Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@itsus doe je goed lekker in de zon genieten hoor.

@Jeanine,

Jeetje wat erg van je knie.

Neem je rust ermee hoor je moet er nog heel wat km op lopen zeg maar.

Beterschap.

Geplaatst

Hey Jolanda

Ik begrijp zo goed wat je voelt. Vier maanden geleden had ik ook niet gedacht dat we nu hier n kinderwagen zouden hebben staan. We hebben t allemaal niet makkelijk en daarom vind ik t ook zo fijn om jullie allemaal te ontmoeten zaterdag! We weten zo goed wat t is om op t randje van hoop te leven. Ik hoop ookvoor jou dat je maar snel de andere kant mag meemaken!

Dikke knuff!

Geplaatst

Hallo dames,

Sorry dat ik een tijdje ben weg geweest, maar dat komt allemaal door de zware zwangerschap, het vocht vast houden etc. Maaaarrr ik ben bevallen van een meisje Megan. Een natuurlijke bevalling met 37 weken en behoorlijk zwaar. Alle pijnstillers gehad maar niets heeft echt geholpen. Hierbij een foto van mijn meisje en een foto van een fotoshoot die ik heb laten maken. Iedereen hier succes met jullie zwangerschappen of pogingen om zwanger te raken.

groetjes Jeannet

[ATTACH=CONFIG]1203[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1204[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1205[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1206[/ATTACH]

Geplaatst

essieislief

ik zit aan de zijlijn omdat ik nu zwanger ben. als 'supporter' lees ik nog steeds mee. en elke keer hoop ik dat er iemand op het 40-weken-bankje eindigt.

ik zag jouw handtekening; er is heel wat vooraf gegaan, en nu zijn jullie alweer een stap verder. erg spannend.

jeanine1970

wat vervelend dat je knie vreselijk zeer doet. alsof dat er nog wel bij kan.

amper aangekomen? wauw. dus als ik je van achter zie, dan kan ik niet zien dat je zwanger bent, totdat jij je omdraait? wat zal dat voor een verrassingseffect zorgen.

krijg je na die drie dagen in de kraamsuite nog verdere kraamphulp thuis? hoe werkt dat?

Vio-la

het klinkt gek, maar laat die tranen gewoon lekker rollen. ik ken het gevoel, alsof alle emoties en gevoelens naar boven komen door iets wat je ziet of hoort.

ik heb het weleens in een erge vorm meegemaakt, alsof oergevoelens en -verdriet (en dan ook echt oer) naar boven kwamen. de buurvrouw was 2 keer zwanger geworden, terwijl bij mij niks gebeurde! (daarna kreeg ze nog een derde kind) ik was kwaad op mijn lichaam, en op mijn buik.

pherenike

jouw agenda is voor de komende dagen gevuld! succes met de punctie.

jeannet

gefeliciteerd met jouw kleine wonder. wat een heerlijk gevoel zal dat zijn. geniet ervan.

Geplaatst

@ivfmoeder

Aha vandaar gefeliciteerd geweldig.

Ik hoop snel naast je te mogen zitten........

Ja we zijn al 3 jaar bezig en een hoop ziekenhuis bezoeken rijker.

Maar nu hopen wij op de laatste loodjes.

Geplaatst
Terwijl ik dit lees, krijg ik een brok in mijn keel en probeer me voor te stellen (OOH ik schiet weer vol..:tearyeyed:..ja voor te stellen hoe ik dat zou vinden, prachtig natuurlijk. Ik ben heel blij voor je!! Oke ik moet nu echt weer even ontspannen en heb mezelf even vrij gegeven, dus ga het zonnetje in!!xx tot gauw!

Er komen nu allerlei vervelende herrinneringen naar boven, die ik (nog) niet op het forum wil vertellen. Misschien wel met de high tea als ik er aan toe ben..

Ik wens je een mooie dag en geniet echt van je prachtige kinderwagen!!

"Mijn nicht is waarschijnlijk bevallen en dat maakt me erg emotioneel op dit moment, een soort knoop in mijn maag, dus een beetje tranendal vandaag, maar komt goed!!"

Lieve Viola, het wil soms gewoon niet lukken om positief te blijven he?!? Het kan geen kwaad hoor om lekker een goed je tranen hun gang te laten gaan. Op het moment zelf, kan je je behoorlijk k* voelen, maar naderhand voelt je je wel lekkerder door. Je probeert natuurlijk altijd positief te blijven, en alles positief in te zien. Alleen de ene keer is het makkelijker dan de andere keer. En soms blijven lachen he, door je tranen heen. Hoewel je het iedereen van harte gunt, net zoals jezelf. Maar hou moed meid. Het gaat ons ook allemaal lukken. Over 10 jaar organiseren we weer een dagje voor elkaar, maar dan in een speeltuin. We kunnen dan moeilijk gaan high tea-en met onze kinderen...:-)

Geplaatst

Itsus heb je afgelopen berichten gelezen, en zo te 'zien' vermaak je je prima op het moment. Je hebt ook helemaal gelijk meid. Wat is er heerlijker dan lekker met je groeiende buik in de zon te liggen, met de tjilpende mereltjes op de achtergrond. Geniet er lekker van!

Geplaatst

@all,

Ik heb vanacht geen oog dicht gedaan.

Bij onderbuik staat helemaal strak en zere eierstokken vreselijk.

Is voor het goede doel maar heb er best last van op het moment.

Hadden jullie dat ook?

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]1217[/ATTACH]

@Jeanine, Itsus, Marianne, Sas, Leeuwinnetje, Nal, IVF moeder en Linda

Heel erg bedankt voor jullie steun en lieve woorden!!

Ik kan alweer lachen door de tranen heen :happydance:.

En Nal ik vindt het een goed en leuk idee over 10 jaar haha..ik zie het al voor me heerlijk!!

Fijne dag allemaal en succes met allesxxx

Ik hoop dat het met Trish goed gaat, heb haar al een tijdje niet gezien, meid alle liefs:sunny:

Geplaatst

@Essie Wat vervelend voor je, ik kan het me niet echt heugen, wel veel pijnlijke borsten. Neem anders contact op met je arts, misschien stelt hij/zij je gerust of heeft een advies voor je. Rust vandaag lekker uit als het kan en drink goed water.xx

Geplaatst

@vio-la

Ik drink minimaal 2 tot 3 liter per dag.

Dat had ik gehoord ja bedankt voor de tip.

Fijn dat je weer een beetje kan lachen door je tranen heen.

Valt ook allemaal niet mee deze emotionele achtbaan waar je inzit he.

Geplaatst

Linda, ik heb dit ook nergens terug kunnen lezen, maar klinkt wel logich. Dat vrouwen door gebruik van bloedverdunners na een aantal miskramen vervolgens wel goede zwangerschap(pen) hebben, vond ik heel fijn om te lezen. Geeft toch weer wat hoop. Doordat bij ons het zaad ook een rol speelt zijn de zwangerschappen waarschijnlijk ook daardoor fout afgelopen. Maar met medicatie en verbeteren van zaad (door vitamines) van manlief hoop ik jullie ook een keer te kunnen volgen.

@Viola, goed idee om over 10 jaar af te spreken in speeltuin met kids haha. Jammer dat ik jullie zaterdag nog niet kan ontmoeten, heb bijna de neiging om niet mee te gaan het weekend haha.

@Jeanet, proficiat met de geboorte van jullie dochter. Wat een mooie meid.

Geplaatst

he meisjes,

ik moet me jammer genoeg toch afmelden voor zaterdag. ik had al zo'n vaag vermoeden, vandaar dat ik nog steeds 'onbekend' had ingevuld. maar idd (ik met mijn stomme kop had het helemaal vergeten), een hele goede vriendin van me viert haar 40ste verjaardag zaterdag en daar moet ik natuurlijk bij zijn.

ik wens jullie heel veel plezier, kan haast niet mis gaan met het voorspelde weer!, en hopelijk kan ik er de volgende keer wel bij zijn!

Geplaatst

@ Jeanet, gefeliciteerd met je mooie dochter. geeft ons weer hoop en moed!

@ Viola, welkom terug van de dip:) Ik had/heb hem vandaag. Verjaarsvisite bij vriendin die as vrijdag is uitgerekend,samen even haar ander dochtertje van 2,5 jaar opgehaald van peuterdansen. Dan kom je dus binnen in een ruimte met alleen maar blije hummels in roze jurkjes en stralende moeders waarvan een paar ook zwanger en de kleine van mijn vriendin die hardhollend in de armen van haar moeder springt( ondanks haar enorme buik). Grrr.... Eenmaal thuis loop ik de buuf tegen het lijf die haar 2 kleinkids van 3 en 1,5 bij zich heeft....en dan is ook nog mijn lievie in Singapore..... Dus vanavond kwamen de waterlanders. Zijn nu weer weg hoor.

@ Jeanine, meid hoe kreupel je ook bent met je kous( krijg je hem zelf wel om, zijn sowieso al ondingen en nu met je buik?) je gaat zaterdag wel mee he?Ik laad je gewoon in de auto. Ik bel je nog af te spreken.

@Essielief, spannend voor jou de komende dagen!

@ Yola, jammer maar volgende keer beter hoor

@ Itsus, niet te bruin worden hoor dat steekt zo af zaterdag.

Alle andere meiden die ik vergeet, succes

Liefs

Geplaatst

Jeetje Sas wat een hoop kinderen en zwangeren bij jou vandaag... heel confronterend altijd. Soms kan ik het heel goed hebben, soms heb ik er moeite mee...

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik vind het moelijk maar ik meld mij ook af voor zaterdag. Dit is helemaal niet mijn stijl maar het gaat gewoon niet. Ik blijf vreselijk last houden van mń knie het stiijve gaat nog wel maar de pijn ! Ik lig het liefst op bed of de bank. Daarnaast weer veel last van overgeven hoofdpijn, slecht slapen en buikpijn. Ik ben gewoon niets waard nog 5 eneen halve week te gaan en ik kan met recht zeggen de laatste loodjes wegen zwaar. Volgende week weer naar de internist misschien hangt een en ander samen met mń auto imuunziekte. Het huilen staat mij nader dan het lachen. Manlief vind het moeilijk mij zo te zien en lijd mee. Ik had al zoveel ellende gehad. Maar ja dit is overmacht. Straks hebben we wat moois in onze armen ! Nogmaals sorry vind het echt rot en jammer had jullie graag gezien. . Ik wens jullie veel plezier en wie weet ben ik volgende week wel van de partj.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

@all,

Net terug van de 2e FM en alles zag er perfect uit en jawel we hebben 7 grote folikels nu en een heleboel kleintjes (te klein waarschijnlijk).

Daarom voelde ik mijn eierstokken zo heel erg was dus goed teken en alles zag er mooi rustig uit.

Zaterdag de 3e meting en dan maandag of dinsdag de punctie hoe leuk is dat met de pasen mijn eitjes eruit.

De baarmoeder zag er ook heel goed uit en ik kreeg zelfs fotos mee van mijn eitjes dat is helemaal leuk.

Ik /wij zijn echt heel erg blij met dit goede nieuws.

Op naar zaterdag en dan naar de punctie en de terugplaatsing volgende week als alles lukt.

Mijn werk gelijk gebeld volgende week werk ik de hele week thuis lekker relaxed ik begin weer 2 mei als alles goed gaat.

Geplaatst

Super Essie!

En Claus, fijn dat het weer beter gaat!

Hier heeft de misselijkheid al n paar weken behoorlijk 'ingezet'. Ook paar x overgegeven. Moet mezelf echt dwingen te eten en drinken. Ook weinig energie.

Maar...natuurlijk n goed teken dus geen klagen hoor. Hopelijk wel over bij 12 weken;-)

Fijne dag zaterdag!!

Geplaatst

@ Sas Heel veel sterkte jij met je emoties, hopelijk is het vandaag al weer beter. Wel K** dat je mannetje er dan niet is!! Bij mij wisselt het ook erg hoor, de ene keer kan ik er goed mee omgaan en geef ik workshops aan kids en hobbel ik lekker mee, no problem, maar 1 woord of uitspraak die me raakt en hoeps daar gaan we weer.

Heb je wel zin in zaterdag Sas? Het weer hebben we in ieder geval mee, dat is erg leuk. Ik heb er zin in, vindt het ook wel spannend hoor eerlijk gezegd!

@ Jeanine Wat jammer nou!! Ik was zo benieuwd naar je, je bent immers 2 dagen jonger, dus leek me zo leuk om je ontmoeten. Maar ik kan het begrijpen, je moet echt aan jezelf denken, succes!!

@ Essie Goed meid!! Fijn weekend en geniet ervan!

@Mees Ja, dat is niet leuk, rustig aan meid en vergeet niet er van te genieten hoor. Je bent wel lekker rustig zo, of stuiter je nog wel :happydance:

Geplaatst

Hey viola, ik stuiter wat minder, hihi. Dat constante misselijk zijn heeft best veel invloed. t liefst zou ik ff gaan liggen maar moet ff meds halen en werken tot vanavond.Maar ben natuuuurlijk nog steeds heeeeeeel blij!!! :-)))

Xxx, mees

Geplaatst
Leeuwinnetje, dat Factor V Leiden een grotere rol kan gaan spelen als je ouder wordt, werd mij verteld door de arts in het buitenland. Want ik heb eerst ook zonder bloedverdunners een gezond kind gekregen. Ik heb er op internet overigens niet echt iets over terug kunnen vinden.

Wat ik op internet wel steeds tegenkwam, was dat vrouwen bij wie na meerdere miskramen Factor V Leiden werd geconstateerd, vervolgens wel één of meerdere goede zwangerschappen hadden als ze bloedverdunners tijdens de zwangerschap gebruikten. O.a. Amerikaans onderzoek bevestigt het ook.

Bij mij werden de miskramen ook aan mijn leeftijd geweten, voordat bleek dat ik Factor V Leiden had. Deze keer ben ik bloedverdunners gaan gebruiken en nu gaat het nog steeds goed. De vorige keren zonder die bloedverdunners heb ik de 10 weken niet gehaald.

Dus hou vertrouwen en blijf bij een volgende poging die bloedverdunners gebruiken.

tjee Linda, wat gek dat mijn gynaecoloog vertelde dat als je in mijn geval 3 kinderen hebt (met tussendoor nog een MK) je niet Factor V Leiden kan hebben.

ik zal eens op internet zoeken. Zou het wel erg slordig vinden als ik het wel zou hebben.

En ik....., ik zit in onzekerheid op dit moment, want ik ben een paar dagen overtijd.

ik heb meestal een cyclus van 28/29 dagen. De afgelopen 2 jaar 1 keer een cyclus gehad van 30 dagen. Nu zit ik op de 32 ste dag.

ik vindt het zoooo eng, en begin te hopen dat misschien de :evil: wel door een zwangerschap uitblijft. En eng omdat ik de laatste 2 jaar 3 MK's heb gehad.

Maar als ik nu ongi wordt val ik weer mega naar beneden, ben ik bang.

En wat er ook nog bij komt..., ik heb een kuur gekregen van de dokter toen ik de griep had en verscheidene asperine's, en een paar keer drank gehad. Niet echt een goed begin :? .

Maar ja, ik leef al 2 jaar braaf, omdat ik weleens zwanger zou kunnen worden en ik had nu zoiets van, niet alles meer in het teken staan van een evt. zwangerschap.

nou ja, we zien wel. Ik loop waarschijnlijk vaak naar de toilet deze spannende dagen :wink: .

Zou wel weer ironisch zijn...., spontaan zwanger, na de 2e ifv poging. Maar het zou wel kunnen, van de 3 afgelopen zwangerschappen afgelopen 2 jaar, waren er 2 spontaan en 1 van een cryo.

liefs joske

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden