Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Je stelt je niet aan maar ik denk niet dat het erg is. Sowieso is het allemaal nog zo klein, volgens mij hetzelfde als dat je je zorgen maakt dat je hebt gerookt of gedronken tijdens de eerste weken van de zwangerschap, is volgens mij ook niet erg. Dat laatste heb ik zelf 8 jaar geleden gedaan toen was ik op vakantie op Kreta en elke avond aan de wijn en ik rookte nog - tot ik een paar dagen overtijd was en dacht: het zal toch niet? en mijn wijntjes heb laten staan...

Geen zorgen maken hoor!

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ff n snelle (lichtelijk dood na groot feest mini mees):

SAS!! Geweldig, 14. Mega veel!

Heel veel suc6 en geluk in Spanje!!

Ik duim voor mooie doordelingen van je emmy's!

(applaus voor superzaad manlief! Heeft ie toch niet voor niets zo n vervelende 'ingreep' gehad)

Keep us posted....knuf, mees

Geplaatst

Nikkie, maak je geen zorgen. Precies wat Caro zegt! En ook je zus; als t kwaad kon hadden ze wel gewaarschuwd dat dit niet voor zwangeren kon. Jouw topper(s) zijn safe.

Xxx

Geplaatst

Nikkie, geen zorgen! en NEE je stelt je niet aan, het is zo kostbaar wat je bij je draagt!

Zo'n middagje knutselen kan echt geen kwaad. Elke dag in de file staan is slechter hoor, en daar hoor je nooit wat over...

en ik moet opbiechten: ik heb qua eten/drinken gezondigd in de zwangerschap (foei),

glaasje champagne met Oud-en Nieuw, glaasje champagne toen ik met dikke buik ten huwelijk ben gevraagd en op onze trouwdag zelf,

en verder...... oh ja, kippenlevertjes!! ZOOOOOOOOOOOOOOOO lekker (maar niet meer dan één keer gedaan, dus dat valt dan weer mee),

zacht gekookt eitje (onweerstaanbaar, maar als het eigeel warm is niks aan de hand volgens mijn huisarts, bovendien komen salmonella eieren bij ons in NL nauwelijks voor)

en een biefstukje, medium gebakken

Erg hè, zo stout van me!

De F.oppe gerookte zalm zou ik even achterwege laten, maar verder: vooral genieten, genieten, genieten van elke dag, dat is het allergezondste voor de twins :happy3:, de rest niet zo zwaar aan tillen (want zwaar tillen is echt uit den boze haha)

Ik wou dat het 12 december was.....

Lekker aan de wandel en zennnnnnnnnn

Liefs,

Lot

Geplaatst

Ik was op vakantie toen ik 10/11 weken zwanger was en heb daar een heerlijke zwaardvis gegeten. Ik schreef heel vrolijk een smsje aan iemand van het forum en bij thuiskomst las ik allerlei meiden die me waarschuwden dat dat niet mocht want dat is een roofvis! Wist ik veel. Je kan niet alles weten en ik denk dat bij al die dingen geldt: zo lang het niet in grote hoeveelheden is, is er niks aan de hand.

Geplaatst

@Sas. Onderweg naar je emmies :-) ... joepie!

Ik ben je nog 1 tip vergeten door te geven: na de TP heb ik om de dag een hard gekookt eitje gegeten (niet zo'n vieze zacht gekookte waar Lot het over heeft hoor, bah ;-)). Had ik ook eens ergens gelezen, baat het niet schaadt het niet was mijn mening.

Geplaatst
Voel je iets? Opgeblazen gevoel ofzo? Gebruik je eigenlijk nog bollen?

Nee, geen bollen meer, daar moest ik een dag voor de test al mee stoppen en helaas ook geen voorraadje meer.

Beetje last van mij (.) (.). Geen opgeblazen gevoel, wel een beetje opgeblazen buik. Veel plassen. Wel eerder een leeg gevoel dan normaal en dan word ik een beetje naar en heb dan dus eigenlijk geen trek in eten maar neem wel wat en dat helpt.

Geplaatst

Sas heeeeeeel veel succes in Spain, geniet meteen ook van het mooie weer, lekker broeden.

Mijn tip: Ik ben zelf "cola light uit een blikje" junk en heb (voor het eerst) na deze TP geen blikje aangeraakt.....en ben op vakantie gegaan (maar dat was toevallig al geboekt). eigenlijk gewoon relaxen dus. Ben wel bollen blijven inbrengen tot afgelopen weekend...het hoefte niet van de behandelend arts maar ik had er eens iets over gelezen m.b.t. vroege MK en dacht baat het niet dan schaat het niet.

Geplaatst

Denk niet dat het heel veel uit maakt met de bollen want daar wordt zo verschillend over gedacht! Ik moest ook stoppen op de testdag maar ik had nog wat dus ben gewoon nog 2 weken doorgegaan, met langzaam afbouwen.

Je klinkt wel zwanger hoor! En zo hoort het ook want als je niet anders voelt dan anders ga je je weer zorgen maken... :-)

Geplaatst

Stomme bollen, ik mocht ook stoppen op testdag, maar had nog best veel, dus heb ze opgemaakt, af en toe ns eentje ingebracht, gewoon voor t idee. Achterlijk, maar ja, je zoekt overal houvast...

En ik sluit me aan bij Caroline: klinkt zwanger, ietwat pijnlijke (.)(.) en een wee gevoel. Meer dan dat heb ik de eerste maanden ook niet gehad. En zelfs de gevoelige (.)(.) namen na een paar weken al weer af.

Alleen wat maagzuur zo af en toe, verder heerlijk nergens last van gehad (tot aan de 7e maand, maar daarover later haha)

Zit me wederom om mijn werk met andere zaken bezig te houden, foei, werd net gebeld, mini-me aan de telefoon: "Mama....mij" lachen gieren brullen natuurlijk. En vervolgens een verhandeling wat ze aan het doen was "Oma, yamyam, kaas" blijkbaar stond mijn moeder een boterham met kaas voor haar klaar te maken, zucht, wil naar huis.....

Liefs,

Lot

Geplaatst

Ik heb pas met die zotte bollen mogen stoppen als ik 12 weken was omdat pas dan de placenta zelf progesteron aanmaakt. Er was geen reden waarom ik ze zo lang moest gebruiken want ik had geen bloedingen of zo.

Geplaatst

Sas, kaarsje brandt nog steeds... :) ik duim er ook bij.

Nikki, weer een ochtend heerlijk licht misselijk met pijnlijke boobs? Fantastisch toch?? Knuffel meis, weer een nieuwe dag en een dag dichterbij je echo.. xx

Geplaatst

Sas: al duidelijkheid over de TP?

Nikkie: weer een dagje verder!

Kwam gisteren thuis, popje hondsberoerd, vanuit het niets naar bijna 40C koorts. Zo zielig! Helemaal hangerig en echt ziek. Wel stoer, zoals altijd, toch weer een lachje. De hele avond met haar op schoot gezeten, half slapend, soms n beetje huilend. Heel verdrietig. Wel goede nacht gehad gelukkig, maar nog steeds ruim 39C vandaag. Ze wil maar een ding, op schoot hangen (goh wat vervelend :happy3:) Buurjongens en buuf ook dezelfde klachten, zal wel heersen dan. Man vertrekt vanavond voor reis van drie dagen buitenland. Hoop niet dat hij onderweg ook ziek wordt!

Meiden, ik ga terug naar de ziekenboeg,

liefs,

Lot

Geplaatst

@Lot. Sterkte met je patientje. Heerlijk zeg alleen maar lekker kroelen. Is ze normaal ook wel een kroelerd of alleen als ze ziekkies is?

@Caro. En Bram en Kaat, zijn dat een beetje kroelkippen? Merk je nou goed dat meisjes verder in hun ontwikkeling zijn dan jongens. Is Kaat al verder in sommige dingen dan Bram?

@Sometimes. Hoe gaat het met jou? Werk je nu wel of moet je nog steeds je gemakkie houden?

@Mees. Nog steeds aan het bijkomen van de verjaardag van mini-stuiter-Mees? Je bent zo rustig ... heb je niets te stuiteren ;-)?

@Sas. Mijn gedachten zijn bij jou in Spanje, morgen is dé grote dag ... TP ...

@Mely. Hoe voel jij je? Wanneer mag en wil jij weer verder gaan in het mmm traject? Even een knuffel voor jou.

@Tofhkam. Hoe gaat het met jou? Last van kwaaltjes?

Geplaatst

Wat een vragen ineens Nikkie haha! Ben je je aan het voorbereiden op een tweeling? Zou toch wat zijn...

Bram is meer een knuffelaar dan Kaat. Hij kan echt zo tegen je aan gaan liggen en Kaat doet dat bijna nooit. En wat ontwikkeling betreft is het bij ons juist Bram die met de meeste dingen verder is: hij praat meer mamamama, papapapa, babababa en hij tijgert al, Kaat slaakt voornamelijk kreten geen woorden, ligt nog meestal op haar rug maar kan wel beter zelfstandig zitten.

Bij de oudste was het heel duidelijk zoals het bij meisjes geloof ik vaak gaat: heel snel met praten en alles waarbij ze haar hoofdje moest gebruiken en langzaam met zitten, kruipen en lopen...

Geplaatst

Eigenlijk had ik verwacht niet meer zo vaak op dit forum te komen ...... maar grappig toch hoe ik nu meeleef in ieders verhaal, en graag meelees tot een happy end voor iedereen. Let wel dit happy end hoeft natuurlijk niet per definitie een zwangerschap en of baby te betekenen.

Sas hoe spannend moet het nu voor jou zijn, hEeeeeeeeeeeeel veel succes.

Nikkie ik heb bijna geen last meer van kwaaltjes, mijn ergste kwaal was mijn onzekerheid ik heb de wachtweken na de positieve test zwaarder ervaren als daarvoor. En die (.)(.) Getver.....

Geplaatst

@Nikkie: normaal kroelt ze meer met papa dan met mij, maar als ze ziekjes is dan ben ik favo. Komt nu ook wel goed uit want pappie zit in het buitenland. Heb haar net met 40.2C in bed gestopt! Met een paracetamol dat wel, weet dat het eigenlijk niet hoeft, maar vanacht heeft ze daar zo rustig op geslapen en rust kan ze wel gebruiken want overdag komt het er niet van. En nu hopen dat het over een dag minder is, want anders is het 3 x 24 uur hoge koorts en dat is niet goed. Na drie dagen moet het wel gezakt zijn. Ze drinkt nog best wel wat en af n toe een heel klein hapje van t een of ander. Net wat eigengemaakte bouillon en dat ging goed. Oh Nikkie, deze bedacht ik me nog: 10-11-12 je tp wat al een bijzondere cijferreeks is, op 12-12-12 je eerste echo en op 31-7-13 uitgerekend, dat is een cijferpalindroom. Heel bijzonder!

@Sas: morgen wordt jouw dag! Heel veel succes! Kaarsjes zijn weer aan!

Meiden, liefs,

Lot

Geplaatst

Nikkie, klopt helemaal! Was heel leuk en heel druk. Het hele weekend feest gevierd. Alles versierd, ook de tuin. Wat gaaf hoor, de verjaardag van je kind mogen vieren. Waar heb ik het aan verdiend? En mini-mees is ook de hele dag lekker aan de stuiter geweest en zo lief. Niks slapen, lekker spelen en knuffelen met iedereen. En 's avonds 'out' tot half 10 's morgens. Braaf meesje:laugh::laugh:

Eindelijk weer alles op orde, haha. Dus ben weer back:silly-woohoo:. Had alleen ff s nachts gelezen op de iphone.

Was ook helemaal vertederd door Lot's dochtertje. Zo lief, wat ze zei door de telefoon. Smelt smelt.... Ahhh, ik lees nu dat ze ziek is. Arme meid. Knuf.

Wat gaaf trouwens van die data Nikkie. Inderdaad heel mooi! Spannend spannend...nog even en de echo. Gaat goed hoor. Wel de spannendste tijd. Wie zei dat ook weer (sorry Caro ;-) ? Die dagen kruipen voorbij. Lekker blijven wandelen, niet tillen en genieten van het zwanger zijn. En dan n mooie echo.:alright:

Ik post ff en lees nog verder.

xxx, mees

Geplaatst

O ja, lees over de bollen. Net als Ting moest ik ook de bollen blijven gebruiken tot 12 weken. Vond het eng om te stoppen en heb toen afgebouwd. Ik weet ook niet hoor, de meningen zijn verdeeld.

Sas, hoe is ie met jou? Lekker aan het genieten in Spanje? Heb je al meer nieuws? Spannend hoor meid. Ik zie je daar gewoon lopen in gedachte. Viva la Spania!!:av-31:

Geplaatst

Lot: Oh Nikkie, deze bedacht ik me nog: 10-11-12 je tp wat al een bijzondere cijferreeks is, op 12-12-12 je eerste echo en op 31-7-13 uitgerekend, dat is een cijferpalindroom. Heel bijzonder!

Jeetje Lot ... zo had ik het nog niet gezien ... is inderdaad wel heel bijzonder!

Mijn vriend zit in het buitenland voor zijn werk en heeft zojuist 2 ooievaars gezien ... een voorbode voor twins ????

Momenteel wel wat last van steekjes onderaan precies in het midden ??? Vraag me af wat dat kan zijn ...

Hoe is het met kleine Lotje? Inmiddels koortsvrij?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden