Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik wens jullie allemaal een heel mooi en gelukkig 2012. Voor de moeders onder ons samen met hun ukkie.

Voor ons nog niet zwangeren; dit gaat ons jaar worden!

Liefs

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Marianne,

jullie ook een heel mooi 2012 samen met Mila. Geniet maar heerlijk van je meisje!

Lieve meiden,

Voor degenen die nog bezig zijn: wens ik dat jullie droom in 2012 uit zal komen! Speciaal voor nikkie, Viola, sas en essieislief!

Itsus, Linda, ivfmoeder en mees: veel genieten van de wereldwondertjes en n goede gezondheid!

En verder iedereen die ik niet noem het aller beste gewenst!

Liefs

Marianne

Geplaatst

@ Itsus,

Lief van je dat je aan ons denkt. Met al die positieve vibes moet het toch ook ons gaan lukken in 2012!

Liefs

Hey meiden,

Daar ben ik weer een keertje!

Ben niet meer echt actief geweest op het forum!

Wel vaak gelezen, maar reageren schiet er steeds bij in! Zet m'n laptop bijna mooi meer aan, doe alles met m'n telefoon en das toch vaak lastiger typen!

Enfin allemaal geen excuus uiteraard!

Ik denk wel veel aan jullie!

Degene die in 2011 bevallen zijn, geniet lekker van jullie wonder!

Degene die inmiddels zwanger zijn wens ik een mooie zwangerschap toe.

Een extra dikke knuffel voor de meiden die nog altijd hard aan het vechten zijn om ook een wonder in hun armen te kunnen sluiten.

Speciale knuffels voor Nikkie, Joske, Viola, Essie, Sas67 en uiteraard ook voor degene die ik nu niet apart vermeld.

Meiden ik wens jullie allemaal een fijne jaarwisseling en het allerbeste voor 2012. voor alle meiden die nog in de mmm zitten een vruchtbaar 2012!!

Geplaatst

Hoi meiden,

Allereerst voor iedereen een heel goed, gezond en vruchtbaar 2012 gewenst! Dat al onze dromen maar uit mogen komen dit jaar. Ik ben een tijdje afwezig geweest, maar heb wel alle verhalen meegelezen.

@Nikkie, wat heb jij wat meegemaakt zeg de afgelopen weken! Ik heb in spanning meegelezen en was verbaasd dat het opeens misging. Wat een zware teleurstelling moet dat zijn geweest, en wat flink van je (jullie) dat je zo positief bent en er weer vol vertrouwen tegenaan gaat! Heel veel sterkte en succes voor jou gewenst!

@ Sas, wat fijn voor je dat je man meegaat in het ECD traject. Hopelijk wordt hiermee jouw wens hier werkelijkheid. Ik ben benieuwd naar het hele traject, maar weet dat je ons, als trouwe schrijfster, wel op de hoogte zult houden.

@ Mirke, hoe gaat het nu bij jou?

@ Vio-la, essieislief, Joske, jullie ook allemaal heel veel succes met de nieuwe pogingen in een nieuw jaar. Voelen jullie ook de opluchting van een nieuwe start?

En voor iedereen die ik niet bij naam noem: ook voor jullie natuurlijk heel veel succes!

Voor mij zijn de afgelopen weken echt een achtbaan van persoonlijke emoties geweest. Eerst hebben we het intake gesprek in DD gehad. Dat lijkt allemaal positief, als is mijn amh waarde wel erg laag, en mijn DHEA waarde (iemand hier ervaring mee?) weer veel te hoog. Moet nu de onderzoeken opnieuw laten doen in NL omdat ze het niet vertrouwen. Ben natuurlijk meteen aan het google-en geslagen en zie mijn kansen met een lage amh waarde toch wel weer heel erg dalen..bleh! Daarna heeft zich een vervelende ruzie in mijn familie ontwikkeld tussen mij, mijn vriend en mijn ouders. Ben er echt helemaal kapot van. Probeer daarnaast ook nog mijn dochter te verzorgen (kerstvakantie..dus veel externe opvang als ik werk = schuldgevoel), mijn werk goed uit te voeren..en me voor te bereiden op onze eerste IVF poging! Bleh bleh! Als mijn eitjes net zo sip zijn als ik nu ben wordt het een mooie boel ;) En toch heb ik het gevoel dat 2012 echt een heel mooi jaar gaat worden! We gaan ervoor!

Liefs,

Nine

Geplaatst

Dankje! Jij heel veel succes gewenst met de laatste fase van jouw zwangerschap..en straks een grote hulp van bijna 8 jaar erbij!

Geplaatst

Nine,

Zelfs t weer lijkt met je mee te doen, zo somber en slecht!

Ik hoop voor jou dat t zonnetje snel doorkomt!

Succes met alles.

Xx

Geplaatst

@Nine. Leuk weer eens wat van je te lezen. Hoewel zo leuk is het allemaal niet wat je schrijft ... je zit midden in een emotionele rollercoaster, heftig allemaal ... en toch eindig je je bericht positief, laat dat gevoel blijven overheersen meis. Sterkte en succes.

@Sas. Wat is voor jullie nu de volgende stap? Wanneer vertrekt je mannetje weer richting buitenland? Hebben jullie voor die tijd nog een gesprek in het ziekenhuis?

@Vio-La & Joske & Essieislief. Wanneer gaan jullie weer van start meiden? Helemaal opgeladen? Zijn jullie er klaar voor? We go for it girls!!

@Vio-La. Heb je nog steeds acupunctuur? Ben je daar non-stop mee doorgegaan? Toen ik zwanger was ben ik op advies van de acupuncturiste gestopt met de behandelingen maar nu wil ik het weer op gaan pakken omdat ik er erg rustig van werd en ik het gevoel heb dat het zeker heeft bijgedragen.

groetjes van Nikkie x

Geplaatst

Lieve meiden,

Een aantal van jullie hebben zelfs via privé mailtjes nog gevraagd hoe het met me gaat en het spijt me dat ik zo lang niets van me heb laten horen.

Probleem was dat ik gewoon nog niets wist.......onzekerheid alom...

Maar vandaag is juist die zekerheid waar ik niet op zat te wachten wel gekomen....... Vanaf het begin had ik al het gevoel dat het niet goed zat en het blijkt dat ik gewoon op mijn intuïtie moet vertrouwen....

Vandaag flink gaan bloeden en in het ziekenhuis bleek het toch uit te draaien op een hele vroege miskraam.....

Ik mag direct doorgaan voor de volgende poging.....eerste slijmvliesmeting over krap twee weken....

Geluk bij een ongeluk vandaag was dat ik een heel leuk contact had met twee dames die "afgeschreven" waren in het UMC en AMC die bij Geertgen toch nog te behandelen bleken....Echt fijn voor die meiden, waarvan er eentje vervroegd in de overgang was, maar met de juiste medicijnen toch nog follikels blijkt te kunnen maken:-)

Ik duik heel eventjes onder, probeer me even te concentreren op de grote operatie die mijn zoon van 16 moet ondergaan...en over een paar weken gaan we weer vol van start!

Geplaatst

@Mirke. Sterkte meid met het verwerken van deze teleurstelling. Tja vrouwen en intuitie ... vaak klopt dat wel ... helaas in dit geval ... Nogmaals sterkte.

Geplaatst

Lieve dames hier!

Een lange tijd heb ik hier niks van me laten horen, alleen maar af en toe een berichtje gelezen.

Allereerst heel veel sterkte aan de meiden voor wie 2011 geen gemakkelijk jaar is geweest. Nikkie en Mirke jullie zijn de laatste van wie ik de berichten heb gelezen. Hopelijk wordt 2012 een beter jaar voor jullie.

Voor mij is 2011 geeindigd met een geweldig kerstcadeau. Op 24 december heb ik een knal positieve zwangerschaptest in handen gekregen! Eigenlijk moest ik de 25e testen, maar dat zou bij de zoveelste negatieve test weer een moeilijke dag zijn.

Ik ben binnen een half jaar weer spontaan zwanger!

Dit wil graag met jullie delen, omdat iemand er misschien nog wat aan kan hebben.

Toen er twee ivf pogingen mislukt waren heb ik nl. contact opgenomen met een orthomoleculair arts in Brabant. Hij heeft een website: www.dejongebiotherapie.nl . Niks geks of zweverigs aan, want hij is ook gewoon huisarts.

Hij heeft bloedonderzoek laten doen. Mijn vitamine d gehalte bleek aan de lage kant, maar verder was ik goed gezond. Toch heb ik nog wat anders voorgeschreven gekregen: een mineralen supplement/agnus castus en teunisbloemolie. Na drie maanden voelde ik een verbetering in mijn cyclus: minder last(ik heb endometriose) en toch wat regelmatiger. Wij zijn ervan overtuigd dat dit heeft geholpen!

Overigens wil ik hier niet aanzetten tot vitamine gebruik. Een teveel aan vitamine d bijvoorbeeld kan zelfs gevaarlijk zijn.

Ondertussen hadden mijn man en ik ook besloten om over te stappen naar UZG.

Daar hebben we in oktober intake met prof de Sutter gehad die een uitgebreid bloedonderzoek heeft ingesteld en een hysteroscopie.

A.s. woensdag zouden we de uitslag van beide onderzoeken krijgen en een behandelplan(waaronder hoogst waarschijnlijk voor de tweede keer een laperoscopie). Nu krijgen we dus ook onze eerst echo. Ik hoop zo dat alles goed is.

Groet van Ellie.

Geplaatst

@nikkie, hoe is het nu met jou??? Beetje hersteld? zowel lichamelijk als mentaal.Wat zijn nu jullie plannen?

Mijn lief heeft tot de 20ste verlof. We weten niet wanneer hij weer weg moet, waarheen en hoelang.

We zijn bijna zeker dat we naar Cyprus gaan voor ecd. Ip hoef ik er alleen heen voor de tp. Mijn vriend hoeft er niet eens heen, we hebben zijn zaadjes ingevroren die dan vanuit duitsland naar cyprus gebracht worden. We overwegen om toch wel een 1ste keer samen te gaan om de kliniek te leren kennen en de arts,maar het is dus eigenlijk niet nodig. Evt onderzoeken en de echos kunnen in NL. Ik moet nog overleggen met het zkh in Amersfoort of ze mee willen werken aan ecd. Ze werkte wel mee aan DD,maar of ze dat bij ecd willen doen weet ik niet. Anders wijk ik uit naar een andere ziekenhuis die het wel doen.

Ik vind het heel erg spannend en eng,maar heb er zo zin in!!

Hoe is het met de andere meiden?? Erg rustig hier.

Liefs

Geplaatst

Ja idd erg rustig hier! Hebben we het allemaal druk hier.

Sas wat fijn dat je eigenlijk alleen voor de TP er heen hoeft. Maar ik kan me ook voorstellen dat jullie samen nog willen kijken. Dan weet je man ook hoe het er uit ziet.

spannend hoor!!

hebben julllie al een indicatie wanneer jullie van start gaan?

Ellie van harte meid!! wat een geluk.

Mirke tjee, eigenlijk voelde je het wel goed, dat het niet oke was. sterkte meid. Gelukkig heb je nog wel veel cryo's over.

Nikkie hoe is het nu met jou? is je cyclus al weer op gang gekomen?

Je klinkt al weer sterk.

Groetjes Joske

Geplaatst

@Sas

Wat goed zeg dat jullie de knoop hebben doorgehakt, en dat jouw man achter ECD staat. Ook practisch dat jullie alleen voor de TP naar Cyprus hoeven, en dat je evt. alleen kan (mocht het niet uitkomen met het werk van jouw man).

@Mirke

Ik las jouw berichtje, en ik moet zeggen dat ik het niet had verwacht (en gehoopt). Misschien (te) laat, maar toch sterkte.

@Ellie

Gefeliciteerd. Wie weet helpt jouw tip andere vrouwen de kans om zwanger te raken te verhogen.

Een aantal maanden geleden maakte een steigerbouwer een deuk in mijn auto bij het opbouwen van een steiger voor de buren. Gisteren heeft een auto de spiegel van mijn auto eraf gereden. Beide keren stond ik geparkeerd, en was ik er zelf niet bij. Gelukkig hebben beiden een briefje achter mijn ruitenwisser achtergelaten. Gelukkig bestaan er eerlijke mensen. Maar ja, je zit er niet op te wachten.

Geplaatst

@Chablis. Wat een schatje die Kenzy. Ik lees dat je in de nadenkfase voor een tweede zit ... hebben jullie eventueel nog cryo's liggen?

@Ellie. Gefeliciteerd met je zwangerschap!

@IVFmoeder. Ook een leuke foto van jullie twee wonders. Balen zeg van die schade aan je auto.

@Sas. Kan me voorstellen dat je het hele ECD traject spannend vindt ... er komen nu weer zoveel nieuwe dingen op je af ... Helemaal goed dat je er zo'n zin in hebt, je bent er dus klaar voor. Ik gun het je zo. En fijn dat je alleen naar Cyprus moet voor de TP en de rest gewoon in NL kan. Is by the way een leuke vakantiebestemming hoor dat Cyprus ;-) ... eventueel het "nuttige" met het aangename combineren :-).

@Joske. Wanneer gaan jullie weer van start?

Met mij gaat alles prima moet ik zeggen. Ik verbaas me er soms zelf ook over hoe sterk ik ben ... Natuurlijk heb ik wel "slik" momentjes ... als ik de foto tegen kom met onze positieve zwangerschapstesten ofzo ... :-( ... maar ik kan het ook wel weer vrij goed relativeren ...

Gisteren ben ik ongesteld geworden, 3 weken na de curettage, ik had niet verwacht dat het zo snel weer op gang zou komen.

Maandag heb ik een belafspraak met de arts. Langs komen voor een echo vond ze niet nodig vertelde ze me na de curettage toen ze nog even aan mijn bed verscheen omdat het allemaal zo goed gelukt was en ik helemaal schoon was. Ze was erg tevreden over het verloop van de ingreep. Dus dan overleg ik hoe nu verder. Wordt dus vervolgd.

Liefs van Nikkie

Geplaatst

Nikkie, waarschijnlijk ergens april, mei.

Dus dat duurt nog even.

Fijn dat je zo goed voelt. Ik had dat ook lichamelijk, alleen mentaal heb ik het soms wel moeilijk gehad.

fijn weekend!

Geplaatst

@all

Lang geleden dat ik wat heb laten horen ?ik heb bewust even afstand genomen. maar vanmorgen waren wij naar het ziekenhuis geweest voor de eerste telling en meting. Ik was erg verast dat ze er bij de eerste telling al minimaal 6 gelijke zagen zitten van 0,9 mm en nog een paar kleinere zeker nadat ik vorige maand 2 dagen voor de punctie alles heb af moeten breken omdat er maar 3 waren terwijl ik normaal 9 had. Ik heb echt nog nooit zo hoog gezeten bij een eerste meting en telling. Ik en helemaal happy en ga woensdag voor de 2e ronde. Ik ben wel heel erg moe en heb er veel last van ook zere eierstokken dus nog ff doorbijten.

Geplaatst

@Essieislief. Dat geeft goede moed meis zo'n hoge score! Ik kan helemaal begrijpen dat je happy bent! Zorg goed voor jezelf en neem je rust. Succes!

Geplaatst

Belafspraak met ziekenhuis gehad. Nog 1 menstruatie afwachten en dan de cryo TP in mijn natuurlijke cyclus. Ik ben er weer klaar voor! De acupuncturiste bellen voor een afspraak, daar heb ik de vorige poging zoveel aan gehad dat ik dat nu weer wil oppakken.

groetjes van Nikkie x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden