Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag heb ik de TP gehad van 2 cryo's. Eentje 8 cellig en eentje een blastocyste (die is volgens mij dan een fase verder ofzo).

Het ging heel goed. Ik zit nu weer op het wachtbankje dus! :misc_expressions-wh

Groetjes, Josephine

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jos! Leuk, fijn..eindelijk..kom je naast me zitten op de bank in december offuh???

Geplaatst

Hallo Manouk,

IK ben 42 jaar . Wil dolgraag nog een kindje (heb al kindje van 7) Fijn om vrouwen te ontmoeten in hetzelfde schuitje. Ik ben in België traject opgestart. Weet niet precies hoe deze site werkt. Typ dus maar wat en merk wel of het aankomtl

groetjes en hoop iets te horen.

Egeltje

Hallo allemaal, ik ben Manouk, 45 jaar. Sinds 3 jaar een nieuwe relatie. In 2008 werd ik zwanger, helaas eindigde dit in een miskraam. Nu, op aanraden van onze dokter, zijn we terecht gekomen in de IVF kliniek in Düsseldorf. Uit een test bleek dat ik, navenant mijn leeftijd, nog genoeg eicellen heb om een IVF poging te gaan proberen. Dus we gaan er voor.....Zijn er meer vrouwen rond mijn leeftijd die dit op latere leeftijd hebben gedaan of nu doen, en hoe zijn de ervaringen?

Groetjes

Manouk

Geplaatst

Hi meisjes,

Josephine wat spannend ik dacht dat blasto ding juist geweldig was...super kwaliteit dus toi toi toi....en je hebt er 2 dus hopelijk blijven deze nu gewoon lekker zitten bij jou. Heel veel succes met de elle lange wachtweken.

Egeltje, welkom hier...ik sta ook op het punt in Brussel te starten, januari hebben wij ons gesprek daar en voor de ivf pas in april starten (onze 3e poging).

Nine en Sannie succes ook met het wachten, jullie zitten in elk geval samen met Josephine op het bankje.

Pieneke hoe is het met jou?

Diana hoe gaat het verder met jou nu?

Groetjes,

Mineut

Geplaatst

Hoi Mineut,

Wat een lulhannes die arts zeg... ongelofeloos...

Weten jullie al je naar Belgie gaat voor verder behandelingen ??

Veel succes met beslissen.

Ja met de feestdagen lekker een drankje.

Net naar het zkh geweest voor de evaluatie (mooi snel kon dat). De innesteling was niet goed gegaan. We hadden redelijke kwaliteit emmies, maar ze gaf aan dat topemmies ook niet altijd tot een zwangerschap leiden en dat redelijke (we hadden 3 dagen oud en 8 cellig, dus ze liepen 1 dag achter) heel goed kan zorgen voor een zwangerschap.

En een volgende poging was ook zeker niet van de baan en daar zagen ze goede kansen in. Ben 41 en de innesteling is op hogere leeftijd gewoon moeilijker.

Iets extra's doen om de innesteling te bevorderen was er niet behalve de witte bolletjes.

Wij beginnen in febr.2010 weer, en hebben het hele schema alweer meegekregen met de bijbehorende recepten.

15 febr. beginnen met spuiten deca, 18 febr. stoppen pil en 23e startecho !

Nu dus lekker relaxen.

Liefs Diane

Geplaatst

Jeetje Diane, wat fijn dat je al zo snel je evaluatie had en dat je alles al weer hebt voor je start in feb, spannend hoor!

Bij ons is er uberhaupt niets besproken tot afgelopen vrijdag dus zo zie je maar weer hoe anders de ziekenhuizen het doen.

Pieneke ik ga kijken...je maakt mij nieuwschierig!!

Groetjes,

Mineut

Geplaatst

Hoi Manouk

wat fijn te lezen dat er meer vrouwen boven de 40 zijn.

Ik ben Maria ofwel egeltje en net nieuw op deze site.

Kort samengevat ben ik een alleenst. moeder van een kindje van 7 en wil al jaren nog een kindje. Nog gehoopt op een leuke prins maar helaas.

Na veel wikken en wegen toch de knoop doorgehakt er voor te gaan (tja en nu is het crisistijd!!............maar ja...........als de crisis voorbij is zijn ook mijn kansen voorbij, dus ik ga ervoor)

Begonnen in kliniek in NL met donorbank begin dit jaar. Beviel niet. Paar IUI gedaan. Toen donor gezocht maar die bleek na paar inseminaties onvruchtbaar toen we lieten uitzoeken. Nu ga ik traject Belgie in met donorbank. Planning 1e IVF in febr 2010

Dus we kunnen elkaar op deze site wat ondersteunen!!

Over IVF kan ik uit ervaring niet veel zeggen maar ben benwd naar ervaringen.

Wel denk ik dat bij mij paar keer ook niet gelukt is door de stress. Dat is dus echt funest.

Blij jullie te leren kennen allemaal

Egeltje ofwel Maria.

Geplaatst

Hallo allemaal,

inmiddels zitten m'n mokkaboontjes er 8 dagen in. Vandaag stiekem getest, niks te zien natuurlijk maar het geeft me wel rust. Gisteren dacht ik dat ik ongesteld zou worden maar na 1 snicker en 4 stukken toblerone was 't weer voorbij dus waarschijnlijk had ik gewoon trek in chocola :icon_queen:

Vannacht droomde ik dat ik een kind in m'n armen hield, een meisje en wonderbaarlijk genoeg een gemixed kindje dus helemaal van toepassing. Heel bijzonder omdat ik nog nooit gedroomd heb dat ik een kind had.

Voor de rest is alles normaal behalve een voortdurend ongi gevoel in m'n baarmoeder en super super sjachrijnig, ik vlieg mensen bijna aan in de tram zo erg. Wel lekker voor m'n werk want alles dat er voor 't eind van het jaar doorheen moet, laat dat maar aan mij over!

Ik lees al jullie berichtjes mee, heb alleen niet de ruimte in m'n hoofd om te reageren maar zoals de amerikanen dat zo mooi zeggen my heart goes out to you. Heel veel succes, sterkte en plezier komende dagen.

liefs,

Juut

Geplaatst

Ha Juut, hier is het ook zo, hoor. Ongi-krampjes en wisselende stemmingen van energiek tot depri tot superbitcherig. (en dat laatste ben ik helemaal niet, dacht ik, hihi)

Het zijn killing-weken.... dan ben ik nog liever bezig met spuiten, dan doe je tenminste nog wat.

Vanavond maar weer leuke afleiding zoeken, weer naar de bios ofzo.

San, maatje, ga je ook nog goed?

Juut, koester je mokkaboontjes,

Liefs, Nine

Geplaatst

@Nine, gaat nog goed hoor.. voel me beter dan gisteren.. soort van griep gevoel (maar het is geen griep...).. zo naar een afscheid/pensioen feestje van een oud collega.. en dan nog een verjaardag. Morgen de zaterdag 'dingen' en zondag gaan we waarschijnlijk nog even weg..

Rest van de dames nog ok???

Geplaatst

Hoi Josephine,

Bij mijn TP zeiden ze 5 tot 10 dagen maar ik heb hier ook andere verhalen gelezen...

Oh, zie nu dat je een cryo hebt... dat weet ik niet, zou dat anders zijn?

Caroline

Geplaatst

Ha Caroline,

Ja, ik denk dat het wel verschil maakt. Ach, ik moet maar gewoon mijn best doen om me niet zo op details te focussen in die vreselijke wachtweken. Dus laat los Josephine!! :booty:

Liefs en fijn weekend!

Geplaatst

Josephine, laat los!

Ja, moet ik ook doen.

HOE DOE IK DAT???????

Vandaag loop ik mezelf wel weer erg in de weg...zucht...

Wel mezelf verwend met een nieuw paar laarzen:walk:

Geplaatst

Shake hands Nine: ik heb een nieuw jurkje en boek gekocht. Door weer en wind de stad in (waar het stervensdruk was wegens sinterklaas-inkopen denk ik).

(ik wil ook een kiendje die hier zijn/haar schoentje zet ipv dat we ieder jaar de zak met kadootje voor onze buurkindjes al bonzend voor deur mogen zetten. Ik wil ook dat iemand voor ons kindje op de deur komt bonzen...arghhhhh).

Laat los Nine, laat los Josephine!

Geplaatst

Ach meiden... loslaten is onmogelijk... Het moet inderdaad extra moeilijk zijn in de Sinterklaastijd als je geen kinderen hebt (en ze heel graag wilt). Heb net het topic Vroegtesters zitten lezen en het lijkt er toch op dat we in een soort groene golf zitten... vergeleken de vorige maanden bedoel ik. Dus... nog even volhouden, ik leef mee!

Caroline

Geplaatst

Lief van je Caroline. Ik zou eerlijk gezegd een boek vol kunnen schrijven over "zij die wel kinderen hebben' en "wij die geen kinderen hebben."

Zo ook gisteren, ben ik uit eten geweest met 2 excollega's waarvan 1 zwanger van de eerste. Daar gaat het dan minstens een dik half uur over. Hartstikke leuk hoor maar soms...:crybaby2:

Of die keren dat ik met collega's aan de lunch zit en het zowat de hele lunch tijd over hun kinderen gaat.

Het voelt soms alsof je geen deel uitmaakt van een groot onbereikbaar collectief. Het "ik stond erbij en ik keek ernaar" fenomeen.

Tis wat, he?

Veel liefs!!

Geplaatst

Lieve allemaal,

het is hier in 't Rotterdamse misgegaan, ben ergens onderweg de mokkaboontjes verloren. Vanmiddag met m'n vriend gebeld, hij zit in het buitenland en in 2010 kijken we verder. Ondanks dat ik 't al voelde aankomen en een negatieve test had doet t toch pijn, heb er echt m'n best voor gedaan. Gelukkig is 't weekend dus ik heb de ruimte om verdrietig te zijn en ik heb niemand verteld wanneer ik 't zou weten dus ik heb ook nog ruimte wanneer ik 't vertel.

Wat betreft 't collectief van vrouwen die wel kinderen hebben kwam ik er laatst achter dat 'n vrouw op m'n werk 't expres uitspeelt om mensen zonder kinderen op hun plek te zetten. En dat hoor ik vaker. Mijn vriend zegt altijd you can't be John and Moses at the same time, maw iedereen heeft iets en laat iets in de grote tombola van het leven. En aan het einde komt 't allemaal op 't zelfde neer, of je hebt liefgehad en of anderen ook 'n beetje van je gehouden hebben.

Goh, wordt er helemaal filosofisch van, dat krijg je met zware verliezen :tongue1:.

Veel succes en sterkte, wat maar nodig is de komende dagen.

liefs,

Juut

Geplaatst

Ach Juutje, wat spijtig... Ja, de grote tombola van het leven...we hebben er niet zoveel in te vertellen.

Maar nu even bijkomen, jij... Je cryootje ligt netjes te wachten in de vriezer,

en die wacht best tot 2010.

Wel rot dat je vriend er niet is...maar jij bent a tough woman.

Probeer lekker te slapen straks....

Veel liefs, Nine

Geplaatst

Hoi Juutje,

Wat ontzetend balen, snap precies wat je doormaakt.

Had op dag 8 al bloedverlies en dag 9 zette het door.

heel veel sterkte met verwerken en probeer het een plaatsje te geven.

Heel veel succes met de volgende poging.

groetjes Diane

Geplaatst

Hoi Josephine,

Hoe is het met je ??

groetjes Diane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden