Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Mirke, wat een goed nieuws!! Nu lekker broeden en dan een prachtig verjaardagskado krijgen!!!

Hoe is het verder met iedereen?? Het is zo stil hier....

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo hoort het ook Nikkie. We zijn er voor elkaar!!

@Caroline & Rachel & Sas & Vio-La & Mees & Marianne. Lieve meiden bedankt voor jullie lieve woorden, doet me goed.

@Mirke. Dat is goed nieuws voor je. Nu rustig aan en lekker broeden. Succes!

Geplaatst

Nikkie meis ik denk aan je! knuffel van mij.

Mirke broeden nu, fijn dat het toch nog gelukt is.

Sas alles goed?

groetjes joske

Geplaatst

Ja Joske, ongelooflijk hè, hoe dingen soms lopen.

En zeker....we gaan ervoor dat het voor jullie ook gaat lukken. Zo gegund!!!!

Mirke, heerlijk broeden!!

Knuf, mees

Geplaatst

Hoi meiden, ik moet even mijn ei kwijt ... Toen ik zwanger was had ik "last" van zwangerschapskwaaltjes. Bijvoorbeeld veel plassen, 's nachts kon ik na het plassen moeilijk weer in slaap komen en als ik dan 's ochtends vroeg moest plassen kon ik daarna helemaal niet meer slapen. Maar dat nam ik allemaal voor lief want onze droom was uitgekomen, ik was zwanger! Ik was zo blij met mijn zwangerschap dat ik zelfs van de kwaaltjes kon genieten ... haha. Maar als ik nu vanaf een uurtje of vijf naar het plafond lig te staren komen de frustraties & het verdriet & en de tranen naar boven en dan ben ik boos, zo boos op mijn lichaam omdat het niet snapt dat ik niet meer zwanger ben en dat ik dus gewoon wil slapen ...! Als ik dan weer een beetje bij mijn positieven ben begrijp ik heus wel dat ik eigenlijk nog gewoon zwanger ben maar dan van een dood vruchtje en dat het even tijd nodig heeft voordat mijn lichaam dat in de gaten heeft. Ondertussen branden mijn ogen al dagen wegens het slaaptekort en ben ik zo moe ... Zo, dat is er uit, had ik even behoefte aan! Even lekker zeuren en klagen!

Geplaatst

@Joske, Essieislief en Mees. Bedankt voor jullie virtuele knuffels meiden. Dat sterkt me!

@Sas. Helemaal mee eens wat je zegt ... we zijn er voor elkaar!!! Fijne gedachte is dat!

Geplaatst

Lieve nikkie,

Blij weer wat van je te vernemen. Tuurlijk mag je hier klagen en je verdriet uiten. Het is ook allemaal zo verdrietig.

Het is misschien nog te vroeg om aan de toekomst te denken... Weet wel dat je lichaam instaat is om zwanger te worden. Ik hoop dat het een volgende keer een goed vruchtje mag dragen! Sterkte met dit proces en ook van mij een dikke knuffel,

Liefs

Marianne

Geplaatst

hoi mirke.

ik ben hir nieuw gast.ik heb 5xIUI en 3xIVF gedan maar zonder resultaat.en ik krijg bij elke ivf 1 of 2 follikel.

als ik mag vragen.Hoe oud ben je?omdat als ik juist jou verhaal gelezen,gelukig je hebt bij de punctie 36 eicellen.

groetjes Eva,

Nou meiden, geen TP vandaag en ik baal als een stekker….

Gisteren hebben twee cryo’s het dooien niet overleefd en vervolgens hebben ze er nog twee ontdooid die niet zijn gedeeld, dus die ook niet teruggeplaatst hoeven te worden.

Vandaag worden er nog twee gedooid en morgen hoor ik of die wel goed zijn…zo niet dan begin ik toch echt te denken dat het gewoon niks gaat worden. Zo zie je maar, heb je 17 cryo’s en lijkt het alsof je veel kans hebt, maar ondertussen zijn er dan al 6 cryo’s opgemaaktL

Ik hou jullie op de hoogte….

Geplaatst

Lieve Nikkie

Ook voor de niet leuke dingen zijn we hier voor je.

Zo begrijpelijk wat je allemaal schrijft.

Gooi het er maar lekker uit hoor dat kunnen wij goed hebben en het lucht jou even op.

Sterkte meis het is echt zo oneerlijk.

Geplaatst

@Caroline. Morgen hebben we een afspraak in het ziekenhuis en dan gaan we de volgende stap bespreken, het vruchtje moet er uit. Zoals we er nu in staan willen we zo snel mogelijk doorgaan met de cryo's die er nog liggen dus zullen we waarschijnlijk kiezen voor de optie waarmee we snel door kunnen en hopelijk is dat tevens de beste optie voor mijn lichaam. Enfin dat horen we morgen allemaal en dan zullen we een beslissing moeten nemen.

Wanneer mag jij weer op controle met de twins? Voel je je goed?

@Marianne. Het is inderdaad een geruststellende gedachte dat ik in ieder geval zwanger kan worden. Ook bedankt voor jouw knuffel.

Alles goed met Mila? Nog steeds goed op gewicht? En met jou ook alles oké, je ritme al een beetje gevonden? Wil je het geboortekaartje nog een keertje mailen naar me, er zat een fout in het bestand dus ik kon het niet openen, ben namelijk nog steeds erg benieuwd.

Liefs Nikkie

Geplaatst

Ja hoor, gaat goed. Ik ga vrijdag weer voor controle, elke 2 weken ivm hoge bloeddruk. Daar is nu een laag HB bij gekomen dus ben benieuwd wat de gyn daarvan zegt. En ik houd veel vocht vast in mijn vingers, al sinds week16 en ben steeds sneller moe en buiten adem maar dit alles mag de pret niet drukken. Ik weet maar al te goed dat ik niet mag klagen. Ik hoop dat ze nog minstens 2 maanden blijven zitten...

Sterkte morgen in het ziekenhuis!!

Geplaatst

Lieve Nikkie, zo begrijpelijk wat je zegt. Die kwaaltjes hebben we er allemaal voor over als we zwanger zijn. Maar als het niet goed gaat, zoals bij jullie, dan is het extra erg dat je je nog zwanger voelt en zw.kwalen hebt. Lijkt me haast niet te doen! Ik voel zo met je mee!

Ik hool dat je morgen duidelijkheid krijgt en dat jullie snel verder kunnen. Maar het zal zeker zwaar zijn. Hoop dat het lukt het n plaatsje te geven.

En daarna positief verder. We steunen jullie!!

Xxx

Geplaatst

Ik word volgende week 42.....grrrrr dat klinkt oud;-)

hoi mirke.

ik ben hir nieuw gast.ik heb 5xIUI en 3xIVF gedan maar zonder resultaat.en ik krijg bij elke ivf 1 of 2 follikel.

als ik mag vragen.Hoe oud ben je?omdat als ik juist jou verhaal gelezen,gelukig je hebt bij de punctie 36 eicellen.

groetjes Eva,

Geplaatst

Wachten duurt lang...verrekte lang..... Ik zit nu 5 dagen na de TP en dus officieel op dag 8 van mijn cyclus.....

Sinds twee dagen ben ik af en aan strontmisselijk en moe, maar hoe graag ik ook zou geloven dat dat een goed teken is, ik lees overal op internet dat de meeste vrouwen dezelfde klachten krijgen van het gebruik van de hormonen ( oestrogenen en utrogestan )...... Ookal gebruik ik die twee al veel langer, die bijwerkingen kunnen ook nu pas beginnen.....

Ik vind dit wachten echt heel erg......en ik moet nog tot 24 december.........

Ik durf er eigenlijk gewoon niet op te hopen dat het is gelukt..... maar ja....er is wel een kansje....

Kortom: hoe maak ik mezelf gek? Nou zo!

Geplaatst

Hi meiden. Vanmiddag naar het ziekenhuis geweest. De drie mogelijkheden besproken om het vruchtje kwijt te raken. Omdat ik vanochtend een kleine bloeding had wil de arts nog even aankijken of het natuurlijk op gang komt. Zo niet, dan moeten we volgende week dinsdag weer terug om te bespreken voor welke optie wij kiezen. Die beslissing hebben we zelf eigenlijk al genomen, dan gaan we voor curettage omdat we dan zeker weten dat er niets in de baarmoeder achter blijft. En dit is ook de manier om het snelst weer van start te gaan met onze cryo's. Ik zie zelf best op tegen de natuurlijke manier omdat het erg pijnlijk schijnt te zijn en met veel bloedverlies gepaard gaat. Plus dat je geen idee hebt wanneer dat op gang komt, kan 2, 4, 6 weken duren en ik vind het geen prettig gevoel dat ik nog zo lang met een dood vruchtje moet lopen. Op dit moment voel ik me gewoon het prettigst bij curettage en ik denk dat het daarom gaat, wat zegt mijn gevoel want ik heb geen idee welke optie wijsheid is ...

Geplaatst

Heel veel sterkte Nikkie! Ook weer n heftige en zware beslissing. Ik hoop dat het 'vlot' gaat en dat jullie weer redelijk snel verder kunnen.

Wat n zware tijd..!

Knuffel, xxx

Geplaatst

Lieve Nikkie, veel sterkte de komende periode. Volg je gevoel, dat is jouw waarheid. Dikke kus.

Geplaatst

Hoi dames,

vooralsnog lijkt het alsof ik een berg bijwerkingen heb van die "mutsenbollen"....

Het gekke is wel dat die bijwerkingen pas een kleine week na het starten zijn begonnen, maar afijn...

Ik ben met vlagen verschrikkelijk misselijk, ik kan de hele dag slapen en mijn borsten gedragen zich om de zoveel tijd alsof ze moeten toeschieten. Sinds gisteren heb ik gigantisch gloeiende wangetjes. Zo erg dat ik echt een hoofd als een boei heb wat ook bij andere mensen opvalt:-( Lekker handig als je verder niemand hebt ingelicht over je poging tot zwanger worden.

Maar we weten waar we het voor doen he.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden