Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi elinorac,

Geeft niet hoor meis, ik weet uit ervaring nu hoe zwaar de zwangerschap van een tweeling kan zijn :happydance:. Dus geen zorgen daarover..... wat in het vat zit verzuurt niet! Toch?!?!! Als je de jongens 'live' wilt meemaken, kan ik ook eventueel bij jou langskomen, kan je alvast een beetje 'wennen' aan de drukte :happy7:. Ik denk dat ik een stuk mobieler ben dan jij momenteel :laugh: en ondanks de drukte ook meer energie....

Geef maar aan, als je het leuk lijkt om elkaar te ontmoeten. Nu kan het nog, dadelijk als je de 30 weken gepasseerd bent zul je waarschijnlijk merken dat het allemaal weer een heel stuk zwaarder gaat worden qua slapen maar ook qua gewicht. Blijf goed naar jezelf luisteren, want het is niet nix hoor!!

Lieve knuffels van ons!

Elena

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
:blowkisses:Lieve Joske, zojuist een kaarsje aangestoken voor je meid! Veel geluk voor jou. Groetjes van mij xxx.

Viola, meid ik krijg tranen in mijn ogen van je berichtje, vooral omdat ik weet dat we met zijn 3 en zijn begonnen met deze poging.

dank je wel....,

liefs joske

Geplaatst

ha ha nee ik ben niet aan het broekloeren, want dat verwacht ik niet eerder als zondag of zo. Ik gebruik nog de bollen, en dat stelt bij mij de menstruatie altijd iets uit.

Ik voel nog steeds niets, als de test positief zou zijn....., dan zou me dat heel erg verbazen. Aan de andere kant als hij negatief is, baal ik ontzettend en zal ik vooral verdrietig zijn omdat dit onze laatste poging is.

In principe zou ik morgen al kunnen testen, want een maatje van mij heeft een dag voor mij de TP gehad en al op wachtdag 9 een positieve test gehad.

Maar ik durf dus niet...., nu kan ik nog een dagje hopen dat ik misschien zwanger ben, ondanks dat ik weinig hoop heb.

wat een schaap ben ik :)

Geplaatst

@Joske, je bent geen schaap hoor!! Dit is zo herkenbar, nog een dagje langer hopen dat je zwanger bent. Nogmaals ik duim voor een vette plus!!

Geplaatst

@Joske. Mijn gedachten zijn vaak bij jou. Hoop zo dat je deze laatste poging positief test. Ik blijf doorduimen voor je.

@Nine. Wat lief van je vriend. Mijn vriend zei gelijk "de man is ook heel erg blij hoor" ... ;-). Hoop dat jullie samen ook nog een zwangerschap mogen meemaken. Dat moet niet makkelijk voor je geweest zijn om alleen zwanger te zijn en de eerste jaren alleen voor je dochter te zorgen. Sterk van je.

@Vio-La. Gewoon even een knuffel voor jou.

Geplaatst

@ Nikkie...ik begrijp dat je vriend ook heel blij is! Vind het ook zo leuk voor je...de eerste jaren alleen met mijn dochter waren idd niet altijd makkelijk..maar wat hebben we er samen een bijzondere band door gekregen! Samen een huis gekocht, samen verhuizen, samen vakanties, samen winkelen..Dat gevoel dat ik nooit alleen ben maar dat zij er altijd is geeft me heel veel kracht. Soms is het net alsof er altijd een kleine kwebbelende schaduw achter me aanloopt. Ik geniet er echt elke dag van...al zal het wel niet lang meer duren voordat ze uit de schaduw stapt..haha..het wordt nu al een hele knappe meid..volgende maand al 8..tijd vliegt!

@ Joske...sterkte met de laatste wachtdagen..helemaal begrijpelijk hoe je je voelt! Hoop dat je ons snel goed nieuws kunt geven

@ IVFmoeder..dankje! Lief van je om dat te zeggen...

@ essieislief..hoe gaat het met jou met het spuiten enzo?

@ Sas..weet je al wanneer je man terugkomt?

Nine

Geplaatst

Hey meiden,

Was er ff niet. Onverwachts werken in ons buurlandje en weinig/geen internet.

Ff nog reageren op van alles; zo leuk!

@Mees. Hoe is het met stuiter (hihi) Mees? Wanneer is jouw uitgerekende datum, ergens eind deze maand toch?

Hoi Nikkie, ja klopt. De 29e officieel. Dus nog ruim 2 weken. Wat een snelheid he?! t Gaat echt te snel. Ben nog zo aan het genieten vh zwanger zijn! Ik stuiter weer helemaal rond.

En beebje ook.:blob1:

Dus alles helemaal prima!!!! xxx

Ik moet nog ff verder werken, maar hoop vanavond nog ff terug te komen. Liefs, Mees

Geplaatst

@nine

Lief dat je aan mij denkt

Het gaat goed met spuiten

Wij zijn nu 1,5week bezig morgen uitgangsecho en dan menopure spuiten

Ze hebben alles van te voren ingepland dus 28 nov de punctie volgens hun plan om 9:15

Ik ben benieuwd of dat indd zo gaat luien.

Hoe is het met jou dan?2

Geplaatst

Meiden, helaas hebben wij negatief getest, mijn voorgevoel was dus wel goed.

Ik vindt het heel jammer, maar kan het nog goed handelen. Heb gisteravond wel een brul/jank avond gehad, maar vandaag gaat het goed.

We laten het maar even bezinken, en beraden hoe nu verder.

Liefs Joske

Geplaatst
Meiden, helaas hebben wij negatief getest, mijn voorgevoel was dus wel goed.

Ik vindt het heel jammer, maar kan het nog goed handelen. Heb gisteravond wel een brul/jank avond gehad, maar vandaag gaat het goed.

We laten het maar even bezinken, en beraden hoe nu verder.

Liefs Joske

Goh, weet even niet wat ik moet zeggen......Heel veel sterkte:-(

Geplaatst

@Lieve Joske ... verdorie zeg ... Had zo gehoopt dat het positief zou zijn ... Veel sterkte gewenst met het verwerken van deze grote en emotionele teleurstelling. Ik denk aan je. Knuffel voor jou.

Geplaatst

@Essieislief. Suc6 morgen met je uitgangsecho.

Hoe gaat het met de acupunctuur?

En je bent nu al weer een week of twee geleden met je nieuwe baan begonnen, hoe bevalt het?

Geplaatst

@ nikkie

Ja met de acupunctuur gaat het heel erg goed.

Ik ben er erg tevreden over,.

Morgen is toch weer spannend mijn mannetje gaat gelukkig mee.

Ik ga alweer mijn 4e week in met mijn nieuwe baan en heb het er echt onwijs naar mijn zin.

Leuk team lieve collegas en ze leven mee met mij over de laatste poging.

Hoe gaat het met jou voel je je goed?

@joske

Wat een rot nieuws zeg ik wil je echt heel veel sterkte wensen en een dikke knuf geven

Geplaatst

Het lijkt er op dat de menstruatie er aan zit te komen......Gelukkig want daar wachten we tenslotte op....

De "normale" eetbuien zijn inmiddels een feit;-)

Geplaatst

@ Joske, tja wat valt er te zeggen he, weer een teleurtstelling. Ik had het zo gehoopt voor je. Dikke knuffel en ik reageer later uitgebreider op je pbtje.

Liefs

Geplaatst

@ Joske..he wat vervelend om te horen zeg..heel veel sterkte met het verwerken van deze teleurstelling

@ essieislief..succes morgen met de uitgangsecho..met mij gaat alles goed, ik ben gewoon aan het wachten..wachten op de intake..wachten tot we kunnen/mogen starten..ik ben ook gestart met de acupunctuur..heerlijk ontspannend

Nine

Geplaatst

@ Nine, al weer gewend dat je mannetje weer thuis is?

Die van mij komt de 24ste of 25ste thuis. Eindelijk!! Hij vaart nu richting de kust, dag of 3 varen . Nu zwaar weer, storm en hoge golven. Dan een paar dagen in de haven en dan 2dg reizen naar huis. Dan kan ik mijn zombie weer ophalen van Schiphol.

Geplaatst

@ Sas..ja, ben er al weer helemaal aan gewend!..had 2 dagen een slapende en etende zombie in huis..en bergen wasgoed..;) hij loopt net de deur uit voor weer een week afwezigheid..dus nu weer wachten tot vrijdag..fijn dat jouw mannetje ook bijna thuis is!

Geplaatst

Joske, wat erg!! We hoopten en duimden zo voor positief nieuws. Heel veel sterkte!!

Essie, veel succes morgen!

Nine, sterkte met wachten.

Geplaatst

@ Nine, hihi zo herkenbaar van die etende en slapende zombie.. Alleen heeft die van mij wel een week nodig.

Maar balen dat die van jou nu al weer weg moet!!

@ Mees, stuiter nog maar even door, je ukkie zit nog lekker bij je

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden