Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Elliebellie(!) en Essie,

Dank voor de steun. Inderdaad een ClearBlue, dus ik heb me ook op het verkeerde been laten zetten. Stom ding. Natuurlijk kan het nog te vroeg zijn. Bij mijn tweede zwangerschap die uiteindelijk voortijdig eindigde hebben we ook drie dagen achter elkaar getest en pas op dag 16 wisten we het toen zeker dat het raak was, maar ik denk dat ik toen een minder gevoelige test gebruikte...

Je hoort natuurlijk allemaal wel eens die verhalen dat het een week later toch nog positief uitpakt maar die kans is zo ontzettend klein. Ook ik blijf tegen beter weten in nog even hopen.

Essie, hoop voor jou dat het jou wel gegeven is...

Ik laat later nog wel even de definitieve uitslag weten. Officieel is mijn testdag maandag en dan moet ik een bloedtest laten doen.

Liefs, Pherenike

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Pherenike

Ja ik ga vandaag ook de 2e week in wachtdag 8 zit ik nu.

Is heel spannend en heel onzeker.

Ik voel me nog steeds goed maar ik weet ook dat dat ook niet alles zegt.

Ik moet de 16e naar het ziekenhuis voor de bloedtest maar daarvoor ga ik ook zelf een test doen hoor.

Ik had normaal gesproken dit weekend ongi moeten worden dus ook weer spannend.

Voor jou nog even afwachten hoe rot ook.

Geplaatst

Pherenike heel herkenbaar verhaal: hoofdpijn, maar toch nog even blijven hopen! Moet je ook doen hoor! En de rest is ook herkenbaar: ik dacht ook na drie keer stop ik ermee maar de wens zit zo diep, ik ga volgende maand voor poging 5... Hoop voor jou dat het niet zo ver hoeft te komen, succes!

Essie jij ook sterkte met de tweede week!

Heb niet zoveel te melden momenteel maar lees wel mee. Eigenlijk had ik in Frankrijk moeten zitten maar ik heb griep met rare klachten... Uitzieken zei de dokter vanmorgen. Gelukkig is het volgende week ook nog vakantie dus dan kunnen we alsnog, weliswaar wat korter, weg. En dan eind mei weer starten, brrr!

Caroline

Geplaatst

Itsus, wat n zware tijd voor jullie. Ik hoop zo dat het steeds ietsje beter gaat met je moeder. En ook nog n niertransplantatie binnenkort...Veel sterkte!

Sas, fijn dat de aanpak van jou en 'S zo goed ging. En fijn dat hij nog contact op nam met jullie.

Gaat vast goed komen allemaal!

Pherenike, zwaar balen meid!! Maar wie weet is er nog n kansje? Ik duim!!

Essie, blijven broeden hè. Het schiet al op! Ik duim verder !!

Liefs, mees

Geplaatst

Hahahaaa!! Heel goed, broedende essie! Dat moet gewoon goed gaan!!

Hier nog steeds missy en afgelopen nacht om 1 uur snel uit bed en run naar de wc pot.

Maar....super blij met ukkie!!

Donderdag de nekplooimeting. Gaat snel!!

Xxx, mees

Geplaatst

@mees

Ook weer een spannende fase nekplooimeting

Ja ik hoop wel dat ik goed broed.

Heb even bij de kippen van mijn vader gekeken ik bedoel je moet het leren van de profs hè ;-)

Geplaatst

pherenike

bah, niet echt opbeurend en hoopvolgevend als beide testen negatief zijn. en dan die hoofdpijn. ik voel met je mee. toch hoop ik voor jou dat het nog te vroeg is om te testen.

bij mijn 1e zwangerschap gaf de bloedtest van het ziekenhuis positief, maar de kruidvattesten toch negatief. een paar dagen later gaven de cb en kruidvattesten uiteindelijk wel positief aan. ik denk dat je het over een paar dagen nog en keer moet proberen. ik weet hoe moeilijk het is om nog even geduld te hebben. eigenlijk wil je de (positieve) uitslag zo snel mogelijk weten.

ik denk trouwens dat het niet de bedoeling is dat je na een half uur de test nog afleest. dat kan je op het verkeerde been zetten.

de test die ik de laatste keer gebruikte zei: zwanger of niet zwanger. ik vond dat een stuk duidelijker dan wel of geen streepje (zo kon ik het ook niet verkeerd opvatten. het is wel meer confronterend: zwart of wit, ja of nee). maar ja, da's voor iedereen een persoonlijke voorkeur. ik ben zo'n type die het dan in het licht of zonlicht gaat houden in de hoop toch nog een streepje te zien.

sterkte en ik hoop dat het toch nog positief voor je uitpakt. ik blijf iig voor je duimen.

duimen%20draaien.gif

Geplaatst

Ahh, heel goed essie dat je even bij de broedende kippen bent gaan kijken. Zeeeeer inspirerend! Hihi, er wordt wat afgebroed. Gaat um worden essie! Kan niet anders!!!

Xxx

Geplaatst

@mees

Ik ben nog lief aan het broeden en voel mij nog steeds goed.

Ben nu wel aan het aftellen ik wil donderdag ongeveer testen.

Vrijdag is het 2 weken geleden dat ik een tp had.

Geplaatst

Heeeeel goed Essie!!!

En donderdag schiet al op! Zooooo spannend!!

Ik duim en duim....(en stuiter;-)!!!!

Xxx

Geplaatst

@allemaal

Helaas is bij mij vanacht de ongi doorgebroken.

Poging 1 is mislukt Op naar poging 2.

Laten we hopen dat we daar niet te lang op hoeven te wachten.

Eerst helaas weer spuiten voor eitjes.

Ik hou goede moed we hebben er nog 2 tegoed en ik had me erop ingesteld dat het kon mislukken.

Het is niet anders helaas en het heeft denk ik gewoon zo moeten zijn.

Op naar de 2e ronde.

Geplaatst

Essie

Getverderrie wat balen dat deze poging is mislukt.

Weet zelf goed hoe die teleurstelling voelt. Maar houd moed meis, ooit komt het goed.

Heel veel sterkte en op naar poging 2, nieuwe ronde, nieuwe kansen!!

Geplaatst

Met m'n moeder gaat het nog altijd niet alver best helaas. Wel een klein positief puntje is dat ze redelijk aan de oppervlakte is nu, dus ze hoort je af en toe wel, maar kan helaas nog niet reageren!

Gister vertelde ik haar dat ze een kleinzoon krijgt, en toen rolde er een traan over haar wang. Zo emotioneel moment voor mij, ik stond ook gelijk te huilen aan haar bed. Ik pakte haar hand en voelde dat ze heel lichtjes in mijn hand kneep.

Ze is er nog lang niet, maar dit was wel even een mooi momentje!

Geplaatst

@itsus,

Wauw nu heb ik ook tranen in mijn ogen wat een emotioneel moment met je moeder zeg.

Sterkte weer meis ik hoop zo dat ze snel opknapt en met je mee kan genieten.

Geplaatst

@essie wat jammer dat deze poging mislukt is. ik hoop dat je weer snel mag prikken.

@itsus bijzonder dat je aan jouw moeder hebt kunnen vertellen dat je zwanger bent, en dat ze daarop reageerde! echt heel mooi.

(stom, ik ging ervanuit dat jouw moeder het al wist.)

ik las op jouw profiel dat je al een tijdje bezig bent. was jouw moeder daarvan op de hoogte?

Geplaatst

Ivfmoeder

Mijn moeder wist al dat ik zwanger was hoor, alleen wist ze nog niet dat het een jongetje wordt! Dat hebben wij haar niet eerder kunnen vertellen omdat ze in coma gehouden werd.

Geplaatst
@allemaal

Helaas is bij mij vanacht de ongi doorgebroken.

Poging 1 is mislukt Op naar poging 2.

Laten we hopen dat we daar niet te lang op hoeven te wachten.

Eerst helaas weer spuiten voor eitjes.

Ik hou goede moed we hebben er nog 2 tegoed en ik had me erop ingesteld dat het kon mislukken.

Het is niet anders helaas en het heeft denk ik gewoon zo moeten zijn.

Op naar de 2e ronde.

Essie, wat ontzettend jammer is dit! Ook al heb je nog 2 pogingen, de teleurstelling is er niet minder om!

Sterkt met het een plekje geven en vol positiviteit de volgende ronde in!

Liefs Claus

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden