Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Essieislief. Hoe ging je punctie meis? Veel pijn? Hoop zo dat je een mooie opbrengst had.

Ik heb de miskraam een plekje kunnen geven. Ik heb het achter me gelaten en kijk weer vol positiviteit vooruit. Ik wacht nu mijn volgende menstruatie af voor een cryo TP in mijn natuurlijke cyclus.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Caroline. Ik heb net even je "toeter" (hihi) bekeken op het uitgerekend maart topic ... het is inderdaad een flinke buik ... logisch want er zitten 2 ukkies in. Geniet er nog maar even van. Succes morgen met je controle, laat je ons even weten hoe het was.

Geplaatst

Jup vandaag bij gyn geweest: geen suiker! Jippie! Een meevallertje ;)

Voor de rest zijn mannetje en ik weer goedgekeurd voor twee weken. Volgende guo kijkt de nefrologe weer mee.

Fijn dat jullie binnenkort weer aan de gang gaan. Duimen gaan weer drasien voor jullie

Geplaatst

Hier is het foute boel, geen hartslag en bloed in de vruchtzak. Volgende week curettage als er deze week niks gebeurt. Het dringt niet echt door, hoewel ik me al een week niet meer zwanger voel. Ik ben zelfs een beetje opgelucht dat ik mijn eigen 'normale' ik weer terug heb en de enorme zorgen die me overvielen even kwijt ben. Begin ik meteen te twijfelen natuurlijk of dit wel normaal is.

Ik heb de miskraam een plekje kunnen geven. Ik heb het achter me gelaten en kijk weer vol positiviteit vooruit. Ik wacht nu mijn volgende menstruatie af voor een cryo TP in mijn natuurlijke cyclus.

Nikki, goed om te lezen! Het geeft me moed nadat ik in de folder van het ziekenhuis las dat de emotionele verwerking soms jaren kan duren...

Geplaatst

@nikkie

Mijn punctie viel mij erg tegen veel pijn en maar 5 eitjes....nu moet ik niet zeuren het kunnen er minder zijn maar ik heb hiervor 2x 9 gehad en was er van overtuigd dat ik er nu meer had.......Donderdag horen wij of er bevruchtingen zijn en of wij voor een TP terug kunnen komen dan horen wij daar hoeveel.

Wat knap van je dat je weer vooruit kijkt en op naar de volgende poging wilt ik duim al voor je.

@elly

Wat een vreselijk triest nieuws lees ik bij je. Ik wens je heel veel sterkte hiermee en je mannetje ook uiteraard.

Geplaatst

@essie

Ging de punctie goed? Ik hoop dat er mooie eitjes bij zitten.

@caroline

Over een paar dagen / weken maak je kennis met jullie kleintjes. Spanned hoor.

@ellie

Je hebt al die tijd in spanning geleefd, en nu heb je het verlossende woord.

Het is begrijpelijk dat je nu weer ontspannen bent, nu je weet waar je aan toe bent. Misschien heb je je allang bij het idee dat het een miskraam zou worden neergelegd, en is het dus geen complete verrassing meer?

Het is vreemd dat je al eerder spontaan zwanger bent geraakt, maar dat het vruchtje niet blijft zitten.

Ben je van plan om het hierover te hebben met de arts?

Ik zit nu aardig in het ritme. Thomas komt nog wel 's nachts voor zijn voeding, en ik heb nog niet echt mijn slaap kunnen inhalen. Maar dat geeft niet.

Geplaatst

Ellie wat erg, we hadden allemaal zo gehoopt dat je toch goed nieuws had, sterkte meid!

Essie kijk eens in mijn handtekening: nog nooit zo weinig eitjes gehad, ook 5, maar met wat voor resultaat!!

Karin ik hoop pas over een paar weken maar neem vanmiddag wel mijn koffer mee naar het zh, just in case... Slapen komt wel weer :-) fijn dat het goed gaat!

Geplaatst

@Karin

Ja de punctie ging goed maar ik vond het echt heel pijnlijk weer.Nou zijn mijn eierstokken altijd er gevoelig dus tja. nu duimen Karin dat er een mooie tussen zit voor ons. Donderdag mogen wij bellen ik ben nu al nerveus. Jij geniet heerlijk van Thomas lees ik al toppie.

@caroline

jaaaaa en ik heb even je foto van je enorme buik gezien hhaahahaahah niet normaal wat groot zeg. Ik hoop ook op een top eitje en bevruchting de hoeveelheid zegt ook niet altijd wat nee.

Geplaatst

Doe mij maar gewoon na...

Gelukkig waren de bloedwaardes en urine goed genoeg om naar huis te mogen. Eigenlijk is de gyn heel tevreden over hoe het gaat, met name met de kids, dus hij gaat voor 37 weken... Dat is nog 3 weken, lijkt me een goed plan, maar ja je weet het nooit. De vluchtkoffer staat in ieder geval klaar vanaf vandaag, dat is wel een prettig idee. Zit veel te veel in natuurlijk, net als wanneer ik op vakantie ga, haha!

Fijne avond meiden!

Geplaatst

Hi meisjes,

Ellie wat een rot bericht en heel veel sterkte met het verwerken van deze enorme teleurstelling. Ik was al zo blij om te horen dat het natuurlijk was gegaan dit keer echt super k voor jullie en erg verdrietig.

Mirke wat lees ik nou ook zo rot dat de cryo's niet goed delen, echt heel vreemd aangezien jij toch een super aantal had zou je wel verwachten dat er wat goede tussen zitten. Heel veel succes hiermee en hoop dat de volgende wel goed ontdooien en mooi doordelen voor jouw terugplaatsing.

Caroline jeetje wat gaat dat ineens snel bij jou....weet nog toen je een positieve test had :) succes met de laatste loodjes!!

Hier alles verder goed, 10 weken echo was goed en volgende week de termijn echo ben dan ergens tussen 11-12 weken, ben zelf de draad ook een beetje kwijt. Alles gaat goed, normale kwaaltjes en gelukkig niet misselijk :)

veel liefs,

mineut

Geplaatst

@Caroline. Goed bericht, op naar de 37 weken!

@Lala. Ook goed nieuws voor jou, geen suiker, fijn voor je!

@Ellie. Verdorie zeg, sterkte met deze enorme teleurstelling.

@Mirke. Wel moed blijven houden hoor, niet opgeven. Sterkte.

@Mineut. Goed om te lezen dat alles goed gaat met jullie.

@Essieislief. Spannende dag morgen, ik duim voor je. Je weet het toch ... het gaat om de kwaliteit meis. Positief blijven hoor.

@Karin. Fijn dat je het ritme te pakken hebt. Hoe is het trouwens met jullie huis? Vlak voor je bevalling zat je midden in de verhuizing en klusjesmannen. Is alles nu helemaal klaar?

@Vio-La. Meis hoe gaat het met jou?

Geplaatst

Gefeliciteerd Essie, die heb je vast binnen straks! Wat een opluchting he, eigenlijk altijd het spannendste gedeelte buiten de test om natuurlijk. Heerlijk joh, geniet ervan!!

Geplaatst

@Essie, jij vroeg vlgs mij naar cyprus. Er zijn geen wacttijden. Ik wacht nu op de uitslagen van het bloed wat ik hier heb laten prikken. Die bel ik door aan Cyprus en dan kunnen we zelf aangeven wanneer we willen starten. Mijn plan is om in april een tp te hebben, als het hun lukt om een donor te vinden en te stimuleren. Anders wordt het mei. Ip kan er tussen starten en tp 2 max 3mnd zitten.

Geplaatst

Onvoorstelbaar.....vanmorgen belde ze of ik onmiddellijk wilde komen voor de TP van één cryo.........

Ik ben zoooo blij.....toch een kansje deze maand......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden