Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Manon, wat jammer dat het mislukt is. Jij word wel snel ongi na een tp, heb je altijd zo'n korte cyclus? Kan het niet ook iets anders zijn??

@Nathalie, bedankt voor je felicitaties. Fijn dat jij ook weer op het wachtbankje zit, succes de komende weken.

Groetjes Dorine

Geplaatst

Manon,

Wat is dat nou... je had nog wel zo'n mooie tarotkaart getrokken! Sterkte meid.. hou moed. Hermien dat geldt natuurlijk ook voor jou..

Pieneke

Geplaatst

Hey dames, ook ik zal wat ruimte maken op de bank, net wat licht bruin bloedverlies gezien, hoop dat het morgen doorzet, op naar de volgende poging!

Alle dames die nog moeten testen, succes!!

Dames met een mislukte poging, heel veel sterkte!

Liefs Marielle

Geplaatst

Manon,

Na 5 dagen zie ik nu??? Weet je het wel zeker? Ik vind het echt heel snel.. en als het echt doorbreekt zou ik dit zeker aan de orde stellen in het ZH, wellicht dat je toch ondersteunende hormonen nodig hebt?

Pieneke

Geplaatst
Ik had trouwens nog een vraag aan iedereen: in welk ziekenhuis jullie onder behandeling zijn? Ik in Tilburg (Elisabeth zhuis). Zijn er nog meer die in Tilburg onder behandeling zijn? Was ik gewoon effe benieuwd naar....

Hoi hoi,

Ik ben zelf onder behandeling in 's-Hertogenbosch maar moet voor de tp's naar het Elisabeth ziekenhuis in Tilburg. Deze 2 ziekenhuizen werken namelijk samen, vandaar....

Heb vandaag trouwens het ziekenhuis gebeld om te vragen of ze nu al een antwoord hadden of ik nog cryo's had en zo ja, hoeveel. Ik was een beetje bang dat we dit keer geen cryo's hadden aangezien we geen brief hadden gekregen. Gelukkig konden ze me vandaag vertellen dat we er toch 5 hadden die verdeeld zijn over 3 rietjes. Heb dus gelukkig nog 3 kansen mits ze goed ontdooien. Zodra ik weer ongesteld word (volgende maand dus pas :-() mag ik weer gaan beginnen.

Geplaatst

Hee Manon,

Nee niet nu al? Dat is snel. Ik heb ook het idee dat ik ongesteld moet worden. Ik ben altijd zo regelmatig. Ik wacht maar af, meer kan ik niet doen. Ik probeer toch nog een beetje hoop te houden.

Je gaat wel meteen door voor de volgende cryo poging? Heel veel succes daarmee!

Groetjes, Kaatje

Geplaatst

Jeetje Manon, dat is wel erg snel dat je ongi word zeg, is dat wel ok?

Net wat Pieneke zegt, misschien toch ondersteunende hormonen nodig ofzo?

Ik heb vrijdag mijn nod, dus klopt het aardig, ik heb een cyclus van 26 dagen en erg regelmatig, heb jij soms een korte cyclus? Of heel onregelmatig?

In iedergeval sterkte en op naar de volgende poging zou ik zeggen, ik ga met je mee!!

Liefs Marielle

Geplaatst

Nou ik begin het een beetje somber in te zien. Het ongi gevoel blijft nu de hele dag...ik hoop zo dat het niet klopt, ik heb echt al de hele dag pijn bij mijn:bum: (de endo zit namelijk ook op mijn endeldarm en dat konden ze niet weghalen tijdens de 2e laparoscopie) ik voel me dus nogal k*t :-( Begin bang te worden voor de pijn 'als' ik ongi word.

Dames die negatief getest hebben of 'ongi' zijn heel veel sterkte ermee.

Groetjes Cindy

Geplaatst

Lieve Cin,

Ik herken jouw verhaal maar al te goed, natuurlijk voel je je kut. Zoals je weet heb ik ook endo in de darmen (dikke darm), het eerste signaal dat het niet goed zit bij mij is het opkomen van de pijn in mijn darmen. Dat is bij mij telkens zo geweest, behalve die ene keer dat ik zwanger was. Ik vind het heel moeilijk om dit te schrijven, ik hoop van harte dat het bij jou anders loopt! Misschien moet je er toch een test tegen aangooien en jezelf uit de onzekerheid helpen. Zit het toch goed, dan ben je enorm blij. Zit het niet goed, dan is de klap hard, maar dat is hij op een later moment net zo goed.

Liefs Pieneke

Geplaatst

He Ralletje jij ook?!

Op de vraag is dat wel goed zo vroeg na de TP...geen idee zal niet he..misschien krijg ik bij de volgende poging wel utrogestan..ik weet t niet heb geen eerdere cryopoging gedaan.

Normaal wordt ik ook zón dag of 8/9/10 na de eisprong ongesteld..heb mijn eisprong ook pas rond dag 18/19/20..vrij laat.

Heb ook al vaak gevraagd is mijn 2de fase niet te kort...begint de BMS niet al afg te breken voordat de innesteling kan plaats vinden.

Allen zeiden ze dat 8,9 dagen niet te kort is omdat een eicel immers zón 5 a 7 dagen nodig heeft om tot innesteling te komen dus dat kon nog wel zeiden ze.

Dus als je bekijkt vanaf de TP ja dan is t te vroeg maar ik bekijk t vanaf mijn eisprong en dan klopt t ook wel met anders dat ik nu opoe zou worden.

Net naar de wc geweest en was t weer minimaal maar begin van de avond toch wel duidelijk in aantocht...morgen maar even afwachten...

Nathalie..zie dat jij vandaag een TP heb gehad..zet m op..broeden he!!

Maar de spanning stijgt hier wel hoor..met al die bijna testdatums!!!

Heel veel toi toi toi en sterkte voor de negatief testers!

Groetjes Manon.

Geplaatst

Heeft er iemand van jullie op dag 12 negatief getest en op dag 14 toch positief?

Ik heb geen idee, wat ik moet denken!

Geen ongi gevoelens, ben al over tijd en heb grote blauwe aders over mn

(.)(.) wat ik normaal niet heb!:cry2::cry2:

Geplaatst

Allereerst Manon en Marielle, heel erg jammer dat jullie van de bank af zijn. Op naar de volgende poging zeiden jullie allebei al, en dat is natuurlijk zo, maar ook weer jammer dat die nodig is..

Ik heb ook veel meiden gezien die net of nog net niet op de wachtbank ploffen, welkom!

Lieve Cin, wat een ellendigheid allemaal. Ik heb toch ook wel heel veel goede voortekenen van je gelezen dus ik blijf toch voor je hopen dat het jullie is gelukt. Nog even volhouden meid!

Hier begint het inmiddels erg frustrerend te worden. Net een test gedaan en die is hartstikke negatief. Geen bloed. Ja ik heb vanmiddag 1 druppel gezien, een lichte verkleuring. Al die keren erna niet. Morgen is de testdag, maar ik weet nu eigenlijk al zeker dat die negatief uitpakt. En dan? Nou dan toch maar bellen denk en miss mag ik wel een bloedtest, dan weten we het eindelijk zeker en kunnen we ons hoogstwaarschijnlijk weer gaan richten op de laatste cryo van poging 1.... zucht.

Mijn gevoel was dit keer zooooo goed. Zo zie je maar, niet op je gevoel afgaan en al zeker niet op wat je lichaam aangeeft. Ondertussen sta ik hier practisch voor aap omdat ik echt dacht dat het zou lukken.

En dan vraag je je ineens in een flits af "zou het sowieso ooit wel een keer lukken?". Maar straks, na een dag of 2, merk je dat je weer vergeten bent dat je dat ooit gedacht hebt en huppel je vrolijk naar de volgende poging (tp 4 in ons geval) vol nieuwe hoop. Welkom op de emotionele rollercoaster die de wachtbank heet :blink:

lfs, Nienke

Geplaatst

Manon, Bij mij brak het door 6 dagen na het terugplaatsen, vond mijn gyn. wel vroeg dus volgen ze nu mijn cyclus. een ander gyn. vond het idd. wel meevalllen rekende net als jij ook terug van die 5 dagen. We zullen het zien.... Ik ben nog nooit zo vaak in het ziekenhuis geweest, ha ha. Het is maar goed dat mijn man vakantie heeft anders kwam ik daar elke morgen met hoop gestress binnen zetten. Nu lijkt het op een uitje, lekker lezen in de bladen e.d. Ik hoop natuurlijk dat er geen gekke dingen uitkomen.

En Manon misschien heeft die arts het in Zwolle wel verkeerd bij jou en mij gedaan en zitten wij met de gebakken peren!!!!!!!

Alle gekheid op een stokkie, het zal idd. zwaar k&%@nn zijn als het zou mislukken, wacht nog even af he? Joy1

He Ralletje jij ook?!

Op de vraag is dat wel goed zo vroeg na de TP...geen idee zal niet he..misschien krijg ik bij de volgende poging wel utrogestan..ik weet t niet heb geen eerdere cryopoging gedaan.

Normaal wordt ik ook zón dag of 8/9/10 na de eisprong ongesteld..heb mijn eisprong ook pas rond dag 18/19/20..vrij laat.

Heb ook al vaak gevraagd is mijn 2de fase niet te kort...begint de BMS niet al afg te breken voordat de innesteling kan plaats vinden.

Allen zeiden ze dat 8,9 dagen niet te kort is omdat een eicel immers zón 5 a 7 dagen nodig heeft om tot innesteling te komen dus dat kon nog wel zeiden ze.

Dus als je bekijkt vanaf de TP ja dan is t te vroeg maar ik bekijk t vanaf mijn eisprong en dan klopt t ook wel met anders dat ik nu opoe zou worden.

Net naar de wc geweest en was t weer minimaal maar begin van de avond toch wel duidelijk in aantocht...morgen maar even afwachten...

Nathalie..zie dat jij vandaag een TP heb gehad..zet m op..broeden he!!

Maar de spanning stijgt hier wel hoor..met al die bijna testdatums!!!

Heel veel toi toi toi en sterkte voor de negatief testers!

Groetjes Manon.

Geplaatst
Allereerst Manon en Marielle, heel erg jammer dat jullie van de bank af zijn. Op naar de volgende poging zeiden jullie allebei al, en dat is natuurlijk zo, maar ook weer jammer dat die nodig is..

Ik heb ook veel meiden gezien die net of nog net niet op de wachtbank ploffen, welkom!

Lieve Cin, wat een ellendigheid allemaal. Ik heb toch ook wel heel veel goede voortekenen van je gelezen dus ik blijf toch voor je hopen dat het jullie is gelukt. Nog even volhouden meid!

Hier begint het inmiddels erg frustrerend te worden. Net een test gedaan en die is hartstikke negatief. Geen bloed. Ja ik heb vanmiddag 1 druppel gezien, een lichte verkleuring. Al die keren erna niet. Morgen is de testdag, maar ik weet nu eigenlijk al zeker dat die negatief uitpakt. En dan? Nou dan toch maar bellen denk en miss mag ik wel een bloedtest, dan weten we het eindelijk zeker en kunnen we ons hoogstwaarschijnlijk weer gaan richten op de laatste cryo van poging 1.... zucht.

Mijn gevoel was dit keer zooooo goed. Zo zie je maar, niet op je gevoel afgaan en al zeker niet op wat je lichaam aangeeft. Ondertussen sta ik hier practisch voor aap omdat ik echt dacht dat het zou lukken.

En dan vraag je je ineens in een flits af "zou het sowieso ooit wel een keer lukken?". Maar straks, na een dag of 2, merk je dat je weer vergeten bent dat je dat ooit gedacht hebt en huppel je vrolijk naar de volgende poging (tp 4 in ons geval) vol nieuwe hoop. Welkom op de emotionele rollercoaster die de wachtbank heet :blink:

lfs, Nienke

Ik begrijp wat je bedoelt, maar ik begrijp dat jij al na 12 dagen mag testen?

Ik heb net als jij ook negatief getest, maar ik moet eigenlijk met 14 dagen testen, dus wie weet?

Het is vreselijk irritant dat, als het dan mis moet gaan, de menstruatie zo laat komt.

Ik ga voor je duimen, zou toch fijn zijn als een van ons een positieve test in handen krijgt, wens je veel sterkte en succes

Hermien

Geplaatst

Nathalie, Ik sluit me helemaal bij jou aan. Nienke, je hebt een hele leuke manier van schrijven en ik vind het heel verfrissend om je positieve kijk op een evt. zwangerschap hier te lezen!!!Alkmaar laat je zonnetje hier schijnen he? Joy1

Geplaatst

Dank jullie meiden! Als blijkt dat wij morgen of vrijdag toch van de bank lazeren, zal ik jullie ook zeker blijven "lastigvallen" met nieuwe zonnige verhalen :yeswink-1:. Nadat ik natuurlijk even omgeschakeld ben van de eerder genoemde negatieve bagger gedachte naar de vrolijke doorhuppel... Lfs, Nienke

Geplaatst

Hey Manon, ik had hetzelfde, nu ineens niks meer, zeer frustrerend, ze hebben het weleens over innestelingsbloed, hhhmmm, weet niet zo goed, heb ook geen ongi gevoelens, normaal heb ik veel pijn in mijn onderrug, nu niet, toch nog ff wachten, maar ik denk dat het mis is.

Nathalie, succes de komende weken!!

Hermien, misschien nog een keertje testen?

Nienke, wat klote zeg, maar jij hebt ook nog 1 cryo toch?

Cin, ik zou er een testje tegenaan gooien, dan heb je meer zekerheid!

Liefs Marielle

Geplaatst

Ach nee he Manon! Echt balen! Ik wil je heel veel sterkte wensen. De ongi is idd wel snel opgetreden zeg.

Ook de rest van de meiden die ongi zijn geworden/ negatief hebben veel sterkte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden