Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sas, wat een stress dat het zo moeizaam loopt! je staat zo machteloos, lijkt mij.

Nikkie, jammer van je negatieve test, ik hoop ook dat je te vroeg was.

Geplaatst

Wat een spanning hier zeg.

@ Sas, idd dit moet killing zijn, wat een vervelende situatie, zo in het toeleven naar zo'n belangrijk moment van een tp. Daar zit je echt niet op te wachten!

@ Nikkie, wat kunnen onze lichamen toch verwarrende signalen afgeven. Ik hoop maar dat je ongi weg blijft en dat (zoals zovaak met die vroege testen van Predictor, ik heb er ook altijd problemen mee gehad wel/niet/wel/niet) je te vroeg hebt getest en over 2 dagen een positieve zwangerschapstest in handen krijgt. Ik duim want de wonderen zijn echt de wereld niet uit.

@ Ellie: geest en lichaam, zoals zo vaak in conflict. Maar houd moed, je hebt nog 'n kans!

En voor iedereen: fijne middag,

Lot

Geplaatst

Hoi meiden

de zaadjes liggen nog in Istanbul, vlgs de kliniek komen ze morgen dan echt aan....pfff nog geen zekerheid.

Maar ja positief blijven! Mijn moeder zei dat ze er een goed gevoel over heeft dus daar houd ik mij maar aan vast.

Geplaatst

Wat een spannende berichten allemaal.

Nikkie,

Wat vervelend dat de 1e test negatief is. Hopelijk blijft de "red devil" op een afstand, en is je 2e test positief.

Ik "ken" haar via Google. Ik wilde een afspraak maken voor een intakegesprek, maar het is er nooit van gekomen; ik stelde het elke keer uit.

Ze boft idd met de "mond-op-mond"-reclame op verschillende fora. Heeft ze het daardoor niet (te) druk? Gelukkig kan jij de komende tijd bij haar terecht.

Lekkage is verholpen, maar alles is nog niet hersteld. Ik heb eigenlijk helemaal geen zin om de (onder) aannemers (s) over de vloer te hebben. Maar ja, het moet gebeuren.

Nee, doorslapen zit er niet (meer) in. Thomas komt nog een keer per nacht en 's ochtends rond half zeven. Ik wil borstvoeding nog 2 weken volhouden, en dan is Thomas 6 maandjes oud.

ellie71

Wat is het moeilijk om na het horen van de uitslag positief te blijven. Toch is een poging nog altijd een (nieuwe) kans. Hopelijk is het een momentopname, en zullen de omstandigheden bij jullie laatste IVF-poging positiever zijn!

Sas

Wat een stress allemaal. Toen jij het over ECD had, had ik niet verwacht dat het zo moeizaam zou gaan.

Wat fijn voor jou om te horen dat jouw moeder er een goed gevoel over heeft. Heb je al wat meer gehoord over de status?

Hoe is de punctie eigenlijk gegaan?

Geplaatst

@Sas. Zit je nog steeds in de 'tergende' onzekerheid over de zaadjes? Nog steeds geen nieuws van ontvangst in goede staat? Wat moet dit toch killing voor je zijn. Blijf vertrouwen houden dat het goed komt want dat komt het vast en zeker. Nog gehoord hoe de punctie is gegaan bij je donor?

@Karin. Wat vliegt de tijd toch, Thomas al weer een half jaar.

Kan me voorstellen dat je nog even geen zin hebt om weer die werklui over de vloer te hebben. De lekkage is in ieder geval verholpen en dat herstellen komt dan wel.

Hier nog geen ongi. Maar het is vandaag dag 28 dus het zogenaamde broekieloeren is nu wel begonnen. De krampjes / steekjes die ik vorige week had voelen ook anders dan die van nu, nu heb ik echt een aankomende ongi buik en krampjes ... Dus het sprankje hoop dat ik nog had is nu wel verdwenen. Nu alleen het echte doorbreken nog even afwachten.

Geplaatst

Hè bah, Nikkie. Het zou fantastisch zijn (geweest) als je nu gewoon zwanger bent. Maar we blijven positief. De komende tijd gezond eten, goed uitrusten, acupunctuur en positive thinking. Mijn duimen draaien nog steeds voor jou: dat je een (of twee) kamertje(s) in het huis een leuke rose of blauwe bestemming mag geven...Hoe voel je je nu eigenlijk? Wacht je gewoon af wat er komen gaat? Of ben je een beetje gespannen, of iets anders...?

Geplaatst

Sas, ik ben toch wel benieuwd of ze nou eindelijk zijn aangekomen. Ik hoop het zo voor jullie...

Balen Nikkie. Op naar de volgende kans en zolang veel dingen doen die je leuk vind.

Thnks ladies voor de bemoedigende woorden. Uit jullie woorden put ik meer moed als de positieve opmerkingen van mensen die dichtbij me staan. Misschien wel gek, maar die geloof ik niet (hebben zelf kinderen).

Geplaatst

[h=2]icon1.png[/h]

Sorry meiden dat ik even niets heb laten horen. Maar het is nog niet geregeld. Het komt de douane niet door. Vraag mij niet waarom. De kliniek heeft nu minsterie van gezondheid van cyprus ingelicht. Maar geen idee wat er verder gebeurt. We zitten er even doorheen. Morgen ochtend bellen we weer en vriendlief is er wel klaar mee en we overwegen om het terug te laten sturen naar duitsland en dan te stoppen op cyprus. Zoals zij momenteeel met ons( niet ) meedenken ( ik zal jullie de details besparen) maakt dat het vertrouwen wel weg is.

Ik meldt mij weer als er meer nieuws is.

Geplaatst

Ach nee Sas, wat een toestanden. Verdorie zeg wat een teleurstelling, verdriet en frustratie voor jullie. Wens jullie veel sterkte. Hou vertrouwen en moed lieve Sas. Dikke digi sterkte knuf voor jou. Liefs van Nikkie

Geplaatst

Wat ontzettend vervelend Sas, wat een teleurstelling! Ook vanachter mijn computer een dikke knuffel voor jou/jullie

Geplaatst

Gatver dat is niet het nieuws waar we met zijn alle op hoopte. Zwaar @)€ ... Kan me de frustratie zooooo goed voorstellen en de machteloosheid .

Sterkte voor jou en je partner.

Dikke kus

Eer

Geplaatst

Sas, ik wil even laten weten dat ik aan jullie denk ... wat een ander Pasen dan jullie voor ogen hadden ... nogmaals sterkte lieve Sas en vriend

Geplaatst

Ik ben gisteren ongi geworden. Ik voelde natuurlijk al dat wat eerst voelde als innestelingskrampjes donderdag veranderde in aankomende ongi krampjes, dus ik was al voorbereid. Inmiddels ken ik mijn lichaam goed genoeg om die ongi krampjes te herkennen. Balen, had anders gehoopt. Moet zeggen dat ik het wel heel bijzonder vind om voor het eerst een innesteling te voelen, dat heb ik nog niet eerder (bewust) gevoeld. Alleen zo jammer dat ik er niets aan heb, dat het niet is blijven plakken.

Geplaatst

Hoi lieve meiden,

Nou hier is het ecd verhaal over en klaar althans wat cyprus betreft. De zaadjes mogen van het ministerie van gezondheidzorg niet het land in ,nu niet en nooit niet omdat er een verkeerde certificaat bij zou zijn........ We gaan nu na de pasen uitzoeken wie de fout heeft gemaakt, dhl die het pakket heeft geaccepteerd incl de bijbehorende papieren of de Cryobank in Duitsland? En kijken of het lukt om een claim in te dienen voor de gemaakts kosten en geleden schade. De kliniek in Cyprus was nog wel zo lief( cynisch bedoeld) om aan te geven dat vriendlief voor een tese kan komen, uiteraard niet gratis. Nou een aantal van jullie weet dat hij bij de tese in Duitsland zulke complicaties heeft gehad dat hij weer terug moest naar de arts daar. Dus een 2de tese gaan we echt niet doen. En of we wel even 2000 euro willen betalen voor de donor. We hebben nog niet gereageerd. Maar als we gaan betalen dan willen we ook de eicellen hebben, tenslotte zijn die dan van mij. We hebben een aantal scenarios; 1. we proberen of Dusseldorf mee wil werken aan het bevruchten van de eicellen en het terugplaatsen,2. misschien wil een ziekenhuis in NL dit ook doen( we denken van niet),3. we gaan naar Spanje en vragen daar of we de eicellen mee mogen nemen, 4. indien dit alles niet kan gaan we in Spanje met een nieuwe donor verder.

Maandag gaan de zaadjes terug naar Duitsland.

We zijn op dit moment even helemaal op. In plaats van in het vliegtuig zitten richting Cyprus om ons paasei op te halen, zitten we nu met heel veel stress, verdriet en boosheid. Maar we hebben elkaar hierin wel gevonden en kijken ook vooruit naar zo snel mogelijk verder kunnen.

Ik denk dat we met de kliniek nog niet klaar zijn, ik vermoed dat ze nog wel eens dwars kunnen liggen. Maar ik ben zo strijdvaardig dat ik ze rauw lust!!

Meiden, ik ben heel blij met jullie steun!

Liefs

Geplaatst

Oh Sas wat een kloteverhaal, bah! Dit had niemand verwacht, er worden natuurlijk dagelijks fouten gemaakt maar met zaadcellen? Zou je denken dat men extra zorgvuldig is, het zijn geen aardappels! Pfff... Hebben jullie een rechtsbijstandverzekering? Ik weet niet of die ook voor het buitenland geldt? Ik zou zeggen: aanklagen die hap!

Sterkte...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden