Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Yoi 1, Ja ik vond het ook wel snel, al na 6 dagen menstrueren, maar het is toch

fijn dat ze het nu in de gaten houden en hopelijk heb je woensdag goed bericht, veel succes en sterkte maar weer!

Joycex en Esk van harte gefeliciteerd!

Hermien

Geplaatst

Hi Esk,

Volgens mijn berekening ben ik 3 juli uitgerekend. Ik heb de dag van TP gepakt en vanaf daar 40 weken geteld...

Simonja, thanx!

En Nienke en Patrick, ik ben het idd eens met wat Esk schrijft; die laatste loodjes wegen echt t zwaarst. Maar ik hoop dat jullie wachten wordt beloond. Dit geld natuurlijk voor iedereen :sunny:

Hermien, thanx en welkom.

Geplaatst

Hi Joycex,

Ik denk dat je eerder uitgerekend bent. Ik heb zelf een tp gehad op 29 september (cryo's) en ben op 20 juni uitgerekend. Ik denk dat je je tp moet pakken + 38 weken.

Geplaatst

Hi Simonja,

Ik leer echt een heleboel op het forum :smiley.php:

Maarre, dat zou dan 19 juni zijn... Vreemd eigenlijk; men zegt dat je 9 maanden zwanger bent, maar dat komt ook niet overeen met 40 weken.

Kzat zelf ook te denken dat je 40 weken moest tellen vanaf de dag van de punctie, omdat toen t zaadje bij t celletje gevoegd is...

Geplaatst

Bij een natuurlijke zwangerschap rekenen ze ook vanaf je laatste menstruatie. 14 dagen later heb je je eisprong en pas vanaf dat moment kan je eitje bevrucht worden. Die 14 dagen hiervoor zijn de twee weken die je 'cadeau' krijgt dus vanaf je eisprong (lees tp) is het nog 38 weken.

Ik durf niet te zeggen of het bij jou exact 19 juni is omdat de medicijnen bij een verse poging ervoor kunnen zorgen dat de datum iets schuift.

Geplaatst
Joycex, gefeliciteerd!

Ow Patrick, wat wordt het spannend... Hopelijk gaat de tijd nog een beetje 'snel' voorbij voor jullie.

Dat is wel een probleempje, tijd gaat tergent langzaam haha. Maar we weten waar we het voor doen.

Geplaatst

Hoi meiden,

Simonja (Dorine) en Joycex, van harte met jullie prille zwangerschap. Mij hebben ze altijd geleerd de eerste dag van je laatste menstruatie en dag 40 weken (je zwangerschap zelf is eigenlijk 38 - dus zo'n beetje van datum eisprong). Geniet.

Ik kan het ook nog steeds niet geloven.

Meiden op de bank: houd vol. Ik leef met jullie mee.

Liefs

Geplaatst

Otje,

Ik dacht dus ook de eerste dag van je laaste menstruatie dus dat zou voor mij betekenen dat ik morgen 5 weken zwanger zou zijn. Maar gisteren in het ziekenhuis kreeg ik een andere berekening de dag van de terugplaatsing + 2 weken. Dus dat zou betekenen dat ik vandaag 4 weken en 2 dagen ben..... omdat ik op zondag 27 sept. de terugplaatsing heb gehad.

Lfs es

Geplaatst

Hallo Allemaal, weer een groene regel!!!!Geweldig meid, spaanse zon doet goed!

Ik heb de 1e dag van de laatste menstruatie als peildatum moeten nemen, bij beide zwangerschappen. Joy1 (Es, mensen weten normaal natuurlijk niet wanneer de bevruchting heeft plaatsgevonden. Jij wel, en meer op deze site.)

Geplaatst
Otje,

Ik dacht dus ook de eerste dag van je laaste menstruatie dus dat zou voor mij betekenen dat ik morgen 5 weken zwanger zou zijn. Maar gisteren in het ziekenhuis kreeg ik een andere berekening de dag van de terugplaatsing + 2 weken. Dus dat zou betekenen dat ik vandaag 4 weken en 2 dagen ben..... omdat ik op zondag 27 sept. de terugplaatsing heb gehad.

Lfs es

Volgens mij is het idd de dag van de TP en dan nog 2 weken erbij (dus +38 weken vanaf dag TP). Mijn menstruatie was namelijk al op 24 augustus... dan zou ik nou al iets van 7 weken zijn :-), maar mijn TP was laat omdat ik bijna 20 dagen gespoten heb. Dus volgens mij is dag TP + 38 weken wat je aan moet houden.

Geplaatst

Joysex..gefeliciteerd !!!

Klopt dan nog 38 weken....als je vanaf je eisprong 13 dagen terug telt dan kom je op de 1ste dag menstruatie uit.

Als je die datum in voert in de comp. dan rekent deze de uitgetelde datum uit..

Uitgetelde datum berekenen

Heb jij ook een pregnyl/ovitrelle spuit gezet?..dan reken je 2 dagen later de dag van eisprong.

Geniet van dit mooie resultaat!

Groetjes Manon

Geplaatst

Hi hi,

fijn om alle reacties weer te lezen! Het levert me alleen wel wat rekenwerk op :laughing1: en volgens mij heb ik er meer aan het denken gezet...

Ik hou voor nu maar gewoon de TP aan + 38 weken en dan hoor ik 5 nov wel wat ze in nijmegen zeggen!

Geplaatst

Hey Tine,

Ik vroeg me al af of ik de enige was met een tp 4okt, hihi. Nu kunnen we ´tegelijk´ testen, ook ik wil niet wachten maar mijn partner wel. Hij wacht liever tot zaterdag maar ik heb geen idee of ik het tot zolang volhoud. Ik voel me vandaag een beetje vreemd, ik ben supermoe en het borrelt behoorlijk in mijn buik. Eten ging ook niet zo geweldig. Ben echt superrr benieuwd:misc_expressions-wh

Nienke en Patrick houden jullie het nog vol...?

Liefs Cin

Geplaatst

Hoi MissC,

Het gaat nog steeds goed, of niet verkeerd. Net hou je het wilt zien ;-)

We testen ons suf, beide weinig geduld. Donderdag zouden we eigenlijk pas mogen testen.

Spannend weekje he!

Geplaatst

Hey Patrick,

haha jullie testen je suf, hoe vaak hebben jullie nu getest dan? Om eerlijk te zijn ben ik een beetje bang voor een negatief testresultaat:sweat:

Het is ook zooo spannend allemaal...elke dag een tikje spannender!:animatedfear:

Ik hou me rustig, ik hou me rustig, ik hou me rustig...pfff

Liefs Cindy

Geplaatst

Hey Patrick, wat lees ik? Al aan het testen? Hahahaha, ongeduldig hè, nou ik dacht gisteren avond om half 11, kom ik gooi er vast een testje tegenaan, hardstikke negatief natuurlijk, dus da's weer een teleurstelling, maar het was ook wel veel te vroeg om te testen denk ik, ik heb op 5 okt. tp gehad, hahaha, maar ja, ben ook zooo ongeduldig!!

Cindy, het word voor jou ook echt spannend nu zeg, ik duim voor je hoor!!

Liefs Marielle

Geplaatst

Hey meiden, weer een werkdag voorbij. Grom. Net aampies een test gedaan. Nog negatief :-( Maar het bloed blijft ook uit... arrggghhhhhhh!

We worden gek hier!!! haha

Het antwoord op de vraag "houden jullie het nog vol?" Is hiermee denk ik beantwoord :oops:..............

Geplaatst

Hoi Cin,

Jij had ook de terugplaatsing op zondag, ik mag van het ziekenhuis pas op zondag 18 okt testen maar ik lees hier dat iedereen het al na 12 dagen mag, dus dat zou vrijdag zijn. [Misschien is zaterdag wel een goede middenweg. Ik voel me ook wel vreemd, heb al een zoontje van bijna 3 maar weet niet meer hoe ik me voelde toen ik zwanger bleek na IVF . Heb nu niet echt veel kwaaltjes ofzo......

Maar inderdaad ik hou me rustig, rustig,rustig

Lfs Tine

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb ook te horen gekregen om met 14 dagen te testen na de tp

van een cryobehandeling.

De tp was bij ons 2 oktober en zou dus eigenlijk de 16e mogen testen,

of zou ik het morgen al kunnen doen?

Afgelopen maandag een test gedaan en die was natuurlijk negatief, daarom vind ik het nu alleen maar erger worden, bang dat ik weer wordt teleurgesteld.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden