Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fijn linda dat je het weer positief in kan zien. Je hebt in ieder geval geen onbezorgde zwangerschap. Maar het is een bikkeltje dat ventje van jullie!

Jeanine tjee nog maar 2/3 weken, wat spannend. ik benijd je wel een beetje, hoewel ik het julllie erg gun!

Sas..., meis,...wat is het soms moeilijk he? Ik weet precies hoe het voelt.

liefs joske

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sas, ik ben dol op kadetjes hi hi !!!!

Wat die vrouw van 39 betreft het is ook zo oneerlijk ik weet het. Toen ik nog midden in het KI/ IVF proces zat hoorde ik via m'n vriendin van iemand die een abortus had laten plegen omdat het zgn even niet uitkwam !!! Ze had al 2 kindjes en nu een nieuwe vriend. Ik kan daar zo kwaad om worden je bent er toch zelf bij ! En wat voor verdriet je iemand bezorrgd die graag en kindje wil door er zo achterloos over te praten, gatver de gatver !

Linda, de tas is zo goed als gepakt op wat kleine dingen na die ik nu nog nodig heb. Vind het ook spannend allemaal het is voor mij ook de eerste keer ! En de laatste. mede vanwege m'n leeftijd en gezondheid is dit al een enorm kadootje. Die billen dansen wat af 's avonds m'n hele buik lijkt dan wel een sambabal !

IVFmoeder, ja het is allemaal niet zonder slag of stoot gegaan daarnaast ben ik nog ziek ook. Heb ooit een bottumor gehad en daarna een auto imuunziekte aan overgehouden. Maar het ergste vond ik destijds wel dat er 5 goed eitjes van mij zomaar zoek zijn geraakt in het lab. Iets dat nooit gebeurde zeiden ze......tssss.... wat was ik kwaad. Maar ik ben altijd positief gebleven ondanks alles. Al heb en had ik ook hele zware K.T dagen natuurlijk. En dan nu bijna 38 weken zwanger, het is echt mogelijk ook met veel tegenslag.

Geplaatst
Sas, met zo'n dame krijg je het wel voor je kiezen, 39 jaar, geen zwangerschapswens en hop: zwanger. Het is gewoon oneerlijk verdeeld.

Als je erin gelooft dat kinderen vóór de geboorte zelf hun ouders uitkiezen, is dit kindje bij de verkeerde vrouw geland.

Ik geloof daar zeker in! Net zoals ik geloof dat er ergens een zieltje zweeft die ons nog moet vinden

Geplaatst
Sas, ik ben dol op kadetjes hi hi !!!!

Wat die vrouw van 39 betreft het is ook zo oneerlijk ik weet het. Toen ik nog midden in het KI/ IVF proces zat hoorde ik via m'n vriendin van iemand die een abortus had laten plegen omdat het zgn even niet uitkwam !!! Ze had al 2 kindjes en nu een nieuwe vriend. Ik kan daar zo kwaad om worden je bent er toch zelf bij ! En wat voor verdriet je iemand bezorrgd die graag en kindje wil door er zo achterloos over te praten, gatver de gatver !

Ja en dan moet ik nog professioneel blijven he!!

Is gelukt hoor. Maar ja ik kom in mijn werk vaker zwangeren tegen die ziek zeggen te zijn( en dan echt omdat ze een beetje misselijk zijn, 1x per dag 5minuten misselijk, zal ze volgende keer doorsturen naar jou, expert op misselijkheidsgebied).

Geplaatst

:36_1_13:

Hey meiden,

Voor t eerst sinds lang weer op de pc ipv mobiel. Meestal niet zo fit en dan is de mobiel makkelijker. Maar de pc is leuker met alle emo's enzo.

Vandaag de nekplooimeting gehad en de uitslag was super goed:confettistars:!! Een ieniemienie kans op trisomie 21, 18 en 13:happydance:. Zo blij!!!! :woohoo:

En ukkie loopt ook nog eens 3 dagen voor. Knap hoor, want ik ben nog steeds aan de overgeef. Wordt steeds slanker. Een wonder dat zo'n ukkie toch goed groeit!

Gisteren was ik wat minder misselijk, dus ik dacht: Het tij keert. Maar vandaag voor ik thuis was in de drive1.gifauto overgegeven. Snel een plastic zak omgekeerd en :throw_up:. Maar dan niet in de wcpot, maar in n tas. Zag ik geen emo van :-) Wat n gedoe. Maar ook wel fijn, want het geeft je het gevoel dat het goed zit.

Dus; erg dankbaar voor zo'n mooie uitslag. O ja, ook nog 3 mooie foto's mee gekregen. Wat een model is het al ;-) !!

Linda, heel fijn dat het er toch veel beter uitziet dan jullie dachten. Op naar n goede uitslag over 7 weken!

Jeanine, al bijna meid! Wat spannend! Hoop dat je de laatste weken wat opknapt. En die billen, zo grappig!

En wb die mevrouw. Ik ben blij voor iedereen die zwanger wordt, gepland of niet. Uiteindelijk zijn zoveel kinderen niet gepland en komen in een zeer liefdevol en happy home terecht, waar ze (uiteindelijk) dolblij verwelkomt worden. En kinderen die geboren worden na jaren proberen en super gewénst; daar gaat het thuis ook niet altijd goed.

Waar ik wel nog meer moeite mee heb dan voordat ik zwanger werd, is met abortus zonder medische reden. Vooral als je ziet dat het hartje al klopt met ruim 5 weken en iets later met armpjes en beentjes spartelt. Echt al een minimensje. Omdat het ff niet uitkomt, moet het weg. Waaah. Zo erg. Maar goed, ook dat kun je niet voor een ander beslissen. En dat is maar goed ook.

En....is ook veel fijner om blij te zijn voor anderen. Straalt ook op jezelf af:sunny::sunny:. Positiviteit is belangrijk. Ook hier slepen we elkaar er door heen en zijn we positief over en voor elkaar.:toothy4:

Dus op naar een langere lijst zwangeren!!! Dat gaat gebeuren!!!

:aaaflowersmiley:

xxx, mees

Geplaatst

Dankjulliewel Linda en Claus!!!

Ja, is waar. Positiviteit is ook niet altijd makkelijk. Maar....samen op dit forum, zonnetje erbij, denkend aan degenen bij wie het wél lukt, gaan we er met z'n allen voor!!

En ja, vlg week 12 weken!! Bijna niet te geloven! Wie weet minder misselijk. Gaan we van uit. Haha, ik, het choco en thee en koekjesmonster, en dat is helemaal weg. Wat kunnen hormonen toch veel doen hè? Maar het komt zeker terug; trek in iets.

Nou, vandaag eens actie in de tuin en nog ff kort werken.

Het zonnetje is er weer!

Iedereen een fijne dag toegewenst!!!

Geplaatst

Update,

Net alle uitslagen van het bloedprikken gehad via het ziekenhuis. Ik had nl. gisteren wat eiwitten in de urine. En de bloeddruk was ietsje hoger dan anders. Was op zich nog redelijk maar krijg ik meer last van tintelingen en hoofdpijn ( wat ik al had) dan gelijk bellen al is het weekend. Dus dat doen we dan maar braaf. Ik was nog redelijk kalm maar nu krijg ik de bibbers ! Zo van wanneer ga ik dan bellen en hoe kom ik het weekend door. Wordt het niet erger dan staat er voor vrijdag weer een afspraak voor controle. AAAArgh.... dat duurt nog een week ! Ik hoop dat de kleine uit zichzelf zich aandient ook al ben ik maandag "pas" 38 weken en ik ga zo maar braaf aan de ananassap ofzo ! Eerst het bed verschonen en dan duik ik er straks weer in. Ze zei dat ik veel moest rusten maar dat deed ik al !!!!! O ja en als ik misselijk werd ook bellen, zei de assistente ...............tssssss ..........ik ben al sinds week 5 misselijk hoor .....lees even het dossier ! Hoe erg moet het dan worden nog !

Geplaatst

Linda,

Fijn hoor dat jullie t hebben uitgezocht en t meevalt!

Jouw kleintje hoort bij de 90%!

Mees,

Heerlijk hè, zon uitslag!

Genieten maat, meis!

En bij 13 weken is je misselijkheid voorbij, zeg ik je! 

Kranige jeanine,

Wow nu wordt t spannend zeg! Wanneer komt ze/hij?

Irri dat ze je dossier nietff lezen: aks je misselijk bent moet u even bellen, tsss! Wat n grap!

Geplaatst

@jeanine,

Als je het eng vind of niet vertrouwd dan bel je toch gewoon.

Ik kan mij voorstellen dat je het eng vind zo het weekend in te gaan.

Gewoon bellen hoor als je denk klaar mee en lekker stom die opmerking als u misselijk bent inderdaad lees even hoe de patient zich voelt zeg.

Sterkte ermee.

Geplaatst

Jeanine, ja, snel he?!!! Vind ik ook hoor!!! Bijna het 1e trimester. Hoe kan dat nou?! Zo gaaf!! :alright:

En die misselijkheid....nou, ja, zo erg als jij :sick::sick::sick:....dat kan echt niet hoor. Ik zeg: NEE!! Dat wil ik niet. Ik heb zoooooooooooooon bewondering voor je!!!

En die muts in het zh: 'Als je misselijk bent, ff bellen". HALLOOOOOO!! BLOND?BLIND?

Ik denk aan je meid. En....al snel een beebje in je armen. Hoe gaaf is dat?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jij gaat een spannend weekend tegemoet en...:support: !!

Ik stuur alvast de :B-0009: jouw kant op! :toothy9:

Dankjewel Marianne. En ik ben het helemaal eens met je uitspraak:clap2:.

Na 13 weken: OVER dat 'misselijke gedoe'!! Haha! :laughing9: :laughing9:

:hugs2: voor allemaal, mees

Geplaatst

Jeanine,

Heb vertrouwen in jezelf, je weet echt wel wanneer het anders dan anders met je gaat en je dus moet bellen.

Liefs

Geplaatst

Dankjewel Sas!! Lief!!!

Hoop dat t bij jullie ook weer (beetje) snel 'actie' wordt. Benieuwd wat je hubby gaat besluiten...

Xxx, mees

Geplaatst

@mees,

Maandag moet ik naar het ziekenhuis voor de verplichte bloedtest en heb het er moeilijk mee net als de bolletjes nog steeds gebruiken.

Ik weet dat ze mij bellen met de test is neagatief dus ik baal nu even,.

Wel hoop ik heel snel weer heen te kunnen en heel snel weer met de hormonen aan de gang mogen.

En ik hoop het korte protocol te krijgen.

Ook maar gelijk bespreken of we onze vakantie moeten gaan anuleren ik denk het wel we gaan 15 augustus.

Tja als de 2e poging is gelukt zit in nog binnen de 3 maanden mislukt die zal ik in augustus hoop ik de 3e keer mogen voor icsi.

Dus even is alles onzeker.

Geplaatst

Sas, ja ik moet gewoon op mń lichaam vertrouwen heb al zoveel meegemaakt dat ik wel weet wanneer ik aan de bel moet trekken. Maar toch word ik dan ineens onzeker op het eind omdat ik het zelf niet in de hand heb.

Marianne69, de uitgerekende datum is 29 mei maar hopenlijk komt hij eerder ! Ligt er ook aan hoe het allemaal gaat lopen als de bloeddruk en de urine niet goed zijn gaan ze hoop ik ingrijpen.

Mees, ik duim dat de misselijkheid gauw mag afnemen bij jou. Wat ik heb komt echt niet vaak voor hoor de hele zwangerschap.

Essie, voor jou even een extra dikke knuffel valt allemaal niet mee ik heb zo met je te doen en gun jou net als iedereen nou eens het geluk van een baby.

We gaan zo riching de verjaardag van een nichtje die 10 jaar wordt, ik ben nu al moe maar ja we hoeven niet de hele middag te blijven natuurlijk. Als mń water maar niet breekt denk ik elke keer als ik ergens heen ga ha ha !!!! Voordeel bij hun is ze hebben 2 leren banken daar druipt het wel van af ha ha !!!!

Geplaatst

@jeanine

Kijk dat doet mij goed dank je wel voor je lieve berichtje en je knuffel.

Ik geef je een dikke knuffel terug.

Hoe gaat het nu met je?

Hahaahaahah kan me voorstellen dat je bang bent dat je water breekt hoor.

Daar moet je denk ik niet aan denken nee.

Met een lerenbank is het te doen mar wat dacht je van in de auto...... hahahahaha sterkte ik hoop dat het gewoon thuis gebeurt voor je.

Geplaatst

Essie, gisteren de verjaardag overleefd zonder waerballet ha ha ! We zaten buiten op tuinstoelen. Heb lekker taart gegeten en een stukje kaas. En toen gingen ze bbqen, broodje hamburger met uien, iew ! Manlief heeft er 1 genomen en toen zijn we naar huis gegaan was goed moe en kan slecht tegen vleeslucht. Vannacht weer de nodige keren eruit om te piesen. Ik lig nu lekker op de bank met de laptop op schoot. Gaat het een beetje met jou vandaag ?

Ik heb ook verkort protocol gehad bij de laatste succesvolle IVF poging bijna 9 maanden geleden. Als ik het goed onthouden heb dan hoef je niet 14 dagen te spuiten maar korter en eerder de eitjes eruit haalt. Maar het gekke is dat ik dingen vergeet sinds ik zwanger ben.

Geplaatst

@essie,

korte protocol was bij mij, starten met spuiten op de 3de CD, en dan op 8ste cd een echo, doorspuiten en dan op 10de nog een echo, doorspuiten en 13de CD weer echo en 15de Cd punctie en 17de CD tp. Maar bij mij dus 3xe cho terwijl dat geloof ik meestal 2x is,maar ben een ;low responder met maar 1 eicel.

@ Jeanine, lekker op de bank. Nog rustig van binnen?

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden