Ga naar inhoud

45 jaar en voor eerste keer IVF

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai Mineut,

Zitten of staan , maakt ook niks uit, waar je zelf het beste bij voelt toch?

Sterkte met het wachten...!

groetjes Diane

• Reacties 10,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Mees

1357

• elinorac

1097

• sas67

1082

• Fortuna

717

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sterkte Mineut met wachten....moed houden, misschien reageert het eitje wat traag, maar is het toch een superei. Ik duim voor je.

Diane, succes morgen meid. Ik moet om 10.30 uur, dus om 07.30 uur al rijden. Ik zal aan je denken en hopelijk gaat de groei goed. Ik voel me goed gelukkig, was bang dat ik veel last van de hormonen zou krijgen, maar gelukkig is dat niet zo. Voel me soms een beetje gejaagd en warm maar dat zal van de Menopur zijn. Ik voel aan het eind van de prik het ook nog een tijdje branden, maar als dat alles is ;-). De hoofdpijn is gelukkig praktisch weg. Misschien gewenning nu. En jij hoe voel jij je?

Groetjes

Manouk

Geplaatst

Hoi Manoek,

Morgen moet ik om 9.40 uur (dus om 9.10 weg, lekker dichtbij).

Waar moet je helemaal naartoe dan dat je zo vroeg moet vertrekken ?

Ik voel me goed en heb nog steeds nergens last van. Ja 's morgens een droge mond bij het wakker worden en iets een opgezette buik, heb ik het idee.'

En meer zin aan wat te snaaien. Heb 1 keer ontzettende hoofpijn gehad, maar dat was maar 1 dag, kan ook toeval zijn.

Jij ook succes morgen, als ik zo ongeveer klaar ben, ben jij aan de beurt, ik zal voor je duimen !

groetjes Diane

Geplaatst

Hoi Pieneke,

Ja spannend, als ik er weer ben laat ik meteen weten hoe het was.

We moeten nog eerst door naar Zwolle om de ponskaartjes te laten maken voor als mijn man na de punctie met de isobox er naar toe moet, kan hij meteen door en hoeft hij dat niet meer te regelen.

We maken er dan gelijk een gezellige dag van, hij heeft de hele dag lekker vrij.

groetjes Diane

Geplaatst

Diane en Manouk, veel succes morgen! Ik hoop met jullie mee, op mooi gegroeide follikels. Leuk om er met partner een fijn dagje uit van te maken!

Zelf heb ik niet veel nieuws, vanavond de 4e deca en wachten tot ik ongesteld word.....

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hallo dames,

Als ik me ook mag aansluiten in dit subforum..

Vandaag mijn medicijnen gehaald. Start woensdag (2e dag -als het goed is- van mijn ongi) met synarel en 3e dag met spuiten van menopur. Gelukkig doet een vriendinnetje van me het prikken (zij is wijkverpleegkundige)..

Ik zat er vanavond ff helemaal emo doorheen, ben 43 (geen kiddies uit een vorige relatie) en mijn huidige partner en ik zijn nu een jaar aan het klussen, maar nix hoor... emo, omdat het de laatste kans is zeg maar. Ik loop bij het SFG in Rotterdam (in samenwerking met het Erasmus Rotterdam) en die doen maar IVF tot 44 jaar.

Maaarrrrrrr... ben ervan overtuigd dat het gaat lukken!

(by the way: het heeft me geloof ik 1,5 uur geduurd om de hele discussie door te lezen...pffff.. maar voel me nu niet meer zo alleen, ondanks dat mijn vriendje heel lief voor me is)

Liefs,

Sandra

Geplaatst

Hoi Manouk, Pieneke, Mineut,

Nou vanmorgen de echo gehad en de follikels (eiblaasjes) groeien goed,

had er rechts 2 en links 5 ! Dus totaal 7, maar dat kunnen er nog meer worden...

De grootste zijn 12 en 13 mm en de kleinste 3 en 4 mm.

Maandag weer een echo en dan woensdag of donderdag de punctie !

Weer een stapje verder, intussen mag ik gewoon doorspuiten met de hormoonhandel.

Zo zijn jullie weer helemaal up to date.

Hoe is het met jullie ?

groetjes Diane

Geplaatst

Hai Diane, mooie score heb je. We zijn in Düsseldorf in behandeling, dus daarom moesten wij al zo vroeg weg. Wel een hele onderneming om daar - na de echo - binnen een kwartier weer weg te zijn, maar we willen de echo's liever in Dld laten doen. Ik had er rechts 2 van 14 mm en 1 van 10 mm, links kon hij niet zien want de eileider lag erg naar achter, maar hij dacht dat er niets was. Deze is ook verminderd toegankelijk, wellicht is dat de reden? Ik moet ook maandag terugkomen, en vanaf gisteravond 's avonds apart van de Menopur moet ik nu Cetrotide (om een vervroegde eisprong tegen te gaan), erbij spuiten. Vannacht ontzettend slecht geslapen, het leek wel of mijn hart tig keer sneller klopt als normaal. Hopelijk is dat van voorbijgaande aard en komt het alleen van de hormonen. Vind het wel jammer dat het er maar zo weinig zijn, maar dat zal wel door mijn leeftijd zijn. En ik heb inmiddels ook van het forum geleerd dat Menopur minder aantal eicellen produceert, maar wel de kwaliteit verbeterd. Nou hopelijk helpt dat bij de terugplaatsing. Diane heb jij ook meer last van (dikke) afscheiding?

Welkom Sandra, leuk dat je je bij ons clubje voegt. Net als jij heb ik uit een eerdere relatie geen kids en begrijp je gevoel dan ook heel goed. Ik ben twee jaar ouder dan jij, waardoor ik niet meer in NL terecht kon (vorig jaar toen ik nog 44 was, van het kastje naar de muur gestuurd terwijl er niets werd gedaan), en zijn daarom in Düsseldorf terecht gekomen, waar we nu aan onze eerste IVF poging zijn begonnen. Gisteren de eerste echo gehad en maandag weer terug. Kans dat ik woensdag weer moet komen en dat dan donderdag of vrijdag de punctie wordt gedaan. In Dld wordt dat onder gehele narcose gedaan (gelukkig maar, als ik de gruwel verhalen in NL lees. Hopelijk gaat het bij jou allemaal goed. Het spuiten valt best mee hoor, ik zag er erg tegen op. Mijn man doet het bij mij, want ik durf het niet zelf. Het moet rustig ingespoten worden, anders brandt het erg, maar dat is na een aantal minuten weer weg. Succes en sterkte! Houd je ons op de hoogte!

Hoe gaat het met de andere dames?

Fijn weekend allemaal.

Groetjes

Manouk

Geplaatst

Dank je Manouk. Spannend allemaal zeg. Hoop echt dat de punctie goed verloopt komende week en dat je voldoende en mooie grote eiblaasjes hebt voor de terugplaatsing.

Ik ken het gevoel van het kastje naar de muur te worden gestuurd; had dat in Leiden en Amsterdam en toen bleek dat ik gewoon 'om de hoek' kon...dat geeft ook rust; je ziekenhuis op 10 minuten...

Ik zie er ook zo tegenop dat spuiten en had al van meerdere meiden begrepen dat je langzaam moest inspuiten ivm branderigheid. Maar mijn mannetje zal er wel bij zijn hoor als die vriendin van mij het doet. 'Just in case'..

Ook jij heel erg veel suc6 Diane... ik zal mij binnenkort bij je scharen op het wachtbankje november..:whistling_girl:

Fijn weekend allemaal.

Liefs,

Sandra

Geplaatst

Hoi Manouk,

Voor jou komt de punctie dus ook al snel dichterbij.... Spannend, he! Wordt het allemaal gedaan door die Dr. Scholtes? Jee, wat zal die man het druk hebben!

Hoi Sannie, join the club, wij zijn jaargenoten, denk ik, ik ben uit 66 en word overmorgen 43 jaar. Bij mij is het al mijn 3e ICSI. Ik voel me soms best flabbergasted door dit alles, krijg weleens naar mijn hoofd waarom ik zo laat aan kinderen begin. Maar dat geldt niet voor mij, ik heb al grote kinderen uit mijn vorige relatie. Ik heb nu eenmaal op latere leeftijd een nieuwe liefde gevonden en zijn grootste wens is om vader te worden.

Ik wens jou ook heel veel succes, schrijf maar lekker op dit forum, gedeelde smart, halve smart, maar gedeelde vreugde maakt dubbele vreugde!

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hoi Sandra,

Welkom hier. Ja het is een hele klus als je alles wilt lezen haha, beetje bijhouden.

Ik heb ook geen kinderen uit een eerdere relatie en wordt in mei 42 jaar.

Het ziekenhuis hebben wij gelukkig ook op 10 minuten afstand, wel zo prettig.

Het spuiten stelt echt niks voor is mijn ervaring. En langzaam de vloeistof erin spuiten doe ik ook. Werkt het beste en voel je niks van.

Succes met spuiten en de komende behandelingen.

groetjes Diane

Geplaatst

Hi Diane, ik heb wel nu al een aantal blauwe plekjes op mijn buik... heb jij daar geen last van?

Groetjes, Nine

Geplaatst

hoi dames, sorry dat ik even "illegaal' inbreek in deze topic (ben immers nog geen 40+ maar pas 37 geworden). Ik wil jullie even zeggen dat het voordeel van weinig follikels is dat de punctie dan ook reuze meevalt want het is zo gebeurd! ik had laatst 4 follikels en het was zo voorbij. Ik hoef echt geen narcose hoor. Is ook helemaal niet goed voor je zo'n narcose.

wat het spuiten betreft, ik doe het gewoon zelf maar ik ben zowiezo niet bang voor spuiten en volgens mij zit dat ook echt tussen de oren. Ik wil jullie niet kleineren ofzo hoor maar zo'n klein naaldje kan toch niet echt heel erg veel pijn doen?! ik zie dat meer als een soort fobie voor naalden. Het klopt wel dat als je te snel spuit, het gaat branden. Dus langszaam spuiten. Blauwe plekken, die heb ik ook altijd. Doe je niets aan en gaat vanzelf weer over.

Nou meiden, allemaal heel veel sterkte en geluk met jullie behandeling!!!

Geplaatst

Dag Sandra, welkom hier bij de oudere (maar jong van geest) meisjes! Mag het grote geluk je gaan toelachen!

Lieve meiden, mijn 2de IVF is in het water gevallen. Ben niet eens echt verdrietig, ik begin te wennen aan teleurstellingen lijkt wel. Maandag ga ik bellen om te vragen of ik direct door mag met de cryo's.

(ik heb er 3 in de diepvries, die zullen toch niet alledrie in 1 rietje zitten, he? Dat mag ik toch niet hopen want ze plaatsen er in ons ziekenhuis pertinent geen 3 terug. Dat zou betekenen dat er dus automatisch 1tje teniet wordt gedaan. Als dat zou is hebben ze aan mij een taaie. Want dat gaat dus niet gebeuren, ik moet er niet aan denken als dat zou zo werken. Mijn hormonen werken een beetje op want hoe langer ik daar over nadenk hoe pissiger ik word. Terwijl er misschien niets aan de hand is en ze gewoon alledrie hun eigen rietje hebben. Laten we hopen want anders grrrrrrrrr.).

Liefs van een taaie Josephine (ik ben gewoon pissed dat het ons niet gegund lijkt te zijn)

Geplaatst

@Sen1972.. bij mij is het ook een spuitenfobie :yeswink-1: ...kan er nix aan doen.. en die vriendin...tsja die zal zelfs bij de bevalling zijn...mochten wij het geluk hebben..

@Josephine...wat ontzettend jammer. Kan me helemaal voorstellen dat je 'pissed off' bent. Ik zou het zeker vragen over je 3 cryo's hoe dat zit. Die informatie heb je toch recht op?

@Nine..ben een Stier..dus ietsiepietsie ouder dan jij en ik heb dat ook met die nieuwe liefde; we hebben het er eigenlijk binnen een paar dagen nadat we elkaar kenden al over gehad. We zijn vrij snel aan het klussen gegaan :icon_biggrin:, maar helaas..ik wat ouder al (hij is 10 jaar jonger dan ik) en na testen bleek dat hij niet alleen weinig zaad had, maar ook nog eens traag....pffff. Toen maar in het versnelde traject van testen bloed, echoscopie enz. en nu mag ik dan eindelijk volgende week...

@Diane, dank je voor je welkom..en spannend weer de komende week..

Liefs,

Sandra

Geplaatst

Sandra, fijn dat je mag beginnen volgende week! Mag je gewoon drie pogingen doen? In het AMC stoppen ze acuut met behandelen als je 43 jaar bent geworden.

Daar baal ik wel van, want mijn man is nog in behandeling bij de uroloog en het zo zou maar kunnen dat de medicatie zo goed aansluit, dat we naar IUI kunnen. Maar dat kan dan niet meer in het AMC, dan moeten we uitwijken naar Maasstad in R'dam, of Dusseldorf.

Jouw partners zaad is dus wel goed genoeg voor IVF, i.p.v. ICSI? Nouja, voor jouw behandeling maakt het niets uit, spuiten en punctie blijft.

Op naar veel zwangere 40-plusser! Ook voor jou, Josephine, hoop dat je cryo's niet per 3 zijn ingevroren.

Groetjes, Nine

Geplaatst

En Sandra, spijtig dat je slachtoffer bent geworden van de vele ontslagrondes die er momenteel in NL gaande zijn...maar aan de andere kant, neem het er even van, want de behandeling vergt toch wel veel energie...

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hi Nine,

Toen het duidelijk was begin oktober dat ik 'erbij' zou zitten, had ik ook zoiets van: geeft eigenlijk nix, want we gaan straks dat traject in. Mijn vriendje zegt: het is het lot...

Het SFG behandeld tot je 44e. Dat is eind april volgend jaar..dus we mogen nog ff ;-).

En over dat zaad: dat was nog niet geheel duidelijk na de test in juli, maar nu de resultaten van oktober beter zijn, werd ons aangeraden IVF ipv ICSI. We zullen het zien!

Liefs,

Sandra

Geplaatst

Hoi Nine,

Nou heb ook mijn 1e blauwe plekje van het spuiten, hopelijk blijft het daarbij.

Je kunt wel zien waar ik overal gespoten heb in mijn buik. Allemaal kleine puntjes.

Heb jij dat ook ?

groetjes Diane

Geplaatst

Hoi Diane,

Ja, ook allemaal puntjes op mijn buik! Wat komt je punctie al dichtbij, he...

zie je er tegen op? Ik vond het zeer snel voorbij gaan, voor je het weet zijn ze alweer klaar. De voorbereidingen met schoonmaken e.d. duren langer .

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hoi Nine,

Nou ik ga zo naar het ziekenhuis voor weer een echo en hoor dan of de punctie woensdag of donderdag is..... komt nu echt dichtbij.

Ik zie er wel een beetje tegenop, maar heb ook zo iets van eindelijk weer een stapje verder.

groetjes Diane

Geplaatst

Hi meisjes,

Josephine normaal doen zij altijd maar 1 cryo per rietje alleen als er 1 van mindere kwaliteit is doen zij die er ook bij aangezien de kans dat die het overleeft niet heel groot is. Dus mocht jij er 3 in een rietje hebben is de kans dat er 1 enorm goed is en de andere iets mindere kwaliteit. Normaal hebben zij max 2 per rietje.

Voor alle prikkers ja die blauwe plekken zijn normaal en van de pregnyl kreeg ik altijd een rode vlek en een bult onder de huid.....dat trok na een paar dagen pas weg.

Zit zelf in de rottige 2e wachtweek....de tijd kruipt voorbij.

Diana wat een mooi aantal follikels super!!

Pieneke hoe gaat het nu met je??

Sannie welkom hier en wat heerlijk qua timing geen werk aangezien het absoluut 2 weken vol belasting qua tijd etc is dus het lijkt mij heerlijk als je daar even geen rekening mee hoeft te houden. Dus succes op naar poging 1.

Groetjes,

Mineut

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden