Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Caroline,

ik ga heel hard duimen voor 4 mooie eitjes!!

Jeanine je hoeft echt geen sorry te zeggen hoor! Ook klagen mag je hier doen en het is niet niks om kersverse moeder te zijn! En dan helemaal met jouw zwangerschap en bevalling... Ik had een prima zwangerschap en een redelijke bevalling maar was de eerste week echt zo labiel als wat, heb helemaal geen leuke kraamtijd gehad en was ook vaak zooo moe... Maar echt, betere tijden gaan komen! Je moet hier doorheen maar het komt heus goed!! Sterkte!!

Meiden ik heb morgenochtend om 9 uur de punctie, brrr. Duimen jullie dat er in ieder geval 4 eitjes gevonden worden?? Thanks!

Caroline

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve Jeanine,

klaag maar hoor dat mag ook!!! Ik vind je een topper!!!

Lieve meiden,

Ik zou graag op iedereen persoonlijk willen reageren maar ben even aan het eind van mń latijn. Alles komt er nu uit ik jank wat af. Zware zwangerschap, zware bevalling en en nu een enorme nasleep. Ik ben heel blij met ons mannetje maar ben even helemaal op. Zaterdag nog naar de huisartsenpost geweest want ik had ineens hele dikke olifantenvoeten en dikke oogleden. Wat bleek ik ben allergisch voor de pijnstillers die ik voorgeschreven kreeg voor mń zere rug en bekken. Dus nu weer terug bij af want op andere pijnstillers reageer ik niet of mag ik niet in combi met de medicijnen die ik slik. Nu dus alleen paracetamol maar ja die helpen niet echt. Nu plastabletten gekregen en ik plas wat af. Gevolg ik slaap slecht moet zo vaak naar de wc en ik heb mń slaap zo nodig momenteel. Storm komt ś nachts nog 2 keer dus in een echt diepe slaap kom ik niet. Manlief neemt Storm ś middags en ś avonds mee naar beneden en dan kan ik lekker slapen. Maar ja morgen is hij weer aan het werk en sta ik er alleen voor. Gelukkig heeft hij van de zomer 6 weken vrij dat is wel luxe hoor ! Sorry voor het geklaag maar soms is het even geen roze wolk. Ben wel heel blij met Storm en er komen zeker betere tijden.

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

@ marianne,

We hebben morgen een belafspraak met Dr S en dan hoop ik dat alle vragen van manlief beantwoord worden en hij(eindelijk) een beslissing gaat nemen.......

Claus,

Balen dat wachten. Op het juiste moment, daar gaan we voor!

Sas

Hoe gaat t met jou? Ben even kwijt wanneer jullie gaan starten weer. Je man is er al uit of twijfelt hij nog over n TESE?

Mijn man heeft nog zoveel klussen, nog zon klus erbij -naast z'n drukke baan - gaat em dus niet worden. En ik wil (ja hier spreekt n zwangere vrouw) dat alles op tijd af is, met de nadruk op alles en op tijd, hahaha!

Heb zon zin om t kamertje in te richten straks, we kopen geen nieuwe kamer maar veel via mp.

Sinds deze week meer activiteit in m'n buik, en P heeft t nu ook gevoeld, zo gaaf! Zijn ogen rolden bijna uit z'n hoofd zo verbaasd was hij!

Liefs

Marianne

Geplaatst

@jeanine

Ahhh meis wat balen is dit allemaal zeg.

Maar ook wel heel logisch dat je er ff door zit door alles hoor.

Neem lekker de tijd om bij te komen en alles op een rijtje te zetten.

Het is ook niet niks waar we allemaal aan begonnen zijn en als alles dan zo zwaar gaat moet je alles even verwerken.

Een dikke knuffel van mij voor jullie

Geplaatst

Dankjewel lieve meiden voor jullie lieve woorden, wederom weer tranen. Ik weet hoeveel moeite het kostte om zwanger te raken en velen van jullie zitten midden in het proces. Ik ben absoluut niet ondankbaar maar soms gaat het allemaal even wat anders. Iedereen heel veel succes en ik gun jullie allemaal een baby !

Geplaatst

ff snel, ik probeer vandaag meer te reageren.

@caroline heel veel succes vandaag met de punctie.

Ik duim voor je dat alle eicellen aanwezig zijn en dat ze allemaal in topconditie zijn om te gebruiken voor een mooie bevruchting. You go for it girl.

Geplaatst

@essieislief Bah, wat een vervelend nieuws over jouw werk. Zo te horen had je het erg naar je zin op het werk met een leuk team en leuk werk. Heel belangrijk. Gelukkig heb je alweer nieuwe aanbiedingen en krijg je een ontslagvergoeding.

En succes met deze poging, want ik zie dat je ongi bent geworden.

@caroline Ik hoop dat het wachten wat heeft opgebracht. Succes met de punctie en heel veel :luck:!

@Jeanine Wat vervelend allemaal. Juist nu je wilt bijkomen en herstellen van de zware zwangerschap en bevalling. Ik vond de kraamtijd al zwaar (lees: weinig slaap). In jouw situatie extra zwaar. :hugs2:Ik hoop dat er iemand in je omgeving is die je kan helpen, zodat jij je rust kan pakken als je man er niet is, want dat is toch wel belangrijk (voor jouw welzijn en van Storm).

Zes weken vakantie is idd wel luxe. Wanneer heeft jouw man vakantie?

Bah, ik heb nu niet alleen uitslag en jeuk op mijn polsen maar ook op mijn gezicht (beetje op mijn rechterkaak). Ik denk nu eerder aan zwangerschapsjeuk-/eczeem dan een of andere contactallergie. 's Nachts werd ik wakker en mijn polsen jeukten enorm, en heb die toen maar even een paar tellen onder het ijskoude water gehouden.

Van de huisarts heb ik hormoonzalf en vaseline gekregen, en zelf heb ik mentholpoeder gekocht. Het verzacht de boel, maar het gaat niet weg. En die hormoonzalf vind ik maar niks, vanwege mijn zwangerschap. Bummer! :mad:

Geplaatst

He meiden, nou het was een lange dag met veel drukte vooral voor manlief in het EMC, maar het resultaat is 5 eicellen! Ben blij, toch nog een bonuseitje.

Ze had er 6 aangeprikt, maar 2 kleintjes en met die waarschuwing zaterdag dat ze ook leeg konden zijn heb ik flink in de stress gezeten!

Nu op naar vrijdagochtend, dan mag ik bellen of er 's middags een TP is. Weer spannend maar deze stap is alvast weer gezet!

Caroline

Geplaatst

caroline,

4 eitjes en een bonuseitje. joehoe!! :yah:wat een opluchting.

en nu moeten de :sign17: van je hubbie het werk doen.

:luck: met de tp as vrijdag.

ik heb wat minder geluk. de steigerbouwer (ingehuurd door de buren) heeft mijn auto beschadigd bij het opbouwen van de steiger. :eekk:

ik vond een briefje achter mijn ruitenwisser met een korte boodschap en een telefoonnumer van het bedrijf. wel zo'n netjes. maar toch niet iets waar ik op zat te wachten. :cry2:

Geplaatst

@ivfmoeder,

tja ik heb het leukste team de leukste baan en de leukste mensen om mij heen ben er echt ziek van maar is even niet anders.

Oh wat erg je uitslag en je jeuk bah bah dat is niet fijn.

Ik hoop dat je er snel vanaf bent een dikke knuffel

Geplaatst

Caroline, super meis, eentje meer als je gedacht hebt!!

Sas, ik ben zo benieuwd hoe het gegaan is met het gesprek!

Jeanine..., meis ik denk dat het logisch is hoor dat je je zo voelt..., al die hormonen gieren nog door je lijf.

We hebben een intak in DD gehad, heb van alles gevraagd, maar wist zelf wel al veel.

We hebben wel een verhelderend uitleg gehad, o.a op het lezen van de semenuitslag, wat voor ons verrassend was.

Volgens dr. S is het ook mogelijk dat een "foute afwijkende" spemacel ook een MK kan veroorzaken, nooit van gehoord.

Ik schuif alle 4 MK's op mijn bejaarde eicellen, wat natuurlijk waarschijnlijk ook de grootste probleem is (denk ik). Ik wil dat wel zeker weten, dus als ik het financieel kan opbrengen, dan wil ik graag poollichaamonderzoek laten doen.

Hebben jullie er ooit van gehoord dat er een bevruchting kan onstaan van een spermacel die niet oké is en het embryo'tje dus op den duur niet levensvatbaar is??

De uitslag van mijn bloed was wel oké. Mijn FSH was 4.4 (maar op CD 26 geprikt) LH 5.9 en AMH 1.3. Daar was dr. S tevreden over t.o.v mijn leeftijd.

liefs joske

Geplaatst

joske

wat fijn dat het gesprek naar jullie zin is verlopen.

ik had ooit eens gelezen dat een chromosoomafwijking bij een man of vrouw voor een miskraam kan zorgen. maar zelf zou ik de oorzaak altijd aan mijn leeftijd of de kwaliteit van mijn eitjes of mijn lichaam wijten.

eigenlijk gek dat we de oorzaak van het niet zwanger raken of miskraam in eerste instantie bij ons zelf zoeken en niet bij onze partner of andere factoren.

ik ben blij dat DD nieuwe mogelijkheden biedt (waarom in NL niet?).

wat gaat er na dit intakegesprek gebeuren?

Geplaatst

Hey Joske, ik heb weleens ergens gelezen dat de eerste 4 tot 5 dagen meer de eicel het werk doet, vanaf dan doet het zaad pas meer werk. Het is jammer dat men vaak het mislukken van een behandeling of een miskraam aan de leeftijd van de vrouw wijdt, terwijl het zaad een grote rol hierin mee kan spelen.

En inderdaad een niet oke spermacel kan een eicel bevruchten, maar is op den duur niet levensvatbaar.

Caroline, super meis, eentje meer als je gedacht hebt!!

Sas, ik ben zo benieuwd hoe het gegaan is met het gesprek!

Jeanine..., meis ik denk dat het logisch is hoor dat je je zo voelt..., al die hormonen gieren nog door je lijf.

We hebben een intak in DD gehad, heb van alles gevraagd, maar wist zelf wel al veel.

We hebben wel een verhelderend uitleg gehad, o.a op het lezen van de semenuitslag, wat voor ons verrassend was.

Volgens dr. S is het ook mogelijk dat een "foute afwijkende" spemacel ook een MK kan veroorzaken, nooit van gehoord.

Ik schuif alle 4 MK's op mijn bejaarde eicellen, wat natuurlijk waarschijnlijk ook de grootste probleem is (denk ik). Ik wil dat wel zeker weten, dus als ik het financieel kan opbrengen, dan wil ik graag poollichaamonderzoek laten doen.

Hebben jullie er ooit van gehoord dat er een bevruchting kan onstaan van een spermacel die niet oké is en het embryo'tje dus op den duur niet levensvatbaar is??

De uitslag van mijn bloed was wel oké. Mijn FSH was 4.4 (maar op CD 26 geprikt) LH 5.9 en AMH 1.3. Daar was dr. S tevreden over t.o.v mijn leeftijd.

liefs joske

Geplaatst

Sas, hoe is je gesprek gegaan?

Itsus, fijn weer ns van je te horen. De klavers groeien hier de pan uit!

Caro, yeahhhhhhhh!!!!!!!! Super joh, 5 eitjes!

Hier flink wat schopjes en bubbels inmiddels. Zo blij dat manlief ze nu ook voelt. 

Geplaatst
He meiden, nou het was een lange dag met veel drukte vooral voor manlief in het EMC, maar het resultaat is 5 eicellen! Ben blij, toch nog een bonuseitje.

Ze had er 6 aangeprikt, maar 2 kleintjes en met die waarschuwing zaterdag dat ze ook leeg konden zijn heb ik flink in de stress gezeten!

Nu op naar vrijdagochtend, dan mag ik bellen of er 's middags een TP is. Weer spannend maar deze stap is alvast weer gezet!

Caroline

Hé Caroline, mooie oogst meid! Ik duim voor je dat er mooie bevruchtingen bij zitten! Succes met het wachten! Brrrrr.

Liefs Claus

Geplaatst

@ Caroline, wat een mooie score van eitjes!! Nu op naar een paar mooie bevruchtingen en een tp!!!

@ Marianne, gesprek gehad alle vragen zijn beantwoord, nu moet manlief gaan beslissen en daar ga ik vanavond even wat druk achter zetten want anders wordt het niks...zucht....hij is wel heel lief hoor maar beslissen is errug moeilijk

@ Joske, ik heb net een pbtje gestuurd

@ essie, een knuffel voor jou

Alle anderen meiden ook een knuffel

Geplaatst

Hoi Meiden, even een kort bericht. Manlief heeft eindelijk(!!!!!) besloten dat we een afspraak gaan maken bij het ziekenhuis in Duitsland voor een tese, althans hij wil eerst een gesprek voordat ze gaan snijden....tja dat doen ze natuurlijk sowieso. Maar goed ik ben al lang blij! Wordt wel augustus omdat hij vanaf vlgd week weer 7weken weg is. Maar ja het is niet anders

Liefs

Geplaatst
Hoi Meiden, even een kort bericht. Manlief heeft eindelijk(!!!!!) besloten dat we een afspraak gaan maken bij het ziekenhuis in Duitsland voor een tese, althans hij wil eerst een gesprek voordat ze gaan snijden....tja dat doen ze natuurlijk sowieso. Maar goed ik ben al lang blij! Wordt wel augustus omdat hij vanaf vlgd week weer 7weken weg is. Maar ja het is niet anders

Liefs

Yéh Sas, toch weer een stapje verder! Hou vol!

Liefs Claus

Geplaatst

@sas lieverd wat fijn dat jullie de stap maken om verder te gaan in DD en dat je vriend nu zichzelf openstelt voor tese!

Op naar nieuwe kansen.

Ik zal snel je pb-tje proberen te beantwoorden.

Hey meiden hier gaat ie nog niet helemaal super helaas. Nog altijd veel gedoe met m'n moeder, ze ligt nu al 8 wkn in het zh en met mijzelf gaat het ook niet zo heel lekker vandaar dat ik ff weinig reageer. Heb ff de puf niet.

Zal proberen snel uitgebreider te reageren. Ga nu weer ff liggen.

Dikke knuffel voor iedereen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden