Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sas, zo leuk om te horen dat je geniet. En alle ongemakken, tsja.. We weten dat het er bij hoort. Je mag gerust klagen of huilen hoor. Ik weet uit ervaring dat je je behoorlijk beroerd kan voelen ondanks het feit dat je dankbaar bent dat je zwanger bent. Dikke knuffel meis

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Enne sas, doe maar rustig aan met die hoofdpijn hoor.

Lekker achteroverleunen.

Ik hb trouwens van het uwv nu accoord tot uitbetaling tot mijn verlof. Dus ik hoef, tenzij het echt veel beter gaat niet aan het werk tot mijn zwangersvhapsverlof.

Wat een opluchting. Ik bn zoo verschrikkelijk moe, slaap slecht en moet dr niet aandenken dat ik ook nog moet werken. Slaap maar 2 , 3 uurtjes per nacht.

Nu ons huis nog en babyspullen, hb nog niks. Begin nu wel te zenuwen, wat als de baby eerder komt.

Ons eerste bod is afgewezen door de verkoper... Logisch natuurlijk, maar alles duurt zooo lang... Pffff

Geplaatst

Maar Sas dat staat er toch?? Ik probeerde niet eens gevat te doen deze keer ;-) Haha snap hem zelf nu pas, dacht dat het een iPadverspreking was haha!!

Sometimes fijn dat je niet meer hoeft als het niet gaat, geeft rust denk ik. Gaan jullie een hoger bod doen?

Geplaatst

Caro, we wachten tot volgende week en dan neemt onze makelaar weer contact met ze op. We hebben wel haast....om de voordehandliggende redenen... Hahaha, maar willen ook niet de hoofdprijs betalen.

Is wel moeilijk hoor, het liefst jaag ik die mensen vandaag persoonlijk uit het huis, maar dat gaat helaas niet.

Ik ben ieder geval blij dat de spanning voor het werk er af is. Ik kan die stress er echt niet bij hebben. We moeten nig zoveel doen en daar heb ik de fut niet eens voor.

Geplaatst
Ik zie ergens iets staan over privebericht maar weet niet wat ik er verder mee moet, mijn tablet werkt niet altijd mee.....onderwerp was over de bloedtest, degene die gestuurd heeft kan beter via hier reageren.

*breek even in*

Die PB was van mij.... Ik las eerder in dit topic dat jij een bloedonderzoek in Leiden hebt gedaan, in plaats van een vruchtwaterpunctie, klopt dat? Daarover heb ik een aantal vragen. Namelijk: waar kan ik hierover eventueel meer informatie vinden? Hoe heb jij dit geregeld? Wanneer is ongeveer het moment dat je dit kunt laten doen? Wat zijn de kosten? Heb je hiervoor een verwijzing van de gynaecoloog nodig? Zou fijn zijn als je me hier antwoord op kunt geven!

Alvast mijn dank! Groetjes, Beanie

*breek weer uit*

Geplaatst

Oeps ... net op tijd mijn echo gehad ... BMS 7.6 en follikel ± 20, dus zojuist de Ovitrelle gezet. Vrijdag fictieve punctie en dan hopelijk dinsdag een TP. Duim duim duim dat die laatste cryo goed wil ontdooien.

Geplaatst

@Sometimes. Jeetje die arme meid, helemaal van boven naar benee en nu totally bont en blauw. En brusje ook gelijk van slag. Wens haar het beste.

En jijzelf zal versleten zijn door het weinige slapen, die kleine houdt je goed bezig. Doe je overdag nog wel eens een tukje om bij te slapen?

Super fijn dat het geregeld is met je werk, geeft zoveel rust en nu dat huis nog ... ze zullen wel toehappen hoor, in deze tijd 'moeten' ze bijna wel.

Doe je rustig aan en zorg je goed voor jezelf en uk.

Liefs van Fortuna

Geplaatst

@Tohfkam. Hey doe je voorzichtig ... tot 2x toe gevallen met je fiets ... oh oh oh ;-).

Hopelijk sta je inmiddels weer wat positiever in je zwangerschap? Laat je niet kisten door die vervelende kwaaltjes, nog veel last? Gewoon lekker klagen hier, gooi het er uit, dan ben je het maar kwijt.

Geplaatst

@ Fortuna( moet nog wel wennen hoor aan je naam), mooi BMS. Op naar een goeie TP. De kaarsjes gaan weer branden voor je.

Hoofdpijn bijna weg, gelukkig. Voor morgen zijn al mijn afspraken ook afgezegd dus kan vanuit huis wat achterstallig werk afmaken. Ben blij dat je blij voor mij bent, maar wordt nog blijer als jij mij snel volgt!! xx

Geplaatst
@Sometimes. Jeetje die arme meid, helemaal van boven naar benee en nu totally bont en blauw. En brusje ook gelijk van slag. Wens haar het beste.

En jijzelf zal versleten zijn door het weinige slapen, die kleine houdt je goed bezig. Doe je overdag nog wel eens een tukje om bij te slapen?

Super fijn dat het geregeld is met je werk, geeft zoveel rust en nu dat huis nog ... ze zullen wel toehappen hoor, in deze tijd 'moeten' ze bijna wel.

Doe je rustig aan en zorg je goed voor jezelf en uk.

Liefs van Fortuna

Hoi fortuna, ik hb echt medelijden met me meisje. Het ziet er niet uit..

Verder hb ik vandaag voor het eerst kunnen rusten overdags. Maar was dan ook kapot en heb heerlijk 2 uurtjes geslapen. Ik denk dat ik dat iedere dag eens ga proberen. Morgen ook naar verloskundige, kan ik ook met haar overleggen over mijn vermoeidheid. Misschien ijzertekort ofzo. Had ik bij mijn dochter ook.

Ja, ben wel blij dat ik ff rust hb in me hoofd met werk. En dat voor een workaholic.. Hahaha.

Ik hoop dat die mensen van het huis dat ook beseffen, tis wel spannend.

Ik vind het ook weer spannend voor jou en ik ga weer duimen hoor.

Geplaatst (aangepast)

Fortuna nogWat goed dus toch nog een kans, ga fakkels branden voor jou :-)

aangepast door tohfkam
naam vergeten
Geplaatst

Sometimes wat vervelend zeg dat slecht slapen hoop dat er iets aanwijsbaars is en dat je strax nog wat uurtjes kan maken, je zal het nodig hebben ........

Geplaatst

Ik heb gewoon naar het lumc gebeld en uitgelegd dat ik had begrepen dat ik via hun dit onderzoek kon laten doen. Alle info had ik al van internet (amerikaanse sites) vanaf 12 weken kun je het laten doen, kosten ca 1500 euro, ik ben in gesprek met ziektekostenverzekering gegaan over vergoeding. Geen doorverwijzing nodig.

Succes

Geplaatst

Fortuna wat snel ineens weer! Ik duim mee!

Helemaal niemand hier? Maar ik ben er hoor!! JOEHOE!!

Hier voor de verandering een rustige avond gehad, Bram en Kaat snel slapen, om half 9 oudste ook in bed en samen een filmpje kijken! Wat een heerlijkheid een keertje!

Weet niet hoe de nacht zal gaan maar dit was heel relaxed.

Maar eh... ga nu tandjes poetsen en wassen en als ik terug kom is er toch wel iemand hier hoop ik he... :curtianpeek:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden