Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sometimes,

Altijd zo veel hoop die wachtweken en dan de teleurstelling. Maar niet opgeven hé, ik zat na 3 pogingen met het idee dat het nooit niks ging worden. Maar ik bleef toch verder proberen alleen al om mijzelf niets te kunnen verwijten achteraf. Ik zat al veel met plan B in mijn hoofd en toe bij de 4de had ik toch prijs. Héél veel sterkte hoor, het komt wel goed.

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Meiden, ik ben weer terug van Alicante met een super goed gevoel. Zo'n fijne kliniek. Een lieve, kundige en rustige arts, en een hele lieve vrouw als mijn coordinator. Heel prettig gesprek gehad. Gelijk aan de medicatie voor de komende 3weken( tussendoor even een scan doen voor de BMS) dan ongesteld worden en dan gelijk beginnen met de volgende ronde medicatie met als doel dat ik ergens laatste 2wk van juli een tp kan verwachten. Ben zo happy!! De kansen zijn goed met ecd, in elk geval veel en veel hoger dan met mijn eigen bejaarde eicel. Uiteraard blijft ook hier de factor geluk meespelen.

De rest van de dagen in Alicante konden niet meer stuk maar ook door de zon, zee, lekker eten, zwemmen,zonnen, shoppen en vreselijk lachen met mijn moeder.

Ik ga zo even bijlezen.

Liefs

Geplaatst

@Sas67 ik ben zo blij voor jou dat alles goed is gegaan dus al mijn positieve energie die ik heb aan jou gestuurd via mijn gedachten is zo te lezen goed aangekomen . :icon_smile: en nu kan je nu concentreren op juli voor TP ik ga heeel haar duimen voor jou

Geplaatst

Lieve Mely, dank je wel!! Lees net jouw trieste verhaal. Toen je mij al eerder vertelde uit bosnie te komen dacht ik al dat je je kindjes daar verloren bent. Ik durfde het alleen niet te vragen aan je. Ik kan niets anders zeggen dan dat ik enorm veel respect voor je heb!!

Geplaatst

@Sometimes, he meis wat lees ik nu? Potver de potver....een hele dikke knuffel voor jou. Laat je gevoel maar komen dat mag hoor. Liefs

Geplaatst

Sas, hupsakee! Je bericht klinkt als 'goeie' actie in de tent. En denk maar met plezier terug aan die paar dagen relaxen erachteraan, vooral met het weer van vandaag....

Geplaatst

@ Sas,@ Nikkie @ Mely @ Eer @ Elinorac @ Ellie @ Ting @ Lot,

Meiden bedankt voor jullie lieve berichtjes.

Ik ben inmiddels over de 1e schok heen, alhoewel ik nog steeds zo ontzettend verdrietig ben. Vanochtend nog 1 keer getest,want het bloedverlies is zo onregelmatig, maar nog steeds 1 streepie. En nu is het inmiddels ook echt doorgebroken, dus het is echt klaar. Ga zo het ziekenhuis bellen om te vragen als ik een evaluatiegesprek kan inplannen. Wil toch graag nog praten over de behandeling.

Ik dek dr over om over te stappen naar Gent, waar ze flushing doen, omdat ik toch niet een goed gevoel heb over het feit dat ik op de dag van de TP pas te horen kreeg dat er waarschijnlijk 3 eicellen waren achtergebleven en dat 1 eicel achteraf helemaal geen eicel was.

Ik heb daar toch nog wel wat vragen over, aangezien het geen goedkope behandeling is. Ook over de medicatie wil ik nog overleggen.

Julie zien het, ik ga niet bij de pakken neer zitten en ga gewoon voor zwanger in 2013!!

Geplaatst

Sometimes, ik ben onder behandeling in het UZG (universitair ziekenhuis Gent) Er is nog een ziekenhuis, maar die zul je wel niet bedoelen. Tsja de wachttijden: je moet op een paar maanden rekenen als je bij professor de Sutter wil, maar bij anderen gaat het vast vlugger. Als je groot bloedonderzoek krijgt, wat wel waarschijnlijk is, moet je nog drie maanden wachten voordat de uitslagen er zijn.

Geplaatst

@Sometimes, thats the spirit!! Overweeg ook dusseldorf als optie. Ook daar zijn ze met alles veel verder en zijn de wachttijden redelijk.

Geplaatst

sas je verhaal en ervaringen in spanje klinken super, juli al eventuele terugplaatsing dat zou echt super zijn, goed vooruitzicht.

sometimes, goed te horen dat je alweer verder aan het kijken bent maar geef je verdriet ook nog even een plekje hoor, het is niet niks.

Voor wie benieuwd is naar de baby kamer op het uitgerekend juli topic heb ik vandaag wat foto's geplaatst. En sinds gisteravond laat hebben we ook de namen en het kaartje rond.

heerlijk weer twee dingen van mijn lijstje af.

fijne avond

eer

Geplaatst

Hoi Sometimes.

Ik heb 3 pogingen gehad in Gent bij het ziekenhuis Maria Middelares. Ik had bij 2 van de 3 pogingen innesteling maar steeds maar kort. De laatste was tot bijna 5 weken. Altijd wel willen maar niet kunnen. Ik had een second option gevraagd bij Dr Decleer in Aalter die werkt bij het fertiliteitscentrum Jan Palfijn in Gent. Ik had een excel met al mijn pogingen, met de medicatie, aantal follikels, aantal bevruchte eicellen en de resultaten. Hij vroeg of bij dokters van MM veel flushing was toegepast. En de laatste keer was het echt héél veel. Ze hebben mij de tubes laten zien. Uiteindelijk bleek dat de reden van een flushing te maken heeft met het feit dat ze een punctie te vroeg laten doorgaan. Die eicellen waren bij mij gewoon nog niet rijp genoeg. Ook al had ik goede embryo's van 8 cellen en waren mijn eicellen gemakkelijk te bevruchten ze waren niet goed genoeg voor een blijven resultaat. Bij Dr Decleer heb ik dan mijn 4de poging gedaan. 6 eicellen, geen flushing, 6 bevrucht en twee teruggeplaatst de rest de diepvries in. En het resultaat : zwanger. Ik was echt verwonderd dat ik dus 3 mislukte pogingen kon hebben gehad om dat de puncties gewoon te vroeg gebeurden. Ze moeten via die flushing die eicellen er echt uit sleuren en ze zijn blijkbaar niet veel waard. Ik vond het echt straf dat ik als ouwe doos, bij één poging bij die dokter, dadelijk zwanger was. Die man heeft veel ervaring en dat heb ik zeker gemist bij die twee van MM. Het UZ in Gent blijkt ook goed te zijn. Je kan in België tot je 45 jaar een IVF behandeling hebben.

Geplaatst

@Sas. Super dat je met zo'n goed gevoel uit Spanje bent terug gekomen. Toppie meid! Die eerste indruk is zo belangrijk. En de tijd vliegt voordat je het weet is het al weer juli en dan heb je een TP :-).

@Sometimes. Wat een strijdlust, jezelf herpakken en doorgaan (dat herken ik van mezelf). Geef wel toe aan je verdriet, het moet toch ook verwerkt worden.

@Eer. Wauw zeg ... die wieg ... wat leuk! Het hele kamertje is leuk, ik ben dol op wit en grijs. Nu we het over grijs hebben, ik zoek nog een donkere teint grijs voor boven de schouw in ons nieuwe huis, jouw kleur vind ik erg mooi, die komt erg mooi uit met die mooie witte wieg, welke kleur van welk merk is het?

Geplaatst

Meiden leuk jullie reacties van jullie, zal ze overbrengen aan mijn moeder. Ik had de wieg gezien bij baby park (incl bekleding kwam dat op dik € 600,-). Dat vond ik echt te gek, ben op marktplaats gaan zoeken en vond er een voor € 150,- in het donder bruin. Paps heeft hem wit gespoten en mams heeft twee te schattige setjes lakentjes en bekleding gemaakt.

Nikkie die kleur grijs is behang er zat nl een scheur in die muur ( Anyway gekocht bij g.amma of p.raxis er zit een klein streepje/ reliëf in). Mocht je t exact willen weten zoek ik het even op.

Eer

Geplaatst

@ Eer ik ben gewoon ..... wat leuk al dit soort dingen en ook dat je nog iemand hebt die handig in is en lief hebbende moeder het is prachtig .:toppie:

Geplaatst

Eer, wat een leuke babykamer. Ha,ha, en dan ook nog selfmade. Helemaal in mijn straatje met zo'n enorme besparing. Jullie eigen energie zit er nu in en daar mag jullie kindje straks in slapen! Wat een geluk!

Geplaatst

@Ellie. Nog niet bezig met een ander ziekenhuis ... eerst de cryo TP (daar gaan we 200% voor en daar vertrouwen we op) ... plus dat we deze maand natuurlijk gebruik gemaakt hebben van de bonus poging haha ... dus wie weet strax toch nog een twin :-))

Jij donderdag de uitgangsecho ... spannend dat het weer gaat beginnen ... succes!

Geplaatst

Lieve eer wat een prachtige babykamer heb je en wat een gave wieg. Ik las het net even en moest even reageren. En wat ben je al ver zeg pffffff. Geniet er nog maar even lekker van. Dikke knuffel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden