Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi Sas,

Fijn dat er n goed gesprek geweest is. Hopelijk heeft t n goede uitwerking op je vriend en loopt hij straks niet meer achter maar gelijk op met jou. Mijn man heeft ook n TESE gehad, dus als jullie er nog wat vanuit de patiënt gezien over willen weten, vraag maar raak!

Liefs,

Marianne

Geplaatst

sas67

Wat goed dat het voor jou duidelijk is, en dat je weet wat je wilt. Dat scheelt. Ook fijn dat je weet hoe je vriend in elkaar steekt, weet hoe hij op dingen reageert, en ermee omgaat. Goed laten informeren, en rustig laten bezinken. Ik hoop dat jullie eruit komen.

Geplaatst

Hoi meiden

De uitslagen van het bloed van mijn vriend is binnen, verhoogde FSH waarde wat dus wel het zaadprobleem kan veroorzaken. Advies is een TESE. Nu alles laten bezinken bij vriendlief....... hij moet er zelf mee komen

Geplaatst

Hey Sas,

Ook ik hoop natuurlijk dat jullie er samen uitkomen. Het heeft bij je vriend misschien ff wat meer tijd nodig om te bezinken.

Ik hoop dat de bloeduitslagen goed genoeg zijn.

Dikke knuf Claus

Geplaatst
Welkom!

Ik ben net zoals Marion, 42 jaar en ga binnenkort starten met de 2de IVF poging. Op een ander forum waar ik ook regelmatig te vinden ben 'zie' ik leeftijdgenoten met een kinderwens of zwanger!

Succes!

welk forum is dat dan, als dan, als ik vragen mag ?
Geplaatst
Hallo allemaal, ik ben Manouk, 45 jaar. Sinds 3 jaar een nieuwe relatie. In 2008 werd ik zwanger, helaas eindigde dit in een miskraam. Nu, op aanraden van onze dokter, zijn we terecht gekomen in de IVF kliniek in Düsseldorf. Uit een test bleek dat ik, navenant mijn leeftijd, nog genoeg eicellen heb om een IVF poging te gaan proberen. Dus we gaan er voor.....Zijn er meer vrouwen rond mijn leeftijd die dit op latere leeftijd hebben gedaan of nu doen, en hoe zijn de ervaringen?

Groetjes

Manouk

krijg je dat via ziekenfonds vergoed evt ?
Geplaatst

Itsus

We hebben al een tijdje niks meer van jou gehoord. Ik hoop dat het niet iets ernstigs met jouw moeder is. Hoe gaat het met jouw moeder? Hoe reageerde haar lichaam op de transfusie, en wordt ze nog steeds kunstmatig in slaap gehouden?

essieislief

Hoe gaat het met jou? Ik hoop dat deze maand zijn betekenis waar maakt, en dat jij van het 2-weken wachtbankje naar het 40-weken wachtbankje mag. Wanneer mag jij testen?

Geplaatst
krijg je dat via ziekenfonds vergoed evt ?

Heavenly,

voor vergoeding van IVF/ICSI in DD moet je toestemming hebben van te voren van je verzekeraar. En men vergoed alleen naar nederlandse maatstaven, dus het bedrag wat in nederland voor IVF normaal is. In DD is het duurder, de rest betaal je dus zelf. Ook al extras betaal je zelf.

Er is ook een Topic Dusseldorf( onder ziekenhuizen)

Groetjes

Geplaatst

@Marianne, ik hoop zo dat het wat beter gaat met je moeder maar dat we je niet zien op het forum betekent volgens mij weinig goeds.

Dikke knuffel voor jou

Liefs

Geplaatst

Hoi meiden, vandaag belde Dr. S zelf nog even naar mijn vriend voor de uitslagen ( die we al hadden) en om nog over tese te praten. Top van dr S om dat te doen. Voelt zeker aan dat mijn vriend dat nodig heeft.

Inmiddels is hij wat meer aan het idee van tese aan het wennen, heeft zelfs op internet gezocht. Leest dan wel weer de negatieve zaken bij tese..... Maar ja dat hij zelf gaat zoeken is al heel wat.

Dus stap voor stap komen we er wel denk ik.

Liefs

Geplaatst

Lieve sas, ik hoop zo voor jullie dat jullie samen nog verder gaan met een behandeling om je kinderwens te laten uitkomen! Tis niet niks zo voor je vriend. Ik vind jou wel een toppertje hoor hoe jij hier mee omgaat!

Extra dikke knuffel voor jou!

Tja ik heb het de laatste dgn erg druk gehad met allerlei bezoekjes aan m'n moeder. Ze wilden haar langzaam wakker laten worden. Ze heeft haar ogen ietsje open gehad , maar verder geen reaktie. Gister had ze weer bloed bij de ontlasting en moest ze weer een inwendig onderzoek ondergaan. Daar is niets uitgekomen. Wel is ze weer opnieuw in diepe slaap gebracht. Het is echt verschrikkelijk om haar zo te zien. Het is nu ook afwachten en afwachten. Hoe komt ze hier uit. Beide nieren moeten ook nog verwijderd worden als ze daar sterk genoeg voor is. Ze is nu al 20 jaar ouder dan mijn vader ooit geworden is, maar nog steeds te jong!!

We hebben wel weer nieuwe eitjes in hetzelfde nestje! Moeder merel heeft het er maar druk mee!

Geplaatst

@ivfmoeder,

Ik moet je zeggen dat ik mij echt heel erg goed voel.

Ik mag de 16e testen in het ziekenhuis maar dat is 18 dagen na de tp.

Ik denk dat ze me niet op vrijdag de 13e wilde laten testen.

Ik denk zelf dat we volgende week ergens een test doen.

Ze zitten er nu 7 dagen in.

Hoe gaat het met jou?

@itsus

Jeetje gaat nog steeds niet lekker met je moeder lees ik he.

Wat vreselijk allemaal om dit zo mee te maken.

Ik hoop voor jullie dat ze snel beter gaat worden zonder al deze dingen.

Geplaatst

Hi Marianne

Veel sterkte de komende tijd, en n dikke knuffel! 

Hey Sas,

Mijn man heeft n week moeten bijkomen van de TESE. Hij had nog t meeste last van obstipatie wat heftige buikpijn gaf. Daarna waren z'n ballen nog n tijdje extra gevoelig maar is alles goed genezen.

Hij is niet onder narcose maar slechts plaatselijke verdoving geopereerd, op z'n eigen verzoek. En vond t reuze ineressant om zelf mee te kijken op t scherm hoe ze in z'n zaakje sneden. Dapper, hè.

Ik heb hem verteld over jullie en hij wil zoals ik al dacht er met je man over praten/mailen, als hij daar behoefte aan heeft. Je hebt mijnmailadres nog toch?

Liefs,

Marianne

Geplaatst

@sas,

Mijn man vond het ook 100% meevallen (wel beetje jammer dat ze er daar achter kwamen dat mijn man een zeldzame afwijking heeft en heel snel plaatselijke verdoving afbreekt stomweg pech en is familie kwaal weten we nu dus na 20 min heeft hij alles gevoeld wat ze deden bij de zusters tegenover mijn kamer was paniek en ik hoorde steeds zijn naam vallen,Heel naar als je hoort dat iedereen je mans naam noemt en je weet niet wat er is)

Als dat niet was gebeurt vond hij het echt 100% meevallen ook de tijd daarna.

Hij nam trouw een paar dagen om de 2 uur paracetamol in en een joging broek aan en is 2 weekjes thuis gebleven omdat hij veel loopt op zijn werk.

Maar hij zou het zo weer doen zei hij (maar dan onder narcose)

Geplaatst

Itsus

Wat een zware tijd voor jou en jouw familie. En dat wachten en niet weten hoe, wat en wanneer maakt het niet gemakkelijk. Sterkte.

sas67

Wat goed dat jouw arts het ook nog even met jouw vriend over TESE heeft gehad. Die arts geeft echt het gevoel dat hij achter jullie nieuwe poging en wensen staat. Dat lijkt me een goede start.

Ik heb ook het een en ander over TESE opgezocht, en ik moet zeggen dat ik ook even dacht: pfff, niet echt 1-2-3 dat doe ik. Maar ja, dat had ik ook toen ik het een en ander las over de punctie, en op het moment dat ik er lag, dacht ik: ik doe het omdat ik graag een kind wil, en dat gaf me kracht (plus de medicijnen maakten me een stuk relaxter, natuurlijk).

essieislief

Ik houd jouw berichtjes nauwlettend in de gaten, want ik vind het wel spannend allemaal, en ik duim voor jullie. Wat ik trouwens aanraad is om ook een digitale test in huis te nemen, mocht je twijfelen over de dikte van het streepje van een gewone test.

Maar wat een verhaal over de TESE van jouw man. Dat hij net die zeldzame afwijking heeft.

Met mij gaat het goed hoor. Ik ben nu amper misselijk. Natuurlijk blijft de onzekerheid. En omdat ik helemaal niks voel, vraag ik me regelmatig af: Zit het er nog wel? Over drie weken pas weer hartje luisteren.

Karin

Geplaatst

@ivfmoeder,

Ja was voor mijn man ook een hele heftige ervaring maar ook voor de dokter die was ook van slag had dit nog nooit meegemaakt.

Heeft ons naderhand wel een paar keer gebeld hoehet ging heel lief.

En laatst zaten we in de wachtkamer liep hij langs zag ons en kwam meteen even vragen hoe ver we waren en hoe het ging.

Ik ben heb de kruidvat testen omdat deze erg goed de hcg meten en anders haal ik wel een digitale als ik twijfel thnx voor de tip

Ik kan mij voorstellen dat je heel onzeker bent en weer het harte wil horen en kindje wil zien dat bevestigd dan he.

Geplaatst

Dag Dames,

Het was even stil maar ik vind die tweede week zo ontzettend moeilijk. Inmiddels zit ik op 14 dagen na de punctie. Ik voelde me vrij goed maar sinds dinsdag heb ik last van een beetje hoofdpijn. En hoofdpijn is bij mij steevast een aankondiging van menstruatie. Gisteren hield ik het niet langer en heb ik getest halverwege de ochtend met een digitale test: niet zwanger. Maar later (meer dan een half uur) zag ik toch een miniem, heel erg vaag, tweede streepje. Dus ik naar het Kruitvat om een gevoeliger test te halen. Vanochtend met ochtendurine getest: negatief. Ik merk verder niets van spotting of aankomende bloeding (maar ik breng ook nog steeds Utrogestan in). Eerlijk gezegd heb ik weinig hoop meer en ik baal echt als een stekker. Ik zie mijn hoop op een broertje of zusje voor mijn zoontje vervliegen. Ik heb steeds gezegd dat ik na driemaal IVF zou stoppen maar mijn gevoel zegt nu weer iets heel anders. Of eigenlijk weet ik het even niet meer.

Ik hoop voor jullie allemaal op betere berichten.

Groetjes, Pherenike

Geplaatst

Lieve Pherenike, wat ontzettend balen voor je. Ik had het zo voor je gehoopt... Mag ik je vragen bij welke test je een licht tweede streepje zag? Was het een digitale van Clear Blue en zag je het streepje op het witte staafje als je dat eruit haalt? Die geeft nml altijd een licht tweede streepje, of je nou zwanger bent of niet. Ben er zelf een keer ontzettend door op het verkeerde been gezet. Hoop ontzettend dat het tij nog zal keren voor je. Sterkte en liefs!

Geplaatst

@Pherenike

Ik geef je een dikke knuffel en sterkte met het een plekje geven.

Dit is iets waar je zo niet op zit te wachten?

Kan je niet te vroeg zijn met testen?

Ik hoop dat jullie er uit komen of jullie wel of niet verder gaan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden