit kwam door 2x vakantie van de arts, het was zeker niet de gewoonte. In Leuven was het wel standaard. Succes en een fijne dag!

@Pherenike Succes met het spuiten en natuurlijk de tp! Jammer zeg dat het mislukt is met de PKD, ik begrijp je frustratie:mad:, kom op meid ik duim voor je. Ik ben ook benieuwd naar PKD en ga het zeker ook informeren, pff heb al een aardig vragenlijstje, die ik zeker mee gaat nemen haha...

Geplaatst

@jeanine

hahahaah ja nu ik het verhaal zo lees komt het inderdaad een beetje lachwekkend over met dat spuiten.

Ik ben al mijn hele leven panisch van naalden.

Iedere prik is een overwining voor mij.

Vandaar dat mijn man voor mij de naalden erin zet .

Gaat echt helemaal top zo en hij doet het geweldig goed ik voel er echt niets van.

Evengoed wel een blauw plekje zag ik.

Ik moet maandag voor de eerste meeting en weer bloedprikken ik heb overal gaatjes van het prikken......

Spannend dat je weer naar de gynaecoloog gaat krijg je weer een echo?

Geplaatst

@nal zo dus jullie zijn ook weer van de startblokken af, opweg naar een mooi eindresultaat. Ik hoop voor je dat je snel een tp zult hebben. Succes met wachten.

Ik ben vandaag weer voor controle naar het zh geweest! Kreeg ff een snelle echo. Weer zo leuk om te zien. Had gehoopt het grote geheim te ontdekken, maar het Beebje hield de beentjes mooi bij elkaar. Zag wel heel mooi de gehele ruggegraat. En het hartje klopte mooi.

Nu over 5 wkn terugkomen, dan ben ik 21 wkn en krijgen we de uitgebreide echo.

Geniet lekker van het mooie weer!

Geplaatst

JEANNET 42, 3 x Nderland, 1 x UZ Gent: 27 weken zwanger (4e ICSI), uitgerekend 4 mei (meisje)

JEANINE[/b] 41, Utrecht: zwanger (2e IVF poging), uitgerekend 29 mei (jongen)

RACHEL 44: zwanger (6e IVF poging) 20wk echo 5 februari, uitgerekend 17 juni (jongen)

LOT 42, Amphia icm EMC: zwanger (3e IVF poging), 20wk echo oké, uitgerekend 18 juni (meisje)

MOTO 44: Maasstad icm EMC: zwanger (3e IVF poging) 20 weken echo 11 april, uitgerekend 26 Augustus (jongen)

YOLA 41, dusseldorf: zwanger (3e icsi voor brusje), nekplooimeting 28-2, uitgerekend 5 september

LINDA 42, 3x Geertgen, daarna 2x Cyprus: zwanger (5e IVF poging), 20 weken echo 10-5, uitgerekend 30 september

ITSUS 42: VU (4x) daarna Belgie-UZ Leuven. zwanger (8e icsi) uitgerekend 30 sept. 18-5 21 wkn echo *topicdag+

MARIANNE 41, AMC: zwanger (2x ivf, 1e icsi) bloedtest 11/2 (3 emmies), positief!, 18-3 3e echo, uitgerekend 18 okt. *topicdag+

VLOK 43: zwanger (4e icsi) eerst 3x NL nu DD tp 2/2 2 toppertjes testen op 16/2 positief! 1e echo 3/3 kloppend hartje, uitgerekend 24 oktober 2011

KARIN (IVFMOEDER) 41, EMC: zwanger (4e IVF poging), uitgerekend 31 oktober

MEES 45, KW L'dorp, AMC, DD, BB: Zwanger! (8/3 punctie, 12/3 tp, bloedtest 21/3, uitslag 22/3:Positief!!, uitgerekend 29 nov. *topicdag+

GIGI DD: 14/3 tp, testen 28/3 *topicdag+

SASKIA 43, via zh Meander A'foort naar UMC en nu in DD. 2de ICSI:1 follikel, 24-03 punctie, 26-03 TP, 1 embryo aan boord, 9/4 negatieve test. ven geen idee hoe nu verder *topicdag+

NADINE 41: (5e ivf) tp 2/2

LEEUWINNETJE 37: DD, cryo terugplaatsing mislukt. Starten nieuwe poging in april/mei?

JOSKE 42: 8 eicellen, 9-3 tp, negatief, op naar poging 3.

CAROLINE 42: Maasstad icm EMC, beide cryo's helaas niet goed ontdooid... We gaan toch voor poging 5! Eind mei starten

TRISH 42, OLVG/AMC: 3x Ivf, tp 12 gehad; 3 embryos in buik en in ww

ELIES nét 42: gesprek (3e ivf) 9/2

INGE 42: (1e icsi) punctie 15/2

CLAUS 41, EMC: (2e poging IVF)curettage 16/3 > in mei gaan we voor de 3e poging! *topicdag+

VIOLA 41, 19 mei UV Leuven, 4 juni 2011 afspraak DD (2e IVF poging) (1e poging was in Maasstad)

NAL 40- : *topicdag+

Geplaatst

Essie, ik heb ook allemaal prikgaatjes ! Spuit al 7 maanden elke dag dus tel uit je winst. Soms jeuken ze ook zo ! Maar het is voor het goede doel ik wil geen stolsels die bij de baby belanden. Vrijdag krijg ik weer een echo om te kijken of onze kleine man goed gegroeid is.

Wat geweldig zo'n mooie echo ! Misschien voor jou ook wel leuk tzt als je wat verder bent een 3D echo ? Ik vond het erg mooi om te zien allemaal.

Geplaatst

@Joske, heel logisch hoor die dip van jou, is natuurlijk niet gek na zoveel teleurstellingen en de angst of het wel ooit gaat lukken.

Wat ik dan meestal doe is even alles, zelfs afspreken met vrienden enzo uitstellen en de tijd voor mezelf nemen. Lekker een heel weekend op de bank dvd'tjes kijken ofzo.

Doet mij heel goed.

Waar ik even op wil reageren is dat ze in DD niet zomaar bij iedereen 3 terugplaatsen. Dit wilde ik nl. ook heel graag, maar dat doen ze echt alleen bij uitzonderingen.

De dokter vindt dit toch wel riskant. Denk dat ze dit echt alleen bij heel slechte embryokwaliteit doen. Als ik dan lees dat jij 8 embryo's hebt is dit toch heel mooi.

In DD vriezen ze wel de meeste embryo's in en de ontdooiproces is beter door de toegepaste techniek. Dus heb je per poging meer kansen.

Gr.

Geplaatst

@Jeanine,

Ja ik lees het 7 maanden ieder dag jij bent lek als je iets drinken gaat hihi.

Moet er niet aan denken mar het zal wel wennen ja.

Als alles lukt wil ik dat ook wel ja een 3d echo.

Eerst maar eens eitjes oogsten :-))))))

Geplaatst
@Joske, heel logisch hoor die dip van jou, is natuurlijk niet gek na zoveel teleurstellingen en de angst of het wel ooit gaat lukken.

Wat ik dan meestal doe is even alles, zelfs afspreken met vrienden enzo uitstellen en de tijd voor mezelf nemen. Lekker een heel weekend op de bank dvd'tjes kijken ofzo.

Doet mij heel goed.

Waar ik even op wil reageren is dat ze in DD niet zomaar bij iedereen 3 terugplaatsen. Dit wilde ik nl. ook heel graag, maar dat doen ze echt alleen bij uitzonderingen.

De dokter vindt dit toch wel riskant. Denk dat ze dit echt alleen bij heel slechte embryokwaliteit doen. Als ik dan lees dat jij 8 embryo's hebt is dit toch heel mooi.

In DD vriezen ze wel de meeste embryo's in en de ontdooiproces is beter door de toegepaste techniek. Dus heb je per poging meer kansen.

Gr.

tjee leeuwinnetje, daar zeg je eens wat. ik ging er helemaal vanuit dat 3 altijd mag....,hmm goed om even te na te vragen.

Dat van de cryo's vindt ik wel goed nieuws! want bij mijn 2e poging zijn er 6 goede emmy,s weggegooid. Goed genoeg om terug te plaatsen maar niet om in te vriezen.

wel moeilijk vond ik dat.

liefs joske

Geplaatst
Hallo Dames,

@Sas: heel erg jammer voor je dat het mislukt is. Ik kan me indenken dat je eiceldonatie overweegt. Maar waarom Spanje? Toen ik in (VU) Brussel was, bleek dat zij dit ook kunnen verzorgen en ze maken er behoorlijk wat promotie voor (ook om eiceldonoren te werven). Of is het in Spanje veel goedkoper dan in Belgie?

Hoi Phenerike,

ECD is echt alleen nog maar in mijn hoofd aanwezig hoor. Spanje omdat ik daar goede verhalen over hoor,maar andere opties sta ik open voor. Qua kosten weet ik nog helemaal niets alleen dat het (veel) geld kost.Maar ja dan maar wat minder uitgeven aan vakanties ed:)

Eerst maar een gesprek met DD, 2 mei hebben we de afspraak. Dan is vriendlef weer even een weekje thuis , dus die kan mooi mee.

Fijn dat jullie weer begonnen zijn. Veel succes!!

Groetjes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden