Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen allemaal!

Vanuit een wit Rotterdam...(ben ik even blij dat ik niet met de auto de weg op moest vandaag...)

Anyway, gisteren dus mijn 1e FM weer gehad in deze cyclus en er zit een follikel (links; mijn 'moeilijke' eileider, want hij moest weer erg drukken om iets te zien) en deze is nu 16 mm. Dr. A. wil even wachten tot vrijdag, want ook mijn BMS is nog niet helemaal 'je van het' en dan mag ik vrijdag om 00:00 uur (!!!) mijn Pregnyl zetten en dan heb ik zondag de IUI...gewoon lekker in mijn eigen zh om 15:30 uur...

En om je vraag te beantwoorden Joske, nee, niet echt last gehad. Niet zoals met de Menopur. Het is allemaal niet zo heftig met de Clomid. Geen stemmingswisselingen en ik voelde mijn eierstokjes wel, maar zoals gezegd niet zoals met de Menopur...

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai Sannie,

Spannend weer joh deze cyclus. Ik hoop zo voor je dat het gaat lukken.....ik denk aan je en duim voor je. Succes!!

Groetjes

Manouk

Geplaatst

Vanochtend 'mijn' ziekenhuis op mijn voicemail. Ze hadden contact gehad met Genk en te horen gekregen dat zij bij ons geen Assisted Hatching doen vanwege 'donor in een lesbische relatie.' Dat mag bij hen dus niet, waren de woorden van onze arts.

Wat een discriminatie en dat anno 2009! Ik ben boos maar ook tegelijkertijd niet in staat om er energie in te stoppen.

Dus geen Assisted Hatching voor ons. K*t!

Geplaatst

Jeetje Jos, wat balen. Heb je er wel eens over gedacht om in Düsseldorf de IVF te laten doen? Daar doen ze ook Assisted Hatching en gaan ze wellicht er anders mee om dan in Genk. Het zijn erg aardige mensen daar, misschien kun je het eens navragen?

Sterkte

Groetjes

Manouk

Geplaatst

O Caroline, super zeg, een terugplaatsing en nu op het wachtbankje! Ik hoop dat jouw 2010 helemaal top begint!!!

Sterkte met wachten!

Liefs

Manouk

Geplaatst

Hi meisjes,

Josephine met stomheid las ik je verhaal uit genk, wat idioot het zou dus niets moeten uitmaken of je nou een echtgenoot of echtgenote hebt. Niet te geloven. Dusseldorf heb ik ook goede verhalen gehoord over assisted hatching dus bij deze heel veel succes!

Caroline, spannend de eerste paar daagjes zitten er weer op...oh oh wat zal de tijd langzaam gaan voor jou, ik duim op een positieve test voor het einde van het jaar!

Manouk jij bent ook weer begonnen en de dagen aan het aftellen, 6 januari is gelukkig om de hoek.

Hier verder weinig te melden, ben nog verder aan het lezen over eiceldonatie en probeer te bedenken of wij zelf toch de 3e poging doen en zie hoe dat gaat of dat we de 3e poging gebruiken voor ecd, afhankelijk of het kan en waar natuurlijk.

Fijne week en vooral een goede kerst en op naar een vruchtbaar 2010.

Groetjes,

Mineut

Geplaatst
Wauw Ira!! Dus het kan echt nog zo zijn dat nr 2. toch gaat meedoen!!

Jee. dit houdt de spanning er nog wel extra in voor mij...

Ik vraag me alleen wel af wat er uiteindelijk gebeurd met een embryo dat niet meer meegroeit. Wordt dat opgenomen in je lichaam?

Afstoten kan niet lijkt me, want voor dat andere embryo'tje moet het slijmvlies natuurlijk intact blijven.

In mijn zenuwen heb ik dat vandaag vergeten te vragen aan de arts...

Groetjes, Nine

Nine, Dat heb ik dus idd. meegemaakt. Met 11 weken hoorden wij helaas nog maar 1 hartje. Met de andere gaat het goed hoor, gaf de gyn. toen duidelijk aan.

Het is wat ingekapselt, verhard en in de placenta zag je nog iets zitten wat het embryootje naar alle w.s is geweest. Ik was eerlijk gezegd wel blij dat ik nog iets zag want het is toch een bijzonderheid. Zwanger van 2, er blijft er een doorgroeien en uiteindelijk beval je van 1 en toch begon ik met 2. Met mijn zoontje , denk ik toch altijd aan het andere embryootje/vruchtje/kindje.

Ook omdat we twee hartejs heeeel duidelijk gehoord hebben. Dat maakt het misschien ook wel iets anders. groetjes Joy1

Geplaatst

Hee Joy, hoe is het nu? Verkoudheid een beetje minder en de kids ook oke? En heeft de bloeding al doorgezet?

Dank voor je uitleg! Ja, dat zou ik ook hebben, je blijft er toch aan denken, zeker omdat er twee hartjes klopten! Je vraagt je toch af wat dat voor kindje geworden zou zijn.

Wisten ze niet waarom de foetus niet meer meegroeide?

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hai Caroline, ben herstellende van een griep. Gelukkig wat minder verkouden, zelfs de neusspray hielp al helemaal niet. Maar het gaat weer beter, dit weekend lekker sneeuwballengevecht gehouden met de buren. Lachen joh. En hoe gaat het met jou met het wachten?

Joy hoe is het met jou?

Nine, kijk je uit met al die sneeuw. Niet vallen hoor. Spannend he volgende week de 2e echo!

Ik moest ivm de griep antibiotica slikken, zou dit verder nog effect hebben voor de volgende poging in januari? Omdat ze altijd waarschuwen dat de pil minder kan werken door antibiotica. De kliniek is nu met vakantie en gesloten, dus ik kan het ook niet navragen. Verder menstrueer ik nu ook al 9 dagen, terwijl dat normaliter maar 5 dagen zijn. Is dat normaal (heeft dat met de ivf in oktober te maken?)

Verder ben ik nog druk met het uitzoeken van een andere verzekeringsmaatschappij. En op dit moment heb ik waarschijnlijk 2 gevonden die mijn IVF (deels) gaan vergoeden! Super.

En zo is het dan snel 6 januari.

Liefs

Manouk

Geplaatst

@Manouk; nou als antibiotica de pil minder laat werken....:wink:.. nee ff serieus..zou het niet weten of dat invloed heeft op een IVF traject. Wel super dat jullie een andere verzekeringsmij. hebben gevonden die dan ook gewoon jullie volgende IVF (gedeeltelijk weliswaar, maar als jullie daar blij mee zijn..) vergoeden...

Voor wat betreft de menstruatie: ik heb normaal 3/4 dagen en nu gewoon 6 dagen gehad. En dan ook nog veel heviger vloeien...dus ik denk dat je lichaam gewoon een soort extra 'schoonmaak actie' houdt...

6 Januari is al dichtbij..gelukkig! Want dan kan ik gaan testen ..als ik dan al niet ongi ben...Maar m'n mannetje is vol overtuiging en nog een paar anderen hier op het forum ook... was het maar alvast de 6e...

Liefs!

Geplaatst

Hoi Manouk,

Fijn dat je je wat beter voelt, ik was in het Kruidvat vanmiddag en daar liep iedereen zo te hoesten en te proesten, ik liep er steeds met een boog omheen, wil echt niet ziek worden nu!

En van die verzekering: gelukkig, een zorg minder straks...

Met mij gaat het goed, dag 5 pas, of is het 6? Ik reken de TP-dag niet mee. De tijd kruipt... gister wel hoofdpijn gehad, was ik niet blij mee omdat de vorige keer het mislukken daarmee begon, maar ik weet dat het ook van de bolletjes en zelfs van de sneeuw kan zijn... Kan toch niks anders doen dan wachten...

Sneeuw is een goede afleiding in ieder geval! Lekker spelen!

Caroline

Geplaatst

Genk neemt ons niet in behandeling en Dusseldorf mailde het onderstaande (zie hieronder).Ook kwam ik er pas vandaag achter (keek nu pas goed in de planning die ik per post van het ziekenhuis heb gekregen) dat ik pas in febr. weer in aanmerking kom voor IVF nr. 3. Toen ik daar vandaag over belde kreeg ik te horen dat het deze maand zo druk was dat ik er niet meer bij kon. Fijn dat ze dat even met me communiceren, tjonge jonge. Kwam er ter plekke achter dat ik vandaag op CD 14 zit, dus rondom mij EIsprong en dus had kunnen insemineren. Met ovulatietest getest maar die is negatief. Zul je zien dat mijn EI ook al gesprongen is, dus is deze kans dan ook aan mijn neus voorbij gegaan. Morgen test ik nog maar een keer, wie weet komt mijn EI nog. Het lijkt wel of het zo ongelukkig moet lopen zodat ik dadelijk helemaal mijn buik vol heb van dit proces en ik ronduit blij ben als ik het kan afsluiten. Gadver, ik ben het echt beu.

Liefs, en sorry dat ik even niet op anderen reageer. Zit effe te vol. Josephine.

Beste mevrouw,

Helaas mogen wij vanwege de wetgeving geen IVF in uw situatie doen.

Vanwege uw leeftijd zou theoretisch poollichaamdiagnostiek zinvol zijn, omdat de eicellen waarschijnlijk het probleem vormen. Technisch is dan assisted hatching niet meer nodig.

Graag voor verdere uitleg na 5 jan enen opbellen,,

vriendelijke groeten,

Dr S.

Geplaatst
Hai Caroline, ben herstellende van een griep. Gelukkig wat minder verkouden, zelfs de neusspray hielp al helemaal niet. Maar het gaat weer beter, dit weekend lekker sneeuwballengevecht gehouden met de buren. Lachen joh. En hoe gaat het met jou met het wachten?

Joy hoe is het met jou?

Nine, kijk je uit met al die sneeuw. Niet vallen hoor. Spannend he volgende week de 2e echo!

Ik moest ivm de griep antibiotica slikken, zou dit verder nog effect hebben voor de volgende poging in januari? Omdat ze altijd waarschuwen dat de pil minder kan werken door antibiotica. De kliniek is nu met vakantie en gesloten, dus ik kan het ook niet navragen. Verder menstrueer ik nu ook al 9 dagen, terwijl dat normaliter maar 5 dagen zijn. Is dat normaal (heeft dat met de ivf in oktober te maken?)

Verder ben ik nog druk met het uitzoeken van een andere verzekeringsmaatschappij. En op dit moment heb ik waarschijnlijk 2 gevonden die mijn IVF (deels) gaan vergoeden! Super.

En zo is het dan snel 6 januari.

Liefs

Manouk

Manoek, Het gaat wel goed met mij hoor. Ik baal toch ook wel dat deze poging mislukt is, zie handtekening, omdat het me ook zo leuk leek om met kerst zwanger te zijn. Het moet niet gekker worden natuurlijk, het is altijd leuk om zwanger te zijn, te raken!!!!!!Ach, en wat klaag ik toch ook he? We hebben 2 kinderen dus eigenlijk moet ik gewoon niet lopen zei..en. Maar goed, cryo's geven hoop en er zijn er al 4 verloren gegaan dus ja...die laatste 2 zijn wel spannend. Het hakt er toch ook wel in die behandelingen zo kort achter elkaar. Als je in het systeem zit dan ga je mee. Nu ben je er even klaar mee en dan komt het boven hoe het ook had kunnen zijn. En niemand die het weet in de fam. en dan heb je ook wel je eigen verdriet. Best wel moeilijk. Maar goed. Zal wel weer over gaan. Joy1

Geplaatst
Hee Joy, hoe is het nu? Verkoudheid een beetje minder en de kids ook oke? En heeft de bloeding al doorgezet?

Dank voor je uitleg! Ja, dat zou ik ook hebben, je blijft er toch aan denken, zeker omdat er twee hartjes klopten! Je vraagt je toch af wat dat voor kindje geworden zou zijn.

Wisten ze niet waarom de foetus niet meer meegroeide?

Groetjes, Nine

Ja, het herstel zet bij ons allemaal door.....Dus we voelen ons allemaal fitter!!!Bloeding is idd. doorgezet. Volgend jaar weer verder als alles goed is. Stappen blijven spannend.

Neen, ze weten niet hoe dat kwam. Verder ook geen onderzoek naar gedaan.

Ach, en toen was het allemaal al zo spannend dat ik er eerlijk gezegd ook niet naar gevraagd heb. Niet eens aan gedacht geloof ik. Hoe gaat het bij jullie? Wanneer is de 2e echo? Joy1

Geplaatst

Hi meisjes,

Joy wat mega balen dat het toch is doorgezet, op naar een vruchtbaar 2010 met 2 kleintjes in de vriezer. Nu maar proberen te genieten en lekker te eten en drinken met de kerst en dan hup voor je het weet is het alweer januari.

Nine nog maar 9 daagjes en dan weet je het, heel spannend hoor! Je kan ook een bloedtest doen dan kan je de waarde van je hsg zien waaruit je kan opmaken of het 1 of 2 zijn die het doen (dit hoorde ik van iemand die inderdaad zwanger was van een tweeling)....dus als je niet zo lang kan wachten is het misschien een optie.

Manouk op zich is anti biotica helemaal niet erg, het schoont alles op. Mijn man en ik moesten zelfs voor onze eerste ivf poging allebei een anti biotica kuur doen voordat wij mochten starten dus het is niet erg volgens mij.

Manouk hoeveel pogingen heb jij nu gehad/gedaan met ivf/icsi?? Dit ivm wisseling van verzekering voor deels vergoeding? Ik vroeg mij dit af aangezien ik zo ook in het schuitje zit van verzekeringen dus als jij al enorme research hebt gedaan heb jij ondertussen alle kennis :)

Sannie wat is dat wachten toch afschuwelijk...gelukkig een paar drukke dagen voor de boeg en dan kan je voor je het weet testen. Ik zelf teste met de iui ongeveer 10-12 dagen na inseminatie....en ik werd dan ongi op dag 13 dus helaas nooit de 14e dag daarmee gehaald.

Caroline nog maar 8 daagjes.....oei net als Sannie geduld is nodig maar oh wat is het moeilijk, succes deze daagjes!

Josephine wat ongelooflijk bagger, wat zij ook schrijven over de eicel kwaliteit dat is bij ons het probleem helaas dus ik moet ook naar eiceldonatie kijken. Weet jij wat de kwaliteit van je eitjes zijn geweest tot nu toe? Bij ons ging het van 1-4, en 1 en 2 zien zij het liefst, ik had 3 tja dat is gewoon een minder grote kans, maar een kans is een kans denk ik dan maar. Heel veel succes en hopelijk als je nog een ovulatie test doet dat er nog een eisprong aankomt!!

Groetjes,

Mineut

Geplaatst

Hai lieve dames,

Ben helemaal blij, we hebben net toestemming gekregen van een verzekeraar om de behandeling in Düsseldorf te doen en krijgen daarbij alles vergoed. We kunnen gewoon 3 pogingen gaan doen! Het is een hele kluif om uit te zoeken wie wel vergoed, dit ivm mijn leeftijd.

ONVZ heeft goede aanvullende verzekeringen, maar sluit je uit als je al in de molen van IVF zit, omdat ze dan weten dat je hoogstwaarschijnlijk een 4e of 5e poging wilt gaan doen. Dit zegt een medewerker van ONVZ, omdat, volgens haar zeggen, bij de meeste vrouwen het niet lukt om in een van de drie pogingen zwanger te raken, en er dus meer (vaak 6) pogingen nodig zijn. Als dat algemeen bekend is, waarom nemen ze dan geen 6 pogingen in de basisverzekering op ipv maar 3!

Mineut, ik heb nu 1 poging gehad, dit was een ICSI behandeling, omdat er van de 3 eiblaasjes, 2 eitjes waren en de arts zei dat de bevruchtingkans dan groter is. Helaas was het chromosomenonderzoek niet goed, waardoor er geen TP was. We laten dat onderzoek ook nu weer doen (wordt niet vergoed, maar dat betalen we dan zelf). De kwaliteit van de eitjes is op onze leeftijd minder, vandaar dat de arts aanraadt PKD te laten doen, om een evt. miskraam voor te zijn. Over de vergoeding van de eerste poging liggen we in de clinche met de huidige verzekeraar, dus voor de volgende telt die dan niet mee. In 2010 here we come!

Bedankt allemaal voor de reactie over de antibiotica, dat lucht mij wel op, want ik kon er niets over terugvinden op internet. De kliniek is nu ivm de kerstvakantie dicht, dus kan ik van hen ook geen antwoord krijgen.

Joy, natuurlijk is het verdrietig dat deze poging niet gelukt is. Elke keer heb je weer hoop, en dan is het moelijk als het niet gelukt is. En dat heeft niets mee te maken met het feit dat je al kinderen hebt. De wens voor nog een kindje is er nu en dat het niet lukt tot nu toe is heel zwaar. Ik heb pas gehoord dat mijn ex een kindje verwacht met zijn huidige partner (10 jaar jonger). Ik gun het hen van harte, alleen voor mij is het wel moeilijk aan de andere kant omdat ik niet weet of het voor mij en mijn man nog is weggelegd. Hoop houden hoor! Ik kan me ook wel voorstellen dat het moeilijk is nu dat niemand het in jullie familie kring weet, want je zult nu juist wel behoefte hebben om er met iemand over te praten....dat kun je wel altijd bij ons hoor. Sterkte

Caroline en Sannie, nog even doorbijten...wat duurt dat wachten lang he. Ik hoop het zo voor jullie.

Nine, met jou alles goed? Geen zwangerschapskwaaltjes?

Jos...heel veel sterkte met dit rot bericht. Het is oneerlijk. Zo ver dat ze in Dld zijn met andere dingen mbt IVF, zo behouden zijn ze op dit vlak.

Liefs Manouk

Geplaatst

@Manouk, wat fijn dat de kogel door de kerk is voor wat betreft Dusseldorf. Tot wel fijn om dat voor de kerstdagen geregeld te hebben.

Tsja, het eeuwige wachten... dat is nu toch wel een soort 'the story of our lives'.. ben blij dat we zo met de feestdagen wat afleiding hebben...

Geplaatst

Ha Mineut,

Wat bedoel jij precies met die cijfers 1-4 enzo betr. de eicellen. Ik heb iedere keer prima embryo's gehad, tot nu dan, he? Zelfs nog 2 cryo's die de laatste keer zijn teruggeplaatst. Dus eerlijk gezegd denk ik zelf wel dat mijn eicellen nog best okee zijn.

Eiceldonatie is voor mij echt geen optie. Wij maken al gebruik van een donor en als ik dan ook nog eens op zoek moet voor een eiceldonor dan wordt het gevoelsmatig voor ons te ver gaan. Mijn vriendin is ouder dan ik ben dus dat is ook geen optie (sterker nog: haar baarmoeder wordt er binnenkort uitgehaald vanwege een grote vleesboom).

Hoe staat het dan nu bij jou? Wordt je al iets wijzer t.a.v eiceldonatie?

Verder wens ik iedereen alvast hele fijne dagen toe!

Liefs, Josephine

Geplaatst

Hi Josephine,

Ik kreeg ook te horen dat het hele goede eitjes waren en deze waren ook bevrucht en gaan delen (en teruggeplaatst) helaas zonder succes. Bij onze evaluatie kregen wij pas te horen dat de eitjes kwaliteit 3 waren en dat zij liever 1 of 2 zien. Dat 3 gewoon niet goed is en dat is omdat mijn eitjes te oud zijn (ik ben bijna 43). Wij schrokken daar zo van aangezien wij steeds hoorden dat zij goed waren vandaar.

Ga mij verder verdiepen in januari, eerst het gesprek in brussel doen en dan zien of wij nog zelf een poging doen de 3e of deze gaan gebruiken voor een eiceldonatie. Wij weten het zelf ook nog niet.

Hi Manouk, wat is pkd? Top hoor op naar Dusseldorf, daar hoor je ook geode verhalen van!

Joy gewoon grote baal dat het niet gelukt is, succes met het verwerken van weer een teleurstelling.

Liefs,

Mineut

p.s voor iedereen alvast een fijne kerst en natuurlijk een goed oud en nieuw en op naar een vruchtbaar 2010

Geplaatst

Hoi allemaal, ik ben nieuw hier en wij hebben 18 januari ons intake gesprek in Dusseldorf, ik ben 42 jaar en wij hebben nog geen kinderen. In 2008 zijn wij met de pil gestopt en nu na 6 IUI pogingen gaan we voor een keer IVF in Dusseldorf.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Hoi Shanna,

Welkom in dit topic, opgestart door Manouk, die in januari weer verdergaat de behandelingen in Dusseldorf! Ik wens je heel veel succes!

Ik ben nu zwanger van mijn 3e ICSI, deze hebben allemaal plaatsgevonden in het AMC. Ik had voor 15 december een afspraak staan met Dr Scholtes...ik had niet zoveel vertrouwen meer in mijn 3e ICSI... maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Dus die afspraak is gecancelled.

Toch ben ik nog steeds op mijn hoede... eerst weer even de echo van 30 december afwachten.

Manouk, heb je er zin in, meid? Lekker weer starten in januari!

Liefs, Nine

Geplaatst

Hoi Nine bedankt voor je reactie, het is nog erg zoeken hier er staat zoveel, ik had al een berichtje op het 40+ forum achtergelaten en was nog op zoek naar iets over Dusseldorf.

Al ben je nog op je hoede toch gefeliciteerd met je zwangerschap, het lijkt me zeker spannend zo in de eerste weken, gelukkig laat de echo niet lang meer op zich wachten.

Groeten van Shanna

Geplaatst

Wat een lieve reacties, dank, dank. Doet zo goed om hier ook bemoedigende berichten te krijgen. Jullie ook hele fijne dagen en alvast een goed uiteinde. Liefs Joy1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden