Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
@Nikkie het mak niet hoe oud ben als je moeder bent geworden , belangrijk is om moeder te zijn ik had lang geleden kinderen die ik helaas veloren heb maar ik herdenk nog altijd hun gebortedag ( niet wanneer zijn ze overleiden ) .

Lieve Mely wat heftig. Wil je over je kindjes vertellen? Als je dat te persoonlijk vind kan ik dat ook goed begrijpen hoor. Digitale knuffel voor jou.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Nikkie dank je wel het is voor mij nog steeds moeilijk daarover te praten het pijn van een moeder is niet te beschrijven , maar ja dit was jou vraag niet.

Zoals je hebt zekker gemerkt en ook gelezen komen mijn wortels ergens anders vandaan ( Bosnie) en toen begon de kl.... oorlog en zo heb ik mijn kinderen verloren er waren 2 dus de pijn komt 2 keer hard maar ja toen ik hier kwam is mijn maan ziek geworden en nu zijn wij zoveer om te mogen proberen om opnieu ouders te mogen worden .

Ik geef nooit op ik wil graag een moeder zijn hoe dan ook , laat me niet klein krijgen en als mij niet lukt er zijn zoveel kinderen zonder ouders .

Wij gaan voor jeeeee

O Sorry Nikkie ben te veel emocioneel was niet mijn bedoeling .

Geplaatst

Tjonge, Mely. Nu weet ik even niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik heb er respect voor dat je zo vecht voor je levensgeluk, en hoop echt dat dit traject een goede uitkomst gaat hebben.

Geplaatst

@Dames heel erg bedankt voor jullie mooie trosbare worden het deed me zo goed dank jullie, ah ja leven kan zo hard zijn maar heb ik leren daarmee te leven daardoor is mijn vechtlust voor wat ik wil sterker geworden.

Mijn wens is om iedere vrouw die een moeder probeer te worden haar wens in vervuling mag komen ....

en nu genoeg over mee he he hoe gaat met jullie ?

Liefs Mely

Geplaatst

Mely wat klink je ongelooflijk sterk. En wat een vechter ben je. Heb respect voor jou. Wat een verdriet en leed heb jij moeten doorstaan. Ik wens jullie alle geluk en hoop zo dat jullie nog een keer papa en mama mogen worden. Liefs van Nikkie

Geplaatst

Hallo dames!

Ben even wat minder actief geweest, mooi weer, druk, verjaardagen, je kent het wel, de dagen vliegen voorbij.

Geprobeerd bij te lezen, zal vast wel iemand vergeten....

@Mely: jeetje, meid, wat een verdriet draag jij met je mee en wat klink je sterk! Ik hoop dat jullie het geluk mogen hervinden en opnieuw papa en mama mogen worden.

@Ellie: morgen 1 juni.... ik hoop voor je dat dit jullie maand gaat worden. Veel succes.

@Sometimes: hou vol, nog een paar nachtjes slapen en dan mag je testen :gekruiste vingers 3

@Sas: voor jou ook veel succes, hopelijk gaat Spanje jullie eindelijk het geluk brengen waar je al zolang op wacht.

@Nikkie: hoe is het met jou? wat zijn jullie volgende stappen?

Wij zijn ons aan het opmaken voor de eerste verjaardag van ons popje, jeetje wat is dat jaar bizar snel gegaan..... Elke ochtend begroet worden door een humpie dat in bed op je staat te wachten....waar blijft de tijd.

Ik ben op een of andere manier erg emotioneel. De laatste dagen van de zwangerschap blijven elke dag opnieuw in mijn gedachten naar boven komen. Ik mag niet klagen, ik heb een prachtige dochter, maar de wetenschap nooit meer opnieuw zwanger zijn is moeilijk, het was zo bijzonder. Vind het ook heel lastig om daar hier over te praten, jullie zijn nog met zoveel bezig om überhaupt nog een kindje te krijgen dus ik mag niet zeuren. Ik blijf maar kijken naar de foto's van mijn dikke buik, sorry voor de ego, weet in ieder geval dat ik het jullie allemaal ook zo van harte gun .....

Liefs,

Lot

Geplaatst

Jeetje Lot das inderdaad snel gegaan! Maar dat vind ik ook al, met 3 en een halve maand. Ik begrijp best wat je bedoelt hoor, schreef gister nog in het j/f/m topic dat ik sentimenteel was... al wil ik het absoluut niet meer en heb ik het 2x mogen meemaken, zelfs dubbel... dat je weet nooit meer zwanger te worden en heb ik er wel genoeg van genoten? Ik dacht na de eerste van niet, na al die jaren mocht het nogmaals en ook dat is alweer voorbij... alsof je er bijna niet bij was lijkt het soms wel.

Las dat het topic waar je in schreef bijna niet meer actief is? Wat jammer, dat is altijd makkelijker om met enthousiaste babyverhalen te komen vind ik... en natuurlijk tips en trucs uit te wisselen.

Alvast gefeliciteerd en maak er een mooie dag van en GENIET!

Geplaatst

Hoi dames, wat is er weer veel geschreven.

Mely wat n verdriet hebben jullie te verwerken zeg maar je klinkt heel sterk en ik vind het knap dat je zo goed Nederlands schrijft ( toch veel moeilijker als spreken).

Sas nu in Spanje hoop dat alles naar wens gaat!!

Sometimes meis hou nog even vol ja bent de 1e Wachtweek al door , op naar de 2e probeer idd afleiding te zoeken.

Hier inmiddels 43 geworden ( maar is goeie leeftijd toch :-)!!) moest op verjaardag naar zh en kreeg als cadeautje een iets lagere bloeddruk 130/85 dus hoef niet meer twee wekelijks voor controle. Beebje ligt nog wel in stuit maar zal gedraaid worden in week 36 dus over twee weken. In week 37 word ik dan naar alle waarschijnlijkheid ingeleid (hoop het zo want thuis bed hangen komt ook mijn keel uit).

Ben kleertjes aan het wassen en heb gister kinderwagen opgehaald en allerlei spullen gekocht. Ohhhh wat word je hebberig van al die baby spulletjes.

Nu nog definitieve klap op de geboorte kaartjes geven en de tekst uitzoeken ( en beslissen welke naam we nemen voor jongen en welke voor meisje )

Ga proberen weer te slapen ...

Liefs eer

Geplaatst

eer wat ben je ineens ver! Spannend hoor! Mooi van die bloeddruk, sterkte met de laatste loodjes en als je het je kunt veroorloven: vooral kopen die leuke spullen!

Geplaatst

@Lot. Je bent niet ego en je bent niet lastig meid. We zijn er toch voor elkaar! We weten toch dat je het ons ook gunt. Dus als jij emo bent en je gevoelens hier kwijt wilt over niet meer zwanger worden dan moet je dat gewoon doen hoor. Ook al heb je al een heerlijke kleine dreumes dan betekent dat niet dat je dan niet mag 'zeuren' (om jouw eigen woorden te gebruiken ;-)). Ik begrijp dat alles nu weer boven komt nu ze al bijna 1 gaat worden. Wees verdrietig, gooi het eruit, dat lucht op. En geniet volop van je kleine meisje :-).

@Eer. Nog gefeliciteerd met je verjaardag. En wat een mooi kado die lagere bloeddruk. Het gaat nou toch wel opschieten voor je. Succes met die laatste loodjes. En geniet volop van je dikke buik nu het nog kan, ook al valt dat bed liggen niet mee ...

Ik besef even goed dat ik eigenlijk ook bij jou op het in juli 2012 uitgerekend bankje zat, 17 juli zou mijn uitgerekende datum zijn ... slik ...

@Caroline. Kaat en Bram zijn al weer 3 1/2 maand, dat gaat snel joh. Vind je het erg zwaar met twee van die kleintjes?

@Sas. Ben benieuwd hoe je intake gegaan is gisteren. Ik hoop (ga er eigenlijk vanuit) dat je met een goed gevoel de kliniek bent uitgekomen.

@Sometimes. Hoe gaat het met ons wachtmeisje? Trek je het wachten nog een beetje? Ga je nog iets eerder testen of wacht je keurig af tot de 6e?

Ik ben vanochtend weer in het ziekenhuis geweest. Morgenavond de Ovitrelle spuiten. Als ons eskimootje dan goed ontdooid heb ik waarschijnlijk op mijn verjaardag een TP (als dat geen geluk gaat brengen ;-).

Dus lief lief lief cryootje ... wil je alsjeblieft goed & mooi ontdooien ... dan mag je daarna opwarmen & verder groeien in mijn gezellige fijne baarmoeder ... :-) :-) :-)

Geplaatst

Dank, meiden voor de lieve woorden. Caro: gelukkig, ben dus niet de enige die als een sentimentele doos rondloopt. 't Lijkt gewoon wel of ik nog steeds last heb van mijn hormonen haha. Genieten doe ik zeker, zelfs vannacht om 01.45u, ineens gehuil, gedoe, doet ze anders nooit, stond rechtop in haar bedje, te gloeien als een kooltje, 39.6 koorts! Reactie op de vaccinatie eerder die dag. Zo sneu, maar ook weer zo heerlijk, even knuffelen in de nacht, beetje drinken, beetje hangen, dikke vette lach en veel praatjes na een kwartiertje en toen weer lief gaan slapen. Vanochtend om 08.45 wakker geworden en koorts weer weg.

@Nikkie: tp op je verjaardag, dat moet geluk brengen!

@Eer: je bent er bijna, fijn! Hoop dat de versie lukt (was bij mij helaas niet het geval dus uiteindelijk een ks gehad). Succes met de laatste loodjes.

Liefs voor allen,

Lot

Geplaatst

@Lot69 en Eer het is leuk om te mogen lezen over de dames die wel zvwanger zij heb gevoel als ik ook met jullie zwanger ben he he leuk gevoel :happy7:

@ Lot69 ze zeggen dat dit erbij hoort dus er zijn hormonen in jou licham en je kan helaas niets aan doen behakve te zeggen het hoor bij he he .

@Eer gefeliciteerd met verjaardag ik kan me wel vorstellen wat voor gevoel je hebt bij inrichten en schopen van kinderspulen nog een betje en heb je hem of haar in jou handen oh meid van harte gegund .

@Nikkie een TP op jou verjardag wat een mooie cadou het beste cadou doe je kan krijgen vind ik , dit zou hem worden weet ik gewoon.

@Sas ben benieuwd , ik hop dat alles naar jou wens is gegaan.

En an de eind wil ok nog andere dames bedanken voor moeie worden nu voel ik me nog streker dank jullie wel en geniet van mooi zonige dag

Geplaatst

Ja Nikkie het is wel zwaar soms maar het gaat steeds beter. We komen in wat rustiger vaarwater en hoewel ze nog geen echt ritme hebben van wanneer de fles en hoe lang ze slapen beginnen we allemaal wat meer onze draai te vinden. Vooral papa... en daar ben ik heel blij om want ik heb er erg veel moeite mee gehad dat hij zo ongeduldig en chagrijnig was de eerste tijd, pfff... Nu hij respons van ze krijgt en ze voortdurend naar hem lachen is ie ontdooit. En ze huilen minder vaak/lang dat scheelt ook natuurlijk.

Ik kan nu steeds beter van ze genieten en zo hoort het natuurlijk ook!

Geplaatst

Hoi Nikki,

Ik duim alvast met je terugplaatsing. Ik hoop zo voor jou dat het zal lukken deze keer.:thmbup:

Geplaatst
Hoi Nikki,

Ik duim alvast met je terugplaatsing. Ik hoop zo voor jou dat het zal lukken deze keer.:thmbup:

Dank je wel Ting! Ik ga er voor!

Hoe gaat het met jou? Hoe voel je je? Last van zwangerschapskwaaltjes? Wanneer is je volgende controle?

Geplaatst
Ja Nikkie het is wel zwaar soms maar het gaat steeds beter. We komen in wat rustiger vaarwater en hoewel ze nog geen echt ritme hebben van wanneer de fles en hoe lang ze slapen beginnen we allemaal wat meer onze draai te vinden. Vooral papa... en daar ben ik heel blij om want ik heb er erg veel moeite mee gehad dat hij zo ongeduldig en chagrijnig was de eerste tijd, pfff... Nu hij respons van ze krijgt en ze voortdurend naar hem lachen is ie ontdooit. En ze huilen minder vaak/lang dat scheelt ook natuurlijk.

Ik kan nu steeds beter van ze genieten en zo hoort het natuurlijk ook!

Caroline, ik kan me voorstellen dat je het heel moeilijk hebt gehad met het gedrag van de papa. Jij zit op een roze wolk maar hij blijkbaar niet en dat lijkt me erg zwaar voor jou. En 2 is toch ook weer een stuk zwaarder dan 1 dus dan kan de mama wel wat extra steun gebruiken. Ben blij voor je dat hij er nu anders in staat. En fijn dat jij daardoor nu ook steeds beter kan genieten. Liefs van Nikkie

Geplaatst

Hey Nikki,

Ik ben nu 9 weken. Heb af en toe menstruatiepijntjes en pijnlijke borsten. Voor de rest voel ik niets. Ik had donderdag wel gebeld naar het ziekenhuis omdat ik al héél de morgen menstruatiepijntjes had. Ik was een beetje in paniek. Maar het bleek wel loos alarm natuurlijk. 's Middags was het over en de dag nadien was het af en toe. Ik vermoed de baarmoeder die aan het uitzetten is. Hoop ik toch, het is eigenlijk een goed teken. Ik zit zeker niet op een roze wolk. Ik heb pas 27 juni een echo, op 12 weken en 4 dagen en als dan alles goed zit, zal ik al veel meer gerust zijn. Ik ben altijd bang als die zwangerschapssymptomen van de weinige die er zijn weg zijn. Ik heb al een missed abortion gehad dus de schrik zit er goed in. Het is echt aftellen. Ik vond die wachtweken niet leuk, maar dit is ook wel de moeite, die spanning duurt meer dan een maand.

Veel succes hé de komende weken.

Ting

Geplaatst

@ Vandaag ongi geworden helaas, helder rood bloedverlies. Ben erg verdrietig, had zo gehoopt om de eerste keer te slagen ondanks dat ik weet dat het een long shot was. Ik ben zo teleurgesteld in mijn lichaam. En verdrietig om mijn Stipje. Had niet gedacht dat het me zo zou aangrijpen, zat gewoon te huilen op mijn werk vandaag. Snik

Geplaatst

@Sometimes. Ach nee toch, verdorie Sometimes. Wat een teleurstelling voor je. Veel sterkte met het verwerken. Neem je tijd, gooi je tranen eruit want dat lucht op en probeer vertrouwen te blijven houden meis, ook al zal dat nu even niet meevallen. Dikke sterkte knuf van Nikkie.

Geplaatst

Sometimes, getsiederrie wat zul je verdrietig zijn maar gooi het eruit en hou elkaar goed vast.

ting gefeliciteerd hoor idd hele spannende weken tot week 12 maar je bent al aardig op weg.

Caroline het gaat idd hard nu zeker omdat de baby 3 weken eerder gehaald gaat worden ... Ben er bijna klaar voor (namen en kaartjes nog doen). Bij jou gaat het ook hard hè bijna alweer 4 mnd !

Morgen in de ochtend ( dat zijn de uren dat ik nog iets kan) baby kmr soppen en dan kunnen we gaan inruimen.

Fijne avond

Eer

Geplaatst
@ Vandaag ongi geworden helaas, helder rood bloedverlies. Ben erg verdrietig, had zo gehoopt om de eerste keer te slagen ondanks dat ik weet dat het een long shot was. Ik ben zo teleurgesteld in mijn lichaam. En verdrietig om mijn Stipje. Had niet gedacht dat het me zo zou aangrijpen, zat gewoon te huilen op mijn werk vandaag. Snik

O meis toch verd... lat maar je tranen komen en dikke knuffel van mij liefs Mely

Geplaatst

Sometimes, wat verdrietig dat deze poging is mislukt. Zucht...je hoop slaat begrijpelijk even helemaal weg. Veel sterkte met het eruit gooien. De positiviteit komt wel weer terug.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden