Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dank je essieislief, heeft heel wat "ga nou wat doen,schat" opmerkingen van mijn kant gekost maar uiteindelijk is het dit geworden. Nog wat aankleden en dan kan de baby komen hoor, ben er zooo klaar mee.

Hoe is het met jou lieverd?

Liefs eer

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Onze droom is vanmorgen heel erg hard uit elkaar gespat.....

Het hartje van ons kindje is met 8 weken en 4 dagen gestopt met kloppen...

Tijd voor bezinning, maar ik denk dat ik het niet nog eens aan durf...

Miranda

Geplaatst

@Mirke wat lees ik toch meid verd... niet eerlijk veel strekte met verwerken van verlis , het is nog te snel om te zeggen dat je verder niet durft je bent nu pas bezig om dit te verwerken, je zou zien als er nog meer tijd voorbij is dat je wel de moed en de kracht vind om verder te gaan ( praat uit ervaring) nu voel je alleen pijn en duizend vragen waaroom .

mmeid nogmaals veel strekte en een dikke knuffel , Liefs Mely

Geplaatst

@Mirke, ach meis wat is dit ongelofelijk oneerlijk en moeilijk. Ik begrijp dat je er nu zo over denkt. Maar neem je tijd om dit te verwerken, dan pas kan je weer verder kijken.

Dikke knuffel

Geplaatst

Beste mirke. Ik zit hier met tranen in mijn ogen .. Wat n verschrikkelijk verdriet voor jullie. Jullie droom uiteen gespat. Verd.... Wat oneerlijk.

Ik wens jullie heel veel kracht en sterkte toe

Liefs eer

Geplaatst

Mirke, wat verschrikkelijk zeg! Heel veel sterkte wens ik jullie.

En dan meteen gedachtes over nog een keer en niet durven. Heel herkenbaar. Laat die maar even voor wat ze zijn.

Neem de tijd om je verdriet te verwerken, hoewel dat moeilijk is op onze leeftijd.

Geplaatst

@eer

kan mij voorstellen dat je er klaar mee bent. De laatste lootjes eer kop op meis. Met mij gaat het goed heb de draai in het leven weer gevonden en uiteraard soms wel een down momentje maar veel eer ups hoor gelukkig. Ik ben enieuwd hoe snel je mama bent. Dikke kus en knuffel voor jou lieve eer.

Geplaatst

@Essieislief. Goed om te horen dat het goed met je gaat en dat je je draai in het leven weer gevonden hebt. Tuurlijk zijn er nog downs maar gelukkig overheersen de ups. Fijn om zo af en toe nog wat van je te horen.

Geplaatst

Hoi Dames een vragje sinds gisteren veel last van mijn opgezwolen buik ( als ik 2 manden zwanger bijna kan ik geen broek meer aan ) ik zou pas zondag mijn duiveltjes moeten krijgen . Als ik loop lop ik als ik zwanger ben altijd trek ik snap het niet meer ik word helemaal geek gehouden door mijn licham zou dit nog door hormonen van afgelopen maand zijn ? of is er iets anders daarvoor had ik dit nooit.

Mely

Geplaatst

Joepie, vandaag na veel email verkeer en een weigering van de verzekering om de behandelingen te betalen(zij hadden een leeftijdsgrens van 41) nu toch 3 pogingen vergoed. Inclusief de meds.De brutalen en degene die durven praten ( en dreigen)krijgen toch hun zin. ;)

Dat scheelt toch maar weer in de kosten.

Geplaatst
Hoi Dames een vragje sinds gisteren veel last van mijn opgezwolen buik ( als ik 2 manden zwanger bijna kan ik geen broek meer aan ) ik zou pas zondag mijn duiveltjes moeten krijgen . Als ik loop lop ik als ik zwanger ben altijd trek ik snap het niet meer ik word helemaal geek gehouden door mijn licham zou dit nog door hormonen van afgelopen maand zijn ? of is er iets anders daarvoor had ik dit nooit.Mely
Ik denk dat het de hormonen zijn, Mely.Het is toch troep wat je in je lichaam injecteert.Denk ik dan
Geplaatst

Ik denk dat het is begonnen meiden, krampen en een heel klein beetje bloedverlies.. Ik hoop maar dat het snel over is....

Ondertussen maak ik mezelf helemaal gek...Vandaag realiseerde ik mij dat ik deze week mocht stoppen met de bolletjes en dat heb ik ook gedaan...

Je begrijpt dat ik dus nu mezelf de schuld geef van het stoppen met de bolletjes, dat is het natuurlijk geweest...grrrrrr....

Geplaatst

@Sometimes, heel goed gedaan!!!

@ Mely, ik denk ook hormonen, maar als je twijfelt bel dan ff je arts.

@ Mirke, meis geef jezelf niet de schuld. Ik weet dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik snap dat je zoekt naar een verklaring,maar meis die is er misschien wel niet.

Een hele dikke knuffel voor jou!

Geplaatst

@Sas67 en Sometiemes ik denk ook maar het is een maand geleden toen ik voor het laats hormone gebruikten ik blijf wachten misschien heb je 1e keer na behandeling meer klachten maar meiden bedankt

@Sometiens goed gedaan meid ze drufen zeg niet te geloven , hoe gat met jou?

@Sas67 hoe gat met jou?

@Mirke het is normal dat je in eerste instantie de schuld aan je zelf geeft , er ligt niet allees aan jou er zijn zoveel dingen die mee spellen ik weet het is makkelijk gezegd dan gedaan en er kost veel kracht en moed maar gelukkig heb je nog Cryo toch blijf vol huiden veel sterket meid

liefs mely

Geplaatst

@Mely, met mij gaat het goed. Net nog allerlei afspraken gemaakt voor wat onderzoeken die ik nog moet doen voor Spanje. Ik heb gelukkig een goede huisarts die meewerkt. Alleen de apotheek is een ramp, zelfs na 2 jaar snappen ze het nog niet met buitenlandse recepten...zucht. Maandag mijn bms laten meten en de resultaten doorgeven aan Spanje. Woensdag een mammografie laten maken( heerlijk even je borsten laten pletten tussen 2 platen).

Zat net even in mijn agenda te kijken en naar het schema van Spanje en realiseerde mij opeens dat het wel heel snel gaat nu. Maar laat maar komen ik ben er klaar voor!

Vanmiddag lekker geluncht met mijn beste vriendin, die elk moment kan bevallen van de 3de. Spannend dus. Ik ben achterwacht voor de opvang van hun 2 andere kindjes als ze onverwachts naar het ziekenhuis moeten voor de bevalling.

En hoe is het met jou en je buik?

Liefs

Geplaatst

@Sas, spannend hoor. Het schiet weer een beetje op dan he. Als je geen afspraken hebt dan lijk je zo on hold te staan, is mijn gevoel. Ik hoop zo op een goede afloop voor jou. Dat hb je nu wel verdiend,zeg.

Dus straal ik alle positieve energie jou kant op hoor meid.

Eind juli heb ik het pas weer voor mezelf nodig ;)

Geplaatst

Ik ben al nooit van mijn verjaardag vanwege die confrontatie met mijn leeftijd. Maar vandaag zou dat anders zijn ... mijn verjaardag zou een geluksdag worden ... een TP van een cryo ... hoe mooi had dat kunnen zijn ... een TP op 08-06 (mijn geluksnummers) en ook nog eens op mijn verjaardag. Maar helaas ... onze cryo is niet goed ontdooid dus geen TP ...

Dus straks uitgebreid uiteten met mijn schatje bij ons favo Italiaanse restaurant, alles eten wat ik normaal niet had mogen eten na een TP, eigenlijk dus het verdriet lekker wegeten (hoe bedoel je emo eten ... ?!) plus een glaasje prosecco drinken (gewoon omdat ik verdrietig ben, in principe drink ik niet gedurende onze behandelingen maar vandaag mag het).

Geplaatst

@Nikkie nee toch meid wat erg verdikkeme ik had zo gehoopt voor jou meid een dikke knuffel voor jou en veel sterkte ( allebei) ik kan geen worden meer vinden

Geplaatst

@Sas67 wat leuk je agenda vol met afspraken en wat voor afspraken dat geef men weer kracht toch en dan vergeet je de tijd ah die apotheken wat een ramp zeg weet ik alles van zij kunnen eens de Nederlandse recepten niet goed lezen en luisteren ze ook niet .

Dus volgende week al bms meting spannend en mammografie auuuuuuu ik wil de woord niet meer horen ha ha dat deed bij mij zeer , maar ik ben blij voor jou gewoon zo doorgaan met kom we gaan voor GROEN.

Mijn buik is hetzelfde ik neem aspirientje en hoop dat mijn duiveltje snel komen als dan niet beter is dan trek ik aan bel.

@Sometimes dus eind julli begin je weer spanend

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden