Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Whahahaha....allemaal een raamplaats! Hihi

Zal vast goedkomen!

Nee, is geen indicatie voor vroeggeboorte. Maar ik gok erop dat die kleine van ons een eigen willetje heeft en (te) vroeg komt. Bij geen paniek wordt ik in de 38ste week ingeleid. Maar goed, ook in dat geval staat de koffer al klaar :-)

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sas

Heb jij ook zo'n last van vreselijke hoestbuien? Wij hier allemaal ook. Het is gelukkig geen kinkhoest maar een infectie.

Ik krijg er gewoon pijn van in mijn ribben. Ik heb wel idee dat het wat beter gaat. Alleen hebben mijn zoontjes het nu ook.

2 maanden geleden besloten jullie om ECD te gaan doen. Over 2 maanden vindt de tp plaats. En, wie weet over een jaar...

Qua logistiek moet het een en ander gebeuren. Hoe weet je wat er moet gebeuren? Word je hierin begeleid?

Lala

Het schiet al aardig op. Wel een fijne periode om een kindje te krijgen met de lente in aantocht.

Ga je alleen wat rondslenteren op de 9 maanden beurs of neem je ook wat geld mee?

Nikkie

Moeilijk om positief te blijven he? Ik herken het gevoel. Toch is het wel fijn dat je cryo's hebt. Elke cryo is een extra kans. Natuurlijk is het afwachten hoe zo'n cryo ontdooit.

Jammer dat je acupuncturiste met vakantie is. Als je je er niet lekker bij voelt, kan je de cryo-poging toch uitstellen, totdat ze terug is van vakantie? Of zie je dat niet zo zitten?

lala is een positief verhaal, maar hier kan je resultaten van cryo-tp's vinden: http://www.nvog.nl//Sites/Files/0000002351_IVF cijfers 2010 per kliniek_2.pdf

Gelukkig hebben jullie geen haast. Heb je al de vloer kunnen vinden die je in gedachte hebt?

Geplaatst

Manlief gaat mee, en die heeft meer koopdrang dan ik :-)

Heb geld gekregen voor mn verjaardag, wil daar een draagdoek van kopen, dus geld gaat idd wel mee.

Het meeste hebben we in huis dus het zal vooral slenteren worden, denk ik.

Geplaatst

Lala

Wat fijn dat je man nog van alles heeft gedaan in huis. Kan jij lekker rustig aan doen. Je klinkt eigenlijk ook wel ontspannen moet ik zeggen.

Een geruststellende gedachte dat je je vluchtkoffertje klaar hebt. O ja, houd je dweiltjes en zeiltjes (voor in de auto) ook klaar, mocht het vruchwater onverwachts breken ;)

Haha... Je man heeft meer koopdrang. Leuk. Ik ben benieuwd wat hij als man zou willen aanschaffen op de 9 maanden beurs.

Geplaatst

Hihi....vast kleertjes! Maar ik hou je op de hoogte :-)

dweil en zeil voor in de auto....goeie! Morgen pakken en klaarleggen...

Geplaatst

Geen cryo zwangerschap bij mij hoor, 2 verse embryo's...

Ik heb een verhaaltje geschreven bij de DIK en DUN meisjes, voor wie het leuk vindt...

Even geen puf meer nu, dus kort.

xxx

Geplaatst

In je eigen tijd en je eigen tempo caroline!

T-shirt voor mij, twee draagdoeken (1 voor manlief, hij weigert met paars rond te lopen) en eentje voor onder de douche(gratis), ijsblokthingies voor de bv, en hydrofiele luiers.

Daarnaast nog drie zakken vool info en kortingbonnen en freebees :-)

Da's de score. Hihi

Ben nu wel moe :S

Geplaatst

Hoi meiden. Ik heb ondertussen her en der wat positieve berichten gelezen van cryo TP's dus mijn vertrouwen is gelukkig weer aan het groeien ;-). Vanochtend mijn arts nog gesproken, zij is realistisch en zegt eerlijk dat er maar een klein percentage is wat zwanger wordt van een cryo TP maar wat bij mij nog wel positief is, is dat mijn baarmoeder nu nog een soort van voorbereid is en dat zou in mijn voordeel kunnen werken, aldus mijn arts. Duimen dus maar. Dinsdag worden ze ontdooid en woensdag horen we of dat goed gegaan is en hoe laat de TP dan is. Spannend hoor, ben nu al nerveus ... haha. Ik vraag aan mijn acupuncturiste of ze vrijdag weer zo'n naaldje in mijn oor wil schieten wat dan de komende twee weken blijft zitten, de vorige keer heeft dat me veel rust gebracht, kan ik wel gebruiken. Ben zo blij dat mijn ongerustheid aan het afnemen is en dat mijn positiviteit weer aan het terug komen is!

@Karin. Gelukkig geen kinkhoest. Maar die hoestbuien zijn ook niet fijn. Heb je er iets voor gekregen?

Jij zegt elke cryo is een extra kans ... ik zag het eigenlijk meer als elke cryo is zonde van mijn tijd ... zo weinig kans met een cryo, dus voordat je dan weer eens een verse TP hebt ben je al snel weer een paar maandjes verder ... en die tijd heb ik niet ... Maar nu zie ik dus in dat er wel degelijk kansen zijn met een cryo TP, met dank aan de positieve verhalen dus die ik her en der gelezen heb. Begrijp je mijn mixed feelings?

@Lala. Jij bent inderdaad een positief voorbeeld van een cryo TP ... daar trek ik me aan op. Best nog een aardige score wat je geshopt hebt op de 9 maanden beurs, het was behoorlijk druk zag ik op tv en ik kan me zo voorstellen dat je geen voeten meer over hebt.

@Caroline. Ik ga je verhaaltje lezen, ben wel benieuwd.

@Sas. Hoe is het met jou? Al weer aan de beterende hand? Nog ziek thuis? Is manlief eigenlijk nog thuis of is hij weer van huis voor een aantal weken?

groetjes Nikkie x

Geplaatst

Hi Nikkie,

Ook even mijn reactie mbt TP van cryo's. De keren dat ik zwanger ben geraakt is alleen maar van cryo's geweest. Bij de terugplaatsingen van verse embryo's is het nooit wat geworden. Wellicht omdat ik altijd teveel last heb gehad van de ingespoten medicatie. De laatste keer heb ik gewoonweg geweigerd dat er verse embryo's terug werden geplaatst en zijn er pakweg zo'n 2 maanden later cryo's teruggeplaatst. En ziedaar ... zwanger en nu hebben we een klein eigenwijs meisje.

Ik zweer dus bij cryo's omdat ik herhaaldelijk teveel last heb gehad van de medicatie.

Geplaatst

Leuk wat je allemaal gekocht hebt Lala!

En Nikkie, fijn dat je weer positiever bent. Je ziet idd dat er toch ook veel zwanger worden van cryo's.

Caroline, ik ga je verhaal lezen.

Hier alles super. Hij blijft zo makkelijk en lief. Een heerlijk lachebekje :-)

Geplaatst

Hi meisjes,

Ik sluit mij aan bij chablis bij mij na 4 jaar ook gelukt met cryo en de pogingen ervoor niet met vers dus zo zie je maar alles kan. Geloof dat het een keer lukt en het zal lukken!

Liefs en sterkte,

Mineut

Geplaatst

@Nikkie, wat fijn dat je er weer geloof in hebt en positiever bent. Op naar een mooie ontdooing en een TP.

Ik ben weer wat beterder. Nog wel last van de hoest( Karin kent ze wel:-) en oren die dicht ziiten. Manlief gaat maandag weer weg maar dan maar voor een dag of 10 naar Singapore. Dan is hij weer thuis om ergens eind maart weer weg te gaan. Waarschijnlijk dan 2weken. Als alles loopt zoals nu bekend is( maar ja dat weet je met zijn werk nooit) is hij een deel van april thuis. Dus met een beetje mazzel kan hij mee naar Cyprus. Het wachten is nu op het protocol en recepten vanuit Cyprus.

@ Lala, lekker geshopt dus! Maar ijsblok nog wat???????

Geplaatst

Ijsblok ding om borstvoeding in in te vriezen ;-) hihihiLeek manlief wel handig. Zijn dan precies 30ml porties. Wel fijn dat zoals t er naar uit ziet mannie thuis is voor de behandeling in April. Kan hij fijn mee! Altijd goed.Hoop dat je snel t protocol binnen hebt en kan starten! Xx

Geplaatst

Lala

Ik had er niet aangedacht, maar zo'n beurs is voor een zwangere natuurlijk een stuk zwaarder. Had je geen zuurstoftekort, dat het eventjes begint te duizelen?

Wat handig, een draagzak voor onder de douche je hebt dan je handen vrij, ook om jezelf af te drogen.

Hahaha... Als je man Prince heette had hij met paars geen problemen gehad :)

Nikkie

Hoe is het gegaan? Was het deze di en wo?

Het hoesten neemt flink af, maar ik heb al twee dagen 39,2 graden koorts, voel me rillerig en soms warm en lamlendig, en heb spierpijn. Ik loop sinds de sneeuwval van 5 februari te kwakkelen :(

Geplaatst

Hee hoi,

Nee ik had eigenlijk gedacht er mwer problemen mee te hebben maar t

Ging goed. Ik ben nog redelijk mobiel zolang mn rug niet gaat opspelen. Laatst was ik met mam t een rn ander doen en gingen we daarna nog shoppen in Roermond. Die dag had ik wel last van mn rug. Shoppen gaat dan nog wel maar dan ben ik echt slak. Niet vooruit te branden dan. Maar zolang ik maar kan doorlopen en niet teveel hoef te zitten of te bukken.

Haha, tja, if only I were so lucky!!! Maar nu hebben we twee draagdoeken en 1 voor onder de douche. Is ook wat voor te zeggen. En eigenlijk vind ik t wel fijn om n man te hebben die groter is als ik. Hihi

Prince is maar een klein menneke ;-)

Fijn dat t hoesten afneemt. Die koorts is minder fijn. HooP dat je daar ook snel vanaf bent

Xxx

Geplaatst

@Karin. Aanstaande dinsdag ontdooien en dan hopelijk (daar ga ik wel van uit) woensdag de TP.

Vrijdag nog een acupunctuur sessie gehad, er zit voor (hopelijk) de komende 2 1/2 week weer een naaldje in mijn oor (daar zit een kalmeringspunt) waardoor ik wat meer rust krijg, was deze keer echt nodig want ze heeft behoorlijk wat spanning bij me gemeten. Maar ik ben er dus klaar voor. Ook in mijn koppie, mede door de positieve verhalen over cryo TP's hier op het forum. Ik zie het weer helemaal zitten :-)!!

x Nikkie

Geplaatst

Nikkie, succes!!!

Zo zie je maar weer dat elke acupuncurist zn eigen ding doet he?

Die van mij heeft me voorbereid op de tp, bloedtoevoer naar baarmoeder enzo optimaal gemaakt. En na de tp ging ze aan de slag om een 'dreigende miskraam'. Tegen te gaan. Ze zei: dit is altijd goed. Verder geen gekke punten gepakt, zeker ook omdat ik geen eege kwaaltjes had. Nu is ze mijn en hopelijk daarmee ook de kleine, nier-energie op aan t schroeven. Oftewel, de gehele energiepeil.

Nogmaals succes nikkie, ik hoop dat ze mooi ontdooien , goed nestelen en ze daarna 8,5 maandje lekker bij je blijven zitten.

Geplaatst

@Lala. Ja elke acupuncturist is wel weer anders ... dat vind ik nog wel eens lastig hoor ... Tijdens mijn sessie voedt ze me, dat wil zeggen dat ze zorgt voor de bloedtoevoer naar de baarmoeder en voeden zodat het baarmoederslijmvlies dik genoeg wordt. Vraag me dan wel af of bij ons op dezelfde plekken naaldjes gezet worden of dat dat ook overal weer anders is, zou toch niet moeten. Normaal gesproken heb ik vlak voor de TP en direct na de TP nog een "sessie", deze keer niet omdat ze met vakantie is. Dat naaldje in mijn oor ervaar ik als erg prettig, omdat het mij zoveel rust brengt, het is ook niet voor niets een kalmeringspunt. De vraag is natuurlijk brengt het écht rust of geloof ik dat het rust brengt ... ;-) ... whatever het kalmeert me en daar gaat het om. Na die laatste sessie na de TP waarin ze mijn baarmoeder afsluit, laat ze me met rust en krijg ik geen sessies meer.

Hopelijk helpen die acu sessies jou en Jay aan een betere nierenergie.

Geplaatst

Hee hoi, hier ook even n berichtje achterlaten.

Na 33 weken stabiliteit in t hele nier verhaal is er nu een achteruitgang te zien. Jay's nier is er slechter aan toe en t gaat sneller achteruit dan gedacht. Hierdoor is door nefroloog en gyn/echoscopiste besloten dat een advies van Leuven (be) nu gewenst is. In Leuven zou er nu al, voor geboorte, een drain gezet kunnen worden in Jay's blaas waardoor hopelijk de druk van de ketel is, letterlijk dan voor de nier. Het grootste voordeel hiervan is dat als t goed gaat verdere nierschade wordt voorkomen. Maar dan moet wel alles goed gaan. Grootste naderl kan zijn dat hierdoor, door de operatie, de bevalling getriggerd wordt waardoor Jay (te) vroeg geboren wordt.

Vrijdag een gesprek met de prof in Leuven.

Damm...dit zat wel in ons achterhoofd maar we hadden er eigenlijk niet meer op gerekend. Ben er best van slag door.

Maar goed, vrijdag maar eerst even afwachten.

Geplaatst

@ Lala, ach meis, wat een domper. Jeetje wat klint dat heftig. Moeilijk om te beslissen wat nu goed is. Hoe moeilijk ook meis, Caroline heeft gelijk. Laat het over aan de deskundigen om met een goed advies te komen. Jay heeft al laten zien dat het een enorm sterk mannetje is( heeft ie van zijn mama) en dit kan hij ook aan!!

Liefs

Geplaatst

Hoi Sas, goed hoor! ben eindelijk weer een beetje boven water, pfff was een heftige nasleep... Ze doen het allebei supergoed alleen de gebroken nachten zijn zwaar... we zijn een dagje ouder nu he, haha. Volgende week word ik 43 dus dan kun je toch minder hebben dan 8 jaar geleden... Bovendien zijn het er nu 2. Maar we hebben het er graag voor over en het zal steeds beter worden, tot ze op een gegeven moment gaan doorslapen, heerlijk lijkt me dat.

Met jou? Ik zie in je handtekening dat je naar Cyprus gaat? Gaaf! Sorry maar ik ben nogal met mezelf bezig geweest de laatste tijd maar dat zal iedereen wel snappen. Ik schrijf nu voornamelijk bij de DIK en DUN meisjes en bij Uitgerekend in feb en maart, hier lees ik nog wel trouw mee hoor! Maar zoveel topics bijhouden lukt me nu niet. xxx

Geplaatst

@Caroline,

fijn dat het goed gaat met de twins. Ja dat het zwaar is geloof ik graag en zeker als je wat ouder bent haha.Logisch hoor dat je niet alles bij kan houden en niet overal kan schrijven. Geeft niet.

Wij gaan idd naar Cyprus , ik hoop zelfs al in april een tp te hebben. Als dat zou lukken en dan ook nog een goede zwangerschap , dan ben ik 45 als ukkie komt....pfff over oud gesproken....

Geniet jij maar van je gezinnetje!

XX

Geplaatst

Lala, wat heftig! Kan me voorstellen dat jullie geschrokken zijn. Veel sterkte en weeg alle voors en tegens goed tegen elkaar af. Ik hoop dat jullie wijzer worden vrijdag, bij het gesprek. En idd, jullie hebben n sterk ventje. Gaat goed komen..!

Caroline, leuk om ff te lezen hoe het gaat. Ik lees nu bij D en D meisjes mee.

Nikkie, fijn dat je baat hebt bij acu. En succes hè!

Sas, het gaat opschieten. Gaaf!

O Lala, ik wil ook graag n draagdiek. Welke heb hè gekocht en heb je die daar getest?

Xxx, mees (en slapend meesje ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden