Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

essieislief

wat fijn dat er een tp heeft plaatsgevonden he? 2 emmies hartstikke mooi.

volgens mij kan je ongesteldheid uitgesteld worden door de hormonen die je nog inbrengt. haal een goede test in huis, zodat je geen twijfels over de uitslag hebt. succes op het wachtbankje!

zitten er nu twee op het wachtbankje?

duimen%20draaien.gif

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wow, Essie 2 topembryoś ! :happydance: Dit gaat hem worden hoor ik had 1 topembryo en die is ook blijven "plakken" en jij hebt er 2 ! Komt goed ! Sterkte met de wachtweken ! :ygg:

Geplaatst
@Pherenike: So far so good, dus? Ik zal voor je duimen!

@Sas, dat is heel toevallig, mijn man landt ook om 05.50 uur op Schiphol, Singapore toch? Nou, misschien zien we elkaar nog ;-)

Hoi Elliebellie, je gaat toch niet zeggen dat mijn en jouw man in het zelfde vliegtuig zaten???? Werkt hij toevallig ook bij een baggerbedrijf???

Geplaatst
@sas ff een stevige knuffel voor jou. Hoop datvje hem net zo kan voelen als zaterdag tijdens de hightea.

Lieverd ik heb met je te doen. Helemaal alleen met al je emoties. Gelukkig kun je morgen weer je mannetje in je armen sluiten.

Je bent een ongelofelijke kanjer hoor!!!

Lieve Itsus, gefeliciteerd met jullie trouwdag en met een JONGETJE!!!!!! Wauw meid wat fantastisch dat je je kleine uk goed hebt gezien.

Dank je voor de knuffel, die van zaterdag voel ik nog hoor.

Hoe gaat het met je moeder?

Dikke knuffel terug

Geplaatst
Hallo Lieve Dames,

En speciaal voor Sas, oeh heftig zeg. De tranen staan dan weer in mijn ogen omdat ik zelf zo goed kan inleven in je situatie. Ben zelf ook tot mijn 40ste zonder kind geweest en weet nog heel goed hoe dat voelde. Toen het eenmaal wel lukte, voelde ik me weer zo schuldig ten opzichte van 1 van mijn beste vriendinnen die al 3 maal zwanger was maar helaas geen levensvatbaar kindje heeft gekregen. Inmiddels ben ik ook 3 maal zwanger geweest. We hebben allebei een zwangerschapsafbreking meegemaakt. Zij zag uiteindelijk van IVF af maar leeft nu weer enorm met me mee. Soms lijkt het wel alsof ik het er moeilijker mee heb dan zij, maar ja, ik zie natuurlijk niet alles. Ik blijf het onrechtvaardig vinden, waarom ik wel en zij niet? Daar is geen antwoord op. En dat verlangen naar een eerste kind is weer een heel ander gevoel dan verlangen naar een zusje of broertje voor je kind. Wat desalniettemin net zo heftig is. Ik denk aan je. I hope and I pray for you!

Liefs voor alle meiden!

Pherenike

Pherenike,

dank je voor je lieve woorden. Het is idd soms gewoon heel oneerlijk in het leven. En op dit moment voel ik het als extra zwaar en heb ik meer moeite om mij erover heen te zetten.Maar wie weet nu mijn lief weer even thuis is en we dinsdag een gesprek hebben in DD dat het beter gaat.

Voor jou ook weer spannende tijden nu de 2de ww eraan komt.

Positief blijven hoor en ik duim voor je

Liefs

Geplaatst
Lieve Sas, heerlijk je mannetje weer in je armen ! Geniet weer lekker van elkaar. Ik vind je een topvrouw en gun jou zo een kindje ( iedereen natuurlijk ook) jammer he dat ik geen toverstafje heb maar ik blijf een hoop posititviteit op je af sturen en een dikke knuffel !

( ik ga weer terug naar bed heb net ontbeten en floeps alles er weer uit straks maar weer een nieuwe poging)

Liefs,

Jeanine

Dikke zoen voor jou,kanjer.

Geplaatst

Hi Marianne,

Feliiiiiiiiiii met je kleine jongen!! Heb je al n naam?

Dikke knuff!

Hi Essie,

Jij ook van harte! Fijn dat t allemaal goed is gegaan, en nu broeden maar!

Liefs Marianne

Geplaatst

@ marianne 69, alles goed met jou?? Heb mijn lief verteld dat jij en je man zo hebben gelachen om de surfplank verhaal. Vond hij dan weer grappig.

@ Mees, ik hoop dat je misselijkheid snel weg is en je weerkunt stuiteren!

@Viola,ik ben trots op je dat je tijd voor jezelf neemt en minder op het forum komt. Maar niet te lang wegblijven hoor!

Geplaatst
Hoi Elliebellie, je gaat toch niet zeggen dat mijn en jouw man in het zelfde vliegtuig zaten???? Werkt hij toevallig ook bij een baggerbedrijf???

Ja, hij zat in datzelfde vliegtuig, maar hij werkt niet bij een baggerbedrijf, kwam terug van familiebezoek in Australie, zonder koffer... Had die van jou wel z'n baggage? Heb wel uitgekeken naar vrouwen alleen, maar wat was het druk, he?xx

Geplaatst
Ja, hij zat in datzelfde vliegtuig, maar hij werkt niet bij een baggerbedrijf, kwam terug van familiebezoek in Australie, zonder koffer... Had die van jou wel z'n baggage? Heb wel uitgekeken naar vrouwen alleen, maar wat was het druk, he?xx

Grappig joh. Het zou echt maf geweets zijn als ze ook nog collegas waren geweest. Het was zeker druk,maar ik stond bij de linker deur van aankomsthal. Witte legging, bruin/wit tuniek en spijkerjasje, donker haar.

Die van mij had zijn koffer wel maar kwam ook direct uit singapore en die van jou vanuit Australie.

Geplaatst

Ja, echt top Essie!!!!

Nu heerlijk genieten van die 2 in je buik!!

Hier maar op bed gaan liggen om 8 uur. Ik, die normaal nooit voor 1en lag!!

Maar nog niet in slaap gevallen door miss. Maar maakt niet uit; komt goed.

En sas, fijn dat je lief er weer is!! Wel grappig dat jullie mannen in hetzelfde vliegtuig zaten. Hoe groot is die kans?

En dankjewel ook! t Gaat vast snel over, dat miss. Beeb iig top!! En daarna weer stuiteren!!!!!!

Allemaal, knuffel , mees

Geplaatst

Essie, nee niet gelijk de eerste keer raak maar de eerste keer had ik 2 matige embryoś de rest was zoek geraakt in het lab !!! toen wist ik al dit wordt het niet. De 2e keer een escape IUI poging omdat ze mij per ongeluk een te lage dosering hormoon hadden gegeven. De uiteindelijke echte 2e poging had ik 1 topembryo en 1 matige. Die topper hebben ze teruggeplaatst en ik voelde gewoon dit gaat het worden ze noemen het niet voor niets een topper ! Na een week voelde ik mij al niet lekker maar dacht rustig afwachten. Rond dag 12 had ik het niet meer en heb getest. Ik ben gewoon een ongeduldig typje ! Ik ben in januari 41 jaar geworden. Dus ook niet meer zo piep.En maandag ben ik dus alweer 36 weken zwanger !

Geplaatst

Manlief had de wekker al om 6u gezet en gaat met een vriend de rommelmarkt afstruinen. Ik ben ook wakker maar ga nergens heen vandaag weer zo moe, ja ik wandel zo weer richting bed ! Fijne koninginnedag allemaal !

Geplaatst

@jeanine

Jeetje dan heb jij ook hè portie wel gehad met de terugplaatsingen zeg.

Zoekgeraakt??????? Omg wat slordig zeg.

Ik doe dit weekend echt heel rustig en ga er verder niet teveel bij stilstaan wel beetje genieten en duimen.

We zullen het zien.

Je was indd lekker vroeg hè vandaag.

Geplaatst

@mees @Marianne @sas

Ja dank jullie wel broed mij een slag in de rondte hihihihi.

@sas fijn dat je man er weer is zeg geeft ook weer rust.

@mees ja als je lichaam vraagt om liggen gewoon lekker doen.

@pherenike hoe voel jij je nu?

Geplaatst

ik heb wel sinds de punctie wat pijnlijke eierstokken (word wel minder nu) en sinds gisterenavond een zware onderbuik.

Hebben jullie daar ook last van gehad.

Het plassen is ook na de katheter en de punctie niet zo als voorheen het is wat gevoeliger.

Ik drink wel netjes mijn 2 tot 3 liter zeker per dag.

Geplaatst

Hi meiden, gister onze trouwdag, vandaag helaas weer een rotdag! We werden om 7 uur door het zh gebeld dat m'n moeder erg kritiek lag en dat we met spoed moesten komen. Daar aangekomen ben ik enorm geschrokken. Er werd ons verteld dat ze met spoed geopereerd moest worden, ze verloor veel bloed en was buiten bewust zijn. Ik zag dat ze haar naar de ok reden, ze lag met haar hoofd in een grote plas bloed. Na 2 uur kwam ze uit de ok en werd ons verteld dat ze een slagaderlijke bloeding had bij de maag. Ze was al haar eigen bloed (5 ltr) verloren. Ze hadden haar inmiddels 20 nieuwe zakken bloed toegediend. Het is nu even afwachten hoe haar lichaam reageerd op al dat nieuwe bloed.

Ze houden haar nu voorlopig zeker 24 tot 48 uur kunstmatig in slaap. Ook ligt ze aan de beademing.

Ben zo geschrokken toen ik haar weer zag liggen. Ze zag er uit of ze drie maal door een boxer in elkaar gelagen is. Ingedeukt gezicht door al die slangen door neus en mond.

Enfin nu ben ik weer even thuis, kan zo weinig doen nu.

Sorry dat ik dit met jullie deel, maar moest het ff van me afschrijven. Pppfff

Fijne dag nog allemaal, hoop dat jullie een leuke koninginnedag hebben.

Geplaatst

@itsus,

Oh lieve itsus wat vreselijk is dit voor jullie.

Goed dat je het van je afschrijft we zijn hier met zijn allen om elkaar te steunen dus ook hiermee hoor.

Laten we met zijn allen duimen dat je moieder de eerste 24/48 uur goed door komt.

Heel veel sterkte en een knuffel.

Geplaatst

Ow Itsus wat schrikken zeg ! Ik voel zo met je mee mń vader heeft het ook gehad onder de naam aneuryma. Ook tig zakken bloed gehad en meerdere operaties. Heel veel sterkte !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Marianne, potver de potver, wat is dit nu weer?? Het leek een beetje beter te gaan met je moeder en nu dit. Wat zal jij gschrokken zijn zeg. Vreselijk om je moeder zo te zien.

Lieverd heel veel sterkte en een hel dikke hug van mij.

Liefs

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden