Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Allemaal

Wij kregen net de verrassing van ons leven...... alle 5 onze eitjes waren bevrucht en waren van erg goede kwaliteit :-))))))))) Ik heb 3 emmy's aan boord 1 van 9 cellen en 2 van 8 cellen en de andere 2 zijn ook al 8 cellen en die laten ze nog even doorgroeien en dan kunnen ze mischien de vriezer in. Hoe gelukkig kan je je even voelen. 10 februari de grote testdag voor nu broeden als een malle....

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mirke en Essie

succes met broeden, hartstikke goed hoor!!!!

Tjee Essie, 3 aan boord, dat moet toch goed komen! loop je in het VU soms dat ze 3 doen?

liefs joske

Geplaatst

Mirke en Essielief, wat een ongelofelijk nieuws. Zo zakt de moed je in de schoenen en dan gaat toch de zon weer even schijnen...ik hoop heel lang.

Geplaatst

@ Essie Wow..wat een goed nieuws! Ik duim voor je! Op naar een positieve 10 februari...

@ Mirke..wat goed dat er eentje toch is gaan delen...soms schijnt idd opeens de zon in dit moeilijke traject op weg naar vervulling van onze wens! OOk jij heel veel succes en op naar een positieve test!

Liefs,

Nine

Geplaatst

Hoi meiden,

Was even niet op het forum maar ben weer 'back'. Was/ ben zo aan het genieten v mijn zoontje dat ik geen tijd heb genomen voor de computer. Ben natuurlijk wel benieuwd hoe het met iedereen is en ben net in vogelvlucht bij gelezen.

Caroline, jij bent echt al vet. Gaaf hoor! Nog eventjes..!

Mirke, heftige tijd gehad. Maar fijn dat je nu toch n cryo hebt. Wat n leuke verrassing!

Ellie, heel veel sterkte!

Essie , prima score! Geweldig!

Sas, nov eventjes wachten en dan..Cyprus. :-)

Joske, hoe is het?

Nine, nikkie, chablis, ik moet nog ff bijlezen ;-)

Hier de kleine man alweer 2 maanden. Hij is heel lief! Alles gaat prima. We genieten met volle teugen! Het is nog leuker dan ik had gedacht. :-))))

Xxxx, mees

Geplaatst

Hoi dames, ik ben hier lang niet geweest.. en ik ben nu even terug om jullie een positief verhaal te vertellen.

Ik heb 1 mislukte IVF poging achter de rug, daar ben ik emotioneel behoorlijk stuk van geweest (depressief) en wilde niet direct een 2e poging. Mijn kansen waren erg klein, minder dan 5% volgens de gyn (sterk verhoogd FSH, leeftijd blabla) Ik heb me een aantal maanden later toch weer aangemeld. Dit met name omdat ik mezelf dan later nooit kwalijk zou kunnen nemen dat ik niet alles geprobeerd had. Die IVF zou bij deze ongesteldheid van start gaan. Alleen die menstruatie kwam niet. Ik dacht dat ik het mentaal aan t uitstellen was omdat ik er zo tegenop zag, of erger, dat het nu echt gebeurd was met mijn vruchtbaarheid en ik altijd kinderloos zou blijven. Maar toen had ik opeens geen zin meer in rode wijn, en koffie smaakte me niet. Geloof me, dat is raar voor mij :). Ik zag op een ochtend allemaal blauwe aders over mijn borsten lopen en ik was misselijk. Ik durfde niet te denken dat ik misschien zwanger zou zijn en stelde de test uit. Na 5 dagen toch maar gehaald en getest met het idee: dan kan ik dat tenminste uit mijn hoofd zetten... nou hartstikke zwanger hoor. On-ge-lo-fe-lijk! Tuurlijk, er kan nog van alles misgaan, zeker in mijn situatie, maar ik heb het geflikt! Het was in een periode dat ik zwanger worden losliet, me neerlegde bij de situatie, me ontspande en probeerde vrede te hebben met het leven dat ik nu heb. Ik was zo lang verdrietig geweest, ik wilde dat niet meer, ik wilde weer vooruit.

Dames, geef de moed niet op, het kan! Ik weet hoe afschuwelijk het voelt als t mislukt en je droom niet uitkomt, probeer t los te laten.

Allemaal heel veel succes en hoop dat mijn 'succesje' andere vrouwen hoop geeft!

Jamilla

Geplaatst

Wahahaaa, caro, ik zie je berichtje en lees ff terug wie jou vet noemt. Tot m'n schrik zie ik dat IK dat ben. Ik bedoelde VER!!! Ik typ op mobiel en de r en t zitten vlak naast elkaar.

Ik lig hier helemaal te schudden vd lach:-)))

Sorry meid, het is dus veR!!!

Xxxx, mees

Geplaatst

Hahaha, gelukkig!! Ja erg hè, die iphones ;-)

Ik lig nog steeds dubbel, hier met beeb op m'n arm. Lekker aan het uitbuiken :-)

Geplaatst

elinorac

Heel slim dat het vluchtkoffertje al klaarstaat. Voelt een stuk relaxter he?

Voor de kids moet je natuurlijk alles dubbel hebben :)

mirke

Wat onverwacht goed nieuws. Je gaat dus met een fijn gevoel het weekend in.

essie

Jij ook goed nieuws. Wat een score. Gefeliciteerd met de tp.

Gezellig bij mirke op het wachtbankje.

Hoe gaat het eigenlijk op het werk? Leuke collega's?

Mineut

Wat fijn dat alles goed gaat.

Ga je het over een paar weekjes aan de rest van de wereld vertellen? Had je nog iets bijzonders in gedachten om dit te doen?

Nikkie

Er zijn nog wat openstaande punten (een lekkage met de bijbehorende waterschade en een glazen douchewand die 20cm tekort is). De laatste weken van mijn zwangerschap hebben we de werkzaamheden zoveel mogelijk beperkt, en na mijn bevalling stil gezet. Maar ik heb het gevoel dat het nu weer kan.

Hoe gaat het met jullie casa?

Mees

Whoaaa!!! Leuk die typo's! Een wereld van verschil "vet" en "ver".

Gelukkig kan caroline erom lachen :)

Leuk om te lezen dat je lekker aan het genieten bent van jullie kleintje. 2 maanden alweer.

Is die kleine aan het uitbuiken of ben jij dat?

Geplaatst

Mees Caroline...., ha ha ik heb er ook smakelijk om gelachen!!!!

Ik dacht al.....die durft, ha ha.

IVF moeder, het gaat wel goed hoor.

Wachten op een uitspraak van het ziekenhuis hoe/of nu verder.

liefs joske

Geplaatst

hoi meiden,

Ik heb helaas nog geen uitslagen binnen, wordt maandag dus even geduld nog:-)

Vandaag visite gehad van Linda en Itsus met hun lieve ukkkies Sven en Ries. Heerlijke jochies!! Schelen 2 weken en zijn allebei zo leuk. Afgesproken dat we volgend jaar om deze tijd met 3 ukkies zijn....

@ Mees, heerlijk dat je zo geniet en nog steeds stuitert!!! Daar kan je iphone niet tegen:-)

Geplaatst

Hahaha Karin, Joske en Sas, ja erg hè?!

Haha Joske, klopt. Ik dacht: Laat ik eens eerlijk zijn ;-)

Nee hoor Caro, grapje ;-)

Inderdaad Sas, m'n I Phone is vast van slag door m'n gestuiter. :-)

Wat leuk trouwens van Linda en Itsus en kleintjes. Gezellig hoor. En ja, vlg x met die van jou erbij!

Hihi Karin, we waren allebei ah uitbuiken :-) En idd heerlijk hoor; t blijft genieten...

Joske, hoop op n goede uitslag en 'plan'. Weet je wanneer dat ongeveer is. Moet gaan lukken hoor!! Knuf !

Nou, we (ukkie natuurlijk gezellig mee) gaan ff shoppen. Altijd zo leuk de reactie van mensen als ze in de kinderwagen kijken. Trots!! :-)

Xxx, mees

Geplaatst

@Mees. Wat omschrijf je je mama gevoel toch lekker stuiterend ... haha ... fantastisch om te lezen hoe je aan het genieten bent van het mama zijn.

@Essieislief en Mirke. Hoe gaat het met "onze" broedmeisjes? Houden jullie je buik goed warm met de kou die er aan gaat komen en lekker wandelen voor de doorbloeding van de baarmoeder.

@Karin. Met de bouw van onze casa gaat het goed. Het ligt nu tijdelijk stil omdat de pas gestorte cementvloer moet drogen. De verwachte oplevering is half maart dus dat gaat al opschieten :-). We zouden het trouwens niet erg vinden als het iets uitloopt hoor want ons nu-huis is nog niet verkocht :-( en mijn vriend is door zijn rug gegaan dus hij is voorlopig ook niet in staat om te klussen :-(. Onze casa is sinds vorige week uit de steigers dus nu zien we echt hoe het er uit ziet, echt heel mooi :-).

@Sas. Goeie afspraken heb jij gemaakt met Itsus en Linda ;-) ... go for it girl!

@Linda en Itsus. Leuk dat jullie kleine mannen zo weinig schelen met elkaar. Gaat het goed met Ries en Sven? En met jullie ook alles goed?

@Marianne. Hoe is het met jou en Mila? Tijdje niets meer van je gelezen ... waarschijnlijk druk druk druk ...

groetjes, Nikkie x

Geplaatst

@all. Ik weet dat er al eens een keer een ontmoeting is geweest met de 40+ topic meiden ... toen was ik zelf nog niet actief hier dus was ik er zelf helaas niet bij ... maar ik vond het direct al een heel leuk idee! Ik weet dat er iemand (wie was dat ook al weer ???) een tijdje terug het initiatief genomen heeft voor een tweede ontmoeting ... dus heb ik me opgegeven, deze keer wilde ik er wel graag bij zijn. Was het niet Marianne die het toen te druk kreeg omdat de bevalling er aan zat te komen??? Anyway ik zou het leuk & gezellig vinden om mijn 40+ topic 'vriendinnetjes' in levende lijve te ontmoeten, ik zou het fijn vinden om met elkaar te praten over wat we allemaal meemaken in de mmm of meegemaakt hebben. De positieve succes verhalen met elkaar delen (de born wondertjes zien) maar ook de verdrietige kant bespreken omdat het maar niet wil lukken ... Ik weet dat we dat nu doen op het topic, is erg fijn maar ik zou jullie dus ook wel in het echie willen ontmoeten. Dus meiden wie vindt het ook leuk om wat met elkaar af te spreken?

Liefs van Nikkie

Geplaatst

@ Nikkie, ik was er vorige keer bij, was super. Leuk om de meiden te zien,sommige zwanger die nu bevallen zijn zoals itsus, linda en Marianne. We hebben in amsterdam een high tea gedaan. Ik ben wel in hoor voor een nieuwe meeting!! En wat mij betreft met ukkies erbij,al hoewel dat misschien voor sommige van ons moelijker is. Dus dan ook gewoon zeggen. Je hebt een datumprikker op internet die erg handig is.

Geplaatst

Hey Nikkie, klinkt goed; jullie nieuwe casa! Gaaf hoor, om het steeds verder 'af' te zien (worden gebouwd).

Hihi, ja, er wordt nog veel gestuiterd hier. En uk stuitert vrolijk mee. Ligt nu trouwens nog ff lekker in bed in m'n armen. Zo n lief wurmpje. Nou, t wordt toch tijd voor wat melk dus er toch maar uit. Brrrr wat wordt het koud. We waren al klaar voor de zomer...

Fijne dag allemaal.

(ja, leuk idee nikkie!)

Geplaatst

Mees, We hopen in april maar eigenlijk denk ik ergens in mei/juni, als alles loopt zoals het moet.

Maar zitten nog in de wachtfase, als we groen licht krijgen, kunnen we ingepland worden.

De grootste hobbel is de goedkeuring, verwacht ik. Ben daar ook best gespannen over...., er hangt zoveel vanaf.

Fijn dat je zo geniet van je kleine man!

Is het een mooi mannetje?

Liefs joske

Geplaatst

@nikkie en @ all ik ben een beetje weinig hier en doe dat bewust hoor. Ik heb af en toe iedere dag ongi kraampjes last van mijn onderrug en af en toe voel ik mijn eierstokken nog. Kortom totaal anders dan de vorige 2 keren. Mijn buien zijn ook anders hoor ik van mijn man. Ik zie het wel nik heb de testdatum 1 dag vervroegd omdat ik vrij ben die dag en mijn ouders thuis komen na een maand vakantie. Hoe leuk zou dat zijn op Schiphol zeggen dat het gelukt is. Ik wacht het af. Het is weer spannend

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden