Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Nikkie,

Vervelend bericht, ik kan me voorstellen dat je daar van slag door raakt. Ik heb ook zoiets te horen gekregen toen we de eerste echo hadden bij net geen 6 weken : toen wist ze niet zeker of ze een hartje zag. Mijn man zag het wel maar zij vond het niet duidelijk genoeg, ik helemaal overstuur daarna in de lift maar mijn man bleef positief... Hij overtuigde mij om vertrouwen te hebben. En terecht! Dat blijkt nu.

Ik wil niet beweren dat t bij jou t zelfde gaat maar wel dat je beter positief kunt blijven, ook voor je kleine in je. En je hebt al een kloppend hartje!

Sterkte, ik denk aan je, en een dikke knuffel,

Marianne

Geplaatst

Vandaag begonnen met de bollen. Vooralsnog val me dat reuze mee, tenminste het inbrengen...

Even zien wat voor een troep het wordt. Toch hopen dat ik het negen week moet doen:-)

Geplaatst

Nikkie, ik hoop dat jullie snel goed nieuws krijgen. Ik denk aan jullie.

Mirke, ja, die bollen zijn 'eitje'. Gewoon inlegkruisje erbij en niets aan de hand.

Hoop zeker dat je ze lekker lang moet gebuiken ;-)

En succes woens met de tp!

Xxx

Geplaatst

@All. Bedankt voor jullie lieve berichtjes. Doet me goed om te lezen dat jullie aan me denken. Ik ben deze week niet zo actief op het topic. Lees wel maar even geen zin gehad om te reageren ... sorry meiden ... Ben na het verwarrende bericht na de echo van vorige week eigenlijk vooral met mezelf bezig ... Morgen moeten we voor de 2e echo en we hopen zo dat de arts zich verrekend heeft en dat ons kleintje gegroeid is. Volgens onze berekening zitten we keurig op schema en blijven we dus nog steeds positief (ben er ook van zeker van overtuigd dat positive thinking helpt!). Dus morgen op naar ons kleintje van inmiddels 1 cm met een kloppend hartje!

liefs van Nikkie

Geplaatst

@Mirke. Succes woensdag met de TP, spannend hoor. Daarna rustig aan en laat je maar lekker verwennen door je mannetje.

Leuke woordspeling Mees ... hihi ... die bollen zijn inderdaad "eitje" ... alles voor het goede doel toch?! En met inlegkruisjes valt de "troep" ook best mee hoor. Ik zeg op naar 9 weken bollen!

Geplaatst

Hihi Nikkie, helemaal eens wb die bollen :-)

En morgen ook zeker positief naar de echo; dat helpt echt. Heel goed van jullie dat jullie er zo over denken. Die kleine ukkepuk van 1 cm is lekker aan t door groeien.

Ik kijk uit naar n mooi bericht van je morgen...

Ukkie ligt heerlijk te drinken nu, na z'n 1e sinterklaasviering beleefd te hebben. En heeeeel erg verwend !!!

Xxx

Geplaatst

Vanochtend negatief bericht te horen gekregen ... Ons kleintje is gestopt met groeien en er is geen hartje meer te zien. De wereld staat momenteel even stil voor ons ... Ik heb heerlijke weken beleefd op die roze wolk maar nu ben ik er keihard van afgedonderd ... Ons verstand zegt dat het niet voor niets is dat mijn lichaam het vruchtje afstoot en dat het waarschijnlijk dus beter is zo maar mijn gevoel zegt heel wat anders ... We zijn zo verdrietig. Mijn tranen zijn niet te stoppen. Maar saampies zijn we sterk en gaan we dit aan kunnen!

Volgende week moeten we terug naar het ziekenhuis, naar een andere gyn (vaste procedure van het ziekenhuis). Zij maakt nogmaals een echo en zal dan nogmaals bevestigen dat het echt over en uit is voor ons kleintje. Dan zullen ook de drie mogelijkheden besproken worden hoe nu verder (natuurlijk afstoting, dmv pillen of dmv curettage). Heftig allemaal hoor ...

Nikkie-x

Geplaatst

Hi IVF moeder,

hoe is het met je en met je zoontje?

Mijn lief heeft de slaapkamer goed kunnen bekijken:-) en goedgekeurd...als ik er maar in lig is alles goed:-)

Streefgewicht nog niet bereikt,maar dat duurt nog wel even hoor, er moet nog 20kg af...zucht

Sas

Heeft jouw lief de slaapkamer nu beter kunnen bekijken?

Hoe is het afvallen verder gegaan? Streefgewicht bereikt?

Geplaatst

Oh lieve Nikkie wat vreselijk voor jullie! Ik moest even een traantje wegpinken. Een hele dikke knuffel meid voor jullie.

Maar 1 ding stemt mij positief en dat zijn jouw woorden " Maar saampies zijn we sterk en gaan we dit aan kunnen!" xxx

Geplaatst

Nou meiden, geen TP vandaag en ik baal als een stekker….

Gisteren hebben twee cryo’s het dooien niet overleefd en vervolgens hebben ze er nog twee ontdooid die niet zijn gedeeld, dus die ook niet teruggeplaatst hoeven te worden.

Vandaag worden er nog twee gedooid en morgen hoor ik of die wel goed zijn…zo niet dan begin ik toch echt te denken dat het gewoon niks gaat worden. Zo zie je maar, heb je 17 cryo’s en lijkt het alsof je veel kans hebt, maar ondertussen zijn er dan al 6 cryo’s opgemaaktL

Ik hou jullie op de hoogte….

Geplaatst

Dat schiet niet op Mirke! Hopelijk wordt het wat met de volgende 2, heel veel succes!! En makkelijker gezegd dan gedaan (zei ik ook altijd tegen mezelf): Probeer positief te blijven!

Geplaatst
Dat schiet niet op Mirke! Hopelijk wordt het wat met de volgende 2, heel veel succes!! En makkelijker gezegd dan gedaan (zei ik ook altijd tegen mezelf): Probeer positief te blijven!

Dank je wel...Tja positief blijven is wel erg moeilijk zo hoor.... Het leek er zelfs op dat de laborant ook verrast was van het slechte resultaat:-(

Ik heb nog nooit cryo's hoeven ontdooien, dus ik weet ook niet of het vaker voorkomt dat ze niet goed ontdooien of niet delen na het dooien....

Ik hoop maar op een goed resultaat morgen.....

Geplaatst
Zit te wachten op een telefoontje....Wat kan wachten toch lang duren;-(

Yesssssss..........het is toch gelukt. Gisteren is een rietje moet twee nieuwe cryo's ontdooid en die doen het goed....Vanmiddag om half drie TP!

Geplaatst

@Caroline & Rachel & Sas & Vio-La & Mees & Marianne. Lieve meiden bedankt voor jullie lieve woorden, doet me goed.

@Mirke. Dat is goed nieuws voor je. Nu rustig aan en lekker broeden. Succes!

Geplaatst
@Caroline & Rachel & Sas & Vio-La & Mees & Marianne. Lieve meiden bedankt voor jullie lieve woorden, doet

@Mirke. Dat is goed nieuws voor je. Nu rustig aan en lekker broeden. Succes!

Vanmiddag na lang wachten eindelijk mijn eskimootjes opgehaald. Het was een bijzondere ervaring en niet in de laatste plaats omdat ik een kleurenfoto heb meegekregen van onze kleine druiventrosjes... En nu wachten. Ik mag op mijn verjaardag testen. Wat een cadeau zou dat zijn....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden