Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik breek even in....

Sas wat fijn dat je man er voor wil gaan!!! ik hoop dat het gesprek snel in aug. kan plaatsvinden, snel bellen hoor want dr. S. is de eerste 3 weken van juli in ieder geval met vakantie dus voor je het weet zit ie weer vol met afspraken.

Heel veel succes!!!

liefs

Babeth

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo dames,

Een tijdje niet op dit topic geweest, maar met Megan heb ik nu een erg druk leven. Hierbij een foto van Megan. Ze is nu twee maanden. Verder iedereen die het gelukt is zwanger te raken : veel succes. En de anderen : veel succes met zwanger raken.

[ATTACH=CONFIG]1568[/ATTACH]

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

Hallo Jeanet,

Gefeliciteerd met Megan!

Ik zie dat jullie ongeveer dezelfde periode als ons begonnen zijn en ook bij ons is het uiteindelijk gelukt.

Ons meisje, Kenzy, is nu 4,5 maanden oud :)

Geplaatst

Hoi sas, fijn dat je man n stap heeft gezet in de goede richting! Klinkt positief. Heb je veel druk moeten uitoefenen? ;) ik ben benieuwd waar hij zich zo druk overmaakt want zon heftige ingreep is het niet. Medisch gezien dan.

Heel fijn dat hij in ieder geval positief er tegenover staat nu! Feli meis! En een dikke knuffel!

Liefs

Marianne

Geplaatst

@jeannet

Ik zag dat je een tijdje geleden ook op dit topic kwam met dezelfde wens, en dat je dochtertje 2780 gram woog bij haar geboorte. Mijn zoontje woog 2630 gram (niet te vroeg geboren, maar ook een lichtgewicht).

Leuk dat je even een fotootje van jouw dochtertje plaatst. Ze heeft al aardig wat zwarte haartjes. Hoe bevalt het moederschap, is dit jouw 1e?

Geplaatst

Goeiemorgen meiden,

Het is gelukt! Vanmiddag TP! Ben zo opgelucht, wat een zenuwentoestand altijd... Weet nog niet hoeveel, hoop dat er 2 zijn.

Caroline

Geplaatst

Yéééh Caroline! Super blij voor je meid. Succes met je terugplaatsing (en met die volle blaas! Aaaaaaah! Hihi) en dan lekker broeden meid!

XXX Claus

Geplaatst

Oh ja, ik was die volle blaas alweer vergeten haha! Ik plas altijd van tevoren thuis en drink dan wat in de auto. We moeten toch drie kwartier rijden en wachten dus dan is ie wel weer vol. De laatste keer zei de arts trouwens: nou, die is wel erg vol, dat had niet gehoeven hoor! Had er ook behoorlijk last van tijdens het wachten kan ik me nu herinneren...

Geplaatst
Hoi sas, fijn dat je man n stap heeft gezet in de goede richting! Klinkt positief. Heb je veel druk moeten uitoefenen? ;) ik ben benieuwd waar hij zich zo druk overmaakt want zon heftige ingreep is het niet. Medisch gezien dan.

Heel fijn dat hij in ieder geval positief er tegenover staat nu! Feli meis! En een dikke knuffel!

Liefs

Marianne

Hoi,

ja enige druk was wel nodig. Maar aan de andere kant weet ik dat hij uiteindelijk alles voor mij zou doen. Ik weet niet of hij angst heeft voor de tese zelf, het is meer angst voor het hele ivf gebeuren en mijn wens voor een ukkie. Hij staat daar anders in alhowele hij daar ook steeds meer in groeit.

Hoe is ie met jou en de buik????

Liefs

Geplaatst
ik breek even in....

Sas wat fijn dat je man er voor wil gaan!!! ik hoop dat het gesprek snel in aug. kan plaatsvinden, snel bellen hoor want dr. S. is de eerste 3 weken van juli in ieder geval met vakantie dus voor je het weet zit ie weer vol met afspraken.

Heel veel succes!!!

liefs

Babeth

Ja ik weet dat hij 3weken weg is maar de tese wordt in Mulhaus gedaan en niet door Dr S zelf.

Liefs

Geplaatst

Caroline, goed nieuws heel veel succes.

Vannacht ben ik binnen 3 uur bevallen van Max.

Echt een supersnelle bevalling.

Max doet het heel goed en ik voel me ook prima.

Geplaatst

Wauw!!! Gefeliciteerd!! Wat een leuke naam, zo had mijn dochter geheten als ze een jongen was geweest!

Super zo'n bevalling zeg! Maar toch lekker uitrusten hoor, anders krijg je alsnog een terugslag... Weet nog dat ik vrolijk ging douchen na de bevalling en bijna flauwviel...

Wauw!! Geniet ervan meid!! En wat een timing... dat zie je niet vaak, precies met 40 weken.

Geplaatst
Caroline, goed nieuws heel veel succes.

Vannacht ben ik binnen 3 uur bevallen van Max.

Echt een supersnelle bevalling.

Max doet het heel goed en ik voel me ook prima.

GEFELICITEERD met jullie zoon!!!

Fijn dat alles goed gaat! Jullie zoon ook blij dat hij nu grote broer is zeker?

Kom maar lekker bij en geniet er van!

Dikke knuf Claus

Geplaatst

@Caroline, geweldig dat je een terugplaatsing hebt vanmiddag. Veel succes!!

@Rachel, gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon. Inderdaad wat een timing precies met 40 weken. Geniet er lekker van!!

Geplaatst

Zo meiden, ben er weer... Moeizame terugplaatsing, konden steeds niet ver genoeg in mijn baarmoeder komen, uiteindelijk 2 embryo's aan boord! Nog 2 over maar die worden morgen pas beoordeeld voor de vriezer, reken nergens op. En nu weer: WACHTEN... bleh...

Geplaatst

Waaah Rachel, gefeliciteerd met jullie zoon!!! Wat geweldig!!

En zo snel! Geniet met volle teugen!!

En Caroline, gefeliciteerd ook met de 2 ukjes in je buik.

Heerlijk broeden nu!!!

Xxx, mees

Geplaatst

Hallo,

Rachel, van harte gefeliciteerd!

IVFMoeder: Megan is mijn 1e kindje en het moederschap valt me best wel zwaar. Dat is omdat ik gewend was aan mijn vrijheid, dus het is best even wennen. Maar tot nu toe gaat alles goed. Beetje weinig slaap.

groetjes,

Jeannet

Geplaatst

Rachel,

Vann harte!!! Heerlijk om te horen dat het ook zo goed kan gaan. Veel plezier met de kleine max!

Caro,

Lekker broeden jij! Rustig weekend voor jou dus. :)

Sas,

Het hele IVF traject is voor de vrouw veel aangrijpender, en kan me voorstellen dat hij zich daar zorgen om maakt. Maar je kan niet anders dan er "gewoon" voor gaan en alles te proberen om je diepste wens te realiseren. Want je wilt achteraf tegen jezelf kunnen zeggen dat je er alles aan gedaan hebt. Fijn dat hij nu ook meer aan het idee gaat wennen! En jullie er straks voor gaan!

Hier alles goed: nog ff chillen en dan komt straks familie en een paar vrienden naar onze high tea waar we bekend gaan maken of t n jongen of meisje gaat worden dmv roze en blauwe cupcakes ( met in een ervan de uitslag!)

Liefs allemaal en een fijn weekend!

Geplaatst

Rachel, van harte gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje ! Wat een super snelle bevalling ben jaloers op je !!!

Meiden sorry maar ik zit veels te weinig op deit topic momenteel. Ik ben 3 weken na de geboorte van Storm nog steeds een vaatdoek. Heb allerlei pijnstillers gehad, allergische reakties, op de huisartsenpost gezeten , bij de huisarts en maandag weer naar de internist. M'n bloedwaardes zijn nog steeds niet goed. HB veels te laag, Bloedbezinking veels te hoog etc. De huisarts heeft gisteren met m'n internist overlegd en die wil mij maandag gelijk zien. Soms laait een auto imuunziekte ( ik heb een weefselziekte UCTD en bloedstollingsprobleem) in alle hevigheid op na een bevalling heb ik dat ? In ieder geval wordt ik door huisarts en internist serieus genomen want ik ben een beetje aan het eind van m'n latijn. Ik ben heel blij met Storm en het gaat heel goed met hem maar ik wil zelf wat meer energie hebben alles is nu teveel.

[ATTACH=CONFIG]1574[/ATTACH] Storm kreeg afgelopen week deze knuffel van m'n penvriendin uit Nieuw Zeeland ! Geweldig het is een Kiwi een vogel die daar veel voorkomt. Storm was gisteren alweer 3 weken oud wat gaat het hard !

Geplaatst

Caroline het is jullie gelukt. een tp van 2 embryo's. wat een opluchting he? succes en sterkte met de wachtweken.

Rachel gefeliciteerd met jullie zoontje Max. Een bevalling van 3 uur? Was dat inclusief de weeen (wel snel hoor) of nadat je volledige ontsluiting had? Ging het sneller of net zo snel als bij je 1e

Jeannet Zeer herkenbaar. Ook die moeheid (te weinig slaap).

Marianne69 Wat een leuk idee om de uitslag in een van de roze/blauwe cupcakes te bewaren!!! Echt heel leuk.

Jeanine wat vervelend dat het nog niet goed met je gaat. Toch een compliment voor wat je de afgelopen maanden gepresteerd hebt onder jouw omstandigheden. Ik hoop dat het beter met je gaat, zodat je kan genieten van jullie nieuwe gezinnetje.

Een tijdje geleden kreeg ik uitslag op mijn polsen (rood en jeuk). Ik heb het idee dat de uitslag niet meer toeneemt en ook niet meer zo erg jeukt.

Maandagochtend een 20 wkn echo, en ik ben toch wel een beetje bang dat er iets wordt ontdekt. Dus dit weekend een beetje gespannen.

Geplaatst

Hoi.

Even een berichtje over de high tea van gister.. Het was zeer geslaagd en gezellig. De actie met de cupcakes verliep gesmeerd en had De gewenste climax tot gevolg. Manlief hield nog een speech waarin hij ten overstaan van alle gasten vertelde dat hij onvruchtbaar is en we hier zo lang naar hebben uitgekeken en we nu ons geluk willen delen. Nadat menigeen een traantje wegpinkte, hebben we met z'n allen geproost. Ik met Jip en Janneke champagne natuurlijk. Ik ben toch zo trots op hem hoe hij ermee omgaat!

En dan nu de uitslag (tromgeroffel...): ja de bloemetjes in de klavertjes hebben t al verraden: we krijgen een meisje!!!

Liefs,

Marianne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden