Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Klinkt veelbelovend toch? Maar ja, de bollen...

Ben het met je eens dat al die "klachten" ook kunnen wijzen op een zwangerschap, maar ik wil er niet aan. Ik weet ook dat al die pillen en bollen je lijf helemaal van slag kunnen maken....Ik heb alleen helemaal nog niemand horen zeggen dat je er een gloeiend hoofd van krijgt, iets waar ik tijdens mijn zwangerschap altijd wel last van heb....

Maar ja, ik wil het nog steeds niet geloven, ga mezelf niet gek maken tot ik iets zeker weet. Officieel zit ik nu in cyclusdag 8, dus testen zal echt nog te vroeg zijn....

Geplaatst

Misschien is een gloeiend hoofd inderdaad jouw ding. Ik had deze keer last van een opgeblazen gevoel, al na een week ofzo, kon het niet thuisbrengen pas na de positieve test dacht ik: aha, dat was het dus! Want het hield nog een paar weken aan.

Afwachten maar, wanneer ga je testen? Over een paar dagen kan wel toch?

Geplaatst

Ik schoot dinsdagavond in de paniek ... ik dacht dinsdagmiddag laat pas weer een afspraak, dan is er vast geen tijd meer om voor de Kerst een curretage in te plannen, tussen Kerst en Oudjaar werken ze waarschijnlijk op halve kracht dus dat gaat hem ook niet worden, dan wordt het pas het nieuwe jaar en zo lang wil ik niet met het dode vruchtje rond lopen. Dus afgelopen woensdag het ziekenhuis gebeld om onze afspraak te vervroegen, vanochtend langs geweest. De arts was heel begripvol en heeft alles in gang gezet, maandag word ik gecurreteerd. Dit wil ik maar toch zie ik er ook een beetje tegen op en dan bedoel ik voornamelijk de narcose (ben nog nooit geopereerd (gelukkig) dus ik weet ook niet zo goed wat me te wachten staat). Het zou ook nog kunnen dat het toch nog natuurlijk op gang komt want sinds vanmiddag heb ik weer wat bloedverlies en het rommelt in mijn buik. Daar zie ik ook tegen op hoor want het schijnt gepaard te gaan met heftige buikkrampen en heel veel bloedverlies. Ach ik laat ik allemaal maar gebeuren en over me heen komen, dat lijkt me het beste...

Geplaatst

Oh Nikkie wat vind ik het toch erg voor jullie... Alvast heel veel succes voor maandag, fijn (En terecht!) dat ze met je meedachten en het konden inplannen... Sterkte!

Geplaatst

Hoi meiden, ben even een paar dagen niet op het forum geweest. Beetje druk met werk enzo. Maar nu lekker vrij tot na de kerst!

@ Nikkie, meis voor jou een hele grote dikke knuffel. Wat fijn( zover dat kan) dat je maandag al mag komen. Het is en blijft een moeilijk gebeuren.

@ Mirke, spannend klinkt het bij jou. Ga je eerder testen?

@ Marianne, alles goed met jou en Mila? Ook ik kon je kaart niet openen, fout in het bestand...dus als je nog een poging wil doen...

@ Essie, alles goed met jou

@ Joske, ik zal je later even een berichtje sturen.

@Caroline, joh dat schiet al op bij jou. Zo spannend, Jammer dat je bloeddruk en HB niet goed is maar ach je weet waarvoor je het doet.

Hier is de beslissing gevallen; we gaan voor ECD!!! Vriendlief blijft het allemaal moeilijk vinden maar doet het echt voor mij!! Ben zo blij. Voor ons een nieuwe kans op een kindje!! Moeten nog beslissen welke kliniek in Spanje we gaan doen, maar ik wil in januari een eerste gesprek hebben gehad.

Liefs

Geplaatst

@Sas. Wat ontzettend fijn voor je dat de ECD knoop gelegd is. Ben zo blij voor je!

@Denise. Al een tijdje niets van je vernomen op het forum, alles goed met je?

@IVFmoeder. Met jou en Thomas ook alles goed? Ook al een tijdje geen berichtjes van jou gelezen.

@Vio-La. Hoe voel jij je? Ga je nog wekelijks naar acupunctuur?

@Joske. Hoe gaat het met jou?

@Essieislief. Werpt bij jou de acupunctuur ook al zijn vruchten af wat betreft het afvallen?

Ik ben de komende twee weken vrij. Komt eigenlijk wel goed uit, kan ik een beetje gaan bijkomen van de miskraam. Het bloedverlies is hier eigenlijk constant sinds gistermiddag, maar absoluut niet hevig. Met vlagen wat buikpijn maar dus niet constant. Het blijft dus afwachten of het op de natuurlijke manier gaat doorzetten en anders maandag de curretage.

groetjes, Nikkie-x

Geplaatst

Super Sas!! En ja hoor, geef maar n gil :-)

Heel veel sterkte Nikkie! Hoop dat het 'natuurlijk' door zet. En anders via curretage. Het blijft verschrikkelijk moeilijk en zwaar, hoe dan ook. We denken aan je!!

Xxx, mees

Geplaatst

@sassie

Hier alles lekker hoor ik wacht tot 2 januari dan mag ik weer voor de 2e keer aan de 3e poging beginnen.

Wat super dat je man om is en ECD wil.

@nikkie

Nee ik val niet af ze heeft zich nu puur gericht op zwanger worden omdat ik best door alle erfelijke ziektes veel blokkades had.

Maar het gaat de goede kant op met acu laten wij hopen dat het werkt.

Geplaatst

Hi meisjes,

Ik heb al lang meegeschreven hier maar ben even gestopt omdat ik zelf moe werd van alle teleurstellingen van mijzelf. Zat al 4 jaar in de medische molen.

Voor Sas als je wilt stuur mij ook even een berichtje over ecd omdat ik ook net zwanger ben, hoera en had mijn test 13 dec met hcg 446 en op 15 dec nog een test en hcg 1188 dus dat was geweldig. Kwam als een enorme schrok omdat ik dacht dat het niet gelukt was maar jeetje wouwww.

Dus voor iedereen de volhouder heeft hopelijk succes, ik moet wel eerst wachten tot 6 januari voor de eerste echo.

Veel van jullie kennen mij denk ik wel van de verschillende forums hier maar ik lees trouw mee met jullie allemaal maar ik had zo weinig te melden tot nu :)

Liefs,

Mineut

ps. ik ben 44 dus zo zie je maar het kan echt!

Geplaatst

Nikkie meiske,

je hoeft niet tegen het curretage op te zien hoor, ik heb het 2 keer gehad (helaas:( maar dat viel mij heel erg mee.

het enigste wat ik jammer vindt, dat het een beetje onwerkelijk is. Je krijgt een roesje en daardoor heb je het gevoel dat je het niet bewust meemaakt.

Ik vloeide daarna niet eens, en na 4 weken weer keurig ongesteld.

Met de spontane miskramen ook geen pijn gehad. Wel 2 hele verschillende miskramen. De ene was een paar dagen mee bezig, en de andere was in 1 avond de hele mikmak (sorry voor de manier van schrijven, maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.)

Maar dat was zo bij mij, heb echt niet meer pijn gehad dan bij een menstruatie. Ik heb al wel kinderden gehad, misschien dat dit ook wel scheelt.

ik wil je wel sterkte wensen en een knuffel geven, het is nu eenmaal niet niks. Eerst ben je ontzettend blij, en dan donder je zo van je roze wolk naar beneden.

Mineut ook op dit toppic nogmaals de felicitaties! De aanhouder wint!

ik stuur je binnenkort een pb tje.

groetjes joske

Geplaatst

Gisteren de curettage gehad en achteraf kan ik inderdaad zeggen ... het viel mee ...! Het nuchter wachten was eigenlijk het vervelendst. Ik moest me gisterochtend al om 8 uur bij de anasthesist melden en zou om kwart voor 3 pas geholpen worden, wat uiteindelijk pas half 5 werd. Omdat ik nog nooit geopereerd ben zag ik voornamelijk op tegen de narcose, je weet gewoon niet wat je allemaal te wachten staat. Al met al ben ik maar een half uurtje onder zeil geweest, dus dat is heel kort. En wat hielp dat ze mij van te voren had gezegd niet aan het vruchtje te denken wat weg gehaald zou worden omdat ik dan heel verdrietig wakker zou worden. Denk aan iets leuks dat is veel fijner wakker worden, en dat was echt zo. Omdat het zo goed ging en ik me prima voelde mocht ik ook wat eerder naar huis dan de bedoeling was. Ik heb geen pijn en zo goed als geen bloedverlies meer. Het gaat dus voorspoedig met me. Doe vandaag nog wel heel rustig aan, dat advies kreeg ik nog wel mee. Voor mijn gevoel kan ik de hele wereld al weer aan maar omdat je toch even onder narcose geweest bent is het verstandiger me vandaag kalm te houden, dus daar hou ik me braaf aan. Ik voel me een soort van opgelucht nu ik het kwijt ben en helemaal schoon ben van binnen. Conclusie: I am back girls! Nu de eerste menstruatie afwachten, ondertussen mijn lichaam weer een beetje in shape brengen en me opladen voor onze cryo poging.

Liefs van Nikkie

@Mineut. Wat een fantastisch nieuws om te lezen. Wat ontzettend leuk voor je. Gefeliciteerd!

@Linda. Ik heb inderdaad ook gelezen wat jij schrijft, dat je na een zwangerschap/miskraam een grotere kans hebt om zwanger te worden. Je baarmoeder is daar nog een soort van op ingesteld. Hoe gaat het met jou en Ries?

@Mees. Stuiter jij nog steeds lekker rond of kwam dat gestuiter door je zwangerschap en ben je nu weer rustiger geworden? Alles goed met je kleine stuiter manneke?

@Joske. Jeetje meis, wat ben jij een "ervaringsdeskundige" op het gebied van miskramen, zo heftig voor je, ik gun je toch zo een volledige zwangerschap en een gezond kindje in je armen!

Geplaatst

Nikkie wat fijn dat het meeviel! En knap dat je dan inderdaad aan iets leuks kan denken op commando... Nog wel even rustig aan doen he, het is niet niks en narcose is narcose, daar moet je lichaam echt wel even van bijkomen.

Geplaatst

:aaaflowersmiley:Lieve Nikkie, je bent een kanjer!! Een lieve knuffel van mij xxx

Geplaatst

Hoi Joske, hoe gaat het met jou? Al een beetje verwerkt je verlies? dikke knuf van mij xxx

Geplaatst

@iedereen Wil ik een liefdevolle :elf:kerst :tree:wensen met allemaal lieve mensen om je heen.

Voor het nieuwe jaar, wens ik je dat je mooiste droom werkelijkheid gaat worden.

Ik ga met mijn familie naar Zeeland en genieten van :snowman:elkaar. Tot gauw.:givepresents:

Geplaatst

Nikkie, wat fijn dat het is mee gevallen! En dat je alweer zo positief bent!

Het is toch allemaal zo moeilijk en zwaar, wat we mee maken. En vooral degenen zoals jij en joske en anderen die dit mee maken. Heel heftig!

Ja, ik ben helemaal aan de stuiter. Tijdens de 1e mnd zwangerschap iets minder want toen 'stuiterde' m'n drinken en eten er meteen weer uit ;-)

En Laurens deed net hetzelfde...lag in m'n armen in bed en opeens n hele fontuin melk eruit. In m'n haren, kleren, bh, lakens, sloop en overal melk. Hihi, wat n portret :-) Beeb is al weer schoon, nu ik eerst douchen en dan bed en dan alles in de was.

We stuiteren gezellig verder...!

Mineut geweldig!!! Super gefeliciteerd !!!

Dankjewel Viola! Jullie ook!!

Joske, ik hoop dat het n beetje gaat. Grote knuffel!

Xxxx, mees

Geplaatst

@Nikkie, gelukkig viel het mee. Nu wel goed aan jezelf denken en lekker laten verwennen de komende dagen!

@ Viola, dank je. Voor jullie ook alle moois voor 2012!!

@ Mees, heerlijk dat stuiteren!

Ik heb inmiddels alle info binnen uit Cyprus( linda attendeerde mij daarop) Ook zij doen ECD en eigenlijk ziet het er hetzelfde uit als in Spanje. Enige verschil is dat je niet voor een 1ste gesprek hoeft te komen, gaat per telefoon of mail. En dat het de helft goedkoper is dan Spanje. Tja wat is nu wijsheid?? Moeilijk vind ik het. Ik ga denk ik ook nog even een mail aan DD sturen, vragen of zij ervaringen hebben met Cyprus.

Voor allemaal alvast een hele mooie kerstdagen!!

Geplaatst

Lieve Nikki,

Pittig hoor maar wel heel fijn om te weten dat nu alles schoon is van binnen en klaar is voor 2012!!!!!

Herstel maar snel en via deze weg wil ik alle meisjes hier ooke en fijne kerst en oud en nieuw wensen.

Hier weer een beetje bloed verlies vandaag dus kleine paniek maar ik ga gewoon positief proberen te blijven dan hoop ik dat dit ook zo weer voorbij is. Wel lastig hoor!

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Hey Sas, ja inderdaad :-)))(

Wat spannend om alles uit te zoeken en ecd te gaan doen. Wij vonden het allemaal erg positief. Vooral ook omdat de kans 'groter' is op zwangerschap en er 'actie' is.

Best lastig om uit te zoeken waar en hoe.

Wij hebben dat niet gedaan en zijn eigenlijk door DD in À terecht gekomen. Daar werken zij mee en hoorden we goede verhalen over.

Maar er zullen meer goede zijn. Ik ben ook reuze benieuwd. Heel spannend allemaal! Heel veel succes! Xxx

Geplaatst

Meiden,

Officieel zou ik zaterdag (op mijn verjaardag, hoe krijg je het zo gepland) pas mogen testen maar ik kon me niet inhouden;-)

Ik durf het bijna niet te geloven, maar de clearbluetest gaf vanmorgen een heel licht streepje.... Na een minuut of tien verdween het weer, om na weer tien minuten weer te verschijnen, maar volgens mij zegt dat op zich nog niet zo veel.

Zou het dan toch echt zo zijn dat mijn allereerste poging gelijk is gelukt? Ik heb al wel meer dan een week echte zwangerschapsklachten, maar omdat ik de bolletjes voor het eerst gebruik en dus niet weet hoe de bijwerkingen daarvan voelen, durfde ik er niet aan om aan te nemen dat dit ook echt door een zwangerschap zou komen....

Ik ben nog niet happy met de test, die moet er eerst uitknallen wil ik er echt aan, maar het begin lijkt er toch te zijn......pffffff

Ik hou jullie op de hoogte...

Miranda

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden