Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve Nien,

Wij hebben al besloten dat als geen van de 3 pogingen in het SFG lukken (ik hoop natuurlijk wel dat er 1 lekker blijft zitten), dat we door gaan naar het Zuider (Maasstad). Wordt dan uit 'eigen zak' betalen, maar dat hebben wij er wel en graag voor over...

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh San, ik ben blij dat jij er ook zo over denkt... dat ik niet de enige gek ben die maar door wil blijven gaan.

Krijg de laatste dagen van diverse mensen te horen (ook goede vriendinnen) dat ik er nu toch maar mee moet stoppen.

Ik zit hier nog steeds voor Jan Lul op de bank, met m'n 8 abortuspillen.

Zelfs geen krampen meer.

Vrees toch dat het maandag curettage wordt...

Geplaatst

K.. met peren, waarom komt het nou niet he! Wel raar dat mensen tegen je zeggen dat je moet stoppen. Is vast goed bedoeld om je verdriet te besparen etc. maar toch... moeten jullie toch echt met z'n tweeen uitmaken lijkt me.

Sannie, waarom zitten jullie eigenlijk in dat ziekenhuis en niet meteen in het Maasstad?

Geplaatst

@Nientje, helemaal met Caro eens! JIJ en JE MAN zijn nog altijd diegenen die hierover een beslissing nemen. Wat anderen zeggen is vast goed bedoelt, maar jullie moeten doen wat jullie het meest gelukkig maakt...

Sh*t dat de mk niet komt lieffie...verd*mme!

@Caro, omdat het al 'mijn ziekenhuis' is, dus was een logische stap. Ben hier altijd zo goed en fijn geholpen (en ligt ook nog eens maar 10 minuutjes bij ons vandaan, ook niet onbelangrijk). Maar jah, ze behandelen maar tot 44 en dat komt al snel!

Geplaatst
Oh San, ik ben blij dat jij er ook zo over denkt... dat ik niet de enige gek ben die maar door wil blijven gaan.

Krijg de laatste dagen van diverse mensen te horen (ook goede vriendinnen) dat ik er nu toch maar mee moet stoppen.

Ik zit hier nog steeds voor Jan Lul op de bank, met m'n 8 abortuspillen.

Zelfs geen krampen meer.

Vrees toch dat het maandag curettage wordt...

Hoi Nine, Volg je hart. Joy1

ps. Ja, dat klopt, maar ik kon het gisteren niet helemaal goed verstaan of was ik te verbaasd om het te horen.....t.a.v. de gratis IVF in Israel.

Geplaatst

@Manouk, hoe is het nu? Zaterdag je 1e FM! Ben benieuwd meis...

@Sabri, ik hoop dat je een beetje goed in je vel zit meissie...

@Gibelimo, hoe is het bij jou meis. Al een beetje gewend te `prikken`?

En ook alle andere meiden van `onze leeftijd` (of in de pauze, of wachtend op, of...)...knuffels!

Geplaatst

* Sannie, spannend je FM morgen! Ik ben vandaag weer begonnen met spuiten. Menopur 450 totaal dagelijks. Althans, mijn man doet het weer want ik kan er niet aan wennen het zelf te doen. Maar ja, mag ik een watje zijn hierin haha. Hoop dat ik dit keer wat meer eitjes produceer.....afwachten maar. Ik had de vorige keer maar 3, waarvan 1 bevrucht. Maar volgens de arts is dat prima mbt mijn leeftijd. Ik hoop toch zo dat het voor jou ook gaat lukken. Ik heb geen (eigen) kinderen, dus ik zou het zo geweldig vinden als het nog is gegeven. Ik begrijp jou ook zo goed dat je nu heel graag kinderen wilt. Het moet gewoon helemaal goed zitten samen en dat zit het wel bij jullie he. Hebben jullie wel eens ICSI overwogen, dit ivm de zaadkwaliteit van je partner? De bevruchtingskans is dan nl ook hoger dan bij IVF. Ik ben erg benieuwd hoe het verder met jou gaat.

* Shanna, net als jij heb ik geen kinderen. Mijn man wel, uit zijn eerdere huwelijk. Maar ook hij wil net zoals ik heel graag een kindje samen. In 2008 heb ik helaas een miskraam gehad na 8 weken en nu zitten we dan in het IVF traject. In oktober hebben we een eerste poging in Düsseldorf gedaan die we niet vergoed kregen van mijn toenmalige verzekeraar. Enkel en alleen om de reden dat ik 1 keer zelf zwanger ben geraakt (en het kindje helaas heb verloren). Belachelijk, want mijn gynaecoloog heeft me zelf (staat ook op papier) doorgestuurd voor ivf. Je snapt natuurlijk wel dat we niet bij die maatschappij gebleven zijn. Nu hebben we er een gevonden die onze ivf pogingen wel gaat betalen. Alvorens over te switchen hebben we schriftelijk aangevraagd of we de behandeling daar mogen doen en dat is ook schriftelijk toegekend.

Spannend voor jou of je nu zwanger bent geraakt. Ik duim voor je hoor meiske! Voor de aanvraag om in Dld behandeld te mogen worden, hebben we zelf een brief geschreven naar de verzekeringsmaatschappij met een prijsopgaaf en een behandelplan. De medicijnen zal je waarschijnlijk ook gewoon vergoed krijgen, die hebben we gewoon in NL gekregen dmv het recept dat Düsseldorf ons heeft gegeven. Bij welke verzekeringsmij. zitten jullie? Je zou al van te voren kunnen vragen hoe hun procedure is mbt behandeling in Düsseldorf. Alles wat je maar van te voren weet is meegenomen, en versnelt ook de afhandeling. Wel knap dat jullie vantevoren al besloten hebben om 1 poging te doen. Zoals Joy al schreef, het lukt vaak pas na meerdere pogingen (zeggen ook de verzekeringsmaatschappijen), maar ja, je moet de spanning etc wel zelf verwerken en aankunnen. En is het goed voor jullie om vantevoren al een grens te trekken.

Nu wij 3 pogingen vergoed krijgen, gaan we ze ook alle 3 keren benutten (tenminste als dat nodig mocht zijn).We hebben begrepen dat elke poging ong 3 maanden in beslag neemt (dus vanaf het spuiten en totdat je de volgende mag gaan doen indien het niet gelukt is). We willen voor ons gevoel er alles aan gedaan hebben. IUI hebben wij niet gedaan, onze arts ging gelijk over op IVF.

Net als bij jullie hebben wij het niet zoveel mensen verteld. Het is daarom ook prettig om hier je ei kwijt te kunnen en dan ook bij vrouwen die hetzelfde ondergaan en je zo goed kunnen begrijpen. Succes hoor, ik hoor graag hoe het verder met je gaat!

Liefs

Manouk

Geplaatst

Goedemorgen dames!

* Nine, hoe gaat het nu met je meiske, ik moet maar steeds aan je denken. Je was zo ver, en nu dit, het is oneerlijk. Hoe gaat het nu met je? Hebben de pillen geholpen of moet je alsnog naar het ziekenhuis? Heb je vandaag Düsseldorf en Maasstad gesproken? Ik vind het heel moedig van je dat jullie nu al weer denken om door te gaan naar Düsseldorf of Maasstad. Het zijn lieve en kundige mensen daar. Ik kan me wel heel goed voorstellen dat je het opnieuw wilt proberen. Juist nu ook is gebleken dat je zwanger kunt worden met Icsi. Neem wel tijd om dit een plekje te geven lieverd.....En laat de mensen maar kletsen. Het is jullie beslissing, jullie wens en daar gaat het om!

* Mineut, hoe is het met jou? Zijn jullie al uit de moeilijk beslissing om ECD te doen of gaan jullie voor het nog een keer met eigen eitjes te proberen?

* Konijntje, hoe is jullie gesprek in Gent gegaan? Gaan jullie binnenkort weer beginnen? Gefeliciteerd dat je vorige behandeling wel is vergoed uiteindelijk.

Liefs

Manouk

Geplaatst

Hey Manouk,

Wat leuk om weer wat van je te lezen. Zo, zo, 450 eenheden maar liefst, da´s gewoon 6 ampullen! Ik vind 4 al veel...

ICSI hebben we het wel over gehad met de gyn na alle onderzoeken (dus voordat we werkelijk startten met de 1e IVF), maar de kwaliteit was al een stuk verbeterd. En ik vind nog steeds dat als het op de 'natuurlijke' manier elkaar vindt, het op de 1 of andere manier beter is. Vandaar..

Sterkte en liefs!

Geplaatst

Vandaag afspraak gehad bij het UZ Gent.

We stonden op de wachtlijst voor maart maar mogen deze ronde al beginnen. Er waren wat afvallers dus als ik aankomende zaterdag ongi wordt moet ik bellen voor een echo afspraak voor a.s. maandag en dan ga ik weer beginnen met het spuiten van de hormoontjes.

Goed gesprek gehad met gyn en ze was nog steeds erg te spreken over de oogst van de vorige keer. Al heeft ze wel aangegeven dat van buitenaf de kwaliteit van de embryoos niet te bepalen is. Dus gaan we dit keer voor een terugplaatsing van alle embryoos. Dat zouden er dus 5 kunnen zijn. Volgens haar is het nog niet voorgekomen dat iemand van boven de 40 daarmee een 5-ling heeft gekregen en zelfs de kans op een 2-ling is erg klein in dit geval. Maar de kans dat er een goeie embryo tussen zit is welk groot. Dus we hopen op een positieve poging.

We waren helemaal in jubelstemming toen we na 3 uur het ziekenhuis verlieten.

Geplaatst

Hoi Konijntje,

Fijn dat jullie zo'n goeie sessie hadden in Gent. 5 terug laten plaatsen? Wauw, nog nooit gehoord! Hebben ze dat al vaker gedaan?

Succes in ieder geval!

Caroline

Geplaatst

Caroline, ja blijkbaar doen ze dit vaker. Merk ook wel dat men in NL zeer conservatief is. De vorige keer hadden wij 7 eicellen, 5 top embryoos, 2 teruggeplaatst en 1 (niet goed ontdooide) cryo. De gyn zegt nu dat er van die 5 toch wel eentje goed zou moeten zijn maar dat ze dat dus nooit aan de buitenkant kunnen zien. De buitenkant ziet er top uit maar van binnen kan dus een defect zitten. Bij een terugplaatsing van alle embryoos (5 stuks) mag je een beetje meer hoop hebben dat er eentje goed is en dus wil innestelen. Als er maar 1 of 2 teruggeplaatst worden kan het dus zo zijn dat ze juist de verkeerde kiezen. Dit was haar verhaal en wij vonden het eigenlijk wel heel logisch klinken. Ze verzekerde ons dat meerlingen bij 40+ minder voorkomt.

Geplaatst

Misschien moet ik dan maar overstappen naar het Gentse!

Geplaatst

Lieve lieve meisjes,

Sorry dat ik even off line ben geweest, rete druk hier op kantoor en prive.

Om te beginnen Nine met tranen gelezen dat het toch fout is gelopen bij jou, echt geen woorden voor. Gewoon niet te geloven hoe oneerlijk sommige dingen zijn. Ik wens jou heel veel sterkte en steun voor deze rot periode.

Manouk wat fijn dat je begonnen bent en een flinke dosis...hup met die eistokken op naar veel mooie eitjes!

Konijntje wouw dat zij er zoveel zouden terugplaatsen maar ja ik denk dat ik bij mijn laatste poging mochten wij toch nog onze eigen oude eitjes gaan gebruiken ik dat ook wil. Gooi ze dan maar in mijn baarmoeder ipv in de prullenbak. Zeker omdat wij zoveel moeite doen om uberhaupt de eitjes te kweken.

Caroline wat fijn dat jij in feb alweer aan de bak kan, even een beetje rust in je lichaam en klaar voor de volgende sessie!

Sannie zo te lezen begon jij ook met weinig follikels....maar op bij de 2e fm hoop ik dat er misschien wel 3 of 4 zitten, ik duim voor j ehoor. Zo frustrerend. Ik heb de 2e ivf poging wel gedaan met de 2 follikels. Beter iets dan niets hadden mijn man en ik en wie weet produceren wij de keer erop nog minder dus wij zijn er voor gegaan.

Ik moet even teruglezen aangezien er zoveel is geschreven dus welkom voor de nieuwe onder ons en wij zijn klaar voor ons gesprek maandagmiddag.

Eerst vliegen wij donderdag naar Yorkshire, leeds voor een weekend omdat ik jarig ben vrijdag (oeps alweer 43) en daar woont mijn oud huisgenootje dus verheug mij zo om haar na 3 jaar te zien. Dan is mijn gedachte ook bij andere dingen voordat wij maandag naar brussel afreizen vanaf amsterdam....ben beneiuwd. Gisteren weer opnieuw alle bloedtesten laten doen...pff 6 buisjes maar wij weten de uitslagen toch al die zijn allemaal prima. Ik kon alleen de hsg niet doen omdat ik midden in mijn cyclus zit.

Nou meisjes veel liefs,

Mineut

Geplaatst

jeetje Nine, ik lees het net... wat erg zeg ben er helemaal stil van.......

ik hoop dat je het een beetje trekt allemaal.

heel veel sterkte meis.

liefs Sabri

Geplaatst
Dus gaan we dit keer voor een terugplaatsing van alle embryoos. Dat zouden er dus 5 kunnen zijn. Volgens haar is het nog niet voorgekomen dat iemand van boven de 40 daarmee een 5-ling heeft gekregen en zelfs de kans op een 2-ling is erg klein in dit geval. Maar de kans dat er een goeie embryo tussen zit is welk groot. Dus we hopen op een positieve poging.

.

Konijntje, stel dat ze toch wel alle vijf blijven zitten dan kunnen ze (als je dat zou willen) er ook wat weghalen (netjes gezegd). Bij mijn IUI had ik er ook een keer vijf, aan ons de keus wel of niet IUI, de gyn. zei toen je moet het zelf weten maar we kunnen ook afwachten en dan zien we later wel. Toen niet gevraagd wat ze er mee bedoelde maar ik heb van iemand gehoord dat ze dan wat in het eitje spuiten waarmee het sterft zeg maar, beetje moeilijk onder woorden te brengen, en het lijkt me ook wel moeilijk als je voor die keuze staat maar dat is dan nog wel een optie als je er geen vijf tegelijk wilt :happy:.

Geplaatst

Lieve Mineut, lang zal ze leven, lang zal ze leven, lang zal ze leven in de gloria, in de gloria, in de gloria!!! Ik hoop dat je een heerlijk weekend hebt in Yorkshire en dat ze je verjaardag maar leuk en uitgebreid gevierd hebben. Veel succes maandag in Brussel.

Shanna, welcome back, leuk dat ik je hier weer zie. Ben benieuwd hoe jouw intake gaat verlopen. Succes maandag!

Konijntje, Spannend een terugplaatsing van 5. In Düsseldorf zouden ze bij mij 3 terugplaatsen, als ik die had gehad. Ook mij werd gezegd dat het bijna niet voorkomt dat 40+ers een meerling krijgen. Wij hadden dan ook 3 laten terugplaatsen. Dat is wel 2 minder dan 5, maar ik zou het ook doen, als de kans dat je dan zwanger raakt veel groter is.

Sannie, ik duim voor je dat er nog meer follikels zijn gaan groeien! Morgen ben ik aan de beurt.....

Fijn weekend allemaal.

Liefs

Manouk

Geplaatst

Net een testje gedaan, niet zwanger, nu maar wachten op de ongi. De intake gaat nu dus zeker door!

Geplaatst

Manouk, :toppie: morgen bij je FM! Ben benieuwd hoeveel follikels je zult hebben. Spannend weer he!

Shanna, jij sterkte met de rit ook en je intake morgen. Hopend op een posi advies van Dr. Scholtes.

Konijntje, ik duim voor je hoor dat je volgende cyclus er weer aankomt en dat je dus komende week al zou kunnen beginnen.

Mineut, je leest het vast nu niet, maar heel erg veel plezier in the UK my dear. Geniet van je 'verwendag'...

Helaas meiden, het wordt een rescue IUI en wel maandag aanstaande. Heb uitgebreid beschreven in mijn eigen topic het hoe en waarom. Nu dat besluit is genomen, lucht dat eigenlijk ook weer op.

Geplaatst

Hey meiden,

even snel om jullie op de hoogte te brengen. Gisteren 4 follikels gemeten. Een van 14, 11 en 2 van 10 mm. Maandag weer terug voor de volgende meting en woensdag of donderdag de punctie.

Shanna wat jammer dat het toch geen positief nieuws is geworden. Succes morgen met de intake, ik moet om 11.00 voor de echo en jij?

Marion hoe is jouw intake verlopen?

Sannie heel veel succes en sterkte morgen met de IUI.

Liefs

Manouk

Geplaatst

Manouk dat is toch wel goed nieuws, 4, en dan zo snel al de punctie. Wij hebben om half twaalf de intake, dan zullen we elkaar denk ik net mislopen.

Geplaatst

Mineut: gefeliciteerd en veel plezier in Yorkshire!

Manouk: hartstikke goed, 4 stuks en spannend dat de punctie er weer aan komt!

Shanna: succes met je intakegesprek!

Liefs, Nine

Geplaatst

@Manouk, hoop dat je follikels lekker gegroeid zijn!

@Shanna, heel veel suc6 vandaag met je intake....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden