Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Tohfkam. Bedankt voor het reageren, ben weer gerustgesteld :-).

Het is zo dubbel ... aan de ene kant wil je wat voelen omdat het bewijs er dan is dat je zwanger bent en aan de andere kant wil je niets voelen omdat je bang bent dingen te voelen die je niet hoort te voelen (snap je hem nog ;-)).

Vanavond komt MvM. Ben toch ietwat nerveus. Heb 2 testen als bewijs dat ik zwanger ben dus hun test moet ook positief gaan uitpakken, maar toch ... die onzekerheid ... ik wou dat het alvast 12 december was!

Wanneer is jouw volgende echo?

Geplaatst

Sas: hoe is het? Ben zo benieuwd!

Nikkie: klinkt inderdaad alsof je baarmoeder begonnen is met de eerste rek-en-strek oefeningen! Goed teken. En ik heb er nog een voor je: volgens mij had je je positieve test op 21-11-12.... weer een cijferpalindroom, je grossiert in bijzondere data!! En wat maf van die ooievaars! Wij hadden de zomer dat ik aan poging 3 begon ook steeds een ooievaar in het weiland achter. Daarna nooit meer gezien..... Weer een teken Nikkie, dit moet gewoon goed gaan!

Na een onrustige maar heel erg knusse nacht die ik de bedstee in haar kamertje heb doorgebracht (wakker om 23.30u, 1.30u en 5.30u) vanochtend koorts gezakt tot 38.6C. Geen paracetamol meer gegeven en vanmiddag 38.2C, het gaat weer de goede kant op. Ze slaapt nu voor de derde keer vandaag, drinkt goed en het eerste boterhammetje zit er weer in. Vanochtend een cracottes volkoren gegeten en dat ging ook goed. Daarnet dik ingepakt een frisse neus gehaald in de tuin, gewoon een paar minuutjes in de zon. Altijd goed denk ik maar!

Liefs voor allemaal,

Lot

Geplaatst

Hoi meiden, er zitten sinds vandaag 2 mooie emmies in mijn buik. Daarnaast nog 3 in de vriezer. Is echt een topscore. Dus het wachten bidden en hopen is weer begonnen. Morgenavond weer naar huis. Het is nu koud in alicante en heel veel wind. Meiden dikke knuffel voor jullie

Geplaatst

@Sas heel veel succes en sterkte komende periode, hou ze vast :-)

@nikkie Ik heb vrijdag nekplooimeting.....spannend, heb veel nare dromen met metingen van 5,5cm !!! Volgens mij kan dat niet eens ;)

Dan begin volgende week uitslag triple test.Bij negatieve uitkomst gaan we naar Duitsland voor bloedonderzoek i.p.v. VWP

En ik begrijp alles over tegenstrijdige gevoelens, ik zit er vol mee ...

Geplaatst
@Sas heel veel succes en sterkte komende periode, hou ze vast :-)

@nikkie Ik heb vrijdag nekplooimeting.....spannend, heb veel nare dromen met metingen van 5,5cm !!! Volgens mij kan dat niet eens ;)

Dan begin volgende week uitslag triple test.Bij negatieve uitkomst gaan we naar Duitsland voor bloedonderzoek i.p.v. VWP

En ik begrijp alles over tegenstrijdige gevoelens, ik zit er vol mee ...

Tohfkam, meissie, positief blijven. Het komt vast goed. Wel inderdaad heel spannend, maar nu komt het echt goed. Ik duim voor je, meid. Dikke knuffel

Geplaatst

Hier wat gemengde gevoelens ... MvM is hier vanavond geweest, maar het streepje is nog niet duidelijk genoeg (is heel heel licht). Bij narekenen blijkt dat ze té vroeg geweest is en er eigenlijk pas vanaf zaterdag getest kan worden, zegt ze ... maar moet ik dat geloven ... Ik probeer wel vertrouwen te blijven houden maar het is nu even moeilijk. Vriend zit in het buitenland, die heb ik niet eens verteld dat MvM langs kwam. Ik dacht dan gaat hij er naar vragen en dan zit hij daar alleen ver weg met het slechte nieuws. Ik dacht ik vertel het hem wel als MvM langs is geweest en we weer een positieve test hebben. Conclusie: nu zit ik hier dus alleen onzeker te zijn en zit ik mezelf op te peppen om vertrouwen te hebben in mijn lichaam.

Geplaatst

Hè Nikkie, getverderrie, dat is nou net de onzekerheid waar je niet op zit te wachten.

Nu kan ik van alles gaan roepen zoals "avondurine" of "veel geplast vandaag", maar weet je, bel morgen je ha of het zkh en vraag om een bloedtest.

In onze situatie vind ik niet dat ze je kunnen laten wachten tot 12 december. Ik heb nota bene twee bloedtesten gehad, zonder enig probleem, omdat ik ook meer zekerheid wilde. DOEN! En laat je niet gek maken, er is op dit moment niets dat je kunt doen, hoe beroerd ook.

Dikke knuf,

Lot

Geplaatst

Lieve nikki, geen zorgen maken! er stond toch een streepje? Je bent gewoon zwanger, maar misschien ben je nog wat vroeg voor MvM. Je kunt daar toch pas vanaf 8 weken starten. En als zij zelf zegt dat ze vroeg is... Lieverd, je bent nu "pas" 5 weken.

Een licht streepje is gewoon ook een streepje. En zaterdag issie nog donkerder, let maar op.

Maak jezelf niet gek. Wees zennnn. Het komt goed meid!!

En anders, bel gewoon het ziekenhuis morgen voor een bloedtest!!!!

Heb vertrouwen, lieve nikki?,!

Dikke, dikke knuffel!!

Geplaatst

Ik vind het ook vroeg voor MvM hoor! Heb het deze keer niet gedaan maar bij mijn eerste zwangerschap wel en toen kwam ze pas met 7 of 8 weken ofzo?

Sterkte, balen dat je alleen bent, hoop dat je toch goed slaapt... Heb je nog testen in huis? Morgenochtend een testje er tegenaan gooien met ochtendurine!

Slaap lekker allemaal!

Geplaatst

Gekopieerd van de site van Moeders voor Moeders, nikki!!!

Aanmelden kan vanaf het moment dat je over tijd bent tot en met uiterlijk de 11e week van de zwangerschap. Deelnemen kan vanaf de 6e tot en met de 16e week van de zwangerschap. Je kunt dus minimaal 5 en maximaal 10 weken meedoen.

Lieve deelnemen vanaf 6e week, dus dan is je zwangerschapstest nog licht!!! Geen zorgen maken en lekker gaan slapen!!

Zwangere dame!!

Liefs B

Geplaatst

Een redelijke nacht gehad. Geen test meer in huis dus niet getest, vandaag kopen en morgenochtend testen. Het was raar, ik heb me via de MvM site aangemeld en daar moest je je laatste menstruatiedatum en je uitgerekende datum invullen. Die laatste menstruatiedatum is in ons geval natuurlijk lastig dus daar heb ik niets ingevuld en dus alleen 31 juli 2013 ingevuld. Blijkbaar heeft het systeem zelf een laatste menstruatiedatum gepakt want die MvM vrouw had het over 24 september ???? Zij dacht dus dat ik verder was. Dus in eerste instantie zei ze, na wat rekenwerk, dat ik gisteren precies op zo'n grensdag zat, een net wel of net niet zichtbaar HCG. Later ging ze nog eens rekenen en kwam uit het overzicht dat ik pas zaterdag kan testen voor MvM omdat ik op zaterdag de TP gehad heb. Dan ga je in ene keer overal aan twijfelen hoor, probeert ze me gerust te stellen of heeft ze nou gelijk. Er is wel een licht streepje en een streepje is een streepje denk je dan zelf weer. Ggrrhhh ik haat die onzekerheid. Want ik had zoiets hoe kan ik nou te vroeg zijn bij MvM als je bij 6 weken al mag gaan starten, dan moet er nu toch al iets zichtbaar zijn.

Tja en een bloedtest. Dat vinden ze in het ziekenhuis gewoon onzin en nutteloos. En omdat we verhuisd zijn heb ik een nieuwe huisarts waar ik nog niet geweest ben en hij kent mijn historie dus ook niet, dus dat schiet ook niet echt op.

Pfffhhhh. Gewoon vertrouwen blijven houden Nikkie. Je bent zwanger. Over en uit!

Geplaatst

Nikki: fijn dat je in ieder geval redelijk geslapen hebt, niet slapen hoor je pas later in je zwangerschap te doen hoor!

En mevrouw van MvM kan niet rekenen, je "laatste menstruatie datum" is in "ons" geval 14 dagen voor punctie, dus 24 oktober en niet september.

Waarom niet een bloedtest, dan heb je veel meer duidelijkheid over de hoogte van je hcg dan het vergelijken van streepjes. Misschien geeft dat rust? Hou vol lief mens!

Ik heb een rampnacht gehad. Nauwelijks geslapen humpie uit humeur, hele nacht huilen en snotteren heel zielig, honden overstuur van het gehuil van Karlijn en mijn darmen van slag door het in mijn pyjamaatje door een koud huis lopens spoken. Oeps.

Sas op weg naar huis met je twins aan boord!

Liefs,

Lot

Geplaatst

Lot dat klinkt als een horrornacht! Gelukkig bijna weekend, lekker bijslapen!

Ik heb ook nooit een bloedtest gehad hoor, vonden ze in het Maasstad ook onzin. Heb er ook nooit om gevraagd overigens, nu eigenlijk wel jammer want ben benieuwd wat mijn HCG was geweest met twins... Ik denk dat de HA het ook niet zomaar doet, alleen als er een reden voor is zoals bloedverlies? De mijne tenminste wel denk ik.

Zit niks anders op dan nogmaals zelf testen en hoofdje koel houden ben ik bang... Gaat je lukken Nikkie! Ik heb er alle vertrouwen in, kom op!

Geplaatst
Hoi meiden, er zitten sinds vandaag 2 mooie emmies in mijn buik. Daarnaast nog 3 in de vriezer. Is echt een topscore. Dus het wachten bidden en hopen is weer begonnen. Morgenavond weer naar huis. Het is nu koud in alicante en heel veel wind. Meiden dikke knuffel voor jullie

Sas...geweldig:yah:! Ik ontplofte zowat van nieuwsgierigheid. Geweldig blij dat het zo goed is gegaan! Wie was je doc? En alles relaxed?

Nog 1 nachtje Spanje en weer homeplane.gif. En lekker broeden en broeden. Heerlijk hoor, twins erbij.

Heel veel positiviteit jou kant op!!:wav:

Geplaatst

Horrornacht, ach wat zal ik ervan zeggen. Ik heb niks te klagen met een popje dat eigenlijk al vanaf 8 weken doorslaapt en zelden tot nooit wakker wordt 's nachts. 't Was meer de combinatie met honden en mezelf.... werd een beetje te veel, hubbie nog in het buitenland, komt pas vanavond laat thuis.

Inmiddels heeft mini uitslag op haar lijfje en hoofd, ziet er uit gezien de andere symptomen alsof ze de Zesde ziekte heeft.

Wat is het toch raar dat elk ziekenhuis andere protocollen volgt. In het Amphia doe je geen thuistest (duh) maar krijg je standaard op testdag een bloedtest. Daarom wist ik in poging 2 dat het van het begin af aan niet goed zat, veel te laag hcg (75), dan is de onzekerheid toch anders, omdat je eigenlijk al weet dat het niet goed is. Hoe gek ook, ik heb de bloedtest wel als fijn ervaren, zeker met K. toen ik de eerste keer een hcg van 1325 had en twee dagen later 4500, dat gaf moed!

Nikkie: t feit dat je die rare steekjes voelt, is echt een goed teken. Ik geloof er in hoor!

Geplaatst

@Sas. 2 toppers aan boord nu broeden, vasthouden goo meid mijn duimen maken overuren :happydance:

@Nikkie heb gewoon vertrouwen wat zeg ik altijd JE BEN ZWANGER TOT DAT TEGENOVERGESTELDE BEWIJZEN IS ""

Dus meid je ben zwanger heb vertrouwen dikke knuffel

Leifst Mely

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden