Ga naar inhoud

ik las dit , wat vinden jullie ervan?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik gebruik ook de tarwekiemolie van dr Vogel, tevens gebruik ik visolie (omega 3), vitamine b6, foliumzuur en de zwanger worden/zijn vitaminen van de etos.

Dit heb ik de eerste ICSI poging niet gedaan. Ik heb er goede berichten over gehoord op de Freya site dus ik probeer het maar...of het allemaal heeft geholpen weet ik over een paar dagen.. Ik kan in ieder geval zeggen dat ik alles heb geprobeerd...

Groetjes Nathalie

• Reacties 85
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esther, als je je aan de dosis houdt die op de verpakking staat dan maakt het volgens mij niet uit... het is vitamine E (antioxidant) en het bevat betacaroteen.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Nou, ik weet het niet hoor, ik heb een bewezen en hevig bloedstollingsprobleem (waarvoor ik nu ook antistolling moet prikken), maar dit probleem heeft geen enkele invloed gehad op mijn vruchtbaarheid en verhoogde kans op een miskraam. Samen met de IVF arts is dit helemaal tot in den treuren onderzocht bij me en heb nog nooit gehoord dat zit invloed kan hebben op de vruchtbaarheid en kan leiden tot een miskraam.

Maar, ik ben de eerste die altijd zegt, baadt het niet schaadt het ook niet :-)

Geplaatst

Maar begrijp ik het nu goed dat het voor mij nog wel zin heeft om die tarwekiemolie te gaan slikken? Ik ben dus nog niet te laat?

Geplaatst

Ik ben em nu weer een beetje kwijt hoor, haha.

Vitamine E?

Kinderasperine?

Tarwekiemolie?

Vitamine B6?

Wat kunnen we nou naast de foliumzuur slikken ter bevordering van de innesteling? :-)

lfs,

Nienke

Geplaatst

ik gebruik al jaren foliumzuur en sinds juli ook chinese kruiden, ik doe acupunctuur en ik heb nu ook die kinderaspirines gehaald en nu zit ik te twijfelen of ik dan ook maar die tarwekiemdinges zal halen. Volgens mij vreet ik zelfs een rauwe biefstuk op als blijkt dat dat helpt hahaha

Geplaatst

Ik slik foliumzuur. Vitamine C (maar dat doe ik altijd al).

1xdd 100 mg kinderasperine.

tarwekiemolie. Dat lijkt me voldoende!

Geplaatst

Hey Pieneke, ik heb denk ik nog wel een weekie om van alles en nog wat in te slaan :-P. Die eisprong van mij zit namelijk volgens mij gewoon te wachten tot ze zo dicht mogelijk bij jou op die wachtbank. Morgen FM 3! Eens kijken of we dan toch echt op weg zijn....

@Sen, haha, dat zou ik ook zeker doen. Wat zijn we ook soms letterlijk een stelletje wijven he? :-)

lfs,

Nienke

Geplaatst

Alles wat ik heb geslikt heeft allemaal niet geholpen hoor!! ( en dan was ik de vitamine C nog vergeten) Dus nu snap ik waarom er geen wetenschappelijke bewijzen voor zijn.

Op de Freya site zijn er genoeg mensen die kinderasprine gebruikte waarbij ook dat niet geholpen heeft..

Kortom de embryoloog van het AMC die sprak op de fertifair van freya had gelijk..."de innesteling" is een groot vraagteken.

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hallo Nienke,

Gadsie dat valt dan ietwat tegen niet? Ik heb 1 oktober mijn eerste echo en dan verwacht ik rond 9 oktober weer de cryo TP. Wel handig als ik dan naast je zit op de bank en uit je frivole tasje kan toveren...

Pieneke

Geplaatst

Hoi,

Ik gebruik altijd foliumzuur, zwangerschapsvitamines met nog een dosis foliumzuur (op aanraden UZ Gent). Hier zitten alle nodige vitamines in. En extra foliumzuur heb je volgens het zh ook nodig voor een goede innesteling. Al moet ik zeggen dat ik tot nu toe na twee tp's nog geen innesteling heb gehad...

Geplaatst

Dussss als ik het goed begrijp, vanaf de dag van de punctie 1 x daags kinderasperine slikken, en wanneer moet je dan starten met die tarwekiemolie?

Ik ga het zo gelijk maar halen.....

ALLES voor het goede doel, toch?

Geplaatst

die tarwekiemolie ook gelijk volgens mij, hoe eerder hoe beter. Ik heb ze ook gehaald en ook B12. Over die kinderaspirines zit ik nu weer te twijfelen :rolleyes2:

Geplaatst

Ik zou persoonlijk niet zomaar zoiets gaan proberen.

In de jaren 60 (geloof ik) had je dat DES medicijn dat goed zou zijn en miskramen zou voorkomen. Daar is een hoop verdiet van gekomen een hoop DES dochters die onvruchtbaar zijn en weet ik wat nog meer. Niet dat paracetamol daarmee te vergelijken is maar zolang een arts het me niet voorschrijft zou ik het niet doen. Ik slik van Davitamon compleet mama.

DES is een synthetisch hormoon, een oestrogeen. Het werd in Nederland voorgeschreven aan zwangere vrouwen in de periode tussen 1947 en 1976. Later bleken de dochters uit deze zwangerschappen grote problemen te kunnen ondervinden; ook de moeders (de gebruiksters) en de zonen kunnen gevolgen hebben van de blootstelling aan DES. Hier nog wat info over DES.DES beloofde miskramen te voorkomen, maar die belofte werd op geen enkele manier waargemaakt. Wel bleek het middel schadelijk voor de moeders en hun kinderen, en mogelijk is het ook schadelijk voor de kleinkinderen.

Iedereen is zo positief maar sorry dit was het eerste waar ik aan moest denken toen ik het las.

Geplaatst

DES is natuurlijk heeeeel wat anders dan kinderparacetamol of Tarwekiemolie.

Maar zoals jezelf al zegt, dat kan je inderdaad totaal niet met elkaar vergelijken.

Tarwekiemolie= homeopatisch, baat het niet dan schaad het niet.....ik heb het net in ieder geval gehaald. Kinderasprine ook trouwens...... niet geschoten is altijd mis.

Geplaatst

Ja tuurlijk maar ik persoonlijk zou het niet doen want van DES werd ook gezegd dat het niet schadelijk was begrijp je wat voor punt ik wil maken. Toen dachten ze ook dat het goed was.We moeten niet zelf voor dokter gaan spelen vindt ik.

Geplaatst

Hey hey allemaal,

Ik denk dat ik ook maar es die vitamine's ga gebruiken.

Je weet maar nooit of het deze 1e keer wel helpt.

Kunnen we maar op 1 manier achter komen.

Groetjes Cin.

Geplaatst

Tuurlijk begrijp ik je punt.

Ik wil alleen maar zeggen dat homeopatische middelen niet schaden, (mits je ze goed gebruikt natuurlijk), en asperine, ja ach wat kan dat nou verkeerd doen in die doses dan he. Niet het hele pakje in een keer slikken ;)

Ik zou ook niet zo snel hormoon medicijnen gebruiken, tenminste vaak ga je wel van een arts uit, als die zegt dat het goed is begrijp ik wel heel goed dat je dat dan gebruikt.

Als je ziek bent en je hebt medicijnen nodig en je arts schrijft wat voor neem je dat toch ook gewoon? Tenminste ik wel eigenlijk.....of ben ik nu heel erg naief? :color:

Any way, Marchan meid, jij hebt ze niet meer nodig, geniet van je zwangerschap!!! daar doen we het allemaal voor toch??? :)

Geplaatst

Ja ga ik proberen kan het nog steeds niet geloven dat ik zwanger ben.

Ik ben nu pas 4 weken zwanger dus kan nog heel veel misgaan.

Eerst de 12 weken voorbij dan voel ik me pas safe.

Maar we hebben allemaal een eigen mening hierover en ik wilde mijn mening erover delen ik veroordeel niemand of wat dan ook. Veel succes met je nieuwe poging!!!!

Geplaatst

Dank je wel Marchan, Iedereen mag en moet zn mening ook kunnen geven, daar leren we alleen maar van toch.

Jij moet nu gewoon heerlijk op die roze wolk zitten, en ik zou zo zeggen laat je maar lekker verwennen door je mannetje. Die 8 weken vliegen zooooo voorbij :icon_flower:

Geplaatst

Meiden, ik vind dit echt een geniaal topic, haha. Iedereen gedraagt zich zo heerlijk hetzelfde, net als ik! hihi.

Inslaan en dan toch weer niet, dan toch weer wel en dan toch weer niet :-) Ik ben er nog steeds niet uit! Ik denk dan toch maar de E, de tarwekiemolie en de kinderasperine, maar morgen kan het weer anders zijn :-P

Mijn echo vandaag toonde op dag 15 toch eindelijk een grotere follikel, morgen weer heen. Morgen of zondag prikken en vrijdag de 2e of zaterdag de 3e tp. Als ze goed ontdooien natuurlijk!

Heel veel succes meiden, ik leef met jullie mee.

@ Marchan: Van harte met je zwangerschap! Geniet ervan en stuur je zwangere vibes maar de kant op van de meiden die nog bezig zijn :-)

lfs,

Nienke

Geplaatst

Meiden nog even over die kinderasperine...ik ben zelf verpleegkundige en absoluut geen voorstander van rotzooien met medicijnen ofzo!!! Aan de andere kant ben ik ook wel nuchter. Ik zou niet zomaar iets gaan slikken maar de discussie bij gyneacologen hier in nederland over het wel/niet gebruiken van kinderasperine gaat niet zozeer om het feit of het schadelijk is of niet maar om het bewezen effect van kinderasperine op een innesteling. Kinderasprine in de dosis zoals hij in België voorgeschreven wordt (1xdd 100 mg) is absoluut niet schadelijk. Een ander verhaal word het idd als je een stollingsprobleem hebt. Er zijn mensen die dit niet weten! Ik heb echter in het verleden regelmatig ibuprofen geslikt (bij een snijwond vier jaar geleden) en aangezien ibuprofen ook antistolling bevat en ik er toen geen last van had neem ik aan dat ik het niet heb. Maar zou je een stollingsprobleem hebben dan moet dat al wel flink ernstig zijn volgens mij wil je dan een groot probleem krijgen met de inname van 1 tablet van 100 mg kinderasperine.

Geplaatst

Goedemorgen Dames,

Ik was eens benieuwd of er al iemand begonnen was met asperines en/of tarwekiem pillen.

En of iemand het al heeft nagevraagd bij de arts?

Ik heb vrijdag een afspraak dan ga ik het zeker ter sprake brengen.

Groetjes suus

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden