Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@sas67

Wat komt het dichterbij allemaal. Heb je al een keuze kunnen maken? Zijn er ook medische gegevens van de donor, zoals allergie of astma?

@nikkie

Bah, wat vervelend. Ja, de periode van broekeloeren is erg zwaar. Toch blijf ik voor je duimen, en ik hoop dat het bij bruin, donkerrood bloedverlies blijft. Wie weet zijn het oude bloedstolsels, waar je lichaam vanaf probeert te komen.

@nine

Jij hebt ook het een en ander aan je hoofd. Heb je wb de aannemer niks op papier staan (contract, afspraken, notulen)? Heel vervelend. Ik hoop dat jullie eruit komen.

Ook heel vervelend dat je contract niet wordt verlengd.

Fijn dat je man vandaag komt. Gedeelde smart is halve smart.

Tja, die zon. Mijn zoontje had gisteren een halve dag. Toen we bij de speeltuin aankwamen, was de zon weg :(

Ik heb nog steeds een pijnlijke zij ( van het hoesten ). Het hoesten is gelukkig over. Alleen toen ik moest niezen, wist ik niet waar ik het moest zoeken. Ook bij bewegen en gebruik van mijn linkerarm heel vervelend. As maandag een afspraak met de dokter.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Waar ik voor vreesde is gebeurd ... gisteren is mijn ongi doorgezet ... Gisteren al mijn tranen eruit gegooid, luchtte ontzettend op. Ook opgelucht omdat ik die onrust nu kwijt ben, had natuurlijk liever gehad dat de onrust verdwenen zou zijn door een positieve test ... maar het mag helaas weer niet zo zijn ... Ik heb mezelf herpakt en ga zo lekker lunchen en gezellig (troost) shoppen met een vriendin.

@IVFmoeder. Is Thomas zo vroeg wakker? Vanochtend was je ook al om 6 uur wakker. Kan me voorstellen dat je moe bent. Wellicht vanmiddag even een tukkie doen, even bijslapen, als je man tenminste thuis is en er voor de kleintjes kan zijn. Misschien heb je wel een gekneusde rib van het vele hoesten, hoor je wel vaker. Vervelend voor je.

@Sas. Wat zei je man van jullie donoren? Ben je er al een beetje uit? Nog sterrenbeelden opgevraagd in Cyprus.

@Ellie71. Hoe gaat het met jou? Weten jullie al wanneer, hoe en wat verder? Enneh, zo'n test om binnen 3 dagen te testen lijkt me een hele goeie! Scheelt inderdaad aanzienlijk veel stress.

@Nine71. He wat een ellende bij jou ook. Hoop snel op wat positievere berichten voor je. Super vervelend dat je het IVF traject niet kan starten. Geen ervaring met DHEA, heb er oook nog nooit van gehoord.

Hebben jullie allemaal het geboortenieuws van Lala gelezen op het uitgerekend in april topic. We hebben er weer een super gelukkige 40+ mama bij. Nu wij nog meiden ... we go girls!

groetjes en x van Nikkie

Geplaatst

@Nikkie, potver....de potver...wat een k*&* nieuws. Ook al had je geen goed gevoel dan toch hoop je nog op wat anders. Meis wat een domper weer. Weet zo goed hoe het voelt. Goed dat je het eruit(hebt) gegooid en nu lekker gaat shoppen en brunchen. Dikke knuffel voor jou!

En ja we hebben ip een keuze gemaakt voor 1 donor. Ga nog wel vragen of ze babyfotos hebben van de donoren( kreeg ik als tip van de meiden op het ecd forum)

Ja we gaan Lala "gewoon"allemaal volgen. Er moeten gewoon meer 40+ plus mama's bijkomen.

@ IVf moeder, je krijgt geen medische gegevens maar ze garanderen gezonde vrouwen die worden ook gescreend op een heleboel medsiche zaken. Helaas kunnen ze niet alles screenen,maar ja zelf weet je ook niet of je niet met een bepaald gen rondloopt die je ook aan je eigen eicel door geeft.

Vervelend dat je nog zo last hebt door het hoesten.

Geplaatst

He Nikki...zucht.

Je bent je onrust kwijt en dat is inderdaad wel oke, maar de reden is minder :sad1:.

Met mij gaat het redelijk. Na de curretage heb ik echt een behoorlijke dip gehad. Ben ook een paar weken van mijn werk thuis gebleven. Ik ben leerkracht in het basisonderwijs en kon de kinderen (van anderen, die er niet eens goed voor zorgen) echt niet om me heen hebben.

Maar goed, op 2 april hebben we een afspraak ik Gent en dan horen we wel hoe de kansen zijn. Ik weet inmiddels wel dat mijn stollingsfactor is verhoogd en mijn schildklierwaardes.

Geplaatst

Lieve nikkie ik weet zo goed hoe je je voelt nu het is zo oneerlijk en gemeen allemaal. Ik geef je een ele grote dikke knuffel lieverd en denk aan jullie huil maar flink uit dat helpt een klein beetje xxxx

Geplaatst

hallo dames,

hier even een reaktie van peter (lalas man) heb getwijfeld om in dit forum te reageren met onderstaande nieuws, omdat verdriet en geluk heel dicht bij elkaar ligt en ik niemand wil kwetsen met ons geluk en andersmans verdriet ( vooral nikkie na je mislukte poging, we weten hoeveel pijn dat doet uit eigen ervaring, sterkte meid !! )

maar toch hierbij de update:

lala is aan het uitrusten (ze had wat teveel gedaan dus vandaar dat ik nu wat meer hier neer zet). Update van de dokter gekregen over uitslag echo: er was niet veel verschil tussen echo na geboorte en die van dag erna, de opgezwollenheid van het niertje blijft hetzelfde, dus de blaaskather heeft niet het gewenste resultaat gehad. heeft wel iets geholpen maar niet wat ze gehoopt hadden. A.s. maandag gaan ze met contrastvloeistof in de blaaskatheter kijken waar nu de verstopping zit, ze denken zelf bij t verloop van nier naar blaas toe, dus zeg maar stukje hoger dan de blaas zelf.

het goede nieuws is wel dat de nier funktioneert, en dat de zoutwaarden binnen de normen ligt, wel aan de lage kant maar binnen de normen.... Hoeveel de nier funktioneert ( 10 % 20 % e.d. ) weten ze nog niet, dat is afwachten wat ze maandag zien enz...

En tweede nieuws is dat Angela vandaag matt, buiten de couveuse om, een tijdje mocht vast houden.. Dus de doktoren zijn voorzichtig positief

morgen mag ik mn zoontje vasthouden buiten de couveuze om ......

ohja er zijn nieuwe fotos geplaatst op http://photobucket.com/albums/ll164/lala_angela/matt

Peter

Geplaatst

@ Nikkie, Lieverd.. Wat een k#t nieuws. Je verdient wel een pluim hoor, zelf net je poging mislukt en dan ga je ons dames van het uitgerekend juli topic oppeppen dat wij onze beeb's / wondertjes moeten koesteren en positief moeten blijven. Voor jou een hele dikke knuffel.

Meiden zouden jullie het goed vinden als ik hier ook mee schrijf, ik ben ook al 40+ dus volgens mij zit ik hier dan in de doelgroep :-)

Eer

Geplaatst

Nikkie, meid wat heel erg k.t voor jullie! Het is zo n domper als het niet gelukt is. Heel veel sterkte!!

En ja, heel goed, allemaal Lala volgen!! Knuf!

Lala en Peter, wat n geweldig nieuws dat jullie zoontje geboren is. En fijn dat het z'n niertje (gedeeltelijk) werkt. Ik hoop dat de verstopping snel weg gaat. Super dat hij ff in z'n moeders armen uit de couveuse mocht.

Geniet heerlijk vd kleine man. Lieve foto's!! Xxx

Sas, ben je er al uit? Wel apart hè, om zelf te mogen kiezen. Spannend ook!

IVF moeder, sterkte met je zij. Kan het me voorstellen; heb ik ook gehad door het hoesten!

Eer, hartelijk welkom!!

Ellie, goed dat je even de tijd voor jezelf neemt. Lijkt me verschrikkelijk wat je hebt door gemaakt. Knuffel!!

Essie, hoe gaat het?

Nine, hoop dat je snel positief nieuws krijgt en verder kunt.

Nog xtra knuf voor Nikkie!

Xxx, mees met spartelend en 'kletsend' meesje

Geplaatst

Peter van Lala. Wat zeg je dat mooi. Het ontroert me dat je er zo over nadenkt, heel lief en attent van je. Verdriet en geluk liggen inderdaad heel dicht bij elkaar. Maar dat is het mooie van dit topic vind ik ... we gunnen elkaar het geluk en we delen elkaars verdriet ...

Wat goed om te horen dat het niertje van Matt functioneert en dat de zoutwaarden goed zijn. Gematigd positieve doktoren ... dat is fijn voor jullie om te horen. En niets zo heerlijk dan je eigen kindje eindelijk in je armen te houden. Angela en Peter geniet maar volop van jullie kleine vent. Lala denk ook een beetje om jezelf, pak je rust. Laat je lekker verzorgen maar met zo´n lieve man naast je komt dat helemaal goed. Nu ga ik eerst foto´s kijken want ik ben reuze benieuwd naar jullie wonder.

Geplaatst
@ Nikkie, Lieverd.. Wat een k#t nieuws. Je verdient wel een pluim hoor, zelf net je poging mislukt en dan ga je ons dames van het uitgerekend juli topic oppeppen dat wij onze beeb's / wondertjes moeten koesteren en positief moeten blijven. Voor jou een hele dikke knuffel.

Meiden zouden jullie het goed vinden als ik hier ook mee schrijf, ik ben ook al 40+ dus volgens mij zit ik hier dan in de doelgroep :-)

Eer

Lief van je! Welkom hier bij de ´oudjes´ ... hihi

Geplaatst

@lala en Peter,

Fijn dat je ons op de hoogte houdt. Ik had al "stiekem"op het andere topic meegelezen en de fotos gezien. Wat fijn dat Lala Matt al heeft mogen vasthouden en als het goed is jij nu ook!!

Het blijft een moeilijk periode met onduidelijkheden en wachten. Maar Matt is een sterk jongetje en met zulke lieve papa en mama moet het helemaal goed komen.

Liev groet aan Lala

Geplaatst

@Mees,

ja we zijn eruit, donor gekozen en 15 maart al begin ik met 1x Gonapeptyl en dan wachten op de ongesteldheid. Als die er is dan starten met tabletten slikken en dan ergens eerste week april als alles goed gaat een tp...pfff erg spannend nu aan het worden.

Morgen even de recepten door de huisarts laten stempelen of opnieuw laten schrijven anders doet de apotheek weer moeilijk. En met zieknehuis hier regelen dat ze de scan doen, ze hebben al eerder gezegd dat ze dat doen, maar voor de zekerheid bel ik morgen nog even.

Manlief zal er bijna zeker niet bij zijn vanwege zijn werk. Helaas maar dat hadden we al ingecalculeerd. Dus gaat mijn moeder mee.

Geplaatst

@Sas. Donor gekozen, prikschema binnen ... laat die ongi nu maar komen ... hoe je daar dan naar kan uitkijken he ;-). Spannend hoor dat het nu allemaal bijna gaat beginnen, maar ook super leuk!

@Eer. Hoe ver ben je nu? Alles goed met jou en de kleine? Veel last van zwangerschapskwaaltjes? Praat je ons effies bij als 'nieuweling' op dit "oudjes" topic.

Geplaatst

Hoi all,

Zal me even voorstellen.. Ik ben eer en woon in nh met vriend samen. We hebben elkaar pas ontmoet toen ik al 40 was. Binnen half jaar besloten om spiraal te verwijderen en proberen om zwanger te worden. Ik had goede hoop, ben ooit toen ik 23 was zwanger geraakt terwijl ik spiraal gebruikte dus dacht ... Nou dat is met 4 mnd wel raak. Niet dus .. Naar huisarts waar vriend zwemmers heeft laten testen en die waren prima. Gesprek gehad en toen kwam het ... Mevrouw het ligt aan u.... Uw leeftijd speelt uw parten. ( oeps, slik) IVF raden wij u aan. Zo gezegd zo gedaan. Eerste gesprek op 4 dec bij amc ... Lange wachttijden en geen goed gevoel bij arts. Zelfde middag afspr gemaakt bij emc waar we 30 dec terecht konden. De dag na mijn verjaardag 30 mei 2011 (42) eerste punctie, 2e poging augustus en na evalutie gesprek in september waarin mij heel duidelijk te kennen is gegeven dat de kans op n zwangerschap echt heel minimaal was ze toch nog wel n 3e poging wilde doen ondanks mijn hele lage follikels aantallen. In oktober laatste IVF poging , met 1 follikel en nu vandaag op de kop af 23 weken zwanger.

Meiden ik ga me n beetje inlezen ....

Eer

Geplaatst

@ Nikkie, Ja NU!!! Maar dat geldt voor ons allemaal toch.

@ Eer, Herkenbaar, ook ik was ruim 39 toen ik mijn vriend leerde kennen. En komt de kinderwens opeens als een wervelstorm naar buiten.

Je bent ons voorbeeld hoor, dat het dus kan!!

Geplaatst

@Nikkie

:(

En zo lief dat je positief bent en blijft voor anderen (nadat je jezelf bijeen hebt geraapt).

Ik hoop dat het de volgende keer goed raak is (en dat hoop ik eigenlijk voor iedereen op dit forum).

Ik lag net in bed met Thomas, en ik dacht: Wat een wonder. Als er zoiets bestond als toverpoeder, dan strooide ik het over jullie allemaal heen.

@Ellie

Goed om te horen dat het redelijk met je gaat. Moeilijk hoor.

Weet jouw baas dat je met vruchtbaarheidsbehandelingen bezig bent?

@Eer

Bedankt voor jouw verhaal.

Ik denk zeer herkenbaar voor vrouwen die op "late" leeftijd hun partner ontmoeten met wie ze een kind willen, maar hun kinderwens niet 1-2-3 uitkomt.

En dan zwanger van de laatste IVF poging met 1 follikel! Het is dus mogelijk :)

Gefeliciteerd met je zwangerschap.

@Sas

Alles krijgt steeds meer vorm, en komt steeds meer dichterbij. Ik kan me voorstellen dat het kriebelt in je buik. Spannend hoor.

@Peter

Bedankt voor jouw update, en gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje Matt.

Ik heb de foto's gezien. Alles is zo mooi klein en fijn, en ik kan zien dat je geniet.

Wat een heerlijk zonnetje hadden we vandaag. Ik heb genoeg van de winter en ziek zijn!

Mijn man vertelde me dat het volgende week 20 graden wordt. Ik ben benieuwd...

Geplaatst

@angela (lala) en peter. Wat een prachtig kereltje ik duim voor julliedat alles goed komt geniet er lekker van.

@eer hey lieve eertje hier schreef/schrijf ik ook al heel lang mee erg warm nest hier welkom en wat ben je al ver xxxx

@mees ja gaat goed hier met mij hoor ups en downs. Maar meer ups gelukkig. Ben beetje grieperig en nog steeds geen menstruatie meer na mislukte poging dat kijk ik nog een Halve week aan en dan ga ik maar eens bellen. Ik had het begin aart moeten worden.

Geplaatst
@Nikkie

:(

En zo lief dat je positief bent en blijft voor anderen (nadat je jezelf bijeen hebt geraapt).

Ik hoop dat het de volgende keer goed raak is (en dat hoop ik eigenlijk voor iedereen op dit forum).

Ik lag net in bed met Thomas, en ik dacht: Wat een wonder. Als er zoiets bestond als toverpoeder, dan strooide ik het over jullie allemaal heen.

Lieve opmerking van je :-). Ik doe mijn best om altijd weer snel positief te zijn. Ik gooi mijn verdriet, frustratie, teleurstelling er wel uit hoor maar daarna wil ik graag weer vooruit kijken. Dat werkt bij mij het beste.

Jij vandaag langs de huisarts, toch? Zal wel nasleep van je verkoudheid zijn, maar daarom niet minder vervelend.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden