Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Sas Heeeeeel veel plezier met je man/slaapkamer/nieuwe lijntje. Geniet ervan meid, je hebt het zo verdient!! En als jullie uitgenoten zijn (dat zal even duren..) dan rustig een goede beslissing nemen die bij jullie past en goed voelt. xxx

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Viola, voor jou een hele dikke knuffel. Ik ben blij voor je dat het gesprek goed is gegaan. Moeilijk maar duidelijk. Heel goed om nu even uit te rusten en dan in het nieuwe jaar er voor te gaan. je weet het meis ik gun het jouw net zo als jij het mij gunt! xx

Geplaatst

@marianne 69, de slaapkamer is uitgebreid bewonderd hoor, hihi. ECD nog niet aan bod gekomen maar dat gaat zeker wel komen.

Alles goed met jou en je meisje??

Geplaatst

@all

Nou ik ben weer uit het AMC terug.

En ik heb echt een rot ochtend achter de rug met heel heel heel veel tranen.

Ik had vanmorgen een hele lieve arts hij is het hoofd bij de icsi van het ziekenhuis.

Hij zag vanmorgen maar weer 3 eitjes en een paar hele kleintjes die niks deden.

Hij zuchte en zei ja lieverd het zijn er echt niet meer en ik denk dat we samen even moeten bespreken wat we kunnen doen.

Ik kleede mijzelf aan en hij stelde 3 dingen voor.

De punctie gewoon doen met weinig eitjes en mss een kans op bevruchting.

De punctie kan een verrassing opleveren net als voorheen meer eitjes dan normaal maar ja de bloedwaardes zeggen deze keer van niet.

Of we blazen deze poging af en we gaan overnieuw starten.

Ik heb hem laten besluiten wat het beste was voor ons en dat was deze poging beëindigen.

Bij deze ben ik met alles gestopt en ben ik aan een pillen kuur van 10 dagen gestart om de eitjes eruit te laten komen.

Gelukkig mag ik 2 januari alweer starten met de volgende 3e poging en hopen wij op meer.

Zijn het er weer maar 3 dan gaat hij ermee aan de slag maar dan hebben we het in ieder geval geprobeerd.

Ik ga zo alle andere berichten lezen.

Geplaatst

Essie balen maar je hebt je poging nog. Ik denk dat je jezelf voor je kop zou slaan als er geen bevruchting was geweest en gedacht had: was ik maar gestopt! Soms is het beter om naar een arts met ervaring te luisteren...

Ik ben met ICSI 3 1 dag voor de punctie gestopt omdat mijn vriend longontsteking had, was een klotebeslissing maar toch beter. Wat me wel verbaasd is dat jij een pillenkuur hebt gekregen, ik kreeg helemaal niks en had een stuk of 10 follikels... die moesten uit zichzelf oplossen, ik moest rekening houden met erge buikpijn een dag. Nou dat was inderdaad zo... Sterkte!

Geplaatst

Hoi Caroline,

Tegen mij zei hij dat je niet een normale eisprong kan hebben met deze grote en aantal.

Om alles goed schoon te maken voor de volgende ronde heb ik een 10 daagse kuur gehad om dit netjes schoon te maken.

Zo zie je maar alles op een andere manier he.

Ik heb mij erin berust maar voel nog wel verdriet.

Geplaatst

@Essieislief. Kan me zo goed voorstellen dat je een verdrietige dag achter de rug hebt. En inmiddels berust je in de wijze beslissing van de arts zeg je maar logisch hoor dat je nog wel verdrietig bent. En dat mag ook, je moet toch weer een en ander verwerken. Fijn dat jullie zo snel in het nieuwe jaar weer van start kunnen gaan. Sterkte knuffel voor jou.

Geplaatst

@Viola. Vervelend voor je zo'n holte ontsteking. Hoe ons lichaam dan reageert op spanningen he, uiteindelijk komt het er altijd - op wat voor manier dan ook - uit.

Fijn dat je een helder en duidelijk gesprek hebt gehad. Niet altijd even fijn om bepaalde dingen te horen, maar die duidelijkheid kan ook een bepaalde rust geven.

Nu goed uitrusten, goed voor jezelf zorgen en dan vol goede moed en positiviteit het nieuwe jaar in. Met vol vertrouwen je eigen cyclus poging in!

Enneh ... geld uitgeven kan op z'n tijd een heel goed "medicijn" zijn ... ;-) ...

Liefs van Nikkie

Geplaatst

@ Essie, potver meis dat is inderdaad een enorme domper. Maar ik denk dat je arts een goed besluit heeft genomen. Geef je verdriet de ruimte en dan in het nieuwe jaar weer verder.

xx

Geplaatst

Heeft iemand ervaring met het gebruik van die Oestrogeenpilletjes (die blauwe?) Ik moet er nu drie slikken om de TP te kunnen krijgen maar ik word er echt ziek van, misselijk en hoofdpijn....bah

Geplaatst

@Essielief ---

Ik denk dat jullie er goed aan hebben gedaan om geen risico's te nemen. Natuurlijk is het niet wat je wilt, want je leeft naar een punctie en de wachtweken toe, en is tijd je grootste vijand. Wij grommen met je mee. Grrrrrrrrr!

Houd vol, deze komende dagen / weken. Over een tijdje mag je weer, en ga je voor een betere score! Sterkte met de verwerking van deze teleurstelling.

Geplaatst

Hoi meiden,

Vandaag de eerste echo gehad en we zijn een beetje in de war ...

Ik ben vandaag 7 weken en 1 dag zwanger, dit is dus de 50e dag. Ons kleintje is nu 5 mm. en heeft een kloppend hartje.

Echter volgens onze arts zou ons kleintje nu al 10 mm. moeten zijn en loopt het dus wat achter, daarom wil ze ons volgende week weer zien.

Maar als wij op babybytes kijken zit ik keurig op schema en zou het pas deze week moeten gaan groeien naar die 10 mm.

De arts zei wel dat het zou kunnen dat ze zich verrekend omdat de bevruchting later plaats gevonden zou kunnen hebben.

Erg verwarrend allemaal.

Maar ze zei ook dat het helemaal zou kunnen stoppen met groeien ...

Verder heeft ze in alle hoekjes van mijn baarmoeder gezocht maar ons tweede kleintje is helaas nergens te bekennen, snik.

Ondertussen zijn wij dus behoorlijk in de war, erg onzeker en gaan we een spannende week tegemoet.

We hebben samen afgesproken alleen maar positief te denken en houden ons vast aan het feit dat we volgens internet dus prima op schema zitten.

We willen dit zo enorm graag ... lief kleintje maak een groeispurtje, je bent zo welkom en stop alsjeblieft niet helemaal met groeien ...

Nikkie

Geplaatst

Lieve Nikkie,

Ik kan me voorstellen dat jullie erg geschrokken zijn. En ook heel verdrietig van jullie 2e kleintje.

Maar houd je vast aan wat je gelezen hebt; dat het pas aankomende week groter zou moeten zijn.

Heel goed dat jullie positief denken. Jullie kleintje gaat gewoon lekker door met groeien. We duimen heel hard met jullie mee. Dan moet het goed komen.

Viola, heel veel sterkte meid! En goed idee om daarna lekker te zijn gaan shoppen. Ff je gedachten verzetten.

Sas, ja, heerlijk genieten van je lief!

Essie, heel erg balen zeg. Ben je al zo ver en dan moet je de poging afbreken. Maar de volgende poging gaan jullie er voor en gaat ie goed. Dat moet gewoon.

Knuffel, mees

Geplaatst

Lieve Nikkie, kan mij voorstellen dat jullie geschrokken zijn. Probeer positief te blijven en we duimen allemaal dat je ukkie lekker gaat groeien!!

Geplaatst

:positive energie:Hoi Lieve Nikkie, wat een spanning en onzekerheid voor jullie! Probeer afleiding te zoeken en blijf positief. Ik denk aan jullie.

Geplaatst

Ook voor jou Essie vindt ik het heel vervelend. Rust lekker uit en ga er volgend jaar (net zoals ik) weer met volle vertrouwen tegemoet. veel liefs xxx.

Geplaatst

@nikkie,

Och lieve Nikkie hier wordt je als mens toch ook heel onzeker van.

Blijf vooral samen goed positief dan komt alles vast helemaal goed met jullie kleine spruit.

Dikke knuffel

Geplaatst

Hoi dames,

Gisteren weer een afspraak gehad om te bepalen wanneer er een TP gaat plaatsvinden. Mijn lijf reageert keurig op al die blauwe pilletjes, al begreep mijn gyn niet helemaal dat ik zo’n last heb van die rotpilletjes. Bij mij lijkt alles omgedraaid. Ik had helemaal geen bijwerkingen van de Gonal en de Deca….maar die pilletjes…pffffff

Afijn, het was gisterenmiddag te laat om nog voor het weekend een TP te hebben, dus mocht ik kiezen uit dinsdag of woensdag. Woensdag ben ik vrij, dus die dag is het geworden. ’s Morgens om negen uur word ik gebeld of het dooien is gelukt en hoe laat ik moet komen.

Vanaf zondag beginnen met de bollen en dat hopelijk nog negen weken moeten volhouden

Geplaatst
Mirke

Mag je nu al een tp doen? Wat vliegt de tijd.mof zie ik dat verkeerd?

9 weken bollen?

Ja de tijd vliegt:-) Ik moet inderdaad negen weken bollen gebruiken, omdat ik zelf helemaal geen cyclus heb. Ik moet dus ook die oestrogenen 9 weken doorslikken. Ach ja, het is voor een goed doel:-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden