Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ nikki hoi, ben nog niet bij marianne geweest. Ik hb het uitgesteld tot na het gesprek met de arts. Ik ben soms gewoon bang dat we niet kunnen meedoen aan de ivf en daarom durf nog niet zo goed actie te ondernemen. Ben gewoon bang voor de teleurstelling denk ik. Die huisarts heeft het er ook nie beter op gemaakt. Nu zit ik weer te lezen over TESE en ICSI en maak me weer zorgen dat helemaal nie weet wat dat inhoudt, zucht... Ik moet gewoon wachten tot einde van de maand en dan horen we het vanzelf. Maar baal zo dat ik dit allemaal zelf veroorzaakt hebt door jaren geleden me te laten overhalen de sterilisatie te doen .Anders was ik niet zo afhankelijk van stomme dokters...

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Elie71 ik denk dat ik het dan beter kan vragen in het maasstad dan aan de huisarts ;) ? Daar zal hij ook weer geen verstand van hebben. Of weet jij misschien een dokter. Denk niet dat ik het zomaar wil slikken/spuiten of wat dan ook..

Geplaatst
@ Elie71 ik denk dat ik het dan beter kan vragen in het maasstad dan aan de huisarts ;) ? Daar zal hij ook weer geen verstand van hebben. Of weet jij misschien een dokter. Denk niet dat ik het zomaar wil slikken/spuiten of wat dan ook..

Als ik jou was zou ik het bij allebei vragen. Je hoeft inderdaad niet te verwachten dat je huisarts het kent, maar je weet maar nooit. Vraag of ze het kennen en wat ze ervan vinden. Vertel dat je erover gelezen hebt op internet en waar wij denken dat het goed voor is.

Ik ben ook niet zo van van het zelf slikken, want van DHEA kun je ook bijwerkingen krijgen ( het is een hormoon wat ervoor zorgt dat andere hormonen worden aangemaakt).

Oeps, nu krijg je misschien nog meer vragen die in je opkomen. Ik kan me voorstellen dat het zo lang wachten is tot eind april! Misschien maar niet teveel lezen van te voren.....

Geplaatst

@Mees,

ik heb je nog even een bp gestuurd over spanje.

Sometimes, jeetje, inderdaad n flapdrol. Daar hen je niets aan. Ik moet zeggen dat in de ned ziekenhuizen mn vriends sperma is onderzocht en dat vonden ze goed genoeg. En pas in Dusseldorf bleek dat het niet best was en het alleen met icsi mogelijk bleek. Nou, ik hoop dat je snel een duidelijke uitslag krijgt. Inderdaad is het aantal, maar vooral de beweeglijkheid en het aantal anti stoffen van belang.

Eer, dat gaat goed. Leuk he, de kraamzorg al over de vloer. Dat betekent dat het op gaat schieten.

Sas, jij bent je dus aan het verdiepen in de spaanse klinieken. Hoop dat jullie snel verder kunnen daar. En dan zonder stress. Heel veel knuffels meid.

Spannend Mely, nu lekker actie!

Geplaatst

@Ellie, voor jullie ook weer spannende tijden die gaan komen.

@ Sometimes, hoe meer je leest hoe meer vragen je krijgt. Soms is het goed hoor om te lezen en je te verdiepen in dingen zodat je weet waar je overpraat als je bij een arts zit. Maar teveel info kan ook moeilijk zijn. Ik zou zeggen eerste weten wat er mis is met het zaad en dan pas als het nodig is verder kijken en lezen over tese enz...

De zaadjes zijn nog steeds niet terug, liggen nog in Istanbul...geen idee waarom, weer iets met douane. Ik heb er een hard hoofd in of ze nog terugkomen. Maar goed ook al komen ze terug, gebruiken doen we ze niet. We gaan in elk geval de zaadjes die niet op reis zijn geweest gebruiken. Vriendlief gaat morgen weer voor een weekje naar Rusland. Misschien lukt het om vandaag nog een knoop door te hakken en een kliniek in spanje te kiezen. Anders moet het wachten tot hij weer terug is. Gisteren met een stel vrienden afgesproken die ook allemaal kids hebben van 5 tot 12 jaar. Erg gezellig maar ook soms wel weer moeilijk. We hebben vandaag een doop van de jongste dochter van mijn beste vriendin. Daarna een doopsfeest en gelijk haar 1ste verjaardag vieren. Dus we zitten weer midden in de kids dit weekend.

Geplaatst

Gedaan Sas!

Hey, wat grappig. De vorige post heb ik met mobiel gedaan en zie dat er ook mijn 'handtekening' bij staat. Dat is zeker net veranderd, want eerst was dat altijd zonder handtekening. Handig!

Ff terug lezen..

Sas, ja echt goed dat jullie nog zaadjes 'thuis'/DD hebben en niet alles opgestuurd naar Cyprus. Ook weer ongelooflijk dat ze nu weer niet terug komen. Ja, zeker goed idee om die nu niet te gebruiken. Je weet nooit of ze ervan geleden hebben.

Hoop dat jullie vandaag de knoop kunnen door hakken.

Wat een dag voor jullie. Wel gezellig natuurlijk met die ukjes. Je moet maar denken....dat hebben we (hoogstwaarschijnlijk) ook over een jaar!

Extra knuf!

Geplaatst

Hey Nikkie, ja alles helemaal top! Hihi, klopt, wij :blob1::blob1:allebei lekker door. Nooit geweten hoe gaaf het is om mama te zijn. Het gaat geweldig. Het is een vrolijk ventje die lacht van oor tot oor. Tegen iedereen. Altijd leuk die mensen die in de wagen kijken en dan een stralende lach terug krijgen. Ze smelten meteen, hihi.

Van heerlijk slapen ('s nachts ook) tot heerlijk stuiteren:blob3:. Die armpjes en beentjes die gaan maar door. Zoiets als :happydance: , maar dan liggend. Erg grappig! Een klein stuiterbal!

En jij, hoe gaat het??

:positive energie:

Geplaatst

Lala, leuk van je te lezen hoe het gaat.

Ja zeg, spannende en drukke tijden voor jullie. Fijn dat het goed gaat met Matt en bijna op bv over mag gaan waarschijnlijk. Knap hoor, dat je helemaal op bv over wilt gaan als het mag. Het heeft veel voordelen, maar is ook vermoeiend denk ik.

Geef maar een knufje aan hem!

Caro, ik ga kijken op het topic voor de foto. Knap hoor, 2 ukkies tegelijk groot brengen. Zal zeker druk zijn. Ook knufjes voor Kaat en Bram.

Alle 'oude' en nieuwe meiden, veel succes en geluk!

Heb laatst nog helemaal terug gelezen. Wat is dat toch bijzonder. Hoe het toen ging en hoe het nu is met alle meiden. Ook mijn verhaal.....en dan nu een beeb. Het blijft ongelooflijk.

Haha, en dan die dagen van de tp en de zwangerschapstest....we stuiterden bijna van dit topic af!! Ben zo blij! Met beeb, met jullie, met dit topic!

knuffel!!

Mees

Geplaatst

nikkie,ik werk op moment 40 uur in de week en dan de kleine man erbij heb op moment weinig tijd voor 40plus date maar lijkt me wel heel leuk.

zal me eerst concentreren op mijn eerste afspraak.

Heb spiraaltje laten verwijderen en ben nu paar dagen later direct ongesteld,zou zomaar kunnen dat we het ziekenhuis niet nodig hebben maar daar zal ik maar niet op hopen.

ik heb wel eens gehoord dat je met tweede eerder vruchtbaar ben of was dit juist niet?

mijn huisarts was in eerste instantie niet echt enthousiast toen ik vertelde dat ziekenhuis had gezegd om spiraal nu al te laten verwijderen ipv te wachten met eerste gesprek.

maar in ziekehuis zeiden ze beter nu uithalen dan kan je cycles op gang komen.

ben benieuwd nu.

leuk al die verhalen te lezen van ieder.

fijne avond allemaal

Geplaatst

Vanochtend in het ziekenhuis geweest voor uitgangsecho. Baarmoederslijmvlies is een mooi dun streepje en beide eierstokken zien er goed uit dus het startsein gekregen om vanavond met Menopur te starten. Zie wel een beetje op tegen het "gedoe" rondom Menopur ... 1 ampul met vloeistof die je zelf moet gaan mengen met 4 ampullen met poeder ... ach zal ook wel weer snel wennen ... En in Menopur zit een of ander snufje van iets wat ik wellicht net even nodig heb, dus vandaar dat onze arts het de moeite waard vindt om het deze keer met Menopur te gaan proberen. Volgende week woensdag de volgende echo. Ik zeg laat die follikels nu maar mooi en goed gaan groeien :-)

Fijne dag meiden, groetjes Nikkie

Geplaatst

Nikkie, daar gaat ie dan! Mooi dat alles er goed uit ziet om te beginnen.

Ik heb ook menopur gebruikt (1 vloeistof, 4 poeder). Het enige spannende was het openbreken van de ampul. Nou ja, "spannend". Binnen de korste keren heb je er heel veel over, dus het mag best een keer fout gaan. Het poeder lost meteen op als er vloestof bijkomt, dus je hoeft niet te gaan schudden of zo. Ik hield wel altijd het potje goed schuin om zoveel mogelijk vloeistof op te zuigen.

Je bent er echt zo aan gewend.

Let's grow girl!

Geplaatst
@Ellie, voor jullie ook weer spannende tijden die gaan komen.

@ Sometimes, hoe meer je leest hoe meer vragen je krijgt. Soms is het goed hoor om te lezen en je te verdiepen in dingen zodat je weet waar je overpraat als je bij een arts zit. Maar teveel info kan ook moeilijk zijn. Ik zou zeggen eerste weten wat er mis is met het zaad en dan pas als het nodig is verder kijken en lezen over tese enz...

De zaadjes zijn nog steeds niet terug, liggen nog in Istanbul...geen idee waarom, weer iets met douane. Ik heb er een hard hoofd in of ze nog terugkomen. Maar goed ook al komen ze terug, gebruiken doen we ze niet. We gaan in elk geval de zaadjes die niet op reis zijn geweest gebruiken. Vriendlief gaat morgen weer voor een weekje naar Rusland. Misschien lukt het om vandaag nog een knoop door te hakken en een kliniek in spanje te kiezen. Anders moet het wachten tot hij weer terug is. Gisteren met een stel vrienden afgesproken die ook allemaal kids hebben van 5 tot 12 jaar. Erg gezellig maar ook soms wel weer moeilijk. We hebben vandaag een doop van de jongste dochter van mijn beste vriendin. Daarna een doopsfeest en gelijk haar 1ste verjaardag vieren. Dus we zitten weer midden in de kids dit weekend.

Sas, leuk zo'n weekend tussen kinderen. Als ik ouders met kinderen zie, vind ik dat ook vaak moeilijk, maar met de kinderen zelf kun je meestal wel lachen. Ik hoop dat je dat ook gehad hebt dit weekend.

Die zaadjes zou ik inderdaad maar niet meer gebruiken.

Hebben jullie al een beslissing kunnen nemen over het vervolg?

Geplaatst
Nikkie, daar gaat ie dan! Mooi dat alles er goed uit ziet om te beginnen.

Ik heb ook menopur gebruikt (1 vloeistof, 4 poeder). Het enige spannende was het openbreken van de ampul. Nou ja, "spannend". Binnen de korste keren heb je er heel veel over, dus het mag best een keer fout gaan. Het poeder lost meteen op als er vloestof bijkomt, dus je hoeft niet te gaan schudden of zo. Ik hield wel altijd het potje goed schuin om zoveel mogelijk vloeistof op te zuigen.

Je bent er echt zo aan gewend.

Let's grow girl!

Thanks Ellie ... yeah let's grow !!!

Dus jij had ook 1 vloeistof en 4 poeder, volgens de Menopur folder mag je maximaal 3 poeder bij 1 vloeistof maar ziekenhuis zegt 4 om 1 is geen probleem. Tja dat open breken, deed jij dat met de hand of met zo'n hulsje? Best lastig omdat je eigenlijk geen kracht mag zetten maar het meer een bepaalde techniek is om open te breken (heb ik me laten vertellen). 1x heb ik Pregnyl gebruikt en toen kregen we de vloeistof ampul niet open, dus wel kracht gezet met als gevolg overal glassplintertjes maar ... hij was open en nog bruikbaar. Ach even wennen maar daarna is het appeltje eitje ;-)

Schijnt ook dat je minder bijwerkingen hebt van Menopur. Had jij daar ook minder last van?

Geplaatst

Nikkie een tip van een ervaren Menopurgebruikster: breek het flesje open door met je duim tegen de stip te drukken, van je af, een brekende beweging maken. Ook ik zat te stressen de eerste keer, had met de pregnyl een keer een bloedende hand gehad, maar als je het eenmaal door hebt is het echt appeltje eitje. En doe er een stukje papier omheen, zakdoekje of keukenrol, voor de zekerheid. Succes, je kan het!

Geplaatst

Niikie, precies zoals Caroline zegt: papiertje erom, stip naar je toe en een knakbeweging maken. Ik heb het met en zonder hulsje gedaan: maakt niks uit, lukt gewoon altijd!

Vier poeders en 1 ampul mag je gewoon mixen. Ik heb het destijds ook nagevraagd.

De bijwerkingen zijn natuurlijk bij iedereen verschillend, maar ik heb zelfs helemaal niks gemerkt...behalve af en toe een blauwe buik als ik te schuin had geprikt. Maar ja, het sloeg bij mij niet echt aan(3 follikels, 3 eitjes). Ik weet niet of ik daarom ook geen bijwerkingen heb gevoeld.

Geplaatst

@Nikkie, mooi dat je weer bent begonnen. Ik had ook menopur, ook 4 ampullen. En idd gewoon breken zoals Caroline zegt. Ik had geen bijwerkingen maar dat heb ik eigenlijk nooit, ook niet van de decapeptyl of de bollen.

Succes en op naar mooie follikels!!

Geplaatst

Wat heerlijk om geen bijwerkingen te hebben ... Ik heb veel hoofdpijn door de deca. Maar ja, alles (!) voor het goede doel ;-)

De eerste Menopur spuit zit er in hoor. Mijn vriend prikt me altijd dus hij heeft de spuit ook klaar gemaakt, ik natuurlijk met mijn neus er bovenop of hij het allemaal wel goed deed ... haha. Het breken ging hem aardig af. Hij had bij elke ampul wel wat problemen met het opzuigen van de vloeistof, dat vloeide net zo hard weer terug. Enfin uiteindelijk is het gelukt.

@Sas. Beslissing genomen of is dat niet meer gelukt voordat je vriend op reis ging en doen jullie dat op het gemak als hij weer terug is?

Geplaatst

@ Nikkie, goed gedaan!!

Wij hebben inderdaad nog niet besloten. Ik ga deze week alle informatie op een rijtje zetten en klinieken vergelijken. Kies er dan 2 uit waar ik mij het prettigst bij voel en als vriendlief weer thuis is en uitgerust is,mag hij meebeslissen.

Geplaatst

Goede morgen dames,

Naar aantal dagen eindelijk voel ik me wat beter ,( was misselijk , hoofdpijn opgezwollen buik ah maar nu is alles wat minder geworden en gaat wel en prikken lukt niet echt maar ja voor goede doel he he ) zodat ik jullie berichten weer kan volgen .

Als je de eitjes wil laten invriezen worden zij dan per een of in pak bevroren weet iemand dit? en hoe gaat bij ontdooien.?

Geplaatst
Goede morgen dames,

Naar aantal dagen eindelijk voel ik me wat beter ,( was misselijk , hoofdpijn opgezwollen buik ah maar nu is alles wat minder geworden en gaat wel en prikken lukt niet echt maar ja voor goede doel he he ) zodat ik jullie berichten weer kan volgen .

Als je de eitjes wil laten invriezen worden zij dan per een of in pak bevroren weet iemand dit? en hoe gaat bij ontdooien.?

Mely, fijn dat je je weer wat beterder voelt.

Bij mij worden de eitjes per 2 in een rietje ingevroren, dat doen ze omdat wij er voor kiezen er 2 terug te plaatsen. Als je er 1 wilt terug laten plaatsen moeten ze per stuk ingevroren worden want als er 2 in 1 rietje zitten kan er niet maar 1 ontdooid worden (voor zover mij bekend). Het ontdooien is een lastig proces, dat wil niet altijd lukken. Het kan zijn dat als er 2 in 1 rietje zitten er uiteindelijk maar 1 goed ontdooid (laatst zijn ze bij mij alle 2 goed ontdooid, dus het kan wel hoor ... goed ontdooien). Maarreh, je gaat die cryo's helemaal niet nodig hebben joh ... ;-) ...

Vrijdag je 1e echo, spannend hoor hoeveel er zitten en of ze goed groeien. Succes!

Geplaatst

Hai allen, vandaag uitslag van de spermatest bestudeerd. Met behulp van internet,zoals de huisarts zei. Geen goed nieuws voor zover ik kan beoordelen. Semenconclusie is matige oligoasthenoteratozo spermie, ofte wel veel te weinig bewegelijke zaadcellen, die ook nog misvormd zijn begrijp ik. Er zijn geen enkele klasse A spermacellen gevonden, 11% is klasse B, 24 % is klasse C en 65% is klasse D.

Normale morfologie is 2% en dus 98 % abnormaal.

Das dus best wel balen, alhoewel ik begrijp dat het bij zaad altijd een moment opname is. Zou deze test kunnen betekenen dat we sowieso naar ICSI moeten kijken?

Wie kan hier iets over zeggen?

Please, een tobbertje

Geplaatst

Klinkt als icsi denk ik... Zou je dat erger vinden dan IVF? Ik had er geen moeite mee, aanvankelijk wel maar snel het voordeel er van ingezien, kans op bevruchting is nou eenmaal groter...

Succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden