Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Caro, ook hier even snel: succes morgen! Hoop dat t voorspoedig gaat en dat je snel je kindjes in je armen hebt. Hoop dat je vannacht nog een goede nacht rust hebt.

Xx

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@essie.....ik had t graag voor jullie ook anders gezien. Neem jullie tijd om t een plaatsje te geven. Je klinkt sterk. Weet zeker dat jullie samen, zeker samen met je stiefkindjes, verder kunnen. Sterkte! En een dikke knuffel

Geplaatst

:positive energie:Lieve Esther,

Meid, wat erg!! Ik lees net je verdrietige bericht. Ik wens jullie heel veel sterkte!! Ik had het jullie zo graag gegund; net als iedereen hier.

En wat een tegenstellingen; zit ik, bijvoorbeeld, al stuiterend en dolblij te schrijven over mijn zoontje en jullie met lege handen. Zo dubbel.

Ik hoop dat jullie het een plekje kunnen geven en heel veel geluk met alle andere mooie dingen in het leven.

Big hug, Mees

Mirke, ook voor jou een grote knuffel. Wat super k.. dat je test negatief is. Heel veel sterkte!!!

Geplaatst

@Caroline. Je zal inmiddels in het ziekenhuis zijn ... spannend hoor ... succes met de bevalling ... en dan die 2 kleine wondertjes in je armen ... heerlijk!

Liefs van Nikkie

Geplaatst

Ik doe geen accu,maar misschien moet ik het maar eens overwegen. Slik wel nu aspirine op advies van Cyprus in lage dosering voor de innesteling.

Spannend weer voor jullie. Ik hoop dat de cryo;'s goed ontdooien!

Tja die zakjes, acht het is te doen.

@Sas. Fijn dat je inmiddels meer weet, dan kan je je nu volledig gaan richten op de TP in april. Doe jij ook aan acupunctuur zodat je je wellicht op deze manier kan gaan voorbereiden?

Hier alles goed. Kan me voorstellen hoor dat je af en toe de draad kwijt bent wie waar in het traject zit. Ik wacht nu op mijn ongesteldheid (die zoals ik voel elk moment kan gaan doorbreken), dan kan ik het ziekenhuis bellen voor een TP in mijn eigen cyclus. We hebben nog 2 cryo's in 1 rietje dus ik ben nu al volop positiviteit naar ze aan het uitstralen of ze alsjeblieft goed willen ontdooien ... Ik zit weer in het ritme van mijn wekelijkse acu-sessie, dit geeft mij veel rust wat ik als erg prettig ervaar.

Wat knap van je dat jij kan lijnen met zakjes en reepjes, ik ben daar niet sterk genoeg voor, dat lukt me gewoon niet. Ik weet van mezelf dat ik echt moet gaan bewegen maar ik kan me er momenteel niet zo toe zetten. Vanmiddag was ik ook weer lekker bezig ... high tea met een vriendin ... erg lekker maar natuurlijk veels te veel calo's. Nu hebben we daarvoor wel een wandeling van 7 km gemaakt dus hopelijk heft dat al die calo's weer een beetje op ... haha.

Geplaatst

Caroline, ze zijn er!! Een meisje en n jongen! Wat n rijkdom!! Van harte gefeliciteerd meid!! Geweldig!!

Lekker genieten nu en bijkomen vd bevalling!!

Xxxx, mees

Geplaatst

Caroline, van beide eentje! Wat leuk! Nou snel maar aansterken en genieten van jullie mooie wondertjes. Samen met je vast trotse dochter en grote zus en je man.Gefeliciteerd!Xx

Geplaatst

Hi Caroline,

Gefeliciteerd met jullie royal couple, echt bijzonder en zo fijn dat zij er nu zijn.

Hoop dat alles goed is gegaan met jou en dat jij niet al te toegetakeld bent.....zal best pittig geweest zijn en het herstel van een keizersnee is ook niet alles dus laat je verwennen en vooral geniet van jullie aanwinsten :)

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Caroline

GEFELICITEERD met jullie zoontje en dochtertje. Gaat het verder goed met je?

Ik ben benieuwd hoe ze heten. Wist je het geslacht al vantevoren?

Karin

Geplaatst

@Caroline. Hoe gaat het met twin mama? Hoe was je bevalling, zwaar? En hoe gaat het met jullie twee kleine wondertjes? Wil je vertellen hoe ze heten of liever niet?

Geplaatst

@nikkie

Kaat en Bram.

Ik zag toevallig een nieuw topic voor Caroline. Je kan haar ook daar feliciteren.

Alles goed met jullie casa? Hoe gaat het met je man? Al wat beter met je man?

Hier flink hoesten. Straks naar de huisarts, omdat bij mijn broer en kinderen kinkhoest is vastgesteld. Ik wist niet dat het nog bestond! Ik had hun nog met oud en nieuw gezien. Ik wil nu weten of ik het heb of niet, nu ik Thomas heb. Het schijnt gevaarlijk te zijn voor babies.

Ik maak me dus zorgen. Ik hoop dat ik het niet heb :(

Karin

Geplaatst

@Karin. Jeetje kinkhoest, kan me voorstellen dat je daar niet op zit te wachten. Inmiddels bij de huisarts geweest en heb jij het ook, ik hoop maar van niet.

Hoe is het met de kleine man, doet hij het goed?

Ik ga even op zoek naar het Caroline topic, bedankt voor de tip. Leuke namen trouwens Kaat en Bram.

Onze casa ligt even stil ... vlak voor de vorst - zo'n week of drie geleden - is de cementvloer gestort, het is de bedoeling dat die droogt maar dat lukte niet echt met die vorst, hij ziet er uit alsof die gisteren pas gestort is. Dus omdat het nog zo vochtig is kunnen ze nu niets doen. Ach wij hebben geen haast.

Met mijn vriend zijn rug gaat het gelukkig weer goed, lief dat je daar naar vraagt.

Vandaag naar het ziekenhuis geweest voor de eerste echo, het was nog wat te vroeg dus woensdag weer terug. Op de een of andere manier ben ik niet zo positief over een cryo poging ... volgens mij is het ontdooien als een lastig iets en als dat dan al lukt is de kans op een zwangerschap volgens mij maar 10% ... is allemaal niet zo opbeurend vind ik. Zo positief als ik bij de vorige ICSI poging was zo sceptisch ben ik nu. De vorige keer voelde ik gewoon dat ik zwanger zou worden, ik was toen zo ontzettend positief en toen was ik natuurlijk ook zwanger, al mocht dat niet zo blijven ... Kan er niets aan doen maar ik heb er gewoon niet zo veel vertrouwen in deze keer. Kent iemand positieve verhalen van cryo's zodat ik weer wat positiever wordt en er in ga geloven? En dan gaat ook nog eens mijn acupuncturiste met vakantie dus dan kan ik voor en na de TP niet behandeld worden. Eigenlijk wil ik helemaal niet zo negatief denken ... maar ik kan de knop effe niet omzetten naar standje positief ... Sorry hoor meiden, maar ik had even behoefte om hier lekker te zeuren.

groetjes Nikkie

Geplaatst

@Nikke, he meis je mag best ff klagen maar niet de moed verliezen!!! Kun je niet naar een andere accu of is dat een rare vraag.

Volgens mij is Lala toch zwanger van een cryo. Of haal ik nu her DD topic erbij?? Maakt niet uit het kan dus wel!! en Caroline toch ook??

Geplaatst

Ha nikkie!

Jawel, zwanger van een cryo. Zie onderschrift. Geen geweldig grote aantal cellen ook, dus niet wanhopen! Het kan allemaal!

Hou moed meid! Voor t zelfde geld ben je hartstikke zwanger :-)

Caro volgens mij niet sas. Althans, dan niet in eigen cyclus dacht ik.

Alles okay hier, maandag weer een echo en afspraak bij gyn.

Morgen negenmaandenbeurs. Ben benieuwd! Slenteren is het woord van de dag morgen! Hahaha

Zal maar goede schoenen aan doen en slippers voor in de auto op terugweg. :-)

Begint nu op te schieten. Kan zo maar zijn dat over zes weken meneertje er al is....

Nikkie, als je meer wilt weten, vraag maar raak!

Tot!

Xx

Geplaatst

@Lala, lekker slenteren door de 9mnd beurs.... En ja het schiet wel heel erg op voor je. Wat een raar maar mooi idee het dat je over een aantal weken je Jay in je armen kan houden.

Hier weinig te melden. Ben ziek thuis. was al vorige week aan het kwakkelen,maar ja niet aan toegeven en gewoon doorwerken. Nu dan toch maar ziek thuis. Net huisarts even gesproken,krijg wat tegen het vreselijke hoesten, hoop dan ook weer wat beter te slapen. Doe nu thuis wat achterstallig werk waar ik anders op het werk nooit aan toekom. Toch nog ergens goed voor:-)

Verder wachten op recepten en protocol vanuit cyprus en regelen dat de zaadjes vanuit DD naar Cyprus gevlogen worden...

Geplaatst

Sas, raar idee wel he? Dat zwemmers op reis moeten? Ben benieuwd hoe dát gaat!

Doe je kalm aan? Lekker even goed uitzieken hoor.

En....werk kan best even gestolen worden.... :-)

Beterschap!

Manlief heeft nesteldrang. Heeft net de hele woonkamer gepoetst, gestoft, gezogen en gedweild. Ik mocht niet helpen moest mn vluchtkoffer maar alvast klaarmaken :-)

Lief he?

Maar dat zegt wel alles. Denk eerlijk gezegd ook dat we zes weken niet (meer) gaan redden. We zien wel hoor! Liever wel natuurlijk, anders is t echt een prematuur kindje, maar we zijn op vrijwel alles voorbereid nu.

Tas klaar, telefoonnummers onder 'paniek' in telefoon, komt helemaal goed!

Geplaatst

@ Lala, haha man met nesteldrang...dat zie je niet vaak. Maar wel fijn als het huis weer lekker schoon is. Ik hoop en duim dat Jay nog even lekker blijft zitten en gewoon niet te vroeg komt. Is er door zijn blaas/nierprobleem dan een kans op vroeggeboorte??

Ja die zaadjes, gaan met het vliegtuig mee. Frank zei al krijgen ze dan allemaal een paspoort met foto??? Humor he die man van mij ?? En mogen ze dan bij het raam zitten zei hij ook nog. Ja zijn manier om met een rare situatie om te gaan. Het zal mij worst wezen als ze maar veilig in Cyprus aankomen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden